Fot. 1Fot. 2

Tις πατρικές του ευχές για καλά Χριστούγεννα και ευλογημένη νέα χρονιά μοίρασε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος σε μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικούς των συστεγαζομένων σχολείων του 2ου Γενικού Λυκείου και του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας. Ο Σεβασμιώτατος προσήλθε στα σχολεία μετά από κοινή πρόσκληση που του απηύθυναν η Διευθύντρια του 2ου ΓΕΛ, φιλόλογος κ. Μίνα Λίταινα και ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ, θεολόγος κ. Χάρης Ανδρεόπουλος,  προκειμένου, εν όψει της μεγάλης εορτής της Χριστιανοσύνης να τελέσει το ιερό μυστήριο του Ευχελαίου υπέρ της σχολικής κοινότητας, «εις ίασιν ψυχής τε και σώματος».

Στη τελετή που πραγματοποιήθηκε στη κοινή αίθουσα εκδηλώσεων των σχολείων τον Σεβασμιώτατο προσέφωνησαν οι Λυκειάρχες κ. Λίταινα και Ανδρεόπουλος, ευχαριστώντας τον για την αποδοχή της πρόσκλησης να τελέσει το Ευχέλαιο και να μιλήσει στα παιδιά.

Μετά το πέρας της ακολουθίας, που έγινε σε κλίμα κατάνυξης, όπως αρμόζει στο πνεύμα της “μικρής” σαρακοστής των Χριστουγέννων, ο κ. Ιερώνυμος αναφέρθηκε και εξήγησε στους μαθητές και τις μαθήτριες τους συμβολισμούς του ιερού μυστηρίου και της αξίας της συμμετοχής σ΄ αυτό των πιστών. Ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας η κοινωνία με το Θεό δεν γίνεται μέσα από απόψεις, ιδέες, ιδεολογήματα, ρητορίες, ηθικές πειθαρχίες και κατορθώματα, αλλά μέσα από την άθληση μιας σχέσης. Σχέσης πνευματικής και σωματικής, ρεαλιστικής, βαθιά ανθρώπινης την οποία η Εκκλησία μας ενεργεί με δύο βασικά “μέσα”: το κήρυγμα της Αγ. Γραφής, επί τη βάσει της ερμηνείας των Πατέρων, και τα Ιερά Μυστήρια, όπως αυτό που τελέσθηκε στο σχολείο προς αγιασμό, σωματική και ψυχική ωφέλεια των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών.

Επίσης, ο κ. Ιερώνυμος αναφέρθηκε και στο μήνυμα της ειρήνης που κομίζει – και μας θυμίζει – ο χριστουγενννιάτικος ύμνος των αγγέλων«(…) δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία (…)», εκφράζοντας την ευχή να παύσουν οι πόλεμοι στην Ουκρανία, στη Γάζα, αλλά και οι κάθε είδους διενέξεις και να επικρατήσει η χαρά της ζωής, όπως επαγγέλεται χριστουγεννιάτικη μελωδία: «Χριστός γεννάται, χαρά τω κόσμω…»

Μετά τη σύντομη ομιλία του κ. Ιερωνύμου ακολούθησε με υποδειγματική σειρά και τάξη η χρίση, από τον Μητροπολίτη και τους ιερείς των μαθητών, μαθητριών και εκπ/κών που συμμετείχαν στο μυστήριο, με το αγιασμένο έλαιο. Όπως προβλέπεται χρίεται σταυροειδώς το μέτωπο, το σαγόνι, οι δύο παρειές και τα χέρια μέσα στην παλάμη και στο εξωτερικό τους μέρος. Ο κ. Ιερώνυμος – τον οποίο συνόδευαν ο πρωτοπρεσβύτερος π. Αθανάσιος Γκατζώνας και ο αρχιμανδρίτης π. Ραφαήλ Ευαγγέλου – δώρισε στα σχολεία αντίτυπα του νέου (14ου) τεύχους του επιστημονικού περιοδικού της Ιεράς Μητροπόλεως «Αχιλλίου Πόλις» ενώ μοίρασε και στους μαθητές, ως ευλογία, εικονίτσες της  Γεννήσεως του Χριστού.

* Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκπαιδευτικοί αμφοτέρων των σχολείων, ενώ το “παρών” τους έδωσαν και οι Πρόεδροι των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων κυρίες Φλωρεντία Βενέτη (2ου ΓΕΛ) και Φιλίνα Γεωργούλη (Προτύπου ΓΕΛ) και μέλη των Δ.Σ. των Συλλόγων ευχαριστώντας τον Σεβ/το για τη συνεργασία του με τα σχολεία και τις πολύτιμες ποιμαντικές συμβουλές του προς τα παιδιά.

Iερά Μητρόπολη Λαρίσης

Larissanet.gr

Onlarissa

Larissapress.gr

Photo psychologoy Ka CHrys. Pitenh

fbt

 

Της Χρύσας Πιτένη*

Το στρες στην εφηβεία δεν είναι υπερβολή, ούτε «δικαιολογία». Είναι μια πραγματική κατάσταση έντασης του σώματος και του νου, που εμφανίζεται όταν ο/η έφηβος/η νιώθει ότι οι απαιτήσεις της καθημερινότητας (σχολείο, σχέσεις, αλλαγές στο σώμα, οικογενειακές προσδοκίες) είναι περισσότερες από τις δυνάμεις ή τα μέσα που έχει διαθέσιμα εκείνη τη στιγμή. Επειδή η εφηβεία είναι περίοδος έντονων αλλαγών, το στρες εμφανίζεται συχνά: άλλοτε ήπιο και κινητοποιητικό, άλλοτε επίμονο και εξαντλητικό. Μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο, τη διάθεση, τη μνήμη, τη συγκέντρωση, αλλά και να εκφραστεί μέσα από ενοχλήσεις στο σώμα, χωρίς ο/η έφηβος/η να καταλαβαίνει αμέσως τι συμβαίνει.

Οι λόγοι που αυξάνεται το στρες στην εφηβεία είναι πολλοί, πολυπαραγοντικοί και συνήθως λειτουργούν αθροιστικά . Το σώμα αλλάζει γρήγορα, οι ορμονικές μεταβολές επηρεάζουν την ενέργεια και τη συναισθηματική ισορροπία, ενώ η εικόνα σώματος γίνεται πιο ευαίσθητο ζήτημα. Παράλληλα, ο/η έφηβος/η προσπαθεί να χτίσει την ταυτότητά του/της: να καταλάβει ποιος/ποια είναι, τι αξίζει, τι θέλει, πού ανήκει. Η ανάγκη για αυτονομία μεγαλώνει, αλλά μαζί της μεγαλώνει και η αγωνία του «αν κάνω λάθος;». Μέσα σε αυτό το σκηνικό, το σχολείο ανεβάζει ρυθμούς, οι αξιολογήσεις πυκνώνουν και οι εξετάσεις συχνά παρουσιάζονται σαν ο τελικός κριτής του μέλλοντος. Έτσι, για αρκετούς εφήβους, το στρες δεν αφορά μόνο την προσπάθεια, αλλά παίρνει τη μορφή ενός προσωπικού ερωτήματος αξίας: «αν δεν τα καταφέρω, σημαίνει ότι δεν είμαι αρκετός/ή».

Μια από τις ισχυρότερες πηγές στρες είναι οι σχέσεις με συνομηλίκους. Στην εφηβεία η ομάδα αποκτά τεράστια σημασία: η αποδοχή, η θέση στην παρέα, η αίσθηση ότι «ανήκω» επηρεάζουν έντονα τη διάθεση. Γι’ αυτό και οι εντάσεις στις φιλίες, οι παρεξηγήσεις, η απόρριψη, ο αποκλεισμός ή η κοροϊδία βιώνονται πολλές φορές ως πολύ πιο απειλητικά από ό,τι θα τα έβλεπε ένας ενήλικας. Ακόμη κι όταν ένας έφηβος δεν μιλά, μπορεί να κουβαλά μέσα του την αγωνία να μη χάσει τη σχέση του, να μην εκτεθεί ή να μη γίνει στόχος. Παράλληλα, η ψηφιακή καθημερινότητα ενισχύει τη σύγκριση και την πίεση: η συνεχής έκθεση σε «τέλειες» εικόνες, η ανάγκη να είμαι πάντα διαθέσιμος/η και ο φόβος της δημόσιας κριτικής κρατούν τον νου σε εγρήγορση και συχνά μειώνουν τις πραγματικές παύσεις ξεκούρασης.

Το οικογενειακό περιβάλλον επηρεάζει επίσης καθοριστικά το στρες. Όταν υπάρχουν συγκρούσεις, ένταση ή δυσκολίες, ο/η έφηβος/η συνήθως το νιώθει ακόμη κι αν δεν το συζητά. Άλλοτε το στρες δημιουργείται από υψηλές απαιτήσεις και προσδοκίες, άλλοτε από υπερπροστασία ή από όρια που δεν είναι ξεκάθαρα. Επιπλέον, αλλαγές όπως μετακόμιση, χωρισμός, οικονομική πίεση ή ασθένεια μέσα στην οικογένεια μπορεί να δημιουργήσουν ένα αίσθημα ανασφάλειας. Πολλοί έφηβοι δεν θέλουν να «επιβαρύνουν» τους γονείς τους και προσπαθούν να διαχειριστούν μόνοι τους όσα τους συμβαίνουν, με αποτέλεσμα η ένταση να σωρεύεται.

Το στρες στην εφηβεία δεν φαίνεται πάντα όπως το περιμένουμε. Δεν εκφράζεται μόνο με φράσεις όπως «αγχώνομαι». Συχνά εμφανίζεται μέσω του σώματος: πονοκέφαλοι, πόνοι στο στομάχι, ναυτία, ταχυπαλμία, τρέμουλο, μυϊκή ένταση, κόπωση, δυσκολία στον ύπνο ή ύπνος που δεν ξεκουράζει. Άλλες φορές φαίνεται στη συμπεριφορά: νεύρα, ευερεθιστότητα, ξεσπάσματα, απομόνωση, αναβλητικότητα, απώλεια ενδιαφέροντος για δραστηριότητες, υπερβολική ενασχόληση με το κινητό. Μπορεί επίσης να επηρεάσει τη σκέψη: μπλοκάρισμα στο διάβασμα, δυσκολία συγκέντρωσης, αφηρημάδα, σκέψεις που «τρέχουν» ασταμάτητα ή μια επίμονη αίσθηση ότι «όλα θα πάνε στραβά». Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ένας/μία έφηβος/η που φαίνεται «τεμπέλης/α» ή «αδιάφορος/η» μπορεί στην πραγματικότητα να είναι υπερφορτωμένος/η και εξαντλημένος/η.

Ένα μέρος του στρες είναι φυσιολογικό και μπορεί να λειτουργήσει κινητοποιητικά. Γίνεται όμως προβληματικό όταν είναι έντονο, συχνό και διαρκές, όταν μειώνει τη λειτουργικότητα του/της εφήβου/ης και αρχίζει να επηρεάζει ξεκάθαρα το σχολείο, τις σχέσεις, τον ύπνο, τη διάθεση και την καθημερινή ζωή. Ιδιαίτερα αν ο/η έφηβος/η παρουσιάζει επίμονη απόσυρση, έντονα σωματικά συμπτώματα, επεισόδια έντονου φόβου με δύσπνοια και ζάλη, ή εκφράσεις απόγνωσης και αυτοϋποτίμησης, χρειάζεται έγκαιρα υποστήριξη από ειδικό ψυχικής υγείας σε συνεργασία με την οικογένεια και το σχολείο.

Η αντιμετώπιση του στρες δεν βασίζεται σε μία «μαγική λύση», αλλά σε μικρές και σταθερές κινήσεις που επαναφέρουν αίσθηση ελέγχου και ασφάλειας. Η φροντίδα του ύπνου είναι θεμελιώδης: σταθερό ωράριο, λιγότερη έκθεση σε οθόνες πριν τον ύπνο, απλές ρουτίνες χαλάρωσης. Η οργάνωση της μελέτης σε μικρά βήματα βοηθά σημαντικά, γιατί μετατρέπει το «όλα μαζί» σε κάτι διαχειρίσιμο: μικρές ενότητες, ρεαλιστικοί στόχοι, διαλείμματα. Η σωματική κίνηση ξεφορτώνει ένταση και ρυθμίζει το νευρικό σύστημα, ακόμη κι αν είναι ένα καθημερινό περπάτημα, λίγες διατάσεις ή μια δραστηριότητα που προσφέρει εκτόνωση. Εξίσου χρήσιμες είναι οι απλές τεχνικές άμεσης ηρεμίας, όπως η αργή αναπνοή και οι ασκήσεις προσανατολισμού στις αισθήσεις, που βοηθούν όταν η ένταση κορυφώνεται. Τέλος, καθοριστικό ρόλο έχει η υποστηρικτική επικοινωνία: να υπάρχει τουλάχιστον ένας ενήλικας που ακούει χωρίς να κρίνει, που δεν μειώνει το βίωμα, και που βοηθά τον/την έφηβο/η να δει ότι μπορεί να αντέξει τη δυσκολία και να τη διαχειριστεί βήμα-βήμα.

Το στρες στην εφηβεία είναι συχνό, αλλά δεν σημαίνει ότι ο/η έφηβος/η πρέπει να υποφέρει. Όταν μάθει να αναγνωρίζει τα σημάδια του, να φροντίζει σώμα και ύπνο, να οργανώνει τις απαιτήσεις και να ζητά βοήθεια χωρίς ντροπή, αποκτά δεξιότητες ζωής που θα τον/την στηρίξουν και στην ενήλικη πορεία. Με τη σωστή στήριξη από οικογένεια, σχολείο και ειδικούς, η εφηβεία μπορεί να γίνει όχι μια περίοδος διαρκούς πίεσης, αλλά ένας δρόμος προς ανθεκτικότητα, αυτογνωσία και εσωτερική δύναμη.

* Η κ. Χρύσα Πιτένη είναι Σχολική Ψυχολόγος (κλ. ΠΕ23). Υπηρετεί στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας

ΣΥΜΜΕΤΕΙΧAME ΣΤΟ 10ο ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Moyseio Fysikhs Istorias Biennhs 1

Moyseio Fysikhs Istorias Biennhs 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mathhtes sth diarkeia ths paroysiashs ths ergasiasSth aithoysa toy synedriakoy choroy

O Proedros ths Organotikhs Epitrophs toy Synedrioy Filologos Istorikos k. Nik. Koykhs sygchairei toys mathhtes toy Protypoy GEL

O Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου κ. Νικ. Κούκης, Φιλόλογος-Ιαστορικός, συγχαίρει τους μαθητές και εκπ/κούς του σχολείου μας

Ston iero nao ths Ag. Triados

EkpaideytikoiNiki 1

 

Στο 10ο Επετειακό Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο, που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη συμμετείχε το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας συνδυάζοντας εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και διαθεματικές δράσεις υψηλής παιδαγωγικής αξίας. Η εκπαιδευτική εκδρομή είχε ως σκοπό την ενίσχυση της εξωστρέφειας των μαθητών, τη γνωριμία με έναν σημαντικό ευρωπαϊκό πολιτιστικό πυρήνα και την ενεργή συμμετοχή τους σε μια θεσμοθετημένη μαθητική διοργάνωση που τελεί υπό την αιγίδα του Διευθυντή της Ελληνικής Εθνικής Σχολής της Βιέννης και οικείου Μητροπολίτη Αυστρίας κ. Αρσενίου.

Το Πρότυπο ΓΕΛ της πόλης μας, το περασμένο Σάββατο (29-11-2025), στο συνεδριακό κέντρο της της Βιέννης παρουσίασε την εργασία με τίτλο «Διαχρονικές σχέσεις Ελλάδας – Αυστρίας τον 19ο αιώνα. Κοινωνία και Πολιτισμός» με πολλά στοιχεία αντληθέντα από τη σχετική μελέτη του Μητροπολίτου Αυστρίας που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό (τχ. 10) της Μητροπόλεως Λαρίσης «Αχιλλίου Πόλις) και είχε ως θέμα την προσφορά  του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας στη Βιέννη κι ευρύτερα στη χώρα της Αυστρίας. Η παρουσίαση της εργασίας κέρδισε τις εντυπώσεις  των συνέδρων και απέσπασε τα συγχαρητήρια του Προέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου, κ. Νικ. Κούκη, Φιλολόγου-Ιστορικού.

Στο πλαίσιο του προγράμματος του συνεδρίου, το σχολείο συμμετείχε στο 2ο Στρογγυλό Τραπέζι με θέμα: «Δες μέσα από τα μάτια μου: Η ενσυναίσθηση, η συνεργασία και η αλληλεγγύη ως ευρωπαϊκές αξίες» μέσ΄ απ΄ τις εργασίες του  οποίου αναδείχθηκε η ενσυναίσθηση ως βασικός μηχανισμός κοινωνικής συνοχής και θεμέλιο των ευρωπαϊκών αξιών και ο καθοριστικός ρόλος τον οποίο καλείται να διαδραματίσει η νέα γενιά για μια Ευρώπη που θα στηρίζεται στη συνεργασία, τη δικαιοσύνη και την κοινωνική συνοχή.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στη Βιέννη, οι μαθητές και μαθήτριες πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές επισκέψεις σε σημαντικούς χώρους, όπως το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, όπου μελέτησαν την εξέλιξη του φυσικού περιβάλλοντος και ζητήματα προστασίας της βιοποικιλότητας και άλλα μουσεία τεχνολογίας, καινοτομίας και πολιτισμού, καθώς και εκθέσεις ζωγραφικής που κάλυπταν διαχρονικά ρεύματα και τεχνοτροπίες. Επιπλέον, η αποστολή παρακολούθησε μουσικές εκδηλώσεις, σε όπερα με έργα κορυφαίων συνθετών, όπως Mozart, Strauss, Vivaldi και Beethoven, αποκτώντας βιωματική επαφή με την πλούσια μουσική παράδοση της πόλης.  Ιδιαίτερης σημασίας ήταν η επίσκεψη στην ελληνική συνοικία της Βιέννης και στον ιστορικό ιερό ναό της Αγίας Τριάδος, όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη μακρόχρονη ελληνική παρουσία στη Βιέννη, την πολιτιστική της συμβολή και τον ρόλο της ομογένειας. Από την εμπειρία αυτή απεκόμισαν  βαθύτερη επίγνωση της διαχρονικής ελληνικής ταυτότητας στην Ευρώπη και της σημασίας της διασποράς στη διατήρηση και προώθηση του ελληνικού πολιτισμού.

