mathhths Parhs Nikolaoy 1

Στους είκοσι πέντε (25) μαθητές της Α’  Λυκείου σε πανελλαδικό επίπεδο που διακρίθηκαν με 1ο Βραβείο συγκαταλέγεται ο μαθητής του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας Πάρης (Παρασκευάς) Νικολάου (φωτ.), σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.) για τον 35ο Διαγωνισμό Φυσικής Λυκείου «Δημόκριτος» που διεξήχθη στα μέσα του περασμένου Μαρτίου.

Σκοπός αυτού του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη της αριστείας, η καλλιέργεια ευγενούς άμιλλας, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης, η εξοικείωση των μαθητών και των μαθητριών με θέματα εξετάσεων και διεθνών διαγωνισμών αλλά και η ανάδειξη των μαθητών και των μαθητριών που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα σε διεθνείς διοργανώσεις. Σημειώνεται ότι στους διακριθέντες με 1ο Βραβείο του ιδίου πανελληνίου διαγωνισμού Φυσικής μαθητές της Α’  Λυκείου  καταλέγoνται και οι, επίσης, Λαρισαίοι μαθητές  Κωνσταντίνος – Ραφαήλ Τζαμπύρας και Aπόστολος Βούζας των Εκπαιδευτηρίων «Μαίρης Ν. Ράπτου».

Η Επιστημονική και Οργανωτική Επιτροπή του διαγωνισμού της Ε.Ε.Φ. συγχαίρει όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και ιδιαιτέρως εκείνους και εκείνες που διακρίθηκαν, ανακοινώνοντας, παραλλήλως, ότι οι βραβεύσεις θα γίνουν σε εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν σε όλη την Ελλάδα.

* Ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας κ. Χάρης Ανδρεόπουλος και ο Σύλλογος διδασκόντων/-ουσών του σχολείου συγχαίρουν τον μαθητή Πάρη Νικολάου για την πολύ σπουδαία επιτυχία του στο πανελλήνιο διαγωνισμό «Δημόκριτος» και του εύχονται ανάλογες επιτυχίες και στο μέλλον. Συγχαρητήρια, επίσης, απευθύνονται και προς τη φυσικό καθηγήτρια του σχολείου κ. Αθηνά Καραπέτσα για το υψηλού επιπέδου διδακτικό και παιδαγωγικό της έργο που έχει απτά αποτελέσματα με τη συλλογή των βραβείων και διακρίσεων που κερδίζουν μαθητές του σχολείου σε διαγωνισμούς της Φυσικής. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο η ομάδα μαθητών του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας που αποτελούνταν από τους Βασίλειο Καπετάνο, Ευάγγελο Κουτσογιάννη και Aστέριο Γκανά είχε κατακτήσει την 1η θέση στο πλαίσιο του τοπικού διαγωνισμού πειραμάτων Φυσικών Επιστημών «E.O.E.S. 2025», μεταξύ των Λυκείων του νομού,  ο οποίος είχε οργανωθεί από το Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Λάρισας και Ελασσόνας της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λάρισας.

Aναρτάται ο (προσωρινός) Πίνακας / Κατάλογος των υποψηφίων που έχουν κατανεμηθεί στο Εξεταστικό Κέντρο (Ε.Κ.) του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας (οδ. Αιόλου 4), στο οποίο Ε.Κ. θα διαγωνισθούν το Σάββατο 3 Μαϊου 2025 για την εισαγωγή  τους στην Α΄ τάξη του σχολείου (οι προκηρυχθείσες θέσεις είναι 50). Παρακαλούνται οι γονείς των υποψηφίων να ελέγξουν τις αιτήσεις τους επί τη βάσει του κωδικού (αιτήσεως) που έλαβαν κατά  την υποβολή της.

Οι αιτήσεις είναι ταξινομημένες κατά αλφαβητική σειρά κωδικού αίτησης του/της υποψηφίου/-ας:

 



Λήψη αρχείου

Exetash PISA

Apomonh Bebaioseon PISA2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ Η ΦΕΤΙΝΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΡΕΥΝΑ ΠΟΥ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  – ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2026 ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Mε απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας η διενέργεια της του διαγωνισμού (έρευνας) “PISA 2025” (Programme for International Student Assessment) στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας το οποίο είχε ενταχθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο στο κατάλογο των 245 επιλεγεισών σχολικών μονάδων της χώρας για τη συμμετοχή στη φετινή έρευνα.

Η διεξαγωγή της έρευνας αποτελεί για το ΥΠΑΙΘΑ, ενδιάμεσο σταθμό στην προσπάθεια αξιοποίησης της έρευνας PISA με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας. Η “PISA”θεωρείται, επίσης, βασικό εργαλείο σε αυτήν την προσπάθεια, με όρους ανύψωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και μείωσης της επίδρασης των κοινωνικών ανισοτήτων.

Την ευθύνη για τη διεξαγωγή της “PISA”,η οποία πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του «Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης» (ΟΟΣΑ),είχε στη χώρα μας για τη φετινή χρονιά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), δρομολογώντας, υποστηρίζοντας και ελέγχοντας την διενέργεια της έρευνας στις κατά τόπους συμμετέχουσες σχολικές μονάδες, δια τους Διευθυντών. Με τη σειρά τους οι Διευθυντές, επόπτευσαν το έργο των εκπαιδευτικών που όρισαν στις θέσεις των “Συντονιστών” στις οποίες τοποθετήθηκαν, κατά βάσιν, εκπαιδευτικοί της Πληροφορικής (κλ. ΠΕ86)  δεδομένου ότι η διενέργεια της όλης διαδικασίας διεξάγεται ηλεκτρονικά στα Σχολικά Εργαστήρια Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών των σχολείων.

Η έρευνα διεξήχθη σε 90 χώρες με σκοπό να εξετασθεί κατά πόσον οι γνώσεις και οι δεξιότητες που διαθέτουν οι 15χρονοι μαθητές, σε κάθε χώρα, τους επιτρέπουν να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες.  Αξιολογήθηκαν τα επίπεδα εγγραμματισμού των μαθητών στα βασικά πεδία των Φυσικών Επιστημών, της Κατανόησης Κειμένου και των Μαθηματικών, καθώς και στα πρόσθετα πεδία των Αγγλικών (“Foreign LanguageAssessment”) και της Μάθησης για τον Ψηφιακό Κόσμο («Learning in a Digital World»).

Η συμμετοχή στο σύνολο της χώρας ανήλθε σε 8.500 και πλέον μαθητές (συμμετοχή ρεκόρ στα χρονικά διεξαγωγής της έρευνας PISAστην Ελλάδα) οι οποίοι καθοδηγήθηκαν σ΄  όλα τα στάδια από τους Διευθυντές των σχολείων και τους ορισθέντες ως Συντονιστές της διαδικασίας εκπαιδευτικούς που έφθασαν τους 500. Τα αποτελέσματα της έρευνας,ανά χώρα, αναμένεται να ανακοινωθούν τον Σεπτέμβριο του 2026.

* Από πλευράς του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας συμμετείχε στην έρευνα το σύνολο των μαθητών/-τριών της Α’  τάξεως, υπό την εποπτεία του Διευθυντή του σχολείου κ. Χάρη Ανδρεόπουλο με Συντονιστή διαδικασίας της διενεργηθείσας έρευνας τον κ. Ηλία Λιάκο, καθηγητή Πληροφορικής (κλ. ΠΕ86) του σχολείου. Στους μαθητές και τις μαθήτριες επιδόθηκαν Βεβαιώσεις συμμετοχής.

MICHALHS MOYLASΑπό τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Δράμας ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του 13ου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Εφηβικού Διηγήματος και Ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης», ο οποίος διοργανώθηκε κατά το σχολικό έτος 2024–2025 από τη ΔΔΕ Δράμας και τον Επιστημονικό και Πολιτιστικό Σύλλογο «Εκπαιδευτικός Κύκλος» είχε πανελλήνιο χαρακτήρα και συμμμετείχαν περισσότεροι από 1000 μαθητές. Στους διακριθέντες περιλαμβάνεται και ο μαθητής του σχολείου μας Μιχάλης Μουλάς (φωτ.) στον οποίο απονέμεται ο 2ος Ειδικός Έπαινος για τα πεζά του Λυκείου. Μπράβο Μιχάλη!

*  Πατήστε εδώ για να δείτε τα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 

 

AKANTINOS STEFANI 2 645x

 

Του Χάρη Ανδρεόπουλου*

«…συμπορευθῶμεν αὐτῷ καὶ συσταυρωθῶμεν καὶ νεκρωθῶμεν δι΄αυτόν ταῖς του βίου ἡδοναῖς΄ ἵνα καὶ συζήσωμεν αὐτῷ…» (Τροπάριο Όρθρου Μεγάλης Δευτέρας).

Αφήνοντας πίσω μας όλα όσα η αγία μας Εκκλησία μας προσέφερε στη διάρκεια της προηγηθείσας Τεσσαρακοστής μέσα από τις κατανυκτικές ακολουθίες, μέσα από τις θείες λειτουργίες του Μεγ. Βασιλείου, τους κατανυκτικούς εσπερινούς, τα καθημερινά Απόδειπνα, τους Χαιρετισμούς και τις προηγιασμένες θείες λειτουργίες, εισήλθαμε ήδη στη Μεγάλη και αγία Εβδομάδα των Παθών του Χριστού. Ο ιερός υμνογράφος μας καλεί να γίνουμε συνοδοιπόροι του Θείου Πάθους – «… συμπορευθῶμεν αὐτῷ καὶ συσταυρωθῶμεν (…) ἵνα καὶ συζήσωμεν αὐτῷ…» – προκειμένου να γίνουμε πραγματικοί κοινωνοί της Αναστάσεώς Του.

Η Εβδομάδα αυτή λέγεται «Μεγάλη» όχι, βεβαίως, γιατί έχει περισσότερες ημέρες ή ώρες από τις άλλες, αλλά γιατί τα γεγονότα της πίστης μας που τελούνται στους ιερούς ναούς και βιώνονται στις καρδιές των πιστών είναι κοσμοσωτήρια για τους χριστιανούς κάθε εποχής. Σύμφωνα με τον ιερό Χρυσόστομο «Μεγάλην καλοῦμεν τὴν Ἑβδομάδα, οὐκ ἐπειδὴ πλέον ἔχει τὸ μῆκος τῶν ὡρῶν΄ καὶ γὰρ εἰσὶ ἕτεραι πολλῷ μείζους ὥρας ἔχουσαι΄ οὐκ ἐπειδὴ πλείους ἡμέρας ἔχει΄ καὶ γὰρ ὁ αὐτὸς ἀριθμὸς καὶ ταύτης καὶ ταῖς ἄλλαις πάσαις. Τίνος οὗν ἕνεκεν μεγάλην ταύτην καλοῦμεν; Μεγάλα τινὰ καὶ ἀπόρρητα τυγχάνει τὰ ὑπάρξαντα ἡμῖν ἐν αὐτῇ ἀγαθά. Ἐν γὰρ ταύτη ὁ χρόνιος ἐλύθη πόλεμος, θάνατος ἐσβέσθη, κατάρα ἀνηρέθη, τοῦ διαβόλου ἡ τυραννὶς κατελύθη, τὰ σκεύη αὐτοῦ διερπάγη, Θεοῦ καταλλαγὴ πρὸς ἀνθρώπους γέγονεν» (Ὀμιλ. 30, Εἰς Γένεσιν, P.G.53,273).

Η μνεία των ιερών γεγονότων μαζί με τις θεσπέσιες ακολουθίες των αγίων ημερών, δημιουργούν στη διάρκεια της Μεγ. Εβδομάδας ατμόσφαιρα κατάνυξης και περισυλλογής. Είναι η εβδομάδα κατά την οποία ακόμα και άτομα τα οποία δεν εκκλησιάζονται τακτικά αισθάνονται την ανάγκη να πάνε στο ναό, ν’ ανάψουν ένα κεράκι και να σκύψουν συλλογισμένοι το κεφάλι μπροστά στα εικονίσματα.

Η δομή της Μεγάλης Εβδομάδας είναι η αναπαράσταση της τελευταίας εβδομάδας της επί γης παρουσίας του Χριστού. Κάθε ημέρα «μνείαν ποιούμεθα», όπως αναφέρει το ιερό συναξάρι, κάποιου από εκείνα τα σωτήρια γεγονότα. Τη Μεγ. Δευτέρα τιμούμε μια μεγάλη προσωπικότητα της Παλαιάς Διαθήκης τον πάγκαλο Ιωσήφ, ο οποίος είναι ο ίδιος, με τα άδικα παθήματά του, τύπος του Χριστού και, επίσης, ενθυμούμαστε το γεγονός της «ξηρανθείσης συκής» από τον Κύριο, ως ζωντανή προτροπή στους πιστούς για παραγωγή πνευματικών καρπών. Τη Μεγ. Τρίτη ενθυμούμαστε τις διδακτικότατες παραβολές των Δέκα Παρθένων και των Ταλάντων, οι οποίες έχουν υψίστη σημασία για τη σωτηρία μας, υπενθυμίζοντάς μας την αδέκαστη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου. Την Μεγ. Τετάρτη τιμούμε τη μετάνοια της αμαρτωλής γυναίκας, η οποία άλειψε με μύρο από ευγνωμοσύνη τα πόδια του Κυρίου, λίγο πριν το Πάθος Του και ακόμα τη μέρα αυτή θυμόμαστε την προδοσία του Ιούδα. Τη Μεγ. Πέμπτη εορτάζουμε τα σωτήρια γεγονότα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια του Μυστικού Δείπνου, τον ιερό Νιπτήρα, την παράδοση της Θείας Ευχαριστίας, την αρχιερατική προσευχή και την σύλληψη του Χριστού. Την Μεγ. Παρασκευή προσκυνούμε τα άγια, σωτήρια και φρικτά Πάθη του Κυρίου μας, Ιησού Χριστού. Το Μεγ. Σάββατο τιμούμε τη θεόσωμο ταφή και την εις Άδου Κάθοδόν Του και την επομένη, στο τέλος αυτής της βδομαδιάτικης πορείας, έχουμε την μεγάλη γιορτή για την ένδοξή Του Ανάσταση. Τη σπουδαιότερη γιορτή της χριστιανοσύνης.

Το νόημα αυτής της γιορτής μας το φανερώνει η ίδια η λέξη Πάσχα (από την εβραϊκή – αραμαϊκή λέξη “Πεσάχ” (pasàch)   που σημαίνει διάβαση, πέρασμα, έξοδος και πορεία). Στην Παλαιά Διαθήκη η λέξη αυτή χρησιμοποιείται για να περιγράψει την έξοδο των Ισραηλιτών από τη δουλεία της Αιγύπτου προς την ελευθερία στη Γη της Επαγγελίας. Αυτό γιορτάζουν μέχρι σήμερα οι απανταχού της γης εβραίοι στο δικό τους Πάσχα.

Το χριστιανικό Πάσχα, όμως, είναι η έξοδος καταρχήν όλης της ανθρωπότητας και όχι μόνο ενός λαού από τη δουλεία όχι ενός τυραννικού δυνάστη αλλά από τη δουλεία της αμαρτίας και του πνευματικού θανάτου στην εν Χριστώ ελευθερία, στην αιώνια Βασιλεία του Θεού. Πάσχα, λοιπόν, σημαίνει μια διάβαση, μια πορεία από αυτό που είμαστε, σ΄ αυτό που ο Αναστημένος Χριστός θέλει να γίνουμε ως πνευματικοί άνθρωποι. Και ο Χριστός θέλει να γίνουμε άνθρωποι με καθημερινό πασχαλινό ήθος.

Το Πάσχα δεν είναι μια απλή ανάμνηση ενός φολκλορικού γεγονότος από το παρελθόν. Για τους χριστιανούς δεν είναι μια γιορτή μόνο για λαογραφικές, εθιμικές εκδηλώσεις, δηλαδή μόνο για κόκκινα αυγά, για τον οβελία, για διακοπές, ταξίδια, χορούς και τραγούδια. Σίγουρα και αυτά – τα της παραδόσεως – έχουν την αξία τους και εμείς οι Έλληνες, κουρασμένοι ψυχικά από την ποικιλόμορφη κρίση που περνάμε,  τα έχουμε πράγματι πολύ ανάγκη.  Αλλά το Πάσχα είναι κάτι πολύ βαθύτερο. Η Ανάσταση του Χριστού σηματοδοτεί και δίδει την δυνατότητα στον άνθρωπο να βιώσει δύο λυτρωτικά γεγονότα. Το πρώτο είναι η διάβασή του από τον χώρο της αμαρτίας στον χώρο της μετανοίας. Το δεύτερο γεγονός, που μας προσφέρει ως δυνατότητα βιώσεως η Ανάσταση του Χριστού, είναι το άνοιγμα της καρδιάς μας και η διεύρυνσή της στο γύρω μας κόσμο˙ ν΄ αγαπήσει, λιγάκι, έστω, παραπάνω. Είναι όλη αυτή η πορεία ένα απ΄ τα “μυστήρια” της Εκκλησίας μας που μπορούμε – μας δίδεται η ευκαιρία τούτες τις μέρες- να το ζήσουμε.

Καλή Μεγαλοβδομάδα και Καλή Ανάσταση!

* Ο Χάρης Ανδρεόπουλος είναι θεολόγος καθηγητής Β/θμιας Εκπ/σης (https://religiousnet.blogspot.com), υπηρετεί στη θέση του Διευθυντή του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας

** “Ελευθερία” Λαρίσης, Μεγ. Δευτέρα, 14 Απρ. 2025, σελ. 3

Fot. 1 Fot. 2 fot. 3
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε η συμμετοχή των μαθητών του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας στο 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 2 και 3 Απριλίου 2025 με τον τίτλο “Τα Μαθηματικά είναι παντού”, στοχεύοντας να αναδείξει τη σημασία των Μαθηματικών στην καθημερινή ζωή και σε όλες τις επιστήμες.
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, οι μαθητές του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς επίλυσης μαθηματικών γρίφων, αναπτύσσοντας τη κριτική τους σκέψη και ενισχύοντας τις ικανότητές τους στη λογική σκέψη.
 * Βλ. σχετ. δημοσιεύσεις:

Me dhmarcho

Dimarxos Protypo Lykeio Synantisi 2 2048x1152 1Dimarxos Protypo Lykeio Synantisi 3 1140x570 1

Τις εμπειρίες τους τόσο από τη συμμετοχή τους στο 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Θεάτρου «Εφήβων Δρώμενα», στο Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας, όσο και στο 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Θεάτρου Ex Machina, στη Φιλιππούπολη της Βουλγαρίας, μοιράστηκαν με τον Δήμαρχο Λαρισαίων, κ.Θανάση Μαμάκο, οι μαθήτριες και μαθητές του Ομίλου «Το Α’ Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας» του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας, που βρέθηκαν τη Τετάρτη, 9 Απριλίου ε.ε. στο μεσημέρι στο Δημαρχείο της πόλης.

“Ελευθερία” Λαρίσης

Οnlarissa.gr

 

Dntes Scholeion mhtropoliths k iereis

Mathhtes kathhghtes 2

* ΤΕΛΕΣΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΑΡΙΣΗΣ κ.   ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Tις πατρικές του ευχές για Καλή Μεγαλοβδομάδα και Καλό Πάσχα μοίρασε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος σε μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικούς των συστεγαζομένων σχολείων του 2ου Γενικού Λυκείου και του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας. Ο Σεβασμιώτατος προσήλθε στα σχολεία μετά από κοινή πρόσκληση που του απηύθυναν η Διευθύντρια του 2ου ΓΕΛ, φιλόλογος κ. Μίνα Λίταινα και ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ, θεολόγος κ. Χάρης Ανδρεόπουλος, προκειμένου, αρξαμένης της τελευταίας εβδομάδας της Σαρακοστής και εν όψει της Μεγάλης Εβδομάδας, να τελέσει το ιερό μυστήριο του Ευχελαίου υπέρ της σχολικής κοινότητας, «εις ίασιν ψυχής τε και σώματος».

Στη τελετή που πραγματοποιήθηκε στη κοινή αίθουσα εκδηλώσεων των σχολείων για Τμήματα των τάξεων της Α’ και Β΄ Λυκείου, τον Σεβασμιώτατο προσέφωνησαν οι Λυκειάρχες κ. Λίταινα και Ανδρεόπουλος, ευχαριστώντας τον για την αποδοχή της πρόσκλησης να τελέσει το Ευχέλαιο, την προπασχαλινή αυτή περίοδο, Μετά το πέρας της ακολουθίας, που έγινε σε κλίμα κατάνυξης όπως αρμόζει στο πνεύμα της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, ο κ. Ιερώνυμος αναφέρθηκε και εξήγησε στους μαθητές και τις μαθήτριες τους συμβολισμούς του ιερού μυστηρίου και της αξίας της συμμετοχής σ΄ αυτό των πιστών. Ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας η κοινωνία με το Θεό δεν γίνεται μέσα από ιδέες, ιδεολογήματα, απόψεις, ρητορίες, ηθικές πειθαρχίες και κατορθώματα, αλλά μέσα από την άθληση μιας σχέσης. Σχέσης πνευματικής και σωματικής, ρεαλιστικής, βαθιά ανθρώπινης και φιλάνθρωπης, την οποία η Εκκλησία μας ενεργεί με δύο βασικά “μέσα”: το κήρυγμα της Αγ. Γραφής, επί τη βάσει της ερμηνείας των Πατέρων, και τα Ιερά Μυστήρια, όπως αυτό που τελέσθηκε στο σχολείο προς αγιασμό, σωματική και ψυχική ωφέλεια των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών.

* Μετά τη σύντομη ομιλία του κ. Ιερωνύμου ακολούθησε με υποδειγματική σειρά και τάξη η χρίση, από τους ιερείς των μαθητών, μαθητριών και εκπ/κών που συμμετείχαν στο μυστήριο, με το αγιασμένο έλαιο. Όπως προβλέπεται χρίεται σταυροειδώς το μέτωπο, το σαγόνι, οι δύο παρειές και τα χέρια μέσα στην παλάμη και στο εξωτερικό τους μέρος. Αναχωρώντας ο κ. Ιερώνυμος ευχήθηκε σε όλους να διέλθουν το υπόλοιπο της Σαρακοστής με πνευματική πρόοδο και να απολαύσουν τη χαρά του εορτασμού της Αναστάσεως του Χριστού.

