Επείγουσα ανακοίνωση

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές και μαθήτριες του Μ.Σ.Α.,

Χριστός Ανέστη και Χρόνια πολλά

 Σας ενημερώνουμε ότι, όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, στις 10 Μαΐου 2021 θα ανοίξουν όλες οι βαθμίδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το Υπουργείο με τη Νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (Τεύχος B’ 1825/05.05.2021) ρυθμίζει όλες τις παραμέτρους που αφορούν στην διά ζώσης επαναλειτουργία των σχολείων. 

Ειδικότερα, από την Τετάρτη 5/5/2021 και έως το Σάββατο 8/5/2021 οι  μαθητές, οι εκπαιδευτικοί αλλά το προσωπικό όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης θα μπορούν να προμηθεύονται τα δωρεάν self tests από τα φαρμακεία, χρησιμοποιώντας μόνο τον αριθμό Α.Μ.Κ.Α., τον προσωρινό ΑΜΚΑ (ΠΑΜΚΑ),  ή τον Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ).

Από τη Δευτέρα 10 Μαΐου οι μαθητές θα προσέλθουν στα σχολεία  έχοντας μαζί τους τη βεβαίωση αρνητικού τεστ (self-test, PCR ή rapid-test) καθώς και τη μάσκα προστασίας η οποία είναι ακόμα υποχρεωτική τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους.

Αναλυτικότερα, το αυτοδιαγωνιστικό τεστ κορονοϊού διενεργείται πριν την έναρξη των μαθημάτων της Δευτέρας και της Πέμπτης, από μαθητές/τριες εκπαιδευτικούς, μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) όλων των σχολικών μονάδων της χώρας. Ο έλεγχος διενεργείται έως και είκοσι τέσσερις ώρες πριν την προσέλευση στην σχολική μονάδα.

Στη συνέχεια, μαθητές και εκπαιδευτικοί δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Αν το self-test είναι αρνητικό:

Για τους μαθητές, εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μαζί τους κάθε ημέρα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης ή όποτε τους ζητηθεί. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, μπορεί να συμπληρώνεται χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

Για τους εκπαιδευτικούς εκδίδεται δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.

Αν το self-test είναι θετικό:

Εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας  self-testing.gov.gr για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid-test σε δημόσια δομή. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr

Αν και το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.

         Σας εφιστούμε την προσοχή στο θέμα της έγκαιρης παραλαβής των self tests από τα φαρμακεία, ώστε να μπορείτε όλοι να το προμηθευτείτε χωρίς καθυστέρηση.

Καλή δύναμη και καλό ξεκίνημα σε όλους

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις- Νέα | Σχολιάστε

«Χριστός Ανέστη»

Το «Χριστός Ανέστη» από τους μαθητές και τις μαθήτριες του
Μουσικού Σχολείου Αργολίδας

Η σημερινή ημέρα για την Ορθοδοξία σηματοδοτεί το τέλος της Εβδομάδας των Παθών και αποτελεί τον προάγγελο της Ανάστασης.

Το Μεγάλο Σάββατο είναι η τελευταία ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας και της Μεγάλης Σαρακοστής,  αφιερωμένη από την Εκκλησία μας στην κάθοδο του Ιησού στον Άδη. Είναι η ημέρα της σιγής και της προσδοκίας. Ημέρα κατά την οποία προανακρούεται το ελπιδοφόρο μήνυμα της αναστάσεως. Ημέρα προεόρτιας χαράς, για την λαμπροφόρο εορτή της δεσποτικής εγέρσεως.

Στο παρακάτω video, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Βυζαντινού Χορού του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας, ψάλλουν το «Χριστὸς ἀνέστη» παρουσιάζουν τις τρεις στάσεις των Εγκωμίων του Επιταφίου Θρήνου, υπό την διεύθυνση του μουσικολόγου και καθηγητή βυζαντινής μουσικής στο Μουσικό Σχολείο Αργολίδας, κ. Άγγελου Μπέντη.

Ἦχος πλ. α΄.

«Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας, καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι, ζωὴν χαρισάμενος».

Επεξεργασία video: Κωνσταντίνος Μπάτας

Επεξεργασία ήχου: Αλέξανδρος Ψωμόπουλος

Υπεύθυνος καθηγητής: Άγγελος Μπέντης

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις- Νέα | Ετικέτες: , , , | Σχολιάστε

Τα Εγκώμια της Μ. Παρασκευής

Τα Εγκώμια της Μ. Παρασκευής από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας

Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα αποτελεί -σε συνδυασμό με τη μεγάλη εορτή του Πάσχα- τη σημαντικότερη περίοδο της ορθόδοξης λατρείας, κατά την οποία η Εκκλησία μας, γιορτάζει την πλήρωση της θείας περί τον άνθρωπο οικονομίας και συμμετέχει μυστικά στο σωτήριο πάθος του Χριστού, που κατήργησε τον θάνατο και άνοιξε τον δρόμο προς την ουράνια Θεία  Βασιλεία.

Το εσπέρας της Μεγάλης Παρασκευής, ψάλλεται ο Όρθρος της επόμενης ημέρας, δηλαδή ο Όρθρος του Μεγάλου Σαββάτου. Εκεί, λίγο πριν την περιφορά του Επιταφίου, ψάλλονται τα Εγκώμια του Επιταφίου Θρήνου, όπου υμνείται Αυτός, που νεκρώθηκε κι ενταφιάστηκε, για να ζήσουμε όλοι εμείς ελεύθεροι τη ζωή του Θεού, που πήγασε από την ένδοξη Ανάστασή Του.

Στο παρακάτω video, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Βυζαντινού Χορού του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας, μας παρουσιάζουν τις τρεις στάσεις των Εγκωμίων του Επιταφίου Θρήνου, υπό τη διεύθυνση του μουσικολόγου και καθηγητή βυζαντινής μουσικής στο Μουσικό Σχολείο Αργολίδας, κ. Άγγελου Μπέντη.

ΣΤΑΣΙΣ ΠΡΩΤΗ. Ἦχος πλ. α´.

«Ἡ ζωὴ ἐν τάφῳ, κατετέθης Χριστέ, καὶ Ἀγγέλων στρατιαὶ ἐξεπλήττοντο, συγκατάβασιν δοξάζουσαι τὴν σήν».

ΣΤΑΣΙΣ ΔΕΥΤΕΡΑ. Ἦχος πλ. α´.

«Ἄξιόν ἐστι, μεγαλύνειν σε τὸν Ζωοδότην, τὸν ἐν τῷ Σταυρῷ τὰς χεῖρας ἐκτείναντα, καὶ συντρίψαντα τὸ κράτος τοῦ ἐχθροῦ».

ΣΤΑΣΙΣ ΤΡΙΤΗ. Ἦχος γ´.

«Αἱ γενεαί πᾶσαι, ὕμνον τῇ Ταφῇ σου, προσφέρουσι Χριστέ μου».

Επεξεργασία video: Κωνσταντίνος Μπάτας

Επεξεργασία ήχου: Αλέξανδρος Ψωμόπουλος

Υπεύθυνος καθηγητής: Άγγελος Μπέντης

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις- Νέα | Ετικέτες: , , | Σχολιάστε

«Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται»

Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει από την Κυριακή των Βαΐων το βράδυ, οπότε τελείται η Ακολουθία του Νυμφίου, δηλαδή του όρθρου της Μεγάλης Δευτέρας, και τελειώνει το Μεγάλο Σάββατο. Είναι αφιερωμένη στα Άγια Πάθη του Ιησού Χριστού. Ονομάζεται Μεγάλη από την ανάμνηση των γεγονότων που διαδραματίζονται καθ’ εκάστη των ημερών αυτής, τα οποία θεωρούνται ιδιαίτερα σημαντικά για τον χριστιανισμό. Οι τέσσερις πρώτες ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, μας προετοιμάζουν πνευματικά για το θείο δράμα και οι Ακολουθίες ονομάζονται «Ακολουθίες του Νυμφίου».

Έτσι, στο παρακάτω video, οι μαθητές του Βυζαντινού Χορού του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας, μας εισάγουν στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, ψάλλοντας το γνωστό τροπάριο «Ἰδού,Νυμφίος ἔρχεται», υπό την διεύθυνση του μουσικολόγου και καθηγητή βυζαντινής μουσικής στο Μουσικό Σχολείο Αργολίδας, κ. Άγγελου Μπέντη.

Τροπάριον τοῦ Νυμφίου. Ἦχος πλάγιος τοῦ τετάρτου κατὰ τριφωνίαν.

«Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτός, καὶ μακάριος ὁ δοῦλος, ὃν εὑρήσει γρηγοροῦντα, ἀνάξιος δὲ πάλιν, ὃν εὑρήσει ῥαθυμοῦντα. Βλέπε οὖν ψυχή μου, μὴ τῷ ὕπνῳ κατενεχθής, ἵνα μῄ τῷ θανάτῳ παραδοθῇς, καὶ τῆς βασιλείας ἔξω κλεισθῇς, ἀλλὰ ἀνάνηψον κράζουσα· Ἅγιος, Ἅγιος, Ἅγιος εἶ ὁ Θεός, διὰ τῆς Θεοτόκου ἐλέησον ἡμᾶς».

Επεξεργασία video: Κωνσταντίνος Μπάτας

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις- Νέα | Ετικέτες: , , , | Σχολιάστε

Διαδικασία εισαγωγής μαθητών/-τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2021-2022

Θέμα: Διαδικασία εισαγωγής μαθητών/-τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2021-2022

Για την εισαγωγή μαθητών και μαθητριών στο Μουσικό Σχολείο  Αργολίδας για το σχολικό έτος 2021-2022, οι γονείς-κηδεμόνες των  υποψηφίων μαθητών και μαθητριών  από τις 10 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2021 και ώρα 14:00 υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής.

Επισημαίνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι γονείς-κηδεμόνες πρέπει να στείλουν ηλεκτρονικά
(με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) στο Μουσικό Σχολείο την αίτηση.

Μουσικό Σχολείο Αργολίδας

Τηλέφωνο E-Mail
27510-89277

mail@gym-mous-argol.arg.sch.gr

Αίτηση εδώ:  Συνημμένα_46287_ΜΟΥΣΙΚΑ_ΣΧ _2021

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις- Νέα | Ετικέτες: , , , , | Σχολιάστε

Διευκρινίσεις για τη δικαιολόγηση των απουσιών…

Δίνονται διευκρινίσεις για τη δικαιολόγηση των απουσιών μαθητών/-τριών που συνοικούν με άτομα που πάσχουν από σοβαρό/ά υποκείμενο/α νοσήματα

Σχετ.: Η αρ. πρωτ. 14109/ΓΔ4/05-02-2021 ΚΥΑ (Β΄ 455), όπως έχει τροποποιηθεί με  την με αρ. πρωτ. 43274/ΓΔ4/14-04-2021 ΚΥΑ (Β΄ 1512)

Σας διευκρινίζουμε ότι για τη δικαιολόγηση των απουσιών των μαθητών/τριών που

συνοικούν με άτομα που πάσχουν από σοβαρό/ά υποκείμενο/α νόσημα/τα και την ένταξή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα δικαιολογητικά που προβλέπονται στο άρθρο 3 της με αρ. πρωτ. 14109/ΓΔ4/05-02-2021 ΚΥΑ (Β΄ 455), όπως ισχύει θα πρέπει να υποβάλλονται ως ακολούθως:

  1. Οι κηδεμόνες ή οι ενήλικοι μαθητές υποβάλλουν στον/στη Διευθυντή/ντρια της

σχολικής μονάδας με κάθε πρόσφορο τρόπο έως τη Δευτέρα 19-04-2021

(α) αίτηση – υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (μέσω gov.gr ή με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής) για την συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

(β) Μαζί με την ως άνω αίτηση – υπεύθυνη δήλωση οι παραπάνω ενδιαφερόμενοι/ες προσκομίζουν σε σφραγισμένο φάκελο το σύνολο των δικαιολογητικών που έχουν εκδοθεί από δημόσιες δομές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υγείας που αποδεικνύουν ότι το  συνοικούν με αυτούς πρόσωπο πάσχει από σοβαρό ή σοβαρά υποκείμενο/α νόσημα / νοσήματα του άρθρου 2 της ανωτέρω ΚΥΑ. Παράλληλα, εντός του φακέλου  συνυποβάλλεται εκ μέρους των συνοικούντων προσώπων και υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (μέσω gov.gr ή με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής),

στην οποία δηλώνουν ότι επιθυμούν η Επιτροπή του άρθρου 1 της ανωτέρω ΚΥΑ να προβεί  στην επεξεργασία των φακέλων τους.

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις- Νέα | Σχολιάστε

«Κράτησα τη ζωή μου»

 

«Κράτησα τη ζωή μου»

Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Αργολίδας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας, τον Δήμο Ναυπλιέων (ΔΟΠΠΑΤ), την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αργολίδας, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και το Μουσικό Σχολείο Αργολίδας, διοργανώνει το Σαββατοκύριακο 17-18 Απριλίου 2021 διαδικτυακό Συνέδριο για τον Γιώργο Σεφέρη, με αφορμή τα 50 χρόνια από τον θάνατό του.

Η παρακολούθηση είναι δωρεάν μέσω Microsoft Teams.

Σημαντικό: Εάν δεν διαθέτετε λογαριασμό Microsoft, μπορείτε να συμμετάσχετε στο Συνέδριο ανώνυμα από υπολογιστή, tablet, κινητό ή το web, χωρίς αναγκαστικά να διαθέτετε την εφαρμογή Teams.

Ελπίζουμε να σας δούμε εκεί!

Περισσότερα για το Συνέδριο…
https://blogs.sch.gr/mgymarg/files/2021/04/SFACON20-Πρόγραμμα-Συνεδρίου-Μάρτιος-2021.pdf



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις- Νέα, Εκδηλώσεις | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Εγκύκλιος: Ενημέρωση για την εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου Self Test για Covid 19



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις- Νέα | Σχολιάστε

Συνέντευξη από τη μαέστρο κ. Φαίδρα Γιαννέλου

Στο μάθημα «Οργανολογία Μουσικών Οργάνων Συμφωνικής Ορχήστρας» η Γ’ Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας με υπεύθυνη την καθηγήτρια Κατερίνα-Μυρτώ Φατούρου έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκτός των στενών πλαισίων του μαθήματος. Πέρα από την ενασχόληση με τον ρόλο του κάθε οργάνου σε μια Συμφωνική Ορχήστρα κρίθηκε σημαντικό να επισημανθεί και ο ρόλος του μαέστρου. Για τον λόγο αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριες  πήραν συνέντευξη από τη μαέστρο κ. Φαίδρα Γιαννέλου με ερωτήσεις που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αφορούν όχι μόνο τα καθήκοντά της σε μια Συμφωνική Ορχήστρα, αλλά και γενικότερα την επαγγελματική της καριέρα. Την ευχαριστούμε πολύ για την άμεση ανταπόκρισή της και ελπίζουμε να απολαύσετε την ανάγνωση όσο κι εμείς τη διαδικασία!

  1. Πώς αποφασίσατε να γίνετε μαέστρος; Ήταν πάντα το όνειρό σας; Πότε το αποφασίσατε;

Αποφάσισα να γίνω μαέστρος στο τέλος του πρώτου έτους φοίτησής μου στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Το πρώτο έτος ήταν αναγνωριστικό για όλους τους φοιτητές. Ο πίνακας ανακοινώσεων ήταν γεμάτος τίτλους μαθημάτων, υποχρεωτικών και μη. Όταν είδα το μάθημα “Διεύθυνση Ορχήστρας”, αποφάσισα αμέσως να το παρακολουθήσω. Τα πρώτα μαθήματα με τον Μίλτο Λογιάδη ήταν διασκεδαστικά. Καθώς, όμως, άρχισαν να αυξάνονται οι απαιτήσεις του μαθήματος, αρκετοί φοιτητές παραιτήθηκαν. Όταν το έτος έφτανε στο τέλος του, μας ανακοινώθηκε ότι πρέπει να επιλέξουμε την κατεύθυνση που θα θέλαμε να ακολουθήσουμε. Συζητώντας με τον κ. Λογιάδη και δίνοντάς μου το πράσινο φως ότι μπορώ να ανταπεξέλθω στις απαιτήσεις της κατεύθυνσης “Διεύθυνσης Ορχήστρας”, αποφάσισα να δώσω εσωτερικές εξετάσεις για να φοιτήσω πλέον επίσημα σε αυτήν. Θα ήμουν, τότε, η πρώτη φοιτήτρια στην κατεύθυνση της Διεύθυνσης Ορχήστρας σε ελληνικό πανεπιστήμιο. Αν και ο κ. Λογιάδης με είχε προετοιμάσει για τον δύσκολο δρόμο τον οποίο επέλεγα, όλα μου φαινόταν απλώς μια μεγάλη πρόκληση. Μέχρι και σήμερα, έχοντας στο ενεργητικό μου αρκετές εμφανίσεις, βλέπω τη Διεύθυνση Ορχήστρας σαν παιχνίδι!

  1. Όταν τελειώσατε τις σπουδές ήσασταν σε θέση να διευθύνετε μια ορχήστρα;

Ναι, φυσικά, διότι είχα ήδη μια τετραετή εμπειρία με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Ιονίου Πανεπιστημίου και πολλές συναυλίες στο ενεργητικό μου. Να τονίσω εδώ ότι αυτήν την εμπειρία δύσκολα την αποκτούν φοιτητές της Διεύθυνσης Ορχήστρας σε μουσικά ιδρύματα παγκοσμίως, διότι η εκάστοτε ορχήστρα δεν τους παρέχεται συνήθως για τόσες πολλές πρόβες και συναυλίες. Μπορώ να πω πως στάθηκα πολύ τυχερή σε αυτό. Βέβαια, η εμπειρία που αποκτά κανείς με τα χρόνια, δε συγκρίνεται με οποιαδήποτε σπουδή. Είναι οι «ώρες πτήσης» που γράφει ένας μαέστρος στο πόντιουμ!

  1. Τι σπουδές κάνατε πριν γίνετε μαέστρος;

Η πρώτη μου επαφή με τη μουσική ήρθε στην ηλικία των 8 περίπου ετών. Τότε, ζούσα στο Νέο Ψυχικό και πολύ κοντά στο σπίτι μου βρισκόταν το Παναρμόνιο Ωδείο. Κατά την πρώτη μου επίσκεψη στο ωδείο, δεν ξεκόλλησα από το πιάνο. Εκεί σπούδασα, λοιπόν, πιάνο και θεωρητικά κι αργότερα, με την παρότρυνση του διευθυντή του ωδείου, έδωσα εξετάσεις για το Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης.

Τα μαθητικά μου χρόνια στο Μουσικό Σχολείο ήταν τα πιο δημιουργικά. Εκεί πειραματίστηκα με τα όργανα της ορχήστρας, γνώρισα την Βυζαντινή Μουσική, έπαιξα σε μουσικά σύνολα… Παράδεισος! Τελειώνοντας το σχολείο, αποφάσισα να δώσω πανελλήνιες με σκοπό να μπω στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

  1. Τι σας έδωσε έμπνευση ώστε να ακολουθήσετε αυτό το επάγγελμα;

Πέρα από τον ίδιο το δάσκαλό μου, ο οποίος αποτελεί το πρότυπο και τον μέντορά μου, σημαντικό ρόλο στα πρώτα μου βήματα στη Διεύθυνση Ορχήστρας έπαιξε ο Δημήτρης Μητρόπουλος. Ένας από τους πιο καταξιωμένους μαέστρους όλων των εποχών. Διαβάζοντας, λοιπόν, τη βιογραφία του και διεισδύοντας περισσότερο στην προσωπικότητά του κατά τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων, ανακάλυψα τις πιο «ανθρώπινες» πτυχές αυτού του επαγγέλματος. Ο Μητρόπουλος, εκτός από κορυφαίος καλλιτέχνης, υπήρξε, πάνω από όλα, αλληλέγγυος άνθρωπος. Βοηθούσε οικονομικά τους μουσικούς της ορχήστρας του που το είχαν ανάγκη, χωρίς να τους το φανερώνει. Αυτό το μεγαλείο ψυχής, σε συνδυασμό με την απόλυτα δοσμένη στη μουσική ζωή του, αποτέλεσε για μένα μεγάλη έμπνευση.

  1. Που εργάζεστε τώρα;

Αυτή τη στιγμή εργάζομαι ως εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και στο Ελληνικό Ωδείο και το Ωδείο ΑΡ του Ηρακλείου Κρήτης ως καθηγήτρια Διεύθυνσης Ορχήστρας. Επίσης, είμαι μαέστρος της Χορωδίας Εκπαιδευτικών Μουσικής Αττικής Choremus και της Χορωδίας Χίου αλλά και προσκεκλημένη μαέστρος (guest) όλων των επαγγελματικών ορχηστρών της Ελλάδας (Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ κ.ά.).

  1. Πώς βιοπορίζεται ένας μαέστρος στην Ελλάδα;

Είναι πολύ δύσκολο, όταν ο μαέστρος δεν κατέχει μια θέση καλλιτεχνικού διευθυντή σε μια ορχήστρα, να βιοποριστεί μόνο από τις συναυλίες του. Κι αυτό διότι δεν μπορεί να γνωρίζει πόσες συναυλίες θα κάνει μέσα στην καλλιτεχνική περίοδο.

  1. Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας μαέστρος στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες (π.χ. Αυστρία);

Η δυσκολία που αντιμετωπίζει έγκειται, κυρίως, στο γεγονός ότι η θέση της κλασικής μουσικής στην Ελλάδα είναι υποβαθμισμένη. Οι ευκαιρίες να διευθύνει είναι φανερά λιγότερες από όσες πιθανώς θα είχε σε μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Θα πρέπει, θεωρώ, να είναι μείζονα προτεραιότητα για την Ελλάδα και τους μουσικούς της φορείς να βρουν τρόπους να φέρουν το κοινό πιο κοντά στην κλασική μουσική. Να μην νιώθει αποξενωμένο από αυτό το είδος. Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχυθεί η κλασική μουσική και θα αντιμετωπίζεται από τους εκάστοτε φορείς με τον σεβασμό που της αρμόζει.

  1. Πώς επιλέγει ή επιλέγεται ένας μαέστρος για να διευθύνει μια ορχήστρα;

Είναι ζήτημα πολλών παραγόντων. Και συγκυριών, πιστεύω. Να βρεθείς στο σωστό σημείο, τη σωστή στιγμή. Κάνοντας τα πρώτα σου βήματα στο χώρο, σε βλέπουν, μαθαίνουν για σένα και αν οι εμφανίσεις σου έχουν πάει καλά, σε επιλέγουν ξανά και ξανά. Παίζει ρόλο, φυσικά, και η προσωπικότητα σου αλλά και οι τρόποι σου.

