1, 24, 3-5

Σεπ 200921

1) προελθόντος:

·         να αναγνωριστεί γραμματικά

 

 

·         να γίνει εγκλιτική αντικατάσταση στον αόριστο β΄    στο γ΄ εν. και στο γ΄ πληθ. πρόσωπο

 

Οριστική

Υποτακτική

Ευκτική

Προστακτική

γ΄ εν.

 

 

 

 

 

γ΄ πληθ

 

 

 

 

 

 

2) Να γίνει συντακτική αναγνώριση των λέξεων – φράσεων:

ἡ δύναμις

μεγάλη

τῇς δυνάμεως

τοὺς δυνατοὺς

τοὺς ἐν τῇ πόλει

 

3) ἐγένετο: να γραφεί το α΄ εν. και το α΄ πληθ. πρόσωπο στον αόριστο β΄, καθώς και το απαρέμφατο και η μετοχή στα 3 γένη

 

Οριστική

Υποτακτική

Ευκτική

Προστακτική

γ΄ εν.

 

 

 

 

γ΄ πληθ

 

 

 

 

Απαρέμφατο:

Μετοχή:

 

4) λέγεται, ἐστερήθησαν: να γίνει εγκλιτική αντικατάσταση στον ίδιο χρόνο και φωνή και στο ίδιο πρόσωπο και αριθμό που βρίσκεται το καθένα:

 

Οριστική

Υποτακτική

Ευκτική

Προστακτική

λέγεται

 

 

 

 

ἐστερήθησαν

 

 

 

 

 

5) ἐξεδίωξε: να γίνει χρονική αντικατάσταση

Χρόνος

 

Ενεστώτας

 

Παρατατικός

 

Μέλλων

 

Αόριστος

 

Παρακείμενος

 

Υπερσυντέλικος

 

 

6) Να γράψετε από μια ομόρριζη λέξη στα ΝΕ για καθεμιά από τις παρακάτω λέξεις:

προελθόντος

στασιάσαντες

ἐφθάρησαν

ἐλήζοντο

 

7) τς πολλς: να γραφεί η γεν. και η δοτ. ενικού και πληθυντικού και στα 3 γένη:

 

Αρσενικό

Θηλυκό

Ουδέτερο

γεν. εν.

 

 

 

δοτ. εν.

 

 

 

γεν. πληθ.

 

 

 

δοτ. πληθ.

 

 

 

 

8. Να γράψετε τις λέξεις του κειμένου που δηλώνουν τις πολιτικές παρατάξεις της Επιδάμνου.

 

 

 

9. Να χωρίσετε το κείμενο (1, 24, 3-5) σε ενότητες με βάση τα χρονικά επίπεδα. 

 

 

 

 

 

10. Να αιτιολογήσετε με φράσεις μέσα από το κείμενο γιατί   μεγάλη καπολυάνθρωπος” “των Επιδαμνίων δύναμις” είχε ως αποτέλεσμα ότι: φθάρησαν κατς δυνάμεως τς μεγάλης στερήθησαν, και να τις αποδώσετε με δικά σας λόγια.

 

Αφήστε μια απάντηση



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων