Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και του προγράμματος ανακύκλωσης που εκπονούμε στο νηπιαγωγείο πραγματοποιούμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ολυμπιακό μουσείο Θεσσαλονίκης για να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα ‘Μαθαίνω για την ανακύκλωση”
- Πως οι Ολυμπιακοί Αγώνες συνδέονται με την προστασία του περιβάλλοντος;
- Τι είναι το ενεργειακό αποτύπωμα;
Στο νέο εργαστήριο του Ολυμπιακού Μουσείου, ανακαλύπτουμε τρόπους για να δημιουργήσουμε μια αειφόρο κοινωνία, με έμπνευση το παράδειγμα των Ολυμπιακών Αγώνων.
Όμορφη μέρα, γλυκιά και επιμορφωτική εμπειρία!
Ένα από τα πιο διαδεδομένα έθιμα του Πάσχα είναι το βάψιμο των αυγών τη Μεγάλη Πέμπτη , γι΄ αυτό και
τη λέμε Κόκκινη Πέμπτη .
Το αυγό -σύμφωνα με την παράδοση- συμβολίζει τον τάφο του Χριστού που ήταν ερμητικά κλειστός -όπως και το περίβλημα του αυγού- αλλά έκρυβε μέσα του τη «Ζωή», αφού από αυτόν βγήκε ο Ιησούς και αναστήθηκε.
Μπορεί τα τελευταία χρόνια το αυγά να βάφονται σε διάφορα χρώματα, όμως η παράδοση τα θέλει κόκκινα.
Γιατί βάφονται κόκκινα τα αυγά της Ανάστασης;
Πώς ακριβώς ,καταλήγουμε στην επιλογή του κόκκινου χρώματος, δεν είναι ξεκάθαρο.
Οι εξηγήσεις που υπάρχουν είναι πολλές.
Μία από τις πιο αποδεκτές είναι πως το κόκκινο συμβολίζει το αίμα και τη θυσία του Ιησού. Οι άλλες ερμηνείες, έχουν πρωταγωνίστριές τους, τρεις γυναίκες : Την Παναγία, τη Μαγδαληνή και μία δύσπιστη ανώνυμη γυναίκα.
Μία εξήγηση που δίνεται συχνά, λέει ότι η Παναγία πήρε ένα καλάθι αυγά και τα πρόσφερε στους φρουρούς Του Υιού της, ικετεύοντάς τους να του φέρονται καλά.. Όταν τα δάκρυά της έπεσαν πάνω στα αυγά, αυτά βάφτηκαν κόκκινα!
Μία άλλη ιστορία συνδέει το κόκκινο χρώμα με τη Μαρία Μαγδαληνή. Όταν ο Ρωμαίος αυτοκράτορας ενημερώθηκε για την Ανάσταση του Χριστού, τη θεώρησε τόσο απίθανη «όσο και το να βαφτούν τα αυγά κόκκινα». Η Μαρία Μαγδαληνή τότε, χρωμάτισε μερικά κόκκινα αυγά και του τα πήγε για να του επιβεβαιώσει το γεγονός.
Μία παραλλαγή της παραπάνω ιστορίας, θέλει μία γυναίκα να μην πιστεύει την είδηση της Ανάστασης Του Ιησού και να λέει: «Όταν τα αυγά που κρατώ θα γίνουν κόκκινα, τότε θα αναστηθεί και ο Χριστός». Και τότε αυτά έγιναν κόκκινα»!
<p>Πηγή: <a target=”_blank” href=”https://www.iefimerida.gr”>iefimerida.gr</a> – <a target=”_blank” href=”https://www.iefimerida.gr/news/407660/giati-vafoyme-ta-ayga-kokkina-simera-megali-pempti”>Γιατί βάφουμε τα αυγά κόκκινα σήμερα, Μεγάλη Πέμπτη – iefimerida.gr</a></p>
Τη Μεγάλη Πέμπτη για το καλό κρεμάμε κόκκινα πανιά και κόκκινα μαντίλια . Στο σχολείο μας το έκανε ο Θεοδόσης μας..
Ετοιμάσαμε το χώρο κατάλληλα…
στρώσαμε τα τραπέζια, πήραμε κηρομπογιές και ζωγραφίσαμε με τα χεράκια μας τα αυγουλάκια μας!!
αφού ολοκληρώσαμε το εικαστικό έργο μας ,βάλαμε το νερό να ζεσταθεί..
ο Μανώλης μας επιχειρεί να μας διαβάσει τις οδηγίες χρήσης της μπογιάς και τα καταφέρνει περίφημα!!
βουτάμε τα αυγά στη μπογιά που ετοιμάσαμε σύμφωνα με τις οδηγίες..
και ιδού το αποτέλεσμα…
Άψογη δουλειά!!
Εκτός από τα κόκκινα αυγά πειραματιζόμαστε με τα παιδιά με μια άλλη εύκολη και διασκεδαστική τεχνική : “Βάψιμο αυγών με πολύχρωμα γκοφρέ χαρτιά σε έντονα χρώματα “.
Αρχικά παρατηρούμε τη δημιουργία χρώματος από το αντίστοιχο γκοφρέ…
στη συνέχεια τυλίγουμε το αυγό μας με το γκοφρέ της χρωματικής επιλογής μας ..
το εσωκλείουμε σε αλουμινόχαρτο..
και το αποτέλεσμα πανέμορφο!!!
Δεν έλλειψαν φυσικά τα πασχαλινά φύλλα εργασίας στοχευμένα στα γράμματα ..
και τους αριθμούς…
Πασχαλινή ατμόσφαιρα στο νηπιαγωγείο !! Παίζουμε πασχαλινά παιχνίδια…
Φτιάξαμε αυτοσχέδιες πασχαλινές κάρτες με θέμα ελεύθερης επιλογής από τα παιδιά. Αφού συζητήσαμε για το τι μας φέρνει στο νου η λέξη Πάσχα και συναποφασίσαμε για τα σύμβολα – στοιχεία που σχετίζονται με αυτό , τοποθετήσαμε τα απαραίτητα υλικά ( κόλλες, ψαλίδια, πον-πον, αφρώδες και χάρτινα στολίδια, πασχαλινά στένσιλ κ.α) στο τραπέζι και ξεκινήσαμε να δημιουργούμε.
Κάθε μία μοναδική ,ξεχωριστή με την προσωπική σφραγίδα του καθενός μας. Καμαρώστε τες….
και οι κάρτες έφτιαξε το ολοήμερο τμήμα με την κυρία Αναστασία…
Το Πάσχα πλησιάζει και ξεκινάμε τη θεματική ενότητα με την ερώτηση ” Τι γιορτάζουμε το Πάσχα;”
Ακολουθεί καταγραφή των απαντήσεων των παιδιών και στη συνέχεια αναφορά στα πάθη του χριστού , την Σταύρωση και την Ανάσταση.
Δημιουργούμε την ιστοριογραμμή των γεγονότων..
και στη συνέχεια για την εμπέδωσή τους εκ περιτροπής κάθε παιδί καλείται να κρύψει μία κάρτα και οι υπόλοιποι να την αναγνωρίσουν..
γίνεται η επαλήθευση με τη φανέρωση της κάρτας
και τις πληροφορίες που θυμούνται τα παιδιά γύρω από αυτή..
Ευχάριστο, διασκεδαστικό και συνάμα άκρως αποτελεσματικό για τα παιδιά!!!
Ζωγραφίζουμε, κόβουμε κολλάμε και δημιουργούμε το δικό μας βιβλίο με την ιστορία του Πάσχα για την προσωπική μας βιβλιοθήκη στο σπίτι μας.
Διαβάσαμε πασχαλινές ιστορίες και είδαμε στο διαδίκτυο βίντεο σχετικά με τα πάθη του Χριστού.
Στολίζουμε το χώρο της τάξης μας και τα τζάμια του σχολείου με πασχαλινές εικόνες .
Το νηπιαγωγείο μας τη φετινή χρονιά έλαβε μέρος στον 3ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης με τίτλο «Φιλία είναι…» που διοργανώνουν οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Νηπιαγωγείου.
Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προάγει τη Φιλαναγνωσία. Στον φετινό Μαραθώνιο έχουν επιλεγεί βιβλία Ελλήνων και ξένων συγγραφέων που καταπιάνονται με τις διαφορετικές διαστάσεις της φιλίας: φιλία που αντέχει στον χρόνο, φιλία που δοκιμάζεται, φιλία κόντρα στα στερεότυπα. Γιατί η φιλία είναι σημαντική και κάθε φορά διαφορετική! Είναι ένα συναίσθημα, μια κατάσταση, μια ιδέα, μια ανάγκη, ένα ταξίδι ζωής. Φίλος είναι αυτός με τον οποίο μοιραζόμαστε τις καλές αλλά και τις κακές στιγμές μας. Είναι αυτός με τον οποίο χτίζουμε αναμνήσεις, αλλά και αυτός που, όταν βρίσκεται μακριά, παραμένει νοερά κοντά μας. Ο φίλος μας είναι ένα πρόσωπο που μας κάνει να νιώθουμε όμορφα όταν είμαστε δίπλα του και μας ωθεί να βγάλουμε προς τα έξω τον καλύτερό μας εαυτό. Κάποιες φορές μπορεί να μοιάζουμε, ενώ άλλες φορές ενδέχεται να είμαστε πολύ διαφορετικοί ο ένας από τον άλλο. Εκείνο που μετράει όμως είναι η αγάπη, η εμπιστοσύνη, ο σεβασμός και η αποδοχή, συστατικά που κάνουν μια φιλία… μαγική!
