E-Twinning Project 2024-2025
Τίτλος: “Let’s Dive into the Blue!”
Twinspace: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/lets-dive-blue/twinspace
Ιστοσελίδα έργου: https://sites.google.com/view/lediblue/home
Το e-Twinning Project 2024-2025, με τίτλο “Let’s Dive into the Blue!” υλοποιήθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες του τμήματος Α1
Συνεργαζόμενα σχολεία:
Ελλάδα
- 1ο Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού
- 1ο Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού
- Πρότυπο ΓΕΛ Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων
- Γενικό Λύκειο Νάξου – Μανόλης Γλέζος
- 1ο ΕΠΑΛ Ελευθερούπολης
Ισπανία
- Institut Gabriel Ferrater i Soler
Institut Escola Daniel Mangrané, Jesús-Tortosa
Τυνησία
- Ibn Sina Secondary School
Ιταλία
- Liceo Statale Publio Virgilio Marone
Ο κύριος στόχος του έργου etwinning με τίτλο “Let’s dive into the Blue!” είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που αφορούν στην παγκόσμια περιβαλλοντική κρίση με άξονα αναφοράς το υδάτινο περιβάλλον και το υγρό στοιχείο. Οι χώρες που συμμετέχουν στο έργο έχουν ένα κοινό στοιχείο: μοιράζονται τη Μεσόγειο Θάλασσα και ήταν ενδιαφέρον το να συγκρίνουμε την γνώση και την ευαισθητοποίηση μαθητών που ανήκουν στις χώρες αυτές και το πώς οι άνθρωποι των χωρών αυτών ενεργούν για να διατηρήσουν και να διαχειριστούν τους υδάτινους πόρους τους.\
Επιμέρους στόχοι:
- Ενίσχυση της κατανόησης των μαθητών και των εκπαιδευτικών σχετικά με τη θαλάσσια παιδεία και τη σημασία της στη ζωή μας και στην εκπαίδευση STEAM.
• Απόκτηση εργαλείων και γνώσεων σχετικά με την ενσωμάτωση θεμάτων που αφορούν στο υγρό στοιχείο στην διδακτική πράξη.
• Εξερεύνηση καινοτόμων διδακτικών μεθόδων όπως η βιωματική μάθηση μέσω συνεργατικών έργων etwinning και το ανοιχτό σχολείο.
• Ανάπτυξη μαθησιακών σεναρίων και δραστηριοτήτων που μπορούν να έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο στις μαθητικές κοινότητες των συμμετεχόντων σχολείων.
• Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τη σημασία της καθαρότητας του νερού και της προστασίας, της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησής του.
Αποτελέσματα:
- Παραγωγή αποτελεσματικών ιδεών, εφαρμογών και εκπαιδευτικού υλικού που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε τοπική κλίμακα από τους εταίρους για να διατηρηθεί το νερό καθαρό και να ανακυκλωθεί ή/και να επαναχρησιμοποιηθεί.
- Υλοποίηση δραστηριοτήτων Τεχνητής Νοημοσύνης στην τάξη.
- Κατανόηση της ωφέλιμης χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης από τους μαθητές.
- Εν αναμονή απόκτησης της Ευρωπαϊκής πιστοποίησης “European Blue School Certification”.
Eνδεικτικές δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του έργου:
- Συνεργατικό ebook ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης σχετικά με θέματα που απειλούν το υδάτινο στοιχείο σε τοπικό επίπεδο και με τίτλο: Local Water Issues
- Συνεργατικά γραμμένη και εικονογραφημένη ιστορία από τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων με θέμα την προστασία των υδάτινων πόρων σε ebook με τίτλο:Water resources protection – collaborative story
- Online σταυρόλεξο σχετικό με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η λίμνη των Ιωαννίνων:
https://learningapps.org/display?v=pfjo3we5325
- Συνεργατικό ebook ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης σχετικά με θέματα που απειλούν το υδάτινο στοιχείο σε παγκόσμιο επίπεδο και με τίτλο: Global Water Issues
- Έρευνα και παρουσίαση της ζωής και του έργου της διακεκριμένης βιολόγου – ερευνήτριας Asha de Vos που παρουσιάζεται στην ακόλουθη συνεργατική παρουσίαση διακεκριμένων γυναικών – θαλάσσιων βιολόγων με τίτλο: female marine scientists
https://view.genially.com/67c77fa989324bd3f981508f/interactive-image-female-marine-scientists
6. Διαγωνισμός φωτογραφίας με τίτλο «Ποτάμια, Λίμνες, Θάλασσες και Ακραία καιρικά φαινόμενα της περιοχής μου». Μαθήτριες και μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν με δικές τους φωτογραφίες της Λίμνης Παμβώτιδας και μία φωτογραφία δυο μαθητριών μας έλαβε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Λίμνες».
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:
Γερογιάννη Χαρίκλεια, ΠΕ 86
Αγγέλη Βασιλική, ΠΕ 86
Ταχματζίδου Αικατερίνη, ΠΕ 06