Οι δραστηριότητες της εκδρομής συνέβαλαν ουσιαστικά στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας των μαθητών και μαθητριών, στην ανάπτυξη ενσυναίσθησης, συνεργασίας και πολιτισμικής κατανόησης, καθώς και στην επαφή τους με την επιστήμη, την τέχνη και τον πολιτισμό. Η εμπειρία υπήρξε πολύτιμη τόσο για την προσωπική όσο και για την ακαδημαϊκή τους εξέλιξη. Τους μαθητές και τις μαθήτριες συνόδευσαν στην εκδρομή οι εκπαιδευτικοί του Προτύπου ΓΕΛ κ.κ. Καραπέτσα Αθηνά, φυσικός, Σακκάς Παν. χημικός, Τσιβρανίδου Σοφ., αγγλικών και Βαϊρακτάρη Ουρανία, οικονομολόγος.

* Ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ δρ. Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος ευχαριστεί θερμά τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αυστρίας κ. Αρσένιο και τη συνεργάτιδα της Ιεράς Μητροπόλεως δρ. Ανδρονίκη Μπάρλα για την υποστήριξη και τις διευκολύνσεις που παρείχαν στους μαθητές, τις μαθήτριες και τους συνοδούς καθηγητές και καθηγήτριες του σχολείου έτσι ώστε το εκπαιδευτικό αυτό ταξίδι ν’ αποτελέσει για όλους μια ξεχωριστή, θαυμάσια εκπαιδευτική αλλά και ψυχαγωγική εμπειρία σε μια πρωτεύουσα απ΄ τις ομορφότερες της Ευρώπης.

Protypo GEL

Το Επιστημονικό και Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠ.Ε.Σ.) του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας με την  6η/24-11-2025 Πράξη του προκηρύσσει τη διενέργεια, το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025, συμπληρωματικών γραπτών εξετάσεων για την κάλυψη εννέα (9) κενών θέσεων μαθητών/-τριών στην Β’  τάξη του σχολείου από μαθητές που ήδη φοιτούν στη Β’  τάξη Λυκείου άλλων τύπων.

Οι υποψήφιοι/-ες για την εισαγωγή θα αξιολογηθούν σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και τα Μαθηματικά. Το σύνολο των ερωτήσεων είναι 40 και εξ αυτών οι  20 για την κατανόηση κειμένου της Ελληνικής Γλώσσας και οι 20 για τα Μαθηματικά. Όλες οι ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής.

Η υποβολή αιτήσεων για τη συμμετοχή στις εξετάσεις θα γίνεται στο γραφείο του Διευθυντή του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας (σχολείο το οποίο συστεγάζεται με το 2ο ΓΕΛ Λάρισας, στο διδακτήριο επί της οδ. Αιόλου 4), από την Πέμπτη, 4  Δεκεμβρίου μέχρι τη Πέμπτη, 11 Δεκεμβρίου και  ώρα 12.00 το μεσημέρι. Στην αίτηση-υπεύθυνη δήλωση που κατατίθεται και από τους δύο  γονείς/κηδεμόνες του/της μαθητή/-τριας θα αναφέρεται: «Παρακαλώ να δεχθείτε τη συμμετοχή του παιδιού μου μαθητή/-τριας <Ονοματεπώνυμο μαθητή/-τριας> στη διαδικασία των γραπτών εξετάσεων εισαγωγής / κατάταξης στην Β’ τάξη του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας».

Σε περίπτωση υποβολής αίτησης συμμετοχής ηλεκτρονικά (στο e-mail του σχολείου: lykprotlar@sch.gr  ), η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση απαιτείται να έχει εκδοθεί μέσω της ψηφιακής πύλης gov.gr (στη διεύθυνση https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses).
H διεξαγωγή της δοκιμασίας θα λάβει χώρα στις εγκαταστάσεις του σχολείου τo Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου στις 9 π.μ. και θα έχει διάρκεια 180 λεπτά. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να προσέλθουν στην οικεία σχολική μονάδα μία ώρα πριν την έναρξη της δοκιμασίας (τεστ δεξιοτήτων) έχοντας μαζί τους το έγγραφο ταυτοπροσωπίας τους το οποίο θα πρέπει να είναι σε ισχύ (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατήριο). Οι επιμέρους λεπτομέρειες της διαδικασίας των εξετάσεων καθορίζονται με απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ 1391/Β΄/2025), της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ,  Αποφ. 64/2025, ΦΕΚ, 5371/Β’/2023).

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας (τηλ. 2411812501). Ενημερωτικό δελτίο έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα (https://lyk-prot-lar.lar.sch.gr) και στο ιστολόγιο (https://blogs.sch.gr/lykprotlar) του σχολείου.

* Αναδείχθηκε στην εκδήλωση των Θεολόγων μ΄ αφορμή τα 1700 χρόνια από την Σύνοδο στη Νίκαια της Βιθυνίας στην οποία είχε συμμετάσχει ο Αγ. Αχίλλιος

panelH sygkentrosh sthn aithoysa Epioysios ths Mhtropolhs

Η ιδιαίτερη θρησκευτική και ιστορική αξία που έχουν για τη Λάρισα οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται αυτό το διάστημα στο Πατριαρχείο για τα 1700 χρόνια από την Α΄ εν Νικαία Βιθυνίας Οικουμενική Σύνοδο (325 μ.Χ), λόγω της συμμετοχής και του πρωταγωνιστικού του ρόλου σ΄ αυτήν, του τότε Επισκόπου Λαρίσης (και μετέπειτα Αγίου) Αχιλλίου, εξετάσθηκε και αναδείχθηκε σε εκδήλωση των Θεολόγων την οποία οργάνωσε ο οικείος Σύμβουλος Εκπαίδευσης του κλάδου, δρ. Νικόλαος Παύλου.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Επιούσιος» του Επισκοπείου – αφού είχε προηγηθεί εσπερινός στον παρακείμενο ιερό ναό της Αγίας Τριάδος – και ξεκίνησε με σύντομη ομιλία  γύρω από το θέμα του Συμβούλου Εκπ/σης Θεολόγων. Ο κ. Παύλου εστίασε στην ξεχωριστή  παρουσία του Αγ. Αχιλλίου στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο και ειδικότερα στις σημαντικές του παρεμβάσεις μαζί με δύο άλλους μεγάλους Αγίους της Εκκλησίας μας, τον Αγ. Νικόλαο και τον Αγ. Σπυρίδωνα, για την καταπολέμηση της αίρεσης του Αρείου που δίδασκε ότι ο Χριστός δεν ήταν Υιός του Θεού, αλλά κτίσμα. Εν συνεχεία οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν απόψεις και προτάσεις για τη δημιουργία διδακτικών σεναρίων για την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο με βάση πρωτογενείς πηγές που δόθηκαν από τον Σύμβουλο.  Ακολούθησε συζήτηση στη διάρκεια της οποίας επαινέθηκε απ΄ όλους η πρωτοβουλία της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης να οργανώσει – σε συνεργασία με τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης (ΔΔΕ) Ν. Λάρισας – τον μαθητικό διαγωνισμό με θέμα  με θέμα: «Μητρόπολη  Λαρίσης. 1700 χρόνια ζωής και προσφοράς». Στο διαγωνισμό συμμετείχαν δεκάδες Γυμνάσια και Λύκεια με μεγάλους νικητές (για 1ο, 2ο και 3ο βραβείο, αντίστοιχα) τα Γυμνάσια: 14ο, 4ο και Βαμβακούς και τα Λύκεια: 13ο, 5ο και Πρότυπο ΓΕΛ. Η βράβευση των μαθητών και μαθητριών θα πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης τη Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2026 στις 6 μ.μ. στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας.

Παραβρέθηκαν και τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση των Θεολόγων με σύντομες παρεμβάσεις τους ο Διευθυντής Β/θμιας Εκπ/σης κ. Νικόλας Ζέρβας, η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπ/σης δρ. Αρτεμις Παπαδημητρίου, η Προϊσταμένη Εκπ/κών Θεμάτων της ΔΔΕ δρ. Παρασκευή Κουκότσικα, ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας δρ. Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος και ο Διευθυντής του Ιδιαιτέρου Γραφείου του Μητροπολίτου, καθηγητής του Τμ. Γεωπονίας του Παν/μίου Θεσσαλίας δρ. Σωτήριος Μπαλατσούκας μεταφέροντας τις ευχές και τους χαιρετισμούς του Μητροπολίτου Λαρίσης κ. Ιερωνύμου.

* Η επιμορφωτική εκδήλωση των θεολόγων θα έχει συνέχεια τη Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2025, στις 7 μ.μ   με διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα «1700 χρόνια από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο. Βιωματικές και Διερευνητικές προσεγγίσεις» στην πλατφόρμα: https://minedu-secondary2.webex.com/meet/npavlou . Σε αυτό θα γίνει προσέγγιση των γεγονότων της Συνόδου με τα εξής εργαλεία: Ψηφιακές «καρφίτσες» σε διαδραστικό χάρτη, χρονογραμμή με text boxes, λογισμικό padlet για βιωματική κατανόηση του Όρου της Συνόδου, connecting to teens με θέμα « Το θαύμα της κεράμου του Αγίου Σπυρίδωνος», υλικό από «Φωτόδεντρο», ψηφιακά “post-it” με ιδέες κ.α.  Παράλληλα θα παρουσιαστούν δραστηριότητες/ παιχνίδι γνώσης breakout kai escape room με την εφαρμογή genially με θέμα “H Γέννηση του Μεσσία”, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η ΚΑΛΑΙΣΘΗΤΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ

 

Kainh Diathhkh Ekd. Ellhnikhs Biblikhs etairias

Αντίτυπα της  Καινής Διαθήκης με το μεταφρασμένο κείμενο προσέφερε στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας και για τη τρέχουσα σχολική χρονιά η Ελληνική Βιβλική Εταιρία για τους μαθητές και τις μαθήτριες της 1ης τάξεως. Η δωρεά πραγματοποιήθηκε μετά από σχετικό αίτημα που απηύθυνε ο Διευθυντής και θεολόγος καθηγητής του σχολείου δρ. Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος προς τον Διευθυντή της Βιβλικής Εταιρίας κ. Μιχάλη Χατζηγιάννη, προκειμένου να εξυπηρετηθούν βελτιωτικά, σε συνδυασμό με τη χρήση του σχολικού βιβλίου – εγχειριδίου, οι διδακτικές ανάγκες του θρησκευτικού μαθήματος στις ενότητες από το γνωστικό αντικείμενο της Καινής Διαθήκης.

Τα αντίτυπα της Καινής Διαθήκης που προσφέρθηκαν αποτελούν καλαίσθητη έκδοση του επιστημονικού Ιδρύματος της (προεδρευομένης υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου) Ελληνικής Βιβλικής Εταιρίας (Hellenic Bible Society), η οποία πραγματοποίησε το μεταφραστικό έργο. Η μετάφραση αυτή του κειμένου της Καινής Διαθήκης έγινε με τις ευλογίες του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Εκκλησίας της Ελλάδος, καθώς και των Πατριαρχείων Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων. Είναι καρπός αγάπης για το λόγο του Θεού και αποτέλεσμα μακρόχρονης συλλογικής εργασίας διακεκριμένων καινοδιαθηκολόγων πανεπιστημιακών καθηγητών. Την παρούσα απόδοση – τη γνωστή ως «μετάφραση των τεσσάρων» – πραγματοποίησαν οι καθηγητές Ερμηνείας της Καινής Διαθήκης στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Θεσσαλονίκης κ. Πέτρος Βασιλειάδης και οι αείμνηστοι Ιωάννης Γαλάνης, Γεώργιος Γαλίτης και Ιωάννης Καραβιδόπουλος.

* Ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας ευχαριστεί τη Βιβλική Εταιρία για τη προσφορά εκφράζοντας την «ελπίδα και την ευχή η μετάφραση αυτή, διά – και μέσω – της χρηστικής της συμβολής στους διδακτικούς σκοπούς του θρησκευτικού μαθήματος, να φέρει το λυτρωτικό και ζωοποιό λόγο του Θεού πιο κοντά στα παιδιά, τους μαθητές μας».

Larissanet.gr

Onlarissa.gr

Larissapress.gr

Ntafoylhs fot. 1

Ο Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων Δρ. Βαϊος – Αχιλλέας Νταφούλης

Ntafoylhs paidopsychiatros

 

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό «SciCo – Επιστήμη Επικοινωνία», συνεχίζει το «Καφέ της Επιστήμης της Περιφέρειας Θεσσαλίας», μια σειρά ανοιχτών εκδηλώσεων που φέρνουν την επιστήμη κοντά στους πολίτες μέσα από προσιτές και ενδιαφέρουσες ομιλίες σε πόλεις και κωμοπόλεις της Θεσσαλίας.

Η επόμενη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 30 Νοεμβρίου στη Λάρισα, στο Θέατρο «Κώστας Τσιάνος» του Θεσσαλικού Θεάτρου, με προσκεκλημένο ομιλητή τον Δρ. Βάιο Αχιλλέα Νταφούλη, Ψυχίατρο παιδιών και εφήβων και Διευθυντή της Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα αναπτύξει το θέμα:

«Εθισμός παιδιών και εφήβων στα διαδικτυακά μέσα»

Η ομιλία θα εστιάσει στις κρίσιμες διαφορές ανάμεσα στη συνήθεια και στον κλινικό εθισμό, καθώς και στα συμπτώματα που υποδεικνύουν ότι η χρήση διαδικτυακών μέσων έχει αρχίσει να προκαλεί διαπροσωπικές ή συναισθηματικές δυσκολίες. Θα παρουσιαστούν οι διττές πλευρές του διαδικτύου – τόσο ως πολύτιμο εργαλείο μάθησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, όσο και ως πιθανή πηγή κινδύνων για παιδιά και εφήβους.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη συμβουλευτική των γονέων σχετικά με την ορθή, ισορροπημένη και «λελογισμένη» χρήση του διαδικτύου, τόσο από τους ίδιους όσο και από τα παιδιά τους. Θα απαντηθούν σημαντικά ερωτήματα, όπως:
– Πότε η διαδικτυακή χρήση μετατρέπεται σε πρόβλημα;
– Ποιος μπορεί να το αντιμετωπίσει και με ποιον τρόπο;
– Ποια είναι τα σημάδια που πρέπει να κινητοποιήσουν τους γονείς;

Η εκδήλωση αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για γονείς, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες που σχετίζονται με παιδιά και εφήβους να ενημερωθούν υπεύθυνα και αξιόπιστα για ένα φαινόμενο που απασχολεί όλο και περισσότερες οικογένειες.

Ημερομηνία: Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2025
Τόπος: Θέατρο «Κώστας Τσιάνος», Θεσσαλικό Θέατρο, Λάρισα
Ώρα: 19.30
Είσοδος: Ελεύθερη

Σχετικά με τον ομιλητή:

Ο Βάιος Νταφούλης είναι Ψυχίατρος παιδιών και εφήβων και εργάζεται ως Διευθυντής του Παιδοψυχιατρικού Τμήματος του Γ.Ν.Θ. Ιπποκράτειο από το 2015. Από το 2020 έως σήμερα είναι επίσης Διευθυντής του Ψυχιατρικού Τομέα του ίδιου νοσοκομείου. Από το 2024 είναι μέλος της επιτροπής «Πρωτοβουλία για την Ψυχική Υγεία» του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ενώ από το 2025 διατελεί Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου Ψυχιατρικής της 4ης ΥΠΕ Μακεδονίας – Θράκης. Κατά την 18ετή ενασχόλησή του με τις νευροαναπτυξιακές διαταραχές και τα χρόνια νοσήματα παιδιών και εφήβων (όπως κυστική ίνωση και σακχαρώδης διαβήτης), συνεργάστηκε στενά με τις Παιδιατρικές Πανεπιστημιακές Κλινικές του Γ.Ν.Θ. Ιπποκράτειο. Αποφοίτησε από την Πρότυπο Σχολή Αναβρύτων το 1986 και έλαβε το πτυχίο της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1994 με βαθμό «Λίαν Καλώς». Εκπαιδεύτηκε στη Β΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Α.Π.Θ., σε διαφορετικά είδη ψυχοθεραπείας με επίβλεψη, και το 2002 απέκτησε τον τίτλο ειδικότητας της Παιδοψυχιατρικής. Εργάστηκε σε ευρωπαϊκά προγράμματα αποασυλοποίησης στο Κέντρο Περιθάλψεως Παίδων «Ο Άγιος Δημήτριος» (2002–2005). Διετέλεσε Επιστημονικά Υπεύθυνος του Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης (2005–2007), όπου δημιούργησε και την Κινητή Μονάδα του ΙΨΚ. Το 2008 αναγορεύτηκε Διδάκτωρ Ιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με αντικείμενο τις διαταραχές της διάθεσης στην παιδική επιληψία (βαθμός «Άριστα»). Διδάσκει επί πενταετία στον Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών Παιδιατρικής Φυσικοθεραπείας του ΔΙΠΑΕ – Γ’ Παιδιατρική Κλινική και την ίδια χρονιά πιστοποιήθηκε από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία EABCT ως Γνωστικός Συμπεριφορικός Θεραπευτής.

 

Προγράμματα “Δημιουργικής Γραφής” και Πρακτικής ‘Ασκησης φοιτητών με τα Πανεπιστήμια Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας, μέσω σύναψης Πρωτοκόλλων Συνεργασίας

fot. 1 Dhmioyrgikh Grafh kai THeatro. Apo th theoria sth taxh

Από τη θεωρία στη τάξη…

fot. 2 .stis probes gia th theatrikh parastash epi skhnhs

…στη θεατρική παράσταση επί σκηνής

 

Τη συνεργασία του με τα Πανεπιστήμια εγκαινιάζει το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας, έχοντας δρομολογήσει για τη φετινή χρονιά την ανάπτυξη δράσεων καινοτομίας προσανατολισμένων στην αυτοβελτίωση των μαθητών και την εκπαιδευτική αριστεία και υλοποίησης προγραμμάτων πρακτικής άσκησης προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών με δύο ΑΕΙ: το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Στοχεύοντας, σύμφωνα με τον ιδρυτικό τους νόμου (Ν. 4692/2020), στην καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, τα Πρότυπα Σχολεία συνάπτουν Πρωτόκολλα Συνεργασίας με ανώτατα εκπ/κά ιδρύματα (ΑΕΙ) συμβάλλοντας αφενός μεν στην προαγωγή της έρευνας στη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, αφετέρου δε στην εξοικείωση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών με τη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων μέσω της πρακτικής άσκησης στο σχολείο. Σκοπός αυτής της συνεργασίας είναι η γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της εκπαιδευτικής θεωρίας και της σχολικής πρακτικής, καθώς και η προώθηση της καινοτομίας.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

Αυτή τη στιγμή ευρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η υλοποίηση του προγράμματος συνεργασίας που έχει συναφθεί ανάμεσα στο Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας και το Τμήμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση» της Σχολής Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.  Την υλοποίηση του προγράμματος, μετά από σχετική πρόταση του Διευθυντή του εν λόγω Μεταπτυχιακού Προγράμματος, καθηγητή Δημιουργικής Γραφής και Λογοτεχνίας κ. Τριαντάφυλλου Κωτόπουλου, αποδέχθηκε ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ δρ. Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος και την ενέκρινε, κατόπιν εισηγήσεώς του, το οικείο Επιστημονικό και Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΠΕΣ) των Προτύπων Σχολείων, με τη σύμφωνη γνώμη/εισήγηση του Προέδρου του Συμβουλίου, πανεπιστημιακού καθηγητή Φυσικής (ΔΠΘ) κ. Σταύρου Σταυρινίδη. Την τελική έγκριση έδωσε ομοφώνως με την υπ΄ αριθ. πρωτ. 104/08-10-2025 απόφασή της η Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ), η προεδρευομένη υπό του καθηγητού του ΕΜΠ κ. Νεκταρίου Κοζύρη.

Η συνεργασία αφορά σε εκπαιδευτική έρευνα πεδίου στο επίπεδο του σχολείο και υλοποιείται στο πλαίσιο εκπόνησης μεταπτυχιακής εργασίας από την κ. Αμαλία Σδρoύλια, Δρ. Γερμανικής Γλωσσολογίας του Leibniz Πανεπιστημίου Αννοβέρου, στο πλαίσιο της διδασκαλίας του μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας στο Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας και σε συνεργασία με την καθηγήτρια Γερμανικών του σχολείου κ. Ελισάβετ Τσοκανταρίδου. Το ερευνητικό έργο εξετάζει την αναγκαιότητα της διδασκαλίας ενός θεατρικού έργου στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γενικού Λυκείου Λάρισας σύμφωνα με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες στο Γενικό Λύκειο. Η προσέγγιση του επιλεγέντος θεατρικού έργου «Ο κύκλος με την κιμωλία» του γερμανού συγγραφέα Μπέρτολτ Μπρέχτ έχει σχεδιαστεί ώστε να ολοκληρωθεί στο πλαίσιο 22 διδακτικών ωρών και αναπτύσσεται σε τρεις φάσεις: πριν από την ανάγνωση, κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης-παρουσίασης και μετά την ανάγνωση. Οι μαθητές/-τριες μελετούν ολόκληρο το βιβλίο και ερμηνεύουν τις στάσεις ζωής και τις αξίες των κεντρικών ηρώων, το αντιπολεμικό πνεύμα του συγγραφέα, την αξία της δικαιοσύνης και ευθύνης καθώς και την αλληγορία της καλοσύνης σύμφωνα με τα λόγια του Μπρέχτ, εργαζόμενοι ομαδικά, πειραματιζόμενοι με δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και δραματοποίησης αξιοποιώντας τους λογοτεχνικούς χαρακτήρες και τα επεισόδια από το βιβλίο που μελέτησαν. Τέλος, οι μαθητές/τριες θα κληθούν να συνθέσουν τα δικά τους πρωτότυπα κείμενα που θα δραματοποιήσουν στα πλαίσια μιας σχολικής θεατρικής παράστασης στη γερμανική γλώσσα με μετάφραση στην ελληνική. Στο στάδιο αυτό η δράση θα υποστηριχθεί από τον Λαρισαίο ηθοποιό, σκηνοθέτη και θεατρικό συγγραφέα κ. Στέλιο Ντικούλη.

ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ

Η ιδέα της διδασκαλίας ενός ξενόγλωσσου αυτοτελούς θεατρικού έργου μέσω δημιουργικής γραφής και θεάτρου είναι βασισμένη στη διαπίστωση ότι τα αυτοτελή λογοτεχνικά κείμενα επιτρέπουν στον/ην εκπαιδευτικό να εισάγει την ξένη γλώσσα με έναν φυσικό τρόπο, προάγοντας έναν πολιτισμικό πλουραλισμό, προωθώντας αρκετές δεξιότητες, όπως την εκμάθηση της ξένης γλώσσας όχι μόνο μέσω γραμματικής, ακρόασης, ανάγνωσης και γραφής, αλλά μέσω της σκηνικής γραφής, σκηνοθεσίας και δραματοποίησης ομαδικού θεατρικού έργου στην ξένη γλώσσα. Αυτό προωθεί την προσωπική αυτοέκφραση κάθε μαθητή/-τριας  και τη συναισθηματική και γλωσσική του έκφραση. Για το λόγο έχει θεμελιώδη επίδραση στην ανάπτυξη στέρεων γλωσσικών μορφών και δεξιοτήτων στην εκμάθηση των γλωσσών. Οι μαθητές προσεγγίζουν βιωματικά το λόγο, αναπτύσσουν τις αναγνωστικές τους ικανότητας ως πολύτιμη και τονωτική εμπειρία σε μια κοινή ανταλλαγή, απολαμβάνουν μια διαδραστική, μαθητοκεντρική, παιγνιώδη εκπαίδευση, η οποία ταξιδεύει, χαλαρώνει και διασκεδάζει. Επίσης η μαθησιακή τους πρόοδος εξαρτάται από τις εμπνευσμένες και δημιουργικές ευκαιρίες πειραματισμού και αλληλεπίδρασης στον εκπαιδευτικό χώρο, χωρίς το φόβο του σωστού και του λάθους, την αντιπαράθεση με ήρωες και γεγονότα με ένα μεταφορικό τρόπο μέσα από συμβολισμούς και επεξεργασία ενός ασυνείδητου υλικού που ισορροπεί μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας.

* Αναφορικώς με τη συνεργασία του Προτύπου ΓΕΛ με τον Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και ειδικότερα με το Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας αυτή αφορά στην υλοποίηση προγράμματος πρακτικής άσκησης προπτυχιακών φοιτητών μέσω της διδασκαλίας του  μαθήματος της Βιολογίας, δεδομένου ότι οι απόφοιτοι του Τμήματος έχουν το δικαίωμα διορισμού τους στη Β/θμια Εκπ/ση στο κλάδο «ΠΕ04.04 Βιολόγων». Έχει ήδη δρομολογηθεί η σύναψη Πρωτοκόλλου Συνεργασίας και η έγκρισή του αναμένεται στο προσεχές χρονικό διάστημα.

Larissanet.gr

 

Exofyllo binteo

Aπό τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Λάρισας ανακοινώθηκε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία για την αξιολόγηση των έργων, εκθέσεων και video των μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν στο Μαθητικό Διαγωνισμό έκφρασης και δημιουργίας με θέμα: «Μητρόπολη  Λαρίσης. 1700 χρόνια ζωής και προσφοράς» που προκήρυξε η Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας στις σχολικές μονάδες του νομού κατά το σχολικό έτος 2024-2025.

Για την αξιολόγηση των έργων συγκροτήθηκε άμισθη Επιτροπή Αξολόγησης η οποία αποτελούνταν από δέκα εκπαιδευτικούς κλάδου Φιλολογίας, Θεολογίας και Πληροφορικής. Η Επιτροπή συγκεντρώθηκε την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025 στα Γραφεία της ΔΔΕ Λάρισας και αξιολογώντας όλα τα έργα που κατατέθηκαν, αποφάσισε ομόφωνα για τα έργα που διακρίνονται ως εξής:

Για το Γυμνάσιο:

1o βραβείο: 14ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ,

για την Έκθεση του μαθητή της Β΄ τάξης ΤΖΗΛΟΠΟΥΛΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟ

2o βραβείο: 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ,

για την Έκθεση της μαθήτριας της Β΄ τάξης ΒΑΛΙΑΚΟΥ ΜΥΡΤΩΣ

3o βραβείο: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΜΒΑΚΟΥΣ,

για την Έκθεση της μαθήτριας της Α΄ τάξης ΜΠΑΛΑΤΣΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑΣ

Για το Λύκειο:

1o βραβείο: 13ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ,

για το βίντεο των μαθητών της Β΄ τάξης ΤΖΙΑΜΑΛΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ και ΣΙΑΦΛΙΑΚΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

2o βραβείο: 5o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ,

για το βίντεο των μαθητριών της Α΄ τάξης ΓΚΑΡΑ ΜΑΥΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, και ΓΚΑΣΓΚΑΝΗ ΚΟΝΔΥΛΙΑΣ

3o βραβείο: ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ,

για το βίντεο των μαθητών της Β΄ τάξης ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΓΓΕΛΟΥ, ΔΡΙΖΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ και ΜΟΥΛΑ ΜΙΧΑΗΛ.

Για τα Ειδικά Σχολεία:

E.E.E.E.K Λάρισας,

για το βίντεο των μαθητών ΓΚΟΥΡΤΖΙΟΒΑΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΚΑΠΟΥΡΤΖΙΔΗ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ και ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ.

Τα βραβεία που θα δοθούν στους/στις μαθητές/-τριες των τριών βραβευθέντων έργων θα συνοδεύονται από τα παρακάτω δώρα:

Για τους μαθητές του Γυμνασίου:

1o βραβείο: Playstation

2ο βραβείο: Ηλεκτρικό πατίνι

3ο βραβείο: Τάμπλετ

Για τους μαθητές του Λυκείου:

1o βραβείο: Playstation

2ο βραβείο: Ηλεκτρικό πατίνι

3ο βραβείο: Drowne

Όλοι/-ες οι συμμετέχοντες/-ουσες θα λάβουν τιμητικό έπαινο συμμετοχής από την Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου.

Η ΔΔΕ Λάρισας συγχαίρει θερμά τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, τόσο για τη συμμετοχή τους όσο και για υψηλού επιπέδου έργα που κατέθεσαν. Ταυτόχρονα συγχαίρει τους εκπαιδευτικούς των σχολείων που τους/τις καθοδήγησαν, ενώ θερμές ευχαριστίες απευθύνονται προς τους εκπαιδευτικούς που στελέχωσαν την Επιτροπή Αξιολόγησης για το πολύτιμο έργο τους.

Η βράβευση των μαθητών και μαθητριών θα διεξαχθεί σε ειδική εκδήλωση της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης και Τυρνάβου που θα πραγματοποιηθεί τη Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2026 στις 6 μ.μ. στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας.

Ο Διευθυντής του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας Δρ. Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος και ο Σύλλογος Διδασκόντων/-ουσών του σχολείου συγχαίρουν τους μαθητές Άγγελο Γεωργίου, Ευάγγελο Δρίζο και Μιχάλη Μουλά για τη μεγάλη επιτυχία τους στο διαγωνισμό της Ιεράς Μητροπόλεως και τους εύχονται ολόψυχα, παράλληλα με τις άριστες επιδόσεις στα μαθήματα, να συνεχίσουν να πορεύονται με τον ίδιο ζήλο σε δημιουργικές δράσεις κερδίζοντας και στο μέλλον ανάλογες διακρίσεις.

* Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΣΙΜΟΥ

fot. 1 fot. 2 fot. 3 fot. 4

Την 52η επέτειο της εξέγερσης των φοιτητών του Πολυτεχνείου ενάντια στη δικτατορία των Συνταγματαρχών (1967-1974) τίμησε το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας. Στην εκδήλωση αναγνώσθηκε το μήνυμα της υπουργού Παιδείας κ. Σοφίας Ζαχαράκη στο οποίο τονίσθηκε ότι «η γλώσσα της Δημοκρατίας είναι ίδια η ελευθερία» την οποία καλούμαστε να προασπίζουμε διαρκώς ως υπέρτατη ανθρώπινη αξία, ενώ από τη πλευρά του ο Διευθυντής του σχολείου, θεολόγος κ. Χαρ. Ανδρεόπουλος παρέπεμψε στο μήνυμα της ελευθερίας του ανθρώπου που εκπέμπει και η χριστιανική θεολογία, όπως  το περιγράφει με σαφήνεια στις Επιστολές του («(…) υμείς γαρ επ’  ελευθερία εκλήθητε αδελφοί (…)» ο Απόστολος Παύλος (Γαλ. 5, 13).

Μέσα από αφηγήσεις, χρονικά, ποιητικές δημιουργίες και τραγούδια οι μαθητές/-τριες ενημερώθηκαν για τα γεγονότα της αγωνιστικής εξέγερσης των φοιτητών του Πολυτεχνείου ενάντια στη δικτατορία και εισέπραξαν πολλαπλά μηνύματα για τη δυνατότητα διαμόρφωσης ενός καλύτερου μέλλοντος με πίστη, αυτοσεβασμό, ειρηνική διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και προσήλωση σε υψηλά ιδανικά. Υπεύθυνος για την οργάνωση της γιορτής ήταν ο Φιλόλογος καθηγητής του σχολείου κ. Ευάγγελος Σακκάς.