Πηγή:https://www.metaixmio.gr/el/3%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B8%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF
Η γιορτή της 25ης Μαρτίου είχε ως θέμα της Τιμή στους ήρωες του 21 αλλά και αναφορά στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Μια από τις μεγαλύτερες γιορτές της Εκκλησίας μας.
Τη χαρμόσυνη δηλαδή είδηση, που έφερε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ στην Παναγία, ότι μέσω αυτής θα έρθει στη γη ο Υιός του Θεού. «Ιδού νυν ευαγγελίζομαι χαράν μεγάλην» της είπε ο Αρχάγγελος. Την ημέρα αυτή η Εκκλησία επιτρέπει να τρώμε ψάρια, ακόμα και αν «πέσει» μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα. Είναι επίσης ημέρα αργίας και κατά την παράδοση, αυτήν την ημέρα ούτε τα χελιδόνια δεν χτίζουν τις φωλιές τους.
Το σκηνικό μας έτοιμο…
Η γιορτή πραγματοποιήθηκε με ποιήματα….
τραγούδια…
και παραδοσιακούς χορούς.
Από τα αγόρια..
και τα κορίτσια ..
Ένα μεγάλο χειροκρότημα για τους μαθητές μας. Ευχαριστούμε επίσης το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που φρόντισε και αντάμειψε τα παιδιά με κεράσματα.
Το δεύτερο μέρος των εορταστικών εκδηλώσεων της εθνικής μας επετείου και θρησκευτικής εορτής θα ολοκληρωθεί αύριο με την κατάθεση στεφάνων, ποιήματα στο ηρώο και παρέλαση.
Παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού….
Ελληνάκια της Ευγενίας Φακίνου και παραδοσιακά σεμεδάκια …
Τιμή και δόξα στους Έλληνες αγωνιστές του ΄21!.
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και της Μισαλλοδοξίας η 21η Μαρτίου, καθιερώθηκε το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών σε ανάμνηση ενός τραγικού συμβάντος στη Νότια Αφρική όπου στις 21 Μαρτίου του 1960 η αστυνομία της χώρας πυροβόλησε εν ψυχρώ κατά μιας ειρηνικής διαδήλωσης φοιτητών στην πόλη Σάρπβιλ, για τους νόμους που είχε επιβάλλει το καθεστώς της λευκής μειοψηφίας στη χώρα με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 70 άνθρωποι.
Με αφορμή την ημέρα αυτή, την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και την απόφαση του συλλόγου διδασκόντων υλοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο δράσεις υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και καταδίκης του ρατσισμού. Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελεί πρωταρχική υποχρέωση όχι μόνο της Πολιτείας αλλά και της εκπαίδευσης για μια κοινωνία δημοκρατική που οφείλει να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, να καταπολεμά τις προκαταλήψεις, τις ρατσιστικές τάσεις και να προωθεί τις ανθρωπιστικές αξίες: το σεβασμό, την αλληλεγγύη ,την αποδοχή κάθε μορφής ετερότητας σωματική, πνευματική, συναισθηματική, διαφορά γλώσσας, φυλής, χωρίς διακρίσεις.
Συμπεριληπτική, με θεμέλια στην ισότητα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο…
https://www.youtube.com/watch?v=cnP-90uUO3o
Συζητήσαμε, προβληματιστήκαμε , καταθέσαμε απόψεις, εκφραστήκαμε, οδηγηθήκαμε σε διαπιστώσεις.
Αξιοποιήσαμε διδακτικά το παραμύθι που συνόδευε το φλουρί που κέρδισε ο Νικόλας μας στην κοπή της βασιλόπιτας , ευγενική δωρεά του συλλόγου γονέων .
Ένα υπέροχα εικονογραφημένο, βραβευμένο βιβλίο το οποίο εξερευνά τα θέματα του εκτοπισμού και της διαφορετικότητας με έναν απλό, κατανοητό τρόπο στα παιδιά. Ένα παραμύθι για την έννοια της ανεκτικότητας και της ευγένειας προς τους ξένους.
Ένας περίεργος ξένος φθάνει κρατώντας μόνο μία βαλίτσα, όλοι απορούν…
Γιατί είναι εδώ;
Από πού ήρθε;
Μα τι έχει στη βαλίτσα;
Την παρουσίαση της ιστορίας την έκανε ο ίδιος ο Νικόλας ,συνεννόησης και επεξεργασίας του παραμυθιού με τη μητέρα του στο σπίτι.
Δουλέψαμε φύλλα εργασίας κριτικής σκέψης και ενσυναίσθησης…
τα οποία κάναμε ένα όμορφο βιβλιαράκι..
Πηγή:https://www.elniplex.com/%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D-%CE%BA%CE%B1/
















