Dntes Scholeion mhtropoliths k iereis

Mathhtes kathhghtes 2

* ΤΕΛΕΣΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΑΡΙΣΗΣ κ.   ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Tις πατρικές του ευχές για Καλή Μεγαλοβδομάδα και Καλό Πάσχα μοίρασε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος σε μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικούς των συστεγαζομένων σχολείων του 2ου Γενικού Λυκείου και του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας. Ο Σεβασμιώτατος προσήλθε στα σχολεία μετά από κοινή πρόσκληση που του απηύθυναν η Διευθύντρια του 2ου ΓΕΛ, φιλόλογος κ. Μίνα Λίταινα και ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ, θεολόγος κ. Χάρης Ανδρεόπουλος, προκειμένου, αρξαμένης της τελευταίας εβδομάδας της Σαρακοστής και εν όψει της Μεγάλης Εβδομάδας, να τελέσει το ιερό μυστήριο του Ευχελαίου υπέρ της σχολικής κοινότητας, «εις ίασιν ψυχής τε και σώματος».

Στη τελετή που πραγματοποιήθηκε στη κοινή αίθουσα εκδηλώσεων των σχολείων για Τμήματα των τάξεων της Α’ και Β΄ Λυκείου, τον Σεβασμιώτατο προσέφωνησαν οι Λυκειάρχες κ. Λίταινα και Ανδρεόπουλος, ευχαριστώντας τον για την αποδοχή της πρόσκλησης να τελέσει το Ευχέλαιο, την προπασχαλινή αυτή περίοδο, Μετά το πέρας της ακολουθίας, που έγινε σε κλίμα κατάνυξης όπως αρμόζει στο πνεύμα της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, ο κ. Ιερώνυμος αναφέρθηκε και εξήγησε στους μαθητές και τις μαθήτριες τους συμβολισμούς του ιερού μυστηρίου και της αξίας της συμμετοχής σ΄ αυτό των πιστών. Ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας η κοινωνία με το Θεό δεν γίνεται μέσα από ιδέες, ιδεολογήματα, απόψεις, ρητορίες, ηθικές πειθαρχίες και κατορθώματα, αλλά μέσα από την άθληση μιας σχέσης. Σχέσης πνευματικής και σωματικής, ρεαλιστικής, βαθιά ανθρώπινης και φιλάνθρωπης, την οποία η Εκκλησία μας ενεργεί με δύο βασικά “μέσα”: το κήρυγμα της Αγ. Γραφής, επί τη βάσει της ερμηνείας των Πατέρων, και τα Ιερά Μυστήρια, όπως αυτό που τελέσθηκε στο σχολείο προς αγιασμό, σωματική και ψυχική ωφέλεια των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών.

* Μετά τη σύντομη ομιλία του κ. Ιερωνύμου ακολούθησε με υποδειγματική σειρά και τάξη η χρίση, από τους ιερείς των μαθητών, μαθητριών και εκπ/κών που συμμετείχαν στο μυστήριο, με το αγιασμένο έλαιο. Όπως προβλέπεται χρίεται σταυροειδώς το μέτωπο, το σαγόνι, οι δύο παρειές και τα χέρια μέσα στην παλάμη και στο εξωτερικό τους μέρος. Αναχωρώντας ο κ. Ιερώνυμος ευχήθηκε σε όλους να διέλθουν το υπόλοιπο της Σαρακοστής με πνευματική πρόοδο και να απολαύσουν τη χαρά του εορτασμού της Αναστάσεως του Χριστού.

peripteroExalcoafisesgrhgorisanastasiabaggelis

kathhghteskoino k mathhtes amfitheatro hmeridas

Μέσα σ΄ ένα μόλις επτάμηνο από την έναρξη λειτουργίας του το νεοσύστατο σχολείο μας – Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας – έχει να παρουσιάσει, για το διάστημα από τον περασμένο Σεπτέμβριο μέχρι σήμερα, αρκετές και ποιοτικές, καινοτόμες δράσεις μέρος των οποίων παρουσιάσθηκε στην πρόσφατη διημερίδα (3 και 4 Απριλίου) για τα Πρότυπα και Πειραματική Σχολεία της Θεσσαλίας, που πραγματοποιήθηκε στο μεγάλο αμφιθέατρο της Γεωπονικής Σχολής, στη Λάρισα. Πολλά και καλά λόγια ακούσαμε από τα εξ Αθηνών στελέχη του Υπ. Παιδείας που παρακολούθησαν την παρουσίαση των υλοποιηθεισών και των εν εξελίξει τελουσών καινοτόμων δράσεων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων υψηλού επιπέδου με τις οποίες πορεύθηκε μέχρι τώρα το  σχολείο μας, όπως (και όλως ενδεικτικώς):

* με το πρόγραμμα Εικονικής Επιχείρησης, με τη δημιουργία  νεοφυούς – «Start Up» – μονάδας διαχείρισης ενέργειας με την επωνυμία «Photon IQ» με μέντορα τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημ. Παπαστεργίου και με μεγάλο χορηγό στην προσπάθεια αυτή του σχολείου τη γνωστή Λαρισινή βιομηχανία Αλουμινίου «Exalco A.E.»,

* με τις επιστημονικές του εκδηλώσεις, π.χ. τη διάλεξη περί της αξίας των αριθμών στη ζωή μας και της σημασία της στατιστικής Παιδείας του Προέδρου της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) κ. Αθαν. Θανόπουλου και τις επισκέψεις όπως, π.χ. αυτή στο Ευρωκοινοβούλιο μετά από πρόσκληση του Ευρωβουλευτή κ. Δημητρίου Τσιόδρα , στο πλαίσιο του προγράμματος “Μαθαίνω για την Ευρώπη”

* τις ημερίδες για τη φιλαναγνωσία, το βιβλίο, τη λογοτεχνία (με καλεσμένη τη Λαρισαία λογοτέχνη και συγγραφέα κ. Μπέτυ Μαγρίζου, με τη ομάδα Αρχαίου Θεάτρου και τις εντυπωπιακές εμφανίσεις της με την παράσταση Αντιγόνη του Σοφοκλή σ΄ Ελλάδα (Α’  Αρχαίο Θέατρο Λάρισας, τέλη Μαρτίου) και εξωτερικό (Φιλιππούπολη Βουλγαρίας, αρχές Απριλίου)

* με  τις συμμετοχές σε πανελλήνιους διαγωνισμούς, με τα βραβεία και τις διακρίσεις μαθητών/-τριών σε διαγωνισμούς Φυσικής, Μαθηματικών, Οικονομική Ολυμπιάδα, και, και, και…  (Μέχρι και στη τηλεόραση του ΣΚΑΪ μας κάλεσαν  για συνέντευξη…).

* Δίκαια, συνεπώς, τα συγχαρίκια που εισέπραξαν οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας από τα (εξ Αθηνών και τα τοπικά) ανώτερα στελέχη του Υπ. Παιδείας, από συμμαθητές/-τριες και εκπαιδευτικούς των άλλων Προτύπων και Πειραματικών σχολείων της Θεσσαλίας, αλλά και την εφημερίδα της Λάρισας το σχόλιο της οποίας στη στήλη “Ψιθυριστά” της Κυριακής (06.04.2025, σελ. 2) ήταν ιδιαιτέρως τιμητικό για το σχολείο μας:

Entyposiako Eleytheria scholio TH.AΕυχαριστούμε θερμά – συνεχίζουμε δυναμικά!

koyretas Ekoino Eleytheria

Tην Παρασκευή, 4 Απριλίου το πρωϊ, η διημερίδα με θέμα: «Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία: Γέφυρες Καινοτομίας και Δημιουργικότητας» στο αμφιθέατρο του τμήματος Γεωπονίας – Αγροτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ξεκίνησε με την ευχάριστη και αισιόδοξη αναγγελία του πρώτου ομιλητή που δεν ήταν άλλος από τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας (και καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας/ Τμ. Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας) κ. Δημήτρη Κουρέτα: “Το Σεπτέμβριο του 2027 τα διδακτήρια για τα Πρότυπα Σχολεία θά’ ναι έτοιμα…” είπε ενώ δεν παρέλειψε να εκφράσει και την προσωπική του άποψη για το θέμα της αριστείας που καλλιεργείται στα Πρότυπα τονίζοντας πως “ενώ αυτά τα σχολεία έχουν σημαντικό ρόλο, δεν έχει γίνει κατανοητό πλήρως από την κοινωνία πόσο αναγκαία είναι. Υπάρχει μια αντίφαση, καθώς κάποιοι θεωρούν τα σχολεία αυτά ελιτίστικα, ενώ άλλοι δεν έχουν καταφέρει να εξηγήσουν τη χρησιμότητά τους με αποτελεσματικό τρόπο». Παράλληλα, τόνισε ότι “το να φοιτάς σε ένα καλό σχολείο μπορεί να προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες“.

Ο κ. Κουρέτας σημείωσε ότι “η αριστεία δεν είναι απλώς ανταγωνισμός με τους άλλους, αλλά μια προσωπική διαδικασία υπέρβασης και εξέλιξης. Η πραγματική αριστεία έρχεται όταν κάποιος προσπαθεί να ξεπεράσει τα προσωπικά του όρια, να εξελιχθεί μέσα από τις δικές του αναζητήσεις και να ολοκληρωθεί ως άτομο“. Έκλεισε δε την ομιλία του δίνοντας ένα μήνυμα στους μαθητές και καθηγητές να έχουν υπομονή και να μην παραδίδονται στις δυσκολίες, καθώς μόνο μέσα από τις προκλήσεις μπορεί κανείς να πετύχει κάτι σημαντικό και ουσιαστικό”

Η περιφερειακή διευθύντρια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Βασιλική Ζιάκα αφού ανέφερε ότι σκοπός της διημερίδας είναι να αναδειχθεί το σημαντικό έργο των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, σημείωσε ότι η διημερίδα αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για την παρουσίαση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και καινοτόμων δράσεων που εφαρμόζονται στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ) της Θεσσαλίας. Σκοπός της είναι η ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και στελεχών της εκπαίδευσης, με στόχο την ενίσχυση της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης και της αριστείας. Η διημερίδα παρέχει την ευκαιρία να δούμε πώς τα ΠΠΣ μπορούν να λειτουργήσουν ως πρότυπα καινοτομίας και να διαχέουν καλές πρακτικές στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα. Τα Πρότυπα Σχολεία προάγουν την αριστεία, ενώ τα Πειραματικά Σχολεία αναπτύσσουν νέες μεθόδους και προγράμματα σπουδών. Τα νέα Προγράμματα Σπουδών στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και προάγουν τη μάθηση με νόημα, την ενεργό συμμετοχή και τη συνεργασία.

Από την πλευρά της η προϊστάμενη του Αυτοτελούς Τμήματος Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, κ. Λαμπρινή Παπατσίμπα αναφέρθηκε στην υποστήριξη των σχολείων για την ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων, οι οποίες παρουσιάζονται στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, με στόχο την εξάπλωση αυτών των πρωτοβουλιών σε πανεθνικό επίπεδο. «Τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία έχουν έναν ιδιαίτερο ρόλο σε αυτή την προσπάθεια, καθώς έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν και να δοκιμάσουν νέες μεθόδους και δράσεις, οι οποίες στη συνέχεια θα διαδοθούν σε άλλα σχολεία της χώρας. Αυτό το εγχείρημα είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που πραγματοποιείται σε τόσο μαζικό επίπεδο, με συμμετοχή σχολείων από όλες τις περιφέρειες, και αποσκοπεί στη δημιουργία ενός δικτύου καινοτομίας στην εκπαίδευση» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Τόνισε επίσης ότι η κοινωνία γενικότερα θεωρεί ότι η εκπαίδευση χρειάζεται βελτίωση, ενώ σχετικά με τον σκεπτικισμό που υπάρχει από την εκπαιδευτική κοινότητα για τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία ανέφερε ότι οι εκπαιδευτικοί φοβούνται τις αλλαγές. «Η αντίσταση προέρχεται κυρίως από τους ίδιους τους δασκάλους, οι οποίοι είναι διστακτικοί απέναντι σε νέες ιδέες και μεθόδους που δεν είναι πλήρως καθορισμένες. Ο φόβος έγκειται στο ότι, αν και τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία είναι συχνά μπροστά σε αυτές τις καινοτομίες, απαιτούν μια αβεβαιότητα και αυτονομία στη διαδικασία εφαρμογής που πολλοί δεν είναι έτοιμοι να αποδεχτούν» σημείωσε, για να συνεχίσει λέγοντας ότι «καθώς τα σχολεία αρχίζουν να δουλεύουν με αυτές τις καινοτόμες δράσεις και να βλέπουν τα αποτελέσματα, η αντίσταση υποχωρεί και η αποδοχή των αλλαγών γίνεται μεγαλύτερη.

Η προσπάθεια αυτή στοχεύει στο να δείξει ότι τα σχολεία δεν είναι απλώς μέρη που ακολουθούν έτοιμες συνταγές, αλλά έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν και να προσαρμόζουν τις δράσεις τους ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών και της κοινωνίας. Η υποστήριξη του Υπουργείου στην πρωτοβουλία αυτή, καταδεικνύει τη σημασία αυτών των δράσεων για την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία γενικότερα. Το εγχείρημα δείχνει ότι, παρά την αρχική επιφυλακτικότητα, με την κατάλληλη υποστήριξη και την εμπειρία, τα σχολεία θα αποδεχτούν και θα ενσωματώσουν αυτές τις καινοτομίες στην καθημερινότητά τους».

Στην εκδήλωση την οποία διοργάνωσαν η Περιφερειακή Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΠΠΣ) Θεσσαλίας και η Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Θεσσαλίας, χαιρέτισαν ακόμη, μεταξύ άλλων, ο αντιπεριφερειάρχης Παιδείας κ. Βασίλης Σίμος, ο αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Λαρισαίων κ. Ηρακλής Γερογιώκας, ( ο οποίος αναφέρθηκε στην προσπάθεια που καταβάλλει και ο  Δήμος Λαρισαίων έτσι ώστε το Διδακτήριο, στη θέση “Νεραϊδα” της Λάρισας, νά΄ ναι έτοιμο τον Σεπτέμβριο του 2027, σημειώνοντας ότι υπάρχει άριστη συνεργασία με τη Περιφέρεια Θεσσαλίας) και ο πρόεδρος του τμήματος Γεωπονίας – Αγροτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Αλέξανδρος Παπαχατζής.

Ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των δράσεων καινοτομίας των μαθητών των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων Θεσσαλίας. Το  Σάββατο οι εκπαιδευτικοί των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων παρουσίασαν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας απευθυνόμενοι σε Στελέχη Εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς Γενικών Σχολείων και Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, καθώς και σε συλλόγους γονέων – κηδεμόνων.

* Εφημ. «Ελευθερία», 05.04.2025, σελ. 1η κι 5η, Ρεπορτάζ Θανάσης Αραμπατζής

 

 

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟ 1ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Omadikh me D nth Ekp shς kai Antidhmarchoyς

Skhnh 1Skhnh 2Skhnh 3

Aggeloς KaterinaMathhteς

Apochairetontaς

Ο Όμιλος Αρχαίου Θεάτρου του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας συμμετείχε στο 1o Μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Θεάτρου, «Εφήβων Δρώμενα»,  που διοργανώθηκε  στο Α΄ Αρχαίο Θέατρο την Πέμπτη 27 Μαρτίου, με την παράσταση «Σοφοκλέους Αντιγόνη», την οποία οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου απέδωσαν με τρόπο καλλιτεχνικά εντυπωσιακό κερδίζοντας το θερμό, δυνατό χειροκρότημα τόσο των διοργανωτών, όσο και των συμμαθητών/-τριών τους από άλλα σχολεία της Λάρισας που παρακολουθούσαν την παράσταση από τις κερκίδες του Θεάτρου.

Η Αντιγόνη, το γυναικείο σύμβολο αντίστασης στον αυταρχισμό της παράλογης εξουσίας, εναντιώνεται στον ανθρώπινο νόμο και υπακούει στους πανάρχαιους θεϊκούς νόμους. Το έργο αναδεικνύει τα ανθρώπινα πάθη και την ηθική υπευθυνότητα δίδοντας μια βαθιά φιλοσοφική διάσταση γύρω από το πως οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τις αντιφάσεις που προκύπτουν από τις αξίες που υποστηρίζουν και τον τρόπο που συνυπάρχουν στην κοινωνία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου απέδωσαν συγκινητικά το αρχαίο κείμενο σε μετάφραση Ι. Γρυπάρη και ενθουσίασαν το κοινό με τις ερμηνείες και το πάθος τους.

Η «Αντιγόνη» είναι αποτέλεσμα πολύωρων προβών του Ομίλου με υπεύθυνη τη φιλόλογο του σχολείου κ. Αντιγόνη Καρύτσα. Πολύτιμη αρωγός σε αυτή την προσπάθεια η θεατρολόγος κ. Στεφανία Μακρή, που συνέβαλε καθοριστικά στην υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος.

Ο Διευθυντής του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας κ. Χάρης Ανδρεόπουλος και ο Σύλλογος καθηγητών/-τριών του σχολείου εκφράζουν τις θερμές τους ευχαριστίες τους στους διοργανωτές του 1ου Μαθητικού Φεστιβάλ «Εφήβων Δρώμενα» για την μοναδική ευκαιρία που έδωσαν στους μαθητές και μαθήτριες του Προτύπου ΓΕΛ να εκφράσουν την αγάπη τους για το αρχαίο θέατρο, αλλά το ταλέντο τους επί σκηνής. Σημειώνεται ότι το Φεστιβάλ πραγματοποιείται στο πλαίσιο της σύμπραξης του Δήμου Λαρισαίων, της Αντιδημαρχίας Παιδείας, της Αντιδημαρχίας Τουρισμού, του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας-Εφορείας Αρχαιοτήτων Λάρισας, του Δημοτικό Συμβουλίου Νεολαίας, της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  και του Θεσσαλικού Θεάτρου, σε συνεργασία με το “Amenanos Festival”,  εξ Ιταλίας. Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνονται και προς το Μουσικό Σχολείο Λάρισας για την παραχώρηση κοστουμιών.

Τη υπεύθυνη του Ομίλου Αρχαίου Θεάτρου του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας, φιλόλογο κ. Καρύτσα και τους/τις μαθητές/-τριες του σχολείου που με την υπέροχη εμφάνισή τους «έκλεψαν την παράσταση» συνεχάρη θερμά ο Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κ. Νικόλαος Ζέρβας εκφράζοντας τον θαυμασμό του για την ποιότητα της απόδοσης του έργου από τους μαθητές, ενώ με κολακευτικά λόγια μίλησαν και οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι Παιδείας κ. Ηρακλής Γερογιώκας και Τουρισμού κ. Φώτιος Τζατζάκης απονέμοντας στους μαθητές, τις μαθήτριες και την καθηγήτρια του σχολείου αναμνηστικό Βραβείο για την εξαίρετη συμμετοχή του σχολείου  στο Φεστιβάλ.

Eisodos protypu

Αρχίζει σήμερα, Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων, από τον ο/η γονέα ή κηδεμόνα ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών, στο Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια), Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία (Γυμνάσια-Λύκεια) και Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια).

Η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων θα γίνεται στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://depps.eservices.minedu.gov.gr/

ο οποίος – σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του Υπ. Παιδείας– και θα παραμείνει ανοιχτός για την υποβολή των αιτήσεων έως και τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 και ώρα 13:00.

Επίσης, στον σύνδεσμο βρίσκονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν στις διαδικασίες εισαγωγής στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ΠΕΙ.Σ. καθώς και αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων.

Ο/Η γονέας ή ο/η κηδεμόνας ή άλλο πρόσωπο που έχει την επιμέλεια των μαθητών/τριών κατά την υποβολή της αίτησής του/της, μπορεί να συμπληρώνει το κινητό του/της τηλέφωνο, στο οποίο θα λάβει τα εξής ενημερωτικά γραπτά μηνύματα (SMS):

α. για το εξεταστικό κέντρο στο οποίο θα διαγωνισθεί ο /η υποψήφιος/α και τον κωδικό της αίτησής του/της καθώς και για τα αποτελέσματα των Π.Σ., των ΔΗΜ.Ω.Σ., των Π.Ε.Σ. (2 μηνύματα),

β. για τα αποτελέσματα της κλήρωσης των ΠΕΙ.Σ. (1 μήνυμα).

Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να είναι υποψήφιος/α σε έως 2 Π.Σ. (Γυμνάσια-Λύκεια), ή/και 1 ΔΗΜ.Ω.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο), ή/και 1 Π.Ε.Σ. (Γυμνάσιο-Λύκειο) και έως 1 ΠΕΙ.Σ. (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) ταυτόχρονα. Αν έχουν επιλεγεί περισσότερες της μιας σχολικές μονάδες (Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ.) δηλώνεται η σειρά προτίμησης στο Π.Σ.Α.Ε. για τη φοίτηση σε αυτές. Από τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες που έχουν δηλωθεί επιλέγεται επίσης ένα (1) από τα Π.Σ. ή το ΔΗΜ.Ω.Σ. ή το Π.Ε.Σ., στο οποίο ο/η υποψήφιος/α μαθητής/τρια επιθυμεί να είναι επιλαχών/ούσα, σε περίπτωση μη επιτυχίας σε καμία από τις επιλογές του. Σε περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια είναι επιτυχών/ούσα σε ένα από τα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ., Π.Ε.Σ. και ταυτόχρονα σε ΠΕΙ.Σ. θα πρέπει να δηλωθεί εκ των υστέρων η επιλογή μεταξύ των δύο σχολικών μονάδων επιτυχίας με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα.

Υπενθυμίζεται ότι:

  • η ημερομηνία διεξαγωγής της δημόσιας κλήρωσης για εισαγωγή στα Πειραματικά Σχολεία και της απόδοσης του τυχαίου αριθμού προτεραιότητας, για τη ρύθμιση των ισοβαθμιών στα Π.Σ., ΔΗΜ.Ω.Σ. και Π.Ε.Σ., είναι η Παρασκευή 2 Μαΐου 2025. Πληροφορίες παρέχονται στην ιστοσελίδα: https://depps.minedu.gov.gr/
  • η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία (Γυμνάσια – Γενικά Λύκεια) είναι το Σάββατο 3 Μαΐου 2025. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και μαθηματικών εννοιών. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδαhttps://depps.minedu.gov.gr/
  • η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για εισαγωγή στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία είναι επίσης το Σάββατο 3 Μαΐου 2025, καθώς η διαδικασία εισαγωγής στα ανωτέρω Σχολεία θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με τη διαδικασία εισαγωγής στα Πρότυπα Σχολεία. Στην ως άνω δοκιμασία οι μαθητές αξιολογούνται σε δεξιότητες σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας, μαθηματικών εννοιών και Θρησκευτικών που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Οι μαθητές δεν απαιτείται να μελετήσουν συγκεκριμένη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στις ιστοσελίδες: https://www.minedu.gov.gr/gepo-menu-m/dieythynsi-thriskeftikis-ekpaidefsis-kai-diathriskeftikon-sxeseon/tmima-ekklisiastikis-ekpaidefsis-kai-thriskeftikis-agogis/ekklisiastika-sxoleia/ekklisiastika-sxoleia-nea

και

https://www.minedu.gov.gr/gepo-menu-m/dieythynsi-thriskeftikis-ekpaidefsis-kai-diathriskeftikon-sxeseon/tmima-ekklisiastikis-ekpaidefsis-kai-thriskeftikis-agogis/ekklisiastika-sxoleia/ekklisiastika-sxoleia-nea

  • Η ημερομηνία διεξαγωγής της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων και γνώσεων για εισαγωγή στα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία είναι η Κυριακή 4 Μαΐου 2025. Με τη διαδικασία αυτή οι μαθητές/τριες αξιολογούνται σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση σχετικές με την Ελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Αντικείμενο της γραπτής δοκιμασίας (τεστ) είναι στοιχεία, τα οποία οι μαθητές/τριες ήδη έχουν επεξεργασθεί και γνωρίζουν από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο ή το Γυμνάσιο κατά περίπτωση. Ως εκ τούτου, δεν ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης από τα σχολικά εγχειρίδια και οι μαθητές/τριες δεν απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στην εν λόγω δοκιμασία. Πληροφορίες στην ιστοσελίδα: https://dedimos.minedu.gov.gr/

Το Πληροφοριακό Σύστημα Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.) λειτουργεί με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση, η διαχείριση, η λειτουργία και η εφαρμογή του λογισμικού της ηλεκτρονικής κληρωτίδας του καθώς και του λογισμικού για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε Πειραματικό Σχολείο έχει αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος».

Η Υπουργική Απόφαση ΕΔΩ 

Fot. Protypa Sch. Larisaς

GEL

Oι μαθητές/-τριες του Προτύπου ΓΕΛ

Prot. Gymn

Οι μαθητές/-τριες του Προτύπου Γυμνασίου

 

Panagia Parision photo toy 2050Paris 2025 photo

Μια μοναδική εικονική και οπτικοακουστική εμπειρία για το Παρίσι του σήμερα και του 2050, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μαθητές και μαθήτριες των Προτύπων Σχολείων (Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου) της Λάρισας. Η δράση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα προβολών του Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας, έπειτα από πρόσκληση της Διευθύντριας του Ινστιτούτου, κ. Χρύσας Βουλγαράκη.

Bλ. σχετ. δημοσιεύματα:

”Ελευθερία” Λαρίσης

Larissanet.gr

Onlarissa.gr

Larissapress.gr

 

gkanasOik. Olympiada

 

Θερμά συγχαρητήρια στο μαθητή μας ΑΣΤΕΡΙΟ ΓΚΑΝΑ (φωτ.) για την πρόκρισή του στον Περιφερειακό Γύρο της Ελληνικής Οικονομικής Ολυμπιάδας που θα διεξαχθεί θα διεξαχθεί διαδικτυακά την εβδομάδα 7-11 Απριλίου! Θερμά συγχαρητήρια, επίσης, στη καθηγήτρια Οικονομίας (ΠΕ80) του σχολείου μας κ. Ουρανία Βαϊρακτάρη για την διδακτική στήριξη και καθοδήγηση  του μαθητή μας στον οποίο ευχόμαστε καλή δύναμη και κάθε επιτυχία στη συνέχιση της προσπάθειάς του.

* Δείτε εδώ τα Αποτελέσματα Θεσσαλίας

 Η Οικονομική Ολυμπιάδα είναι ένας διεθνής διαγωνισμός οικονομικών γνώσεων που απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες λυκείου της Ελλάδας και του εξωτερικού και φιλοδοξεί να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των γνώσεων των μαθητών και των μαθητριών στο πεδίο των οικονομικών.

Στην Ελλάδα, ο διαγωνισμός διοργανώνεται από το 2020 από το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕ.Φί.Μ.) “Μάρκος Δραγούμης” σε συνεργασία με το τσέχικο Ινστιτούτο Οικονομικής Εκπαίδευσης (INEV), διοργανωτή φορέα της Διεθνούς Οικονομικής Ολυμπιάδας. Η Οικονομική Ολυμπιάδα διοργανώνεται με την υποστήριξη της Τράπεζας της Ελλάδος και την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδος για τα σχολεία του Απόδημου Ελληνισμού.

 

Eisodos protypuΜέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας θα γίνονται οι αιτήσεις για την εισαγωγή των μαθητών σε Πρότυπα, Πειραματικά και Ωνάσεια σχολεία. Εντός  των προσεχών ημερών – πιθανότατα μέχρι της τέλη αυτής  της εβδομάδας – θα ανακοινωθεί από το Υπ. Παιδείας η ημερομηνία της ενάρξεως υποβολής αιτήσεων.

Σχετική υπουργική απόφαση, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προβλέπει τη λειτουργία ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας και τη ρύθμιση των σχετικών με αυτή ειδικότερων θεμάτων που αφορούν στη διαδικασία υποβολής αίτησης κατανομής των μαθητών σε εξεταστικά κέντρα και παρουσίασης των αποτελεσμάτων για την εισαγωγική τάξη α) Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.), β) Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων (ΔΗΜ.Ω.Σ.), γ) Πρότυπων Εκκλησιαστικών Σχολείων (Π.Ε.Σ.) και δ) Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.).

Πώς γίνεται η αίτηση

Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στις διαδικασίες εισαγωγής στα παραπάνω σχολεία πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εκ μέρους του ενός εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων-εχουσών την επιμέλεια των μαθητών/τριών.

Εντός του μηνός Μαρτίου του προηγούμενου σχολικού έτους υποβάλλεται ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Αίτηση συμμετοχής στις διαδικασίες εισαγωγής Πρότυπων Σχολείων, Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων, Πρότυπων Εκκλησιαστικών Σχολείων και Πειραματικών Σχολείων» του Πληροφοριακού Συστήματος Αιτήσεων Εισαγωγής (Π.Σ.Α.Ε.), προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο Μητρώο Συμμετεχόντων και να δηλώσει συμμετοχή στις διαδικασίες εισαγωγής που προβλέπονται για τα ως άνω σχολεία.

Η δήλωση συμμετοχής μπορεί να αφορά σε πάνω από μία επιλογές ταυτόχρονα. Η πλατφόρμα εκτελεί αυτόματα αναζήτηση στοιχείων επικοινωνίας γονέων στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.), προκειμένου να αναζητηθεί αν τυχόν έχει καταχωριστεί αριθμός κινητού τηλεφώνου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).

Μπουραζάνας 2

Του κ. Κων. Μπουραζάνα, Συμβούλου Εκπ/σης ΠΕ03 – Μαθηματικών

 

Αγαπητοί μαθητές, αξιότιμοι συνάδελφοι,

Σήμερα γιορτάζουμε τα Μαθηματικά, όχι απλώς ως ένα σύνολο αριθμών και εξισώσεων, αλλά ως τη γλώσσα με την οποία είναι γραμμένο το σύμπαν. Από τα πρώτα μας βήματα στην εκπαίδευση, μαθαίνουμε να αποκωδικοποιούμε αυτή τη γλώσσα, η οποία μας συνοδεύει σε κάθε πτυχή της ζωής μας. Η Παγκόσμια Ημέρα των Μαθηματικών είναι μια ευκαιρία όχι μόνο να αναγνωρίσουμε τη σημασία τους, αλλά και να εμπνευστούμε από την ομορφιά, τη δημιουργικότητα και τη δύναμή τους.

Ο αριθμός και η μαγεία των Μαθηματικών

Ο αριθμός είναι ένας άρρητος και υπερβατικός αριθμός, που εκφράζει την αναλογία της περιφέρειας ενός κύκλου προς τη διάμετρό του. Η Παγκόσμια Ημέρα του γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Μαρτίου (14/3), καθώς τα πρώτα τρία δεκαδικά ψηφία του είναι 3,14. Αυτή η μαθηματική σταθερά μάς υπενθυμίζει ότι τα Μαθηματικά κρύβουν αρμονία, τάξη και ανεξάντλητο βάθος.