peripteroExalcoafisesgrhgorisanastasiabaggelis

kathhghteskoino k mathhtes amfitheatro hmeridas

Μέσα σ΄ ένα μόλις επτάμηνο από την έναρξη λειτουργίας του το νεοσύστατο σχολείο μας – Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας – έχει να παρουσιάσει, για το διάστημα από τον περασμένο Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα, αρκετές και ποιοτικές, καινοτόμες δράσεις μέρος των οποίων παρουσιάσθηκε στην πρόσφατη διημερίδα (3 και 4 Απριλίου) για τα Πρότυπα και Πειραματική Σχολεία της Θεσσαλίας, που πραγματοποιήθηκε στο μεγάλο αμφιθέατρο της Γεωπονικής Σχολής, στη Λάρισα. Πολλά και καλά λόγια ακούσαμε από τα εξ Αθηνών στελέχη του Υπ. Παιδείας που παρακολούθησαν την παρουσίαση των υλοποιηθεισών και των εν εξελίξει τελουσών καινοτόμων δράσεων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων υψηλού επιπέδου με τις οποίες πορεύθηκε μέχρι τώρα το  σχολείο μας, όπως (και όλως ενδεικτικώς):

* με το πρόγραμμα Εικονικής Επιχείρησης, με τη δημιουργία  νεοφυούς – «Start Up» – μονάδας διαχείρισης ενέργειας με την επωνυμία «Photon IQ» με μέντορα τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημ. Παπαστεργίου και με μεγάλο χορηγό στην προσπάθεια αυτή του σχολείου τη γνωστή Λαρισινή βιομηχανία Αλουμινίου «Exalco A.E.»,

* με τις επιστημονικές του εκδηλώσεις, π.χ. τη διάλεξη περί της αξίας των αριθμών στη ζωή μας και της σημασία της στατιστικής Παιδείας του Προέδρου της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) κ. Αθαν. Θανόπουλου και τις επισκέψεις όπως, π.χ. αυτή στο Ευρωκοινοβούλιο μετά από πρόσκληση του Ευρωβουλευτή κ. Δημητρίου Τσιόδρα , στο πλαίσιο του προγράμματος “Μαθαίνω για την Ευρώπη”

* τις ημερίδες για τη φιλαναγνωσία, το βιβλίο, τη λογοτεχνία (με καλεσμένη τη Λαρισαία λογοτέχνη και συγγραφέα κ. Μπέτυ Μαγρίζου, με τη ομάδα Αρχαίου Θεάτρου και τις εντυπωπιακές εμφανίσεις της με την παράσταση Αντιγόνη του Σοφοκλή σ΄ Ελλάδα (Α’  Αρχαίο Θέατρο Λάρισας, τέλη Μαρτίου) και εξωτερικό (Φιλιππούπολη Βουλγαρίας, αρχές Απριλίου)

* με  τις συμμετοχές σε πανελλήνιους διαγωνισμούς, με τα βραβεία και τις διακρίσεις μαθητών/-τριών σε διαγωνισμούς Φυσικής, Μαθηματικών, Οικονομική Ολυμπιάδα, και, και, και…  (Μέχρι και στη τηλεόραση του ΣΚΑΪ μας κάλεσαν  για συνέντευξη…).

* Δίκαια, συνεπώς, τα συγχαρίκια που εισέπραξαν οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας από τα (εξ Αθηνών και τα τοπικά) ανώτερα στελέχη του Υπ. Παιδείας, από συμμαθητές/-τριες και εκπαιδευτικούς των άλλων Προτύπων και Πειραματικών σχολείων της Θεσσαλίας, αλλά και την εφημερίδα της Λάρισας το σχόλιο της οποίας στη στήλη “Ψιθυριστά” της Κυριακής (06.04.2025, σελ. 2) ήταν ιδιαιτέρως τιμητικό για το σχολείο μας:

Entyposiako Eleytheria scholio TH.AΕυχαριστούμε θερμά – συνεχίζουμε δυναμικά!