Νοέμβρης μήνας και έφτασε η ώρα να μιλήσουμε για τις φθινοπωρινές ασχολίες των κατοίκων:όργωμα-σπορά-μάζεμα ελιάς.Τόσο τα παιδάκια του χωριού, όσο και της πόλης έχουν την ανάγκη να γνωρίσουν αυτό το θαύμα της φύσης και τον τρόπο με τον οποίο γινόταν η σπορά και το όργωμα άλλοτε και τώρα.
Κάναμε λοιπόν μια βουτιά στο χρόνο…και τα βάλαμε σε χρονολογική σειρά
Το αποτυπώσαμε στο δικό μας φύλλο εργασίας
Και επειδή μας αρέσει να δουλεύουμε ομαδικά..να και η ομαδική μας
βοηθήσαμε τον γεωργό να φτάσει στο χωράφι του…(διαδρομές)
και εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας..αφού παρατήρησαν, σύγκριναν,ανακάλυψαν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των σπόρων.
στη συνέχεια μετρήσαμε σπόρους και κάναμε σύνδεση με το αριθμητικό σύμβολο, το οποίο και έγραψαν και ζωγράφισαν
</a
Και επειδή,αγαπημένη δραστηριότητα των παιδιών είναι τα κινητικά παιχνίδια,γιαυτό παίξαμε παιχνίδια ισορροπίας,παντομίμα,ντυθήκαμε σκιάχτρα κι άλλα πολλά
<a
Διαβάσαμε τα παρακάτω βιβλία και εντυπωσιαστήκαμε με το θαύμα της φύσης
α
Ήρθε η ώρα να γίνουμε μικροί γεωργοί…και αφού μιλήσαμε για τους παράγοντες που βοηθούν την εξέλιξη των φυτών,(έδαφος,νερό,ήλιος)
Φυτέψαμε τους δικούς μας σπόρους και θα καταγράφουμε την εξέλιξη τους κάθε εβδομάδα
Ήρθε και η μέρα της τέχνης και της λογοτεχνίας!Γνωρίσαμε το σπουδαίο έργο του Β. ΓΚΟΝΓΚ, Ο ΣΠΟΡΕΑΣ. Περιγράψαμε τα χαρακτηριστικά του(σκαμμένο πρόσωπο, παλιά ρούχα..)τα συναισθήματα του(κουρασμένος,βιαστικός,έχει αγωνία να φυτρώσει ο καρπός του..)και μιλήσαμε για τα χρώματα του πίνακα (γήινα,θερμά)
Διαβάσαμε την ” σουσουράδα και την ουρά της ” απ’το Ανθολόγιο του νηπιαγωγείου και ζωγραφίσαμε την διαδρομή,είπαμε παροιμίες και προβληματιστήκαμε με ένα απόσπασμα του ΧΑΛΙΛ ΓΚΙΜΠΡΑΝ. Δεν ξεχάσαμε βέβαια να τραγουδήσουμε το διαχρονικό τραγούδι ” ο γεωργός πάει στον αγρό”και να παίξουμε παντομίμα.
βοηθώ την σουσουράδα να βρει την ουρά της
Και οι μικροί μας καλλιτέχνες σε στιγμές έμπνευσης
href=”https://blogs.sch.gr/nipagkonsttri/files/2015/11/12255290_1520369868277898_1613903242_o.jpg”>
Και θα συνεχίσουμε με τη θεματική ενοτητα”η ευλογημένη ελιά”…