“Περιβάλλον και Νέοι Δημοσιογράφοι” Πρόγραμμα Π. Ε. 2017-18

“Περιβάλλον και Νέοι Δημοσιογράφοι”

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 2017-18
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Δέσποινα Ζαχαριάδου.
Συμμετέχουσα Εκπαιδευτικός: Καλλιόπη Καλποδήμου.

“Ο άνθρωπος στην προσπάθειά του να φτιάξει την ζωή του καταστρέφει την Γη!!!”

Ομαδική Εργασία:

Κοκκίνου Μαργιέτα, Κωτσιαντή Φωτεινή, Ντίνη Χριστιάνα, Παπασπυρόπουλος Γιώργος, Σιέρρου Εύα –   Τάξη Β

———————————————————————————

8-10 Φεβρουαρίου 2018: Επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Κόνιτσας και υλοποίηση του τριήμερου εκπαιδευτικού προγράμματος “Εθνικός Δρυμός Βίκου – Αώου”


6 Μαρτίου 2018,  ημέρα Τρίτη: Επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Καστρίου και υλοποίηση του μονοήμερου εκπαιδευτικού προγράμματος “Ελάτε να γίνουμε Γιουνιπερογνώμονες”

Επίσκεψη στο κεδροδάσος της Μαλεβής με το μοναδικό, χαρακτηριστικό είδος δένδρου, τον Γιουνίπερο “Juniperus Reducea”. 

Περπατήσαμε, εξερευνήσαμε, μυρίσαμε, αφουγκραστήκαμε, νιώσαμε, παρατηρήσαμε, ανακαλύψαμε, δημιουργήσαμε, μάθαμε, παίξαμε…

Εμπνευστήκαμε και γράψαμε και το τραγουδάκι μας:

“Ήρθαμε στον Πάρνωνα, δεν θα το μετάνιωνα.
Πήγαμε και στην κορφή, για να βρούμε την πηγή,
ήτανε κουραστικό, μα είχε δροσερό νερό,
βρήκαμε και τη σπηλιά, κι είπαμε να πούμε ένα γεια.
Είδαμε μαζί μ΄αυτά και ξεχωριστά φυτά.
Είδαμε και τον ψηλό, κέδρο του βουνού ονομαστό!”

 

———————————————————————————

21 Μαΐου 2018, ημέρα Δευτέρα: Επίσκεψη του Υπεύθυνου Σχολικών Δραστηριοτήτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας κ. Ιωάννη Γιατράκου στο Μουσικό Σχολείο Αργολίδας  και υλοποίηση του δίωρου (8:00 -10:00) εκπαιδευτικού προγράμματος: “Το νερό ως διαχειρίσιμος πόρος” με την περιβαλλοντική μας ομάδα.

Προηγήθηκαν παιχνίδια γνωριμίας, εμπιστοσύνης και ενδυνάμωσης της ομάδας στην αυλή του σχολείου μας. Ακολούθησε προβολή video ευαισθητοποίησης – προβληματισμού σχετικά με το θέμα και συζήτηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες.

———————————————————————————

1. Εργασία σχετικά με τα ζώα που υλοποιήθηκε από μαθητές και μαθήτριες της Α1 Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας.

Τα ζώα υπάρχουν στα πλανήτη μας δισεκατομμύρια χρόνια. Κάποια με το πέρασμα του χρόνου έχουν εξαφανιστεί και άλλα πάλι έχουν μεταλλαχθεί.

Τα ζώα χωρίζονται σε 2 κατηγορίες:

  • Τα σπονδυλωτά και
  • Τα ασπόνδυλα  περισσότερα διαβάστε στο αρχείο: Τα ζώα

Η ομάδα που εργάστηκε σε αυτήν την εργασία  αποτελείται από τους παρακάτω:
Αλεξάνδρα Αθανασοπούλου,
Δήμητρα Δήμα,
Ανδρέας Ζάκκας,
Χρήστος Θωμόπουλος,

 Μαρία Θωμοπούλου,
Κορίνα Κανιούρα,
Ευτυχία Καρίβαλη.
Η εργασία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος: «Περιβάλλον και Νέοι Δημοσιογράφοι» τη σχολική χρονιά 2017-2018.
———————————————————————————–

2. Η επίσκεψή μας στο Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων “Βρέλλη”.

Ο κ. Παύλος Βρέλλης ήταν εκπαιδευτικός και όχι μόνο. Εργάστηκε ως γλύπτης, αρχιτέκτονας, ζωγράφος, ενδυματολόγος, εργάτης κ.λ.π., για να δημιουργήσει εξολοκλήρου ένα μουσείο μοναδικό στο είδος του, συγκεντρώνοντας ταυτόχρονα το απαραίτητο λαογραφικό και ιστορικό υλικό, σχετικό με τα θέματα που «ζωντάνευε».
περισσότερα διαβάστε στο αρχείο:Μουσείο Βρέλλη_
Η ομάδα  αποτελείται από  τους παρακάτω μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας:
Γιώργο Δήμα
Χριστιάνα Ντίνη
Μαργιέτα Κοκκίνου
Φωτεινή Κωτσιαντή

Το Μουσείο Βρέλλη το επισκεφτήκαμε στις 10/2/2018 κατά την επιστροφή μας από το Κ.Π.Ε. Κόνιτσας, όπου υλοποιήσαμε το τριήμερο περιβαλλοντικό πρόγραμμα: «Εθνικός Δρυμός Βίκου- Αώου».
Η εργασία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος: «Περιβάλλον και Νέοι Δημοσιογράφοι» τη σχολική χρονιά 2017-2018.
Ημερομηνία επίσκεψης: 10 Φεβρουαρίου 2018.

3. Τα σύνορα χωρίζουν… οι γέφυρες ενώνουν

Κατά την επιστροφή μας από το Κ.Π.Ε. Κόνιτσας επισκεφθήκαμε τα σύνορα με την Αλβανία στη Μέρζιανη. Περπατήσαμε στην περιοχή, συζητήσαμε για την έννοια, την αξία και τον ρόλο τους και προβληματιστήκαμε για το πώς επηρεάζουν τη ζωή των ανθρώπων…

Τι είναι τα σύνορα;

Με την έννοια «σύνορα» εννοούμε νοητές  γραμμές που έχουν στόχο τον έλεγχο της διέλευσης ανθρώπων και αγαθών οριοθετώντας τα κράτη και τους πολιτισμούς. Τα τελευταία χρόνια, πολλές κυβερνήσεις αποφασίζουν να κλείσουν τα σύνορα των χωρών τους, απαγορεύοντας την είσοδο μεταναστών. Αυτή η τακτική, έχει ως συνέπεια, οι μετανάστες να μην καταφέρνουν να πάνε στις πιο αναπτυγμένες  χώρες που θα μπορέσουν να αποκτήσουν ξανά κοινωνική και οικονομική ακεραιότητα. Τέλος, τα σύνορα εξατομικεύουν τα κράτη σε πολιτικό, γεωγραφικό, πολιτισμικό και κοινωνικό επίπεδο.

Τι είναι η γέφυρα;

Η γέφυρα είναι το αποτέλεσμα της επιθυμίας του ανθρώπου να επικοινωνήσει και να δημιουργήσει δεσμούς μεταξύ αυτού και των ανθρώπων των γύρω περιοχών. Η γέφυρα ενώνει δύο ή περισσότερα σημεία πάνω από ένα οποιοδήποτε εμπόδιο και επιτρέπει την ανταλλαγή ιδεών και αγαθών. Σε αντίθεση με τα σύνορα, οι γέφυρες εξυπηρετούν τις μετακινήσεις των ανθρώπων. Τέλος, μία γέφυρα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινή ζωή και στις σχέσεις των ανθρώπων.
Διαβάστε όλο το αρχείο εδώ: Σύνορα Γέφυρες

Η ομάδα  αποτελείται από  τους παρακάτω μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας:
Δαγρέ Σοφία
Ηλιόπουλος  Δημήτρης
Παπασπυρόπουλος  Γιώργος
Η εργασία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος: «Περιβάλλον και Νέοι Δημοσιογράφοι» τη σχολική χρονιά 2017-2018.

4. Ο ποταμός Σαραντάπορος

Ο Σαραντάπορος είναι ποταμός της Ηπείρου και Μακεδονίας με συνολικό μήκος 50 χλμ. Πηγάζει από το όρος Μαύρη Πέτρα, σε υψόμετρο 1.500 μέτρων, της οροσειράς του Γράμμου και ενώνεται με τον ποταμό Αώο κοντά στο τελωνείο της Μέρτζιανης στα ελληνοαλβανικά σύνορα. Διάβασε όλο το αρχείο εδώ: Σαραντάπορος

Η ομάδα αποτελείται από τους παρακάτω μαθητές και μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας:

Μαρκέλλα Σχοινοχωρίτη
Αναστασία Τσολάκου
Δημήτρης Ηλιόπουλος
Έλλη Ρέντα Βάλβη

Η εργασία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος: «Περιβάλλον και Νέοι Δημοσιογράφοι» τη σχολική χρονιά 2017-2018.

Δράσεις φιλικές προς το περιβάλλον και τους συνανθρώπους μας…