Υγροτ(ρ)ποποιώ την συμπεριφορά μου

 

2014-03-28 11.34.16DSC01673

 

Με χαρά υποδεχτήκαμε την προηγούμενη εβδομάδα στο σχολείο μας, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού τους μαθητές της Τετάρτης τάξης Δημοτικού από το Ρέθυμνο.

Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές της Δ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ατσιπόπουλου από το Ρέθυμνο, στο πλαίσιο του περιφερειακού θεματικού δικτύου «Υγροτ(ρ)οπο…ποιώ τη συμπεριφορά μου» του ΚΠΕ Λασιθίου, επισκέφθηκε το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέας   Αλικαρνασσού, ώστε η Στ τάξη του σχολείου να μεταλαμπαδεύσει στους μικρούς μαθητές την αποκτηθείσα γνώση, την αγάπη για προστασία του περιβάλλοντος και το ζήλο ενασχόλησης με το δίκτυο. Στη εκδήλωση παρευρέθησαν ο υπεύθυνος του ΚΠΕ Λασιθίου Παύλος Δασκαλάκης, ο υπεύθυνος των σχολικών δραστηριοτήτων Νομού Ηρακλείου  κος Γιώργος Μαρκατάτος και ο δ/ντής του Σχολείου κος Γιάννης Μιχελάκης.

 

2014-03-28 10.42.20

Το σχολείο μας είναι μέλος του εκπαιδευτικού αυτού δικτύου τα τελευταία 3 χρόνια.

Κατά την διάρκεια αυτών των ετών έχουμε επισκεφθεί υγρότοπους κι έχουμε παρακολουθήσει περιβαλλοντικές δράσεις και σεμινάρια που μας έχουν φέρει πιο κοντά  στην φύση και στην γνώση για το τι πρέπει να κάνει καθένας από μας ώστε να προστατέψει το περιβάλλον με τον δικό του τρόπο.

Όλη αυτή την γνώση προσπαθήσαμε να ανταλλάξουμε με το σχολείο του Ατσιπόπουλου!

2014-03-28 10.40.43 2014-03-28 10.38.44

 

Και λέω ανταλλάξαμε διότι  οι μικροί μαθητές, είχαν προετοιμάσει με τις δασκάλες τους, κυρίες  Δαφνομήλη Μαρίνα και Λιονή Χαρά, καθώς επίσης και την υπεύθυνη του τμήματος ένταξης την κ. Καλλιτσουνάκη Ελευθερία, επιδαπέδια παιχνίδια, παιχνίδια γνωριμίας με κάρτες, παρουσίαση σε power point με εισηγητές τα ίδια τα παιδιά, μακέτα της διαδρομής του ποταμού Πετρέ με πηλό αλλά και παιχνίδι χαμένου θησαυρού με γρίφους!

Ήταν μια υπέροχη εκπαιδευτική δράση την οποία στήριξε το ΚΠΕ Λασιθίου και με την παρουσία του αλλά και οικονομικά πληρώνοντας τα λεωφορεία των μαθητών για να έρθουν από το Ρέθυμνο.

Τα αποτελέσματα της δράσης, αλλά και μια συζήτηση – συνέντευξη των μαθητών, θα παρουσιαστούν με μια ραδιοφωνική εκπομπή στο European Sch Radio! Μείνετε συντονισμένοι!

Έγραψαν για μας:

http://irakliolive.gr/posts/pos-oi-mathites-se-alikarnasso-kai-atsipopoylo-ygro.tropopoioyn-ti-symperifora-toys/

 

http://www.e-mesara.gr/index.php/2014-01-29-19-20-37/845-sxoleia-en-drasi-ygrot-r-opo-poio-ti-symperifora-mou

 

 

2014-03-28 10.48.40 2014-03-28 11.51.15 2014-03-28 11.48.13 DSC01676 2014-03-28 11.50.37 2014-03-28 12.18.05

etwining με Human rights

 

2014-04-02 13.28.53

 

 

Έχετε ποτέ ασχοληθεί με etwinning;  όχι;  Χάνετε! Πρόκειται για μια πολύ εκπαιδευτική και διασκεδαστική διαδικασία που εμπλέκει εκπαιδευτικούς και μαθητές με θέματα επίκαιρα και χρήσιμα για την ζωή τους! Συνδέοντας το σχολείο με την κοινωνία με μοναδικό τρόπο.

Χθες είχαμε μια συνάντηση με τους μαθητές των άλλων σχολείων που συμμετέχουν κι εκείνοι με την τάξη τους στην ίδια εργασία με μας, δηλαδή  στο project  Speak your culture with European school  radio.  Η συνάντηση έγινε μέσω του Twinspace chat room, μια υπηρεσία του etwinning που δίνει την δυνατότητα συζήτησης μέσω γραπτών μηνυμάτων.

Οι μαθητές της ΣΤ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού συζήτησαν με τους συμμαθητές τους από την Ισπανία, τα Καλάβρυτα και την Θεσσαλονίκη, για τα Ανθρώπινα δικαιώματα, τα δικαιώματα του παιδιού, μέχρι και τα δικαιώματα των ζώων.

Η δυσκολία ήταν πως όλα αυτά συζητήθηκαν στα αγγλικά, φυσικά με την πολύτιμη βοήθεια του εξαιρετικού συναδέλφου και καθηγητή αγγλικής  Γιάννη Παναγιωτάκη.

Περισσότερο μας εντυπωσίασε το γεγονός πως κάτι που στην Ελλάδα θεωρείται καταπάτηση των δικαιωμάτων του παιδιού στην Ισπανία θεωρείται υποχρέωση.  Όπως το ότι δικαίωμα στην  εργασία στην Ισπανία  έχουν οι άνθρωποι από τα 16 τους χρόνια.  Ενώ στην Ελλάδα 16 ετών κάποιος θεωρείται μικρός για να δουλέψει.  Μπορεί να δουλέψει μετά την ενηλικίωση του δηλαδή 18 ετών.

Επίσης μας έκανε εντύπωση όταν μας είπαν πως η Ισπανία είναι η δεύτερη χώρα στην Ευρώπη στα φτωχά παιδιά.

Προσωπικά μ εντυπωσίασε ο τρόπος που οι μαθητές μου συνεργάστηκαν, έχοντας έναν υπολογιστή ανά 6 άτομα. Κάθε ένας έκανε κάτι, έγραφε κι από κάτι, ή ρωτούσε εμάς για το πως θα το γράψουν. Όλοι συμμετείχαν και το διασκέδασαν απίστευτα!

 

2014-04-02 13.26.31 2014-04-02 13.28.02 2014-04-02 13.27.48 2014-04-02 13.27.00

NAPO για την Εργασία-Ασφάλεια-Υγεία

 

 

Ο  NAPO  είναι ένας ήρωας μιας σειρά κινουμένων σχεδίων, που συχνά  πέφτει  θύμα καταστάσεων στις οποίες δε μπορεί να επέμβει,

αλλά είναι σε θέση να εντοπίζει κινδύνους ή πιθανές πηγές κινδύνου και να κάνει καλές προτάσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας και της οργάνωσης της εργασίας.

Και πως αυτό μπορεί να συνδεθεί με την εκπαιδευτική διαδικασία; Εύκολα.

Στο πλαίσιο του μαθήματος της γλώσσας της ΣΤ τάξης, στην ενότητα 1ο “ατυχήματα” μας δόθηκε η ευκαιρία να βρούμε πολλά σημεία σύγκλισης.

Βλέποντας τις ταινίες cartoon μικρού μήκους  με πρωταγωνιστή τον NAPO  μας μπήκαν ιδέες! Κι αρχίσαμε να σχεδιάζουμε τρόπους υλοποίησης τους.

Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές περνούν την μισή τους μέρα.  Με αυτή την έννοια είναι ο χώρος  εργασίας τους. Άραγε είναι εντελώς ασφαλής;

Ή ελλοχεύει κινδύνους που μπορεί να τους προκαλέσει  κάποιο ατύχημα;  Με μια πρώτη ματιά,  όλα είναι ασφαλή στον χώρο του σχολείου.   Με μια δεύτερη ματιά όμως τα παιδιά εντόπισαν αρκετές “παγίδες” που μπορεί να προκαλέσουν κάποιο ατύχημα ειδικά στους μαθητές των μικρότερων τάξεων.

Πριν ξεκινήσουμε την συγκρότηση ενός ερωτηματολογίου σχετικό με τον χώρο του σχολείου και τα πιθανά σημεία ¨παγίδες”  ζωγραφίσαμε τον  NAPO, ο οποίος είναι μια συμπαθέστατη φιγούρα!

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

Η βία δεν αντιμετωπίζεται με βία


2010-03-02 09.02.35
2010-03-02 09.00.25

Το σύνθημα ήταν η “Η βία δεν αντιμετωπίζεται με βια” και ήταν γραμμένο με μπογιές πάνω στις μπλούζες των παιδιών. Γράφτηκε όμως και με ανεξίτηλα γράμματα στο μυαλό όλων μας!

 

Σήμερα τα παιδιά, έκαναν την μέρα μου στο σχολείο υπέροχη, ξεχωριστή… Συγκινητική!  Κάτι τέτοιες μέρες συνειδητοποιώ πόσο ευτυχισμένη είμαι που είμαι δασκάλα!  Σας ευχαριστώ!

 

 

2010-03-02 09.03.19

Snapshot 2 (6-3-2014 3-43 μμ)
Snapshot 3 (6-3-2014 3-44 μμ) Snapshot 4 (6-3-2014 3-45 μμ) Snapshot 5 (6-3-2014 3-45 μμ)

 

Snapshot 1 (6-3-2014 4-41 μμ)

 

 

http://www.e-mesara.gr/index.php/2014-01-29-19-20-37/427-de-fovomaste-to-sxoliko-ekfovismo/

 

http://www.ekriti.gr/article/i-sholiki-kai-i-tainia-toy-1oy-dimotikoy-neas-alikarnassoy

 

http://irakliolive.gr/posts/ekdilosi-gia-tin-endoscholiki-via-sto-1o-dimotiko-scholeio-neas-alikarnassoy/

 

 

Δες την ταινία μας εδώ : 

“Γιατί….” Η ταινία μικρού μήκους από τους μαθητές της ΣΤ τάξης

 

 

 

Ταινία μικρού μήκους για τον σχολικό εκφοβισμό και την επικινδυνότητα που μπορεί να προκύψει από τις παρεξηγήσεις και τις ανώφελες συμπεριφορές!
Μια ταινία φτιαγμένη από μαθητές, προβληματισμένους και αποφασισμένους να εμποδίσουν κάθε βίαιη συμπεριφορά που αναπτύσσεται μέσα στην σχολική κοινότητα.
Εμπνευσμένη μεταξύ άλλων από την Ευρωπαϊκή μετανάστευση και τις δυσκολίες που ένα παιδί συναντά σε μια ενδεχόμενη αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος!   επίσημη παρουσίαση της ταινίας μας θα γίνει την Πέμπτη 6 Μαρτίου το πρωί  κατά την διάρκεια της εκδήλωσης για την σχολική βία που διοργανώνεται στο 1st  Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού.

 

Το σύνθημα της έναρξης της εκδήλωσης θα  δώσουν τα ίδια τα παιδιά  μ έναν ανατρεπτικό τρόπο, παρουσιάζοντας παράλληλα έτσι  και την ταινία τους .

ο κος Νίκος Μεντζίνης συντονιστής δράσεων πρόληψης της Σχολικής βίας και Εκφοβισμού στην περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Κρήτης θα παρουσιάσει το θέμα: “Ο θεσμός του παρατηρητηρίου Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού”

Η κα Δρακάκη Μαρία Σχολική σύμβουλος της 6ης περιφ. Α/θμιας Εκπ/σης Ν.Ηρακλείου θα αναλύσει  το θέμα  “Η αξία της ανάπτυξης σχέσεων στο Σχολείο που στηρίζονται στο σεβασμό, την κατανόηση και την αποδοχή”

Και η κα Μαρία Παναγιωτάκη υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Ν. Ηρακλείου θα αναπτύξει το θέμα: “Ο Σχολικός Εκφοβισμός και οι διαστάσεις του – Ο ρόλος των γονέων”.

Σημειώστε στο ημερολόγιο σας την παραπάνω ημερομηνία ! Οι παρεμβάσεις είναι όλες χρήσιμες για γονείς και για εκπαιδευτικούς !

 

 

 

Λίγα λόγια για την ταινία

«Ο Χανς ένας μαθητής 12 ετών μεγαλωμένος στην Γερμανία έρχεται στην Ελλάδα να ζήσει, όταν ο ελληνικής καταγωγής πατέρας του αναλαμβάνει το στήσιμο μεγάλης Γερμανικής εταιρίας στο Ηράκλειο της Κρήτης. Έρχεται με την μητέρα του, ( Γερμανίδα με πολύ μεγάλη αγάπη για την Ελλάδα),  στο 1ο  Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού για να κάνει την εγγραφή του…  κι εκεί άρχισαν όλα!»

 

 

 

 

 

 

Συντελεστές

1o Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού Ηράκλειο Κρήτης!

Τάξη ΣΤ΄2 (2013-2014)

Υπεύθυνη δασκάλα Μαρία Μελεσσανάκη

Quest star: Οι εκπαιδευτικοί Αναστασία Καραβόλια, Πόπη Παπαδήμου, Τάσος Παπαδάκης.

Η εκπομπές μας στο European School Radio (2013-2014

 

 

Η πρώτη μας εκπομπή! Μιλάμε όλα βουνό μας φαινόταν τότε! Αυτό το πρόγραμμα ηχοληψίας audacity μέχρι να καταλάβουμε τον τρόπο που λειτουργεί μας έβγαλε την ψυχή!  Επίσης μέχρι να οργανωθούμε  στην συγγραφή των κειμένων, αλλά και στην ηχογράφηση τους μέσα στην τάξη ζοριστήκαμε λιγάκι!! Αλλά τέλος καλό όλα καλά!! Αν κι έχει αρκετά λάθη στον ήχο είμαστε περήφανοι γι αυτήν!   ΣΤ2

Teachers 4 Europe 

Η δεύτερη εκπομπή μας είναι Χριστουγεννιάτικη!  Λίγο πιο καλή όσον αφορά την ηχοληψία.   ΣΤ2

Χριστουγεννιάτικη εκπομπή (Χριστούγεννα 2013) 

Η τρίτη εκπομπή έγινε από το ΣΤ1 του σχολείου μας κι έχει θέμα τον εθελοντισμό.

Εθελοντισμός ΣΤ1 

Η τέταρτη εκπομπή επίσης από το ΣΤ1 είχε θέμα την φιλοσοφία

φιλοσοφία ΣΤ1 

Φέτος συμμετέχουμε επίσης σε ένα etwinning project  με τίτλο “Speak your culture in European School Radio”  και δημιουργούμε εκπομπές σε διάφορες θεματικές ενότητες. Μια από αυτές είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Human Rights (for etwinning project) ST2

Στην ταινία μικρού μήκους που κάναμε αφιερώσαμε αυτήν εδώ την εκπομπή. Αν θέλετε να μάθετε τα βήματα και τον τρόπο δουλειάς μας ακούστε την. ΣΤ2

Κινηματογραφική αγωγή

Πως φτάσαμε στις απόκριες, ούτε που το καταλάβαμε! ΣΤ2

Αφιέρωμα στην Κρητική αποκριά

Η μέρα του ραδιοφώνου μας βρήκε να κάνουμε εκπομπή με το Δημοτικό Σχολείο Καλαβρύτων.  Συνεργατική εκπομπή λοιπόν! Ακούστε την:  ΣΤ2

Αφιέρωμα στην μέρα του ραδιοφώνου 

Η τρίτη κατά σειρά του ΣΤ1 έχει θέμα την εφηβεία! Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο τρόπος προσέγγισης ενός τέτοιου ευαίσθητου θέματος από τα παιδιά! ΣΤ1

Εφηβεία 

Το ίντερνετ είναι σαν το μαχαίρι! Μπορείς μ αυτό να κόψεις το ψωμί σου και να το φας ή… να το χρησιμοποιήσεις λάθος και να τραυματιστείς ή να τραυματίσεις κάποιον!

Η εκπομπή που ετοίμασαν οι μαθητές του ΣΤ1  μιλά ακριβώς γι αυτό!

Safe internet     Ασφάλεια στο διαδίκτυο

 

Καλεσμένοι στην τάξη του Στ2 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού, η Στ τάξη του 5ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού.

Με  αφορμή την συμμετοχή των δύο δασκάλων τους  Μαρίας Μελεσσανάκη και Φραγκούλας Κουσκουρίδα  στην εκπαιδευτική δράση Teachers4Europe, οι μαθητές συζητούν μεταξύ τους  και αναλύουν το  θέμα:   Άσε το γόνο να γίνει γονιός”  Πρόκειται για την νέα καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που στόχο έχει την ευαισθητοποίηση μικρών και μεγάλων σχετικά με την υπεραλίευση και την προστασία των θαλασσών.  Τραγούδια με θάλασσα και στο τέλος ένα κουίζ!

” Άσε το γόνο να γίνει γονιός”  

 

Μια καταπληκτική  εκπαιδευτική δράση την οποία στήριξε το ΚΠΕ Λασιθίου και με την παρουσία του αλλά και οικονομικά πληρώνοντας τα λεωφορεία των μαθητών για να έρθουν από το Ρέθυμνο πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας από την ΣΤ τάξη. Οι μαθητές της ΣΤ τάξεις είναι μέλη  του θεματικού αυτού εκπαιδευτικού δικτύου από το το 2012. Μεταλαμπάδευσαν τις γνώσεις και τον ενθουσιασμό τους για την προστασία του υδάτινου στοιχείου στους μαθητές της Δ τάξης του 2ου Δημοτικού σχολείου Ατσιπόπουλου που ξεκινούν φέτος! Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα: 

Τα αποτελέσματα της δράσης, αλλά και μια συζήτηση – συνέντευξη των μαθητών, θα παρουσιαστούν με μια ραδιοφωνική εκπομπή στο European Sch Radio!

Εδώ μπορείτε ν ακούσετε την εκπομπή Υγρο(τρο)ποποιώ την συμπεριφορά μου: 

Τα παιδιά του ΣΤ1 (και η κόρη μου) έφτιαξαν με την δασκάλα τους Ολυμπία Γκαϊτατζή αυτή την πολύ τρυφερή εκπομπή για τις μαμάδες τους! Σας ευχαριστούμε παιδιά! 🙂

 Μάνα είναι μόνο μια! 

Η Στ τάξη αποχαιρετά το Δημοτικό! Η τελευταία μας εκπομπή για φέτος!

Αποχαιρετώ το Δημοτικό

 

Αφιέρωμα στην παγκόσμια μέρα ραδιοφώνου!

picture1-789x1024

Αγαπητοί ακροατές, αγαπητοί μας φίλοι,

αύριο Πέμπτη 13/02/2014 στις 5 το απόγευμα, μη χάσετε την έκτακτη εκπομπή-αφιέρωμα στην

μέρα του ραδιοφώνου που έχουν ετοιμάσει για σας,  μαθητές από  το  Δημοτικό Σχ.

Καλαβρύτων, και το 1ο Δημ. Σχ. Νέας Αλικαρνασσού Ηράκλειο Κρήτη.

Μείνετε συντονισμένοι για να μάθετε πως λειτουργούσε  το ραδιόφωνο του  χθες . Την εξελικτική

του πορεία  από το  πικάπ με δίσκους από βινύλιο μέχρι την εποχή του διαδικτυακού

ραδιοφώνου.

Για την ελεύθερη ραδιοφωνία και τους πειρατικούς ερασιτεχνικούς σταθμούς.

Ακούστε επίσης την ζωντανή σύνδεση των μαθητών μέσω skype και την συζήτηση που κάνουν

σχετικά με την αφιερωμένη στο ραδιόφωνο ημέρα!

 

Συνεργατική Ραδιοφωνική Εκπομπή Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου 2014!

Συμμετοχή του ESR σε ραδιοφωνική εκπομπή του 3CR Community Radio της Αυστραλίας

 

Σήμερα το πρωί τα παιδιά-ραδιοφωνικοί παραγωγοί του ESR,  συμμετείχαν σε μια διαφορετική ραδιοφωνική εκπομπή.

 

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ

Μέσα από το European sch radio επικοινώνησαν με ραδιοφωνικό σταθμό που εκπέμπει για τους ομογενείς μας στην Αυστραλία. Η έδρα του σταθμού είναι η Μελβούρνη και η εκπομπή λέγεται “Monday Greek”. Αξίζει να θυμίσουμε πως η Μελβούρνη έχει μια τεράστια Ελληνική  κοινότητα με πάνω από 400.000  ομογενείς Ελληνικής καταγωγής.

Ο κ. Βασίλης Παπαϊωάννου Έλληνας παραγωγός ραδιοφωνικών εκπομπών, μίλησε με τα παιδιά και με έντονο το πατριωτικό συναίσθημα τους μετέδωσε  το πάθος για οτιδήποτε Ελληνικό. Τόνισε πόσο τυχεροί πρέπει να νιώθουμε όσοι ζούμε στην Ελλάδα και πως πρέπει να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε την Ελληνικότητα μας αναλλοίωτη. Μίλησε για την Ελληνική γλώσσα την μητέρα των γλωσσών και ρώτησε τα παιδιά αν ανυπομονούν όταν θα πάνε στο γυμνάσιο να μάθουν αρχαία Ελληνικά.

Ο ίδιος Μακεδόνας από  ένα χωριό της Χαλκιδικής, όπως είπε, δεν περνάει μέρα που να μην σκεφτεί τους αγαπημένους του, φίλους και συγγενείς, που έχει στερηθεί σε όλη του τη ζωή ζώντας μακριά.  Κάθε μέρα ταξιδεύει νοερά από πέτρα σε πέτρα, από σοκάκι σε σοκάκι προσπαθώντας να φέρει στο μυαλό γεύσεις,  μυρωδιές, στιγμές…

Οι μαθητές από την Κρήτη του είπαν μαντινάδες και του μίλησαν με την Κρητική ντοπιολαλιά.

Στιγμή με ιδιαίτερη συναισθηματική φόρτιση για τον κ. Παπαϊωάννου ήταν, εκείνη που ένας μαθητής του έδωσε συγχαρητήρια για τον άψογο τρόπο με τον οποίο χειρίζεται την Ελληνική γλώσσα παρότι μένει τόσα χρόνια στο εξωτερικό και σε μια ήπειρο πολύ διαφορετική και μακρινή από την δικιά μας.

Ο κ. Παπαϊωάννου μας είπε μεταξύ άλλων πως νιώθει φοβερή υπερηφάνεια για την Ελληνική του καταγωγή και πως κάθε φορά που στις εθνικές μας επετείους βλέπει να  παρελαύνουν οι μαθητές των εκεί Ελληνικών σχολείων δεν μπορεί να ελέγξει  την συγκίνηση του.

Η σημερινή ραδιοφωνική μας εκπομπή, ήταν μια καλή ευκαιρία για τα παιδιά να δουν για λίγο μέσα από τα μάτια ενός Έλληνα που ζει μακριά από την πατρίδα του και να νιώσουν τη νοσταλγία που νιώθει και τη συγκίνηση για καθετί Ελληνικό.

Ανυπομονούμε ν ακούσουμε την εκπομπή που θα δημιουργηθεί από την σημερινή συνομιλία και θα μεταδοθεί από το ESR!

 

Μείνετε συντονισμένοι !

6584914

 

Η ταινία μας, με τα μάτια…της Εύας

Snapshot 2 (15-1-2014 9-28 μμ)

Η κινηματογραφική αγωγή κατά την γνώμη μου είναι μια εξαιρετική εκπαιδευτική δραστηριότητα.  Ποια είναι όμως η άποψη των μαθητών;

Το κείμενο αυτό μου το έστειλε η μαθήτρια του ΣΤ2  Εύα Χαλκιαδάκη πριν από λίγο ως εργασία που θα δημοσιευτεί στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου μας που ξεκινά αύριο!

Μου άρεσε όμως τόσο πολύ που δεν άντεξα! Και το μοιράζομαι μαζί σας!

 

Όταν μάθαμε ότι θα κάνουμε τη δική μας ταινία μέσα από ένα project που λέγεται κινηματογραφική αγωγή, ενθουσιαστήκαμε! Μας φάνηκε πολύ ωραία ιδέα.

Είδαμε κάποιες ταινίες μικρού μήκους στην τάξη και μετά η κυρία μας ανέθεσε σαν εργασία να βρούμε κι εμείς κάποιες ταινίες μικρού μήκους που έχουν δημιουργηθεί από μαθητές και όποια μας αρέσει να την φέρουμε στην τάξη για να την δούμε όλοι μαζί! Αρχίσαμε λοιπόν να βλέπουμε ταινίες μικρού μήκους !  Είδαμε ταινίες που μας ενθουσίασαν, που μας στενοχώρησαν και μας συγκίνησαν. Κάποιες μας άρεσαν πολύ! Κάποιες άλλες όμως δεν μας άρεσαν καθόλου.

Μετά μάθαμε για τους συντελεστές μια ταινίας. Μάθαμε ποιοί είναι και τι αρμοδιότητες και καθήκοντα έχει ο καθένας από αυτούς. Μάθαμε επαγγέλματα που δεν ξέραμε ότι υπάρχουν. Διαλέξαμε μετά τη δουλειά που άρεσε αλλά και ταίριαζε στον καθένα από εμάς. Το κάθε παιδί έκανε αυτό που του άρεσε έτσι όλοι κάναμε με ευχαρίστηση τη δουλειά μας και το κυριότερο περνούσαμε καλά και αν και θέλουμε να πάρουμε την πρώτη θέση στον διαγωνισμό τελικά δεν μας νοιάζει και τόσο πολύ. Όπως λέει κι η κυρία μας: «σημασία έχει το ταξίδι κι όχι ο προορισμός».

Όμως αυτό όπως είδαμε στην πορεία ήταν μόνο η αρχή. Έπρεπε να γράψουμε κι ένα σενάριο. Αποφασίσαμε να το κάνουμε μ έναν τρόπο που λέγεται δημιουργική γραφή. Δηλαδή το κάθε παιδί έγραψε μια δική του έκθεση για το θέμα της ταινίας μας. Έπειτα τις διαβάσαμε όλες στην τάξη και βρήκαμε κάποιες που μας άρεσαν. Όλοι αρχίσαμε να δίνουμε ιδέες με την βοήθεια της κυρίας μας πάντα και έτσι βρήκαμε μια πολύ καλή ιστορία που άρεσε σε όλους μας.

Όταν τελειώσαμε με αυτό το κομμάτι ήρθε η ώρα να μοιράσουμε ρόλους. Έτσι κάναμε odision! Αν δεν ξέρετε τι είναι odision  μην νιώθετε άσκημα! Είναι ο τρόπος που βρήκε η κυρία μας για να χωρίσαμε τους ρόλους για την ταινία, χωρίς να είναι κανείς παραπονεμένος. Έτσι δημιουργήσαμε μια κριτική επιτροπή με πρόεδρο την κυρία μας και όποιος από μας ήθελε δοκίμαζε να παίξει έναν ρόλο. Τα περισσότερα παιδιά προσπάθησαν. Ο καθένας είχε το δικό του στυλ και ήταν πολύ ωραία!! Είχε πολύ πλάκα!  Γελάσαμε πάρα πολύ και μας άρεσε πολύ η διαδικασία! Δοκίμασε και η κυρία μας έναν ρόλο!   Ο cameraman τραβούσε τον καθένα από εμάς ξεχωριστά.

 

Μόλις τελειώσαμε και με αυτή τη δουλεία που μας πήρε περίπου 4 μέρες , με πολύ ενθουσιασμό εφόσον χωρίσαμε σε σκηνές και πλάνα την ταινία μας ο καθένας μας έφτιαξε το δικό του story  board όπου με τη φαντασία του ζωγράφισε κάποια σκηνή.

Μας επισκέφτηκε όμως και ο κύριος Μιχάλης Μουρτζής, τον οποίο περιμέναμε πως και πώς διότι θα μας έλεγε πολλά πράγματα που θα μας βοηθούσαν στην ταινία μας μιας και εκείνος έχει μεγάλη πείρα αφού είναι ηθοποιός.

Ήμασταν πολύ ενθουσιασμένοι που μας μίλησε διότι και από εκείνον μάθαμε πολλά πράγματα και μας έκανε να μπούμε ακόμα πιο πολύ στο κλίμα και να δουλέψουμε ακόμα πιο επαγγελματικά.  Αμέσως μετά αρχίσαμε τα γυρίσματα μέσα αλλά και έξω από το σχολείο. Αυτό μας πήρε εβδομάδες αλλά τελικά τα καταφέραμε. Με την κάμερα τραβούσαμε μια-μια σκηνή. Την κάθε σκηνή την τραβήξαμε πολλές φορές και στο τέλος επιλέξαμε τα καλύτερα πλάνα. Όταν το τελειώσαμε και αυτό η κυρία μας έκανε το mοntaz το οποίο είναι κάτι πολύ δύσκολο. Από ότι μάθαμε μετά την απασχόλησε σχεδόν σε όλες τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς!

Είδαμε λοιπόν την ταινία στην τάξη και διορθώσαμε αυτά που δεν μας άρεσαν και επιτέλους τελειώσαμε!

Όλοι βάλαμε τα δυνατά μας για να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούσαμε και καταφέραμε αυτό που θέλαμε με πολύ δουλειά και με απίστευτα καλή συνεργασία. Αυτή την εμπειρία μας δεν θα την ξεχάσουμε ποτέ.

Ήταν κάτι που ευχαριστηθήκαμε με την ψυχή μας και μάθαμε πολλά πράγματα που  με άλλο τρόπο δεν θα τα μαθαίναμε!

Μάθαμε ας πούμε πως τα σημαντικά πρόσωπα μιας ταινίας δεν είναι μόνο οι ηθοποιοί. Αλλά και όλοι όσοι εργάζονται πίσω από τις κάμερες. Όπως ο σκηνοθέτης και οι βοηθοί του, ο σεναριογράφος και οι βοηθοί του, ο ενδυματολόγος, ο κάμερα μαν, ο μοντέρ! Όλοι μα όλοι δουλεύουν σκληρά και με ομαδικό πνεύμα για να γίνει σωστά μια ταινία. Αν κάποιος δεν κάνει καλά την δουλειά που έχει αναλάβει κρεμάει τους άλλους. Για παράδειγμα σε κάποιο γύρισμα χρειαζόμασταν κέτσαπ για τις ανάγκες στο μακιγιάζ ενός ρόλου. Και το ξεχάσαμε! Παραλίγο να χαλάσουμε όλο το γύρισμα εκείνη την μέρα!! Ευτυχώς η κυρία Βαλεντίνα  μας έδωσε σιρόπι κεράσι και σώσαμε την κατάσταση!

Μάθαμε πως θα πρέπει να είμαστε συνεπείς και να τηρούμε τους χρόνους που έπρεπε να κάνουμε κάτι. Αλλιώς χαλούσε όλο το γύρισμα.

Αυτοσχεδιάζαμε! Δεν είχαμε διαλόγους. Μόνο το σενάριο. Έπρεπε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας για το ποιος θα μιλήσει και μόνοι μας αποφασίζαμε τι θα πούμε. Ήταν δύσκολο αυτό. Αλλά ρισκάραμε και το αποτέλεσμα μας άρεσε πολύ!

Είχαμε κι άλλες δυσκολίες! Αλλά η κυρία μας έλεγε: Όχι δεν θα τα παρατήσουμε τώρα!  Είναι κρίμα!!

Και δεν τα παρατήσαμε! Και είμαστε πολύ χαρούμενοι που το κάναμε! Είμαστε χαρούμενοι που είχαμε  αυτή την ευκαιρία!!!

Προσεχώς… Ταινία μικρού μήκους με τίτλο: Γιατί…

Προσεχώς από το ΣΤ 2 του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού… 

DSC01401

 

 

 

 

Μια ταινία για την μετανάστευση στην Ευρώπη,  τον ρατσισμό… τον εθελοντισμό, αλλά και την δύναμη της ομάδας, την καλοπροαίρετη διάθεση…

 

 

 

Στιγμιότυπο 5 (24-12-2013 8-20 πμ)Στιγμιότυπο 2 (24-12-2013 8-49 πμ)

DSC01407

Η βία δεν αντιμετωπίζεται με βία!

Με αυτή την ταινία θα θέλαμε να  στείλουμε ένα μήνυμα αγάπης και αλληλεγγύης σε όλους εκείνους τους ανθρώπους που κρίνουν τους άλλους  επιφανειακά ανάλογα με την εθνικότητα, το γένος ή το θρήσκευμα.

Η  Ευρώπη  θα γίνει πολύ πιο δυνατή κοινωνία αν καθένας από μας αποκτήσει ενσυναίσθηση και προσπαθήσει να σταματήσει τις αβάσιμες αρνητικές εικασίες, ιδιαίτερα για τα άλλα κράτη και τους πολίτες τους.