Gia to istologio

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας η εκπαιδευτική έρευνα πεδίου για τη διδασκαλία ξένης γλώσσας, η οποία υλοποιήθηκε μέσω σύναψης πρωτοκόλλου συνεργασίας του σχολείου με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο πλαίσιο εκπόνησης μεταπτυχιακής εργασίας με αντικείμενο την αξιοποίηση της Δημιουργικής Γραφής και της Θεατρικής Παιδαγωγικής στη διδασκαλία της Γερμανικής Γλώσσας. Για την εκπόνηση της εργασίας επιλέχθηκε η διδασκαλία του αυτοτελούς θεατρικού έργου «”Ο κύκλος με τη κιμωλία” του Μπέρτολτ Μπρέχτ, μέσω μελέτης του έργου και θεατρικής παράστασης στην οποία συμμετείχαν οι μαθητές που παρακολουθούν ως 2η ξένη γλώσσα τα Γερμανικά.

* Δείτε το video στην ιστοσελίδα του σχολείου μας

 

Fot. 1

Fot. 3

Fot. 1.1

Fot. 4Fot. 5Fot. 6

Fot. 7

Fot. 8Fot. 9

Fot. 2 1

Εντυπωσίασε για άλλη μια φορά το θεατρόφιλο κοινό της πόλης η θεατρική ομάδα του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας με την παράσταση «Βάτραχοι» του Αριστοφάνη  που έδωσε το απόγευμα της περασμένης Κυριακής στο κατάμεστο θέατρο «Κων. Τσιάνος», στο «Μύλο» της Λάρισας, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ερασιτεχνικών Σκηνών του «Θεσσαλικού Θεάτρου». Πρόκειται για μια παράσταση που προγραμματίσθηκε από το σχολείο με σκοπό, με τα έσοδά της, να ενισχυθεί, μέσω δωρεάς/χορηγίας, η Παιδιατρική κλινική  του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας (Γ.Ν.Λ.) στο έργο της για την προστασία της υγείας των μικρών παιδιών.

Τους προσελθόντες –  επισήμους και κοινό – που κατέκλυσαν τη θεατρική αίθουσα καλωσόρισε και ευχαρίστησε για τη παρουσία τους ο Διευθυντής του Προτύπου Γενικού Λυκείου κ. Χάρης Ανδρεόπουλος, τονίζοντας την αξία  της συμβολής τους στην οικονομική ενίσχυση του σπουδαίου έργου που επιτελεί η Παιδιατρική κλινική, υπέρ της οποίας πρόκειται να διατεθούν τα έσοδα για την αγορά χρήσιμου νοσοκομειακού εξοπλισμού.

Το γνωστό έργο-κωμωδία του Αριστοφάνη που ανέβηκε στην παράσταση του θεατρικής ομάδας του Προτύπου ΓΕΛ είναι διασκευή για εφήβους και νέους από την ηθοποιό και σεναριογράφο κ. Ευγενία Μαραγκού, με υπεύθυνη για τη διδασκαλία-συντονισμό την φιλόλογο καθηγήτρια του σχολείου κ. Αντιγόνη Καρύτσα και υπεύθυνη για τη σκηνοθετική επιμέλεια τη θεατρολόγο κ. Στεφανία Μακρή, μια συνεργασία που, όπως φάνηκε κι απ΄ το θερμό χειροκρότημα, απέδωσε άριστο αποτέλεσμα. Συμμέτοχοι την όλη προσπάθεια του Προτύπου ΓΕΛ  ήταν η Δ/ντρια του 7ου Γυμνασίου κ. Αργυρώ Γκαραγκούνη και οι εκπ/κοί του σχολείου κ.κ. Βασ. Κοπαναράς και  Γιαν. Θαβώρης για την κατασκευή των σκηνικών και κοστουμιών, καθώς, επίσης, το Μουσικό Σχολείο Λάρισας και το Θεσσαλικό Θέατρο για τη φιλοξενία και τον δανεισμό κοστουμιών.

Σε σύντομους χαιρετισμούς τους οι βουλευτές κ. Μαξ. Χαρακόπουλος (ΝΔ) και κ. Ευαγ. