Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς όταν υπήρχαν διαφωνίες που μας στεναχωρούσαν ή μας έκαναν να τσακωθούμε, χρησιμοποιούσαμε παιχνίδια ρόλων (φορούσαν κονκάρδες κατά το παιχνίδι, όσοι έπαιζαν) για να κατανοήσουμε πως αισθανόταν το κάθε παιδί που συμμετείχε στη διαμάχη -όλα τα παιδιά που συμμετείχαν περνούσαν από όλους τους ρόλους- και ακολουθούσε συζήτηση για να εντοπίσουμε ποια επιλογή από όσες αναφέρονταν στη συζήτηση ήταν η πιο ευχάριστη για όλους μας.
Ενδεικτικά θα αναφέρω 2 περιστατικά: 1. χορεύουμε ελεύθερα και η Σ με την Β είναι ζευγάρι και κάνουν βαρελάκι. Η Α-1 ζητά να μπει στην ομάδα και δεν τη δέχονται. Η Α-1 μένει μόνη και κλαίει. Έρχεται η Μ και της λέει να χορέψουν μαζί. Η Α-1 αρνείται. Έρχεται η Α-2 και της απλώνει το χέρι. Η Α-1 αρνείται στην Α-2 ξανά. Στο τέλος του χορού συζητάμε το γεγονός. Η Α-1 εκφράζει τις σκέψεις και τα συναισθήματα που ένιωσε. Το ζευγάρι Σ & Β εκφράζουν τους λόγους της άρνησής τους -δεν γίνεται βαρελάκι με 3 μαζί-. Η Μ & η Α-2 εκφράζουν πως ένιωσαν που η Α-1 αρνήθηκε την προσφορά τους. Συζητάμε στην τάξη πιθανές λύσεις του προβλήματος (π.χ. η Α-1 να χορέψει με τα άλλα παιδιά που προσφέρθηκαν, η Σ & Β να εξηγούσαν γιατί δεν ήθελαν να χορέψουν μαζί της εκείνη τη στιγμή, να της έλεγαν πως θα χόρευαν μαζί αργότερα, να την έπαιρναν μαζί και να μην έκαναν βαρελάκι….). Αποφασίστηκε πως καλύτερα η Α-1 να χόρευε με τα άλλα παιδιά. Παίξαμε τις σκηνές της άρνησης των Σ & Β και της Α-1 να χορεύει με την Μ ή την Α-2 όταν έμεινε μόνη. Όλες πέρασαν από όλους τους ρόλους και εξέφρασαν τα συναισθήματα που ένιωθαν κάθε φορά. Καταλήξαμε όπως πάντα πως όταν έχεις φίλους έχεις πολλούς θησαυρούς και δεν είσαι ποτέ μόνος!!! 2.Τα αγόρια παίζουν μπάλα στο διάλειμμα – ο Π-1 με τον Ν κι ο Σ με τον Μ-. Πλησιάζει ο Π-2 και ζητά να παίξει, πρώτα στο ένα ζευγάρι και μετά στο άλλο. Αρνούνται και μένει μόνος. Στην τάξη συζητάμε το γεγονός. Εκφράζονται απόψεις και συναισθήματα. Παίζουμε τη σκηνή με ρόλους ως έχει. Εκφράζουμε συναισθήματα (περνούν όλοι από όλους τους ρόλους, όσοι συμμετείχαν στη σκηνή του διαλείμματος). Επαναλαμβάνουμε τη σκηνή επιλέγοντας σαν λύση να γίνει δεκτός ο Π-2 από τα ζεύγη που του αρνήθηκαν. Εκφράζουμε ξανά συναισθήματα. Καταλήγουμε πως με μια μπάλα μπορούν να παίξουν μαζί 1-2-4-9-…. 3. Ακούγονται παράπονα ” κυρία δεν με έχει φίλο”. Στην ομάδα γίνεται συζήτηση γι΄αυτά τα λόγια και πόσο μπορεί να πληγώσουν την καρδούλα μας. Για να γίνει κατανοητό παίρνουμε 2 φύλλα Α4 που παριστάνουν την καρδούλα 2 φίλων, του Τ & του Κ. Οι 2 φίλοι παίζουν ωραία μέχρι που ο Τ ακούει τον Κ να του λέει δεν σε έχω φίλο γιατί μου γκρέμισες την κατασκευή με τα τουβλάκια. Τότε τσαλακώνουμε λίγο το Α4 που παριστάνει την καρδούλα του Τ. Αργότερα ο Κ λέει ξανά στον Τ δεν σε έχω φίλο γιατί του πέταξε τους μαρκαδόρους στο τραπέζι. Τσαλακώνουμε το Α4 που παριστάνει την καρδιά του Τ. Ύστερα ο Κ που θέλει να παίξει με τον Τ του ζητά συγνώμη. Ξετσαλακώνουμε το Α4 που παριστάνει την καρδιά του Τ. Τι παρατηρούμε; Είναι η καρδιά του Τ ίσια μετά τη συγνώμη όπως του Κ που δεν άκουσε άσχημα λόγια, ή έμειναν τα σημάδια-πληγές από τα άσχημα λόγια; Εμείς πως θέλουμε την καρδούλα τη δική μας και των φίλων μας;(τσαλακωμένη-πληγωμένη ή ίσια-γερή;) Τι πρέπει να κάνουμε γι΄αυτό; Κι έτσι θα έχουμε πολλούς φίλους άρα και πολλούς θησαυρούς!!!
Αφήστε μια απάντηση