  1. Τι ξεχωρίζει έναν καλό μαέστρο;

Θα μιλήσω σε προσωπικό επίπεδο. Ξεχωρίζω έναν μαέστρο, πέρα από τις ικανότητές του, από την ταπεινότητά του και τον σεβασμό που δείχνει στην τέχνη του. Το να είναι κανείς επηρμένος, επειδή είναι μαέστρος, φανερώνει πως το άτομο αυτό στέκεται μόνο στη δύναμη της θέσης του και στο ότι μπορεί να επιβάλλει τη βούλησή του σε άλλους ανθρώπους. Όμως, η τέχνη της Διεύθυνσης περιλαμβάνει πολλά περισσότερα από αυτό. Ο μαέστρος πρέπει να είναι ηγέτης που εμπνέει τους μουσικούς του και τους κάνει, με τον τρόπο του, να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Άρα, πώς είναι δυνατόν να μην αποτελεί ο ίδιος παράδειγμα γι’ αυτούς; Πώς είναι δυνατόν να μην είναι προσιτός και δεκτικός;

  1. Τι γνώσεις χρειάζεται ένας μαέστρος για να αποδώσει ένα έργο;

Ένας μαέστρος, όπως και οποιοσδήποτε καλλιτέχνης, χρειάζεται πέρα από τις ειδικές γνώσεις και τις γενικές. Η μονομέρεια στη γνώση είναι μια μάστιγα της εποχής μας. Γνωρίζουμε πολλές λεπτομέρειες για ένα συγκεκριμένο αντικείμενο και ελάχιστα για πιο γενικά ζητήματα, τα οποία όμως είναι καίρια και «επηρεάζουν» το αντικείμενο μελέτης μας. Για παράδειγμα, για να αποδώσουμε ένα έργο του Dmitri Shostakovich, πέρα από τις νότες και την ερμηνεία είναι σημαντικότατο να γνωρίζουμε ποιος ήταν ο συνθέτης, πότε και που έζησε και ποιες ήταν οι κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την περίοδο που συνέθετε το έργο.

  1. Τι προετοιμασία χρειάζεται ένας μαέστρος;

Η προετοιμασία πριν την πρώτη πρόβα αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι «αφανούς» μελέτης για τον μαέστρο. Χρειάζεται να μελετήσει πολύ καλά το έργο και σχεδόν να το γνωρίζει απ’ έξω πριν ξεκινήσουν οι πρόβες. Εκτός από τα πιο ευρεία, αλλά και ειδικά πλαίσια γνώσεων που πρέπει να έχει γύρω από το κομμάτι που διευθύνει, θα πρέπει να είναι σε θέση να προλαμβάνει τα τυχόν λάθη μιας ορχήστρας. Αυτή η ικανότητα αποκτιέται με την εμπειρία.

  1. Πόσος χρόνος χρειάζεται να αφομοιώσετε ένα κομμάτι, ώστε να μπορέσετε να το διευθύνετε;

Η αφομοίωση είναι, για μένα, καίριο ζήτημα. Δεν θα νιώσω άνετα αν βρεθώ ποτέ μπροστά σε οποιοδήποτε σύνολο, χωρίς να έχω κάνει «κτήμα» μου το έργο που πρόκειται να διδάξω. Σε αυτό με έχει βοηθήσει πολύ η μνήμη μου, η οποία θα έλεγα πως είναι φωτογραφική. Παρ’ όλα αυτά, ο καθένας έχει τον τρόπο του να μαθαίνει και να θυμάται. Παίζει σπουδαίο ρόλο και η ποσότητα της ύλης προφανώς. Είναι πολύ πιο χρονοβόρο να μάθει κανείς μια όπερα από μια κλασική  συμφωνική συναυλία, η οποία περιλαμβάνει συνήθως μια ουβερτούρα, ένα κονσέρτο και μια συμφωνία. Η αλήθεια είναι ότι μου έχει τύχει, πολύ πρόσφατα μάλιστα, να πρέπει να μάθω ένα τέτοιους είδους ρεπερτόριο σε λιγότερο από μια βδομάδα… Δεν το εύχομαι σε κανέναν!

  1. Κατά πόσο αλλάζει ένα κομμάτι αν το διευθύνει διαφορετικός μαέστρος;

Είναι πραγματικά άξιο παρατήρησης το πόσο πολύ μπορεί να επηρεάσει το ίδιο κομμάτι, ιδιαιτέρως στον ήχο της ορχήστρας, η παρουσία διαφορετικών μαέστρων στο πόντιουμ. Έχοντας συμμετάσχει σε πολλά σεμινάρια διεύθυνσης ορχήστρας, έχω γίνει μάρτυρας πολλών περιστάσεων, κατά τις οποίες κατεβαίνει ένας μαέστρος από το πόντιουμ κι αμέσως μετά ανεβαίνει ένας άλλος για να διευθύνει ακριβώς το ίδιο έργο. Δεν μπορώ να περιγράψω με λόγια αυτό που έχω βιώσει. Ο ήχος της ορχήστρας μεταλλάσσεται και θα λέγαμε πως παίρνει τη μορφή του ατόμου που τη διευθύνει. Είναι σαν να κρατάει στα χέρια του ένα εύπλαστο υλικό, το οποίο μπορεί να μεταχειριστεί με όποιο τρόπο επιθυμεί.

  1. Πώς επιλέγει ποια όργανα πρέπει να ακούγονται περισσότερο σε κάποιο μέρος ενός κομματιού;

Αυτό το ζήτημα είναι πολύ λεπτό. Την επιλογή αυτή, την έχει κάνει αρχικά ο συνθέτης. Εκείνος είναι ο «υπεύθυνος» να αναδείξει και να μας υποδείξει, μέσα από την παρτιτούρα του, ποια όργανα έχουν πρωτεύοντα και ποια δευτερεύοντα ρόλο στο έργο του. Μολονότι, λοιπόν, αυτό το ζήτημα θα έπρεπε να είναι τακτοποιημένο, η παρτιτούρα μπορεί να αναγνωσθεί με διάφορους τρόπους. Ο μαέστρος έχει τη δικαιοδοσία να επέμβει στο έργο ελεύθερα, εφ’ όσον υπογράφει την ερμηνεία του. Έτσι, μπορεί να αναδείξει περισσότερο ή λιγότερο ένα όργανο ή μια ομάδα οργάνων, όταν το κρίνει απαραίτητο. Κάνει, δηλαδή, μια ζωντανή ενορχήστρωση του έργου κατά τη διάρκεια της συναυλίας!

  1. Υπάρχει κάποιο όργανο που έχει μεγαλύτερη δυσκολία στη διεύθυνση;

Δεν θα έλεγα πως υπάρχει κάποιο όργανο που χρήζει ιδιαίτερης μεταχείρισης. Θα πω, όμως, πως κατέχοντας καλά την οργανογνωσία, μπορείς κι οφείλεις να βρεις τρόπους επικοινωνίας που θα επιφέρουν πιο άμεσα αποτελέσματα. Δηλαδή, να μπορείς να «μιλάς τη γλώσσα» του εκάστοτε οργάνου, ώστε να πάρεις αυτό που θέλεις. Ο μαέστρος, λόγω του ότι συνδιαλέγεται με ανθρώπους, θα πρέπει να αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό και την ενσυναίσθηση του. Να ακούει και να κατανοεί τους μουσικούς του. Να νοιάζεται γι’ αυτούς και να μπορεί να μπει στη θέση τους. Κι έτσι, να αναπτυχθεί μεταξύ τους μια σχέση εμπιστοσύνης.

  1. Πώς ελέγχετε το άγχος της σκηνής;

Ευτυχώς για εμένα, το άγχος της σκηνής υπερκαλύπτεται από τον ενθουσιασμό. Νιώθω εντονότερα την ανυπομονησία πριν την έναρξη της συναυλίας, όχι το άγχος για το πως θα εξελιχθεί. Μόλις πατήσω το πόδι μου στο πόντιουμ και σηκώσω τα χέρια, όλα μετατρέπονται σε μαγεία. Ξεχνώ το κοινό, τα φώτα και την οποιαδήποτε σκέψη μπορεί να μου επιφέρει άγχος.

  1. Συναντήσατε δυσκολίες ως γυναίκα σε έναν κατ’ εξοχήν ανδροκρατούμενο χώρο; Υπήρχαν στιγμές που σας αποθάρρυναν λόγω φύλου;

Έχω βιώσει διάφορες άβολες στιγμές, χωρίς όμως να μπορώ να τις περιγράψω επακριβώς. Αρκεί ένα απαξιωτικό βλέμμα ή ένας μορφασμός ενός μουσικού για να αισθανθείς άσχημα. Να προτείνεις κάτι με ευγένεια και να λαμβάνεις ως απάντηση ένα αγενές σχόλιο. Δεν μπορώ να γνωρίζω με σιγουριά αν αυτού του είδους οι συμπεριφορές πηγάζουν από κάποια σεξιστική αντίληψη του εκάστοτε μουσικού ή είναι μια συνήθης πρακτική του. Αυτό που πιστεύω είναι πως όσα μπορούν να πετύχουν οι άντρες, τα ίδια μπορούν και οι γυναίκες. Το ζήτημα είναι να το θέλουν πολύ, ανεξαρτήτως φύλου.

  1. Ποιο είναι το αγαπημένο σας κομμάτι;

Οφείλω να ομολογήσω ότι αυτή είναι η πιο δύσκολη ερώτηση! Δεν μπορώ να ξεχωρίσω ένα μόνο έργο. Έχω τόσα πολλά αγαπημένα, που νομίζω πως αν σας αναφέρω κάποιο, θα προδώσω κάποιο άλλο. Θα σας αναφέρω, όμως, πως με τα αγαπημένα μου έργα, μου προκαλείται ένα συναίσθημα μοναδικό. Με καθηλώνουν. Συνήθως ανατριχιάζω και κάποιες φορές αποκτώ ταχυκαρδία. Θα το ονόμαζα βαθιά συγκίνηση.

  1. Κατά τη διάρκεια της καριέρας σας έχετε παρατηρήσει διαφορές σε σχέση με το πως αντιμετωπίζει ο κόσμος την κλασική μουσική;

Αν αναφέρεστε στην Ελλάδα, νομίζω πως τα τελευταία χρόνια παρατηρώ περισσότερους νέους ανθρώπους στις συναυλίες κλασικής μουσικής, γεγονός που με ανακουφίζει. Ταυτοχρόνως, ακούω με προσοχή τις μουσικές του σήμερα, δηλαδή αυτές που κυκλοφορούν ευρέως, και μετά λύπης μου διαπιστώνω πως δεν υπάρχει ανεπτυγμένο κριτήριο για τη μουσική που θα επιλέξει να ακούσει ο μέσος Έλληνας. Η μουσική του σήμερα είτε στερείται μελωδίας κι αρμονίας, είτε στερείται στίχων. Δηλαδή, των βασικών χαρακτηριστικών ενός τραγουδιού. Προφανώς, λοιπόν, η μουσική δεν κατέχει στη ζωή των Ελλήνων τη θέση που θα της έπρεπε. Θεωρώ εξίσου σημαντικό, όπως περιποιούμαστε καθημερινά τον εαυτό μας, να του προσφέρουμε την καλύτερη μουσική ποιότητα προς ακρόαση.

  1. Πώς σας έχει περιορίσει η κατάσταση της πανδημίας;

Η πανδημία με έχει απομακρύνει από τις συνήθειές μου. Επειδή οι συνήθειές μου περιλάμβαναν πολύ συχνή επαφή με άλλους ανθρώπους και πολλά ταξίδια, έχω περιοριστεί αρκετά. Παρ’ όλα αυτά, κατά τη διάρκεια της πανδημίας έχω κληθεί να διευθύνω αρκετές συναυλίες. Όμως, οι συνθήκες έχουν αλλάξει και μαζί με αυτές έχει αλλάξει και η συμπεριφορά των ανθρώπων. Το κοινό, αποξενωμένο με τις μάσκες, δεν μπορεί να εκφραστεί ελεύθερα. Οι μουσικοί επί σκηνής, το ίδιο. Η συναυλία είναι επικοινωνία, είναι ροή ενέργειας, που τα μέτρα της πανδημίας την έχουν κατακρεουργήσει. Περιμένω τη στιγμή που όλα αυτά που ζούμε θα είναι παρελθόν.

  1. Ποιά ήταν η καλύτερη στιγμή στην καριέρα σας;

Έχω ζήσει ουκ ολίγες αξιοσημείωτες στιγμές επί σκηνής. Η καθεμία ξεχωριστή για διαφορετικούς λόγους. Μια που ξεχωρίζω είναι τον Αύγουστο του 2017, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, με 330 νέους μουσικούς επί σκηνής από όλο τον κόσμο, να ερμηνεύουμε την Ωδή στη Χαρά του L.V.Beethoven.

  1. Ποιο είναι το κομμάτι που θα θέλατε πολύ να διευθύνετε και δεν το έχετε κάνει ακόμα;

Θα ήθελα πολύ να διευθύνω μια συμφωνία του Gustav Mahler. Η μουσική του με συγκινεί παιδιόθεν και είναι για μένα ένα όνειρο ζωής!

https://blogs.sch.gr/mgymarg/files/2021/04/Συνέντευξη-με-Μαέστρο.pdf

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις- Νέα, Συνεργασίες | Ετικέτες: , , , , | Σχολιάστε

1ο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ

Δελτίο τύπου

Πρόγραμμα 1ο Διαδικτυακό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Ανακοινώσεις- Νέα, Εκδηλώσεις | Ετικέτες: , , , , , , , , | Σχολιάστε