φωτ

Η Ομορφιά των Μαθηματικών

Τα Μαθηματικά αποτελούν τη βάση κάθε μεγάλης ανακάλυψης. Από τη συμμετρία ενός λουλουδιού έως τις ακριβείς τροχιές των πλανητών, από την κρυπτογραφία που προστατεύει τα δεδομένα μας στο διαδίκτυο μέχρι τις προβλέψεις για την κλιματική αλλαγή, τα Μαθηματικά είναι παντού. Ο Γαλιλαίος είχε πει: «Η φύση είναι γραμμένη στη γλώσσα των Μαθηματικών». Η μαθηματική σκέψη είναι η τέχνη της σύνδεσης φαινομενικά ασύνδετων στοιχείων, της κατανόησης του κόσμου και της εύρεσης λύσεων σε προβλήματα που μοιάζουν άλυτα.

Μαθηματικά και Καθημερινή Ζωή

Αγαπητοί μαθητές, ίσως αναρωτιέστε: «Πότε θα χρειαστώ τα Μαθηματικά στη ζωή μου;» Η απάντηση είναι απλή: καθημερινά. Όταν διαχειρίζεστε τον χρόνο σας, όταν στρατηγικά σχεδιάζετε μια κίνηση σε ένα βιντεοπαιχνίδι, όταν επιλέγετε την πιο συμφέρουσα αγορά. Τα Μαθηματικά σας διδάσκουν να σκέφτεστε κριτικά, να αναλύετε δεδομένα και να λαμβάνετε τεκμηριωμένες αποφάσεις. Είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα ακολουθήσετε — από την ιατρική και τη μηχανική έως την τεχνητή νοημοσύνη και την οικονομία.

Η Δύναμη της Επιμονής

Μην φοβάστε τα λάθη. Μην απογοητεύεστε όταν μια άσκηση σας δυσκολεύει — γιατί μέσα από την προσπάθεια αναπτύσσεται το μυαλό σας. Τα λάθη δεν είναι αποτυχία, αλλά βήματα προς τη μάθηση. Σας προσκαλώ να καλλιεργήσετε την περιέργεια, να κάνετε ερωτήσεις και να μην σταματάτε ποτέ να εξερευνάτε. Όπως είπε η σπουδαία μαθηματικός Katherine Johnson: «Όπως τα αστέρια, τα Μαθηματικά είναι πάντα εκεί — περιμένοντας να τα ανακαλύψουμε».

diethnis imera mathimatikwn 750x501 1

Προς τους Αγαπητούς Συνάδελφους Καθηγητές

Σας ευχαριστώ από καρδιάς για την αφοσίωσή σας, τη σκληρή δουλειά σας και το πάθος σας να μεταδίδετε όχι μόνο γνώσεις, αλλά και αγάπη για τη μάθηση. Είστε οι καθοδηγητές που μετατρέπουν το αφηρημένο σε χειροπιαστό, που βοηθάτε τους μαθητές να ανακαλύψουν τις ικανότητές τους και να χτίσουν το μέλλον τους. Συνεχίστε να εμπνέετε και να δίνετε φτερά στα όνειρα των παιδιών.
Σήμερα, ας θυμηθούμε ότι τα Μαθηματικά δεν είναι απλά ένα μάθημα στο σχολείο, αλλά μια διαρκής εξερεύνηση. Σας ευχαριστώ θερμά για την προσοχή σας. Ας ζήσουμε τα Μαθηματικά πέρα από τις τάξεις — σαν γλώσσα, σαν παιχνίδι, σαν ζωή!

Με εκτίμηση

Κωνσταντίνος Μπουραζάνας
Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών

 

 

E 1

Φωτ. 1 φωτ. 2.1Φωτ. 1.2

(…) Το εξαιρετικής ποιότητας προϊόν που δημιούργησαν ως μέλη της νεοφυούς – «Start Up» – επιχείρησης διαχείρισης ενέργειας με την επωνυμία «Photon IQ» παρουσίασαν οι «startuppers» μαθητές και μαθήτριες του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας στην Εμπορική Έκθεση νεανικής επιχειρηματικότητας που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στο «Mediterranean Cosmos» της Θεσσαλονίκης.  H Έκθεση εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Εικονική Επιχείρηση» το οποίο οργανώνει και συντονίζει ο εκπαιδευτικός Οργανισμό «Junior Achievement – Greece» και στο οποίο πρόγραμμα συμμετέχει το Πρότυπο ΓΕΛ της πόλης μας με μεγάλο χορηγό στην προσπάθειά του αυτή τη γνωστή Λαρισινή βιομηχανία Αλουμινίου «Exalco A.E.». (…)

…η συνέχεια στα παρακάτω links:

”Ελευθερία” Λαρίσης

Larissanet.gr

Onlarissa.gr

Larissapress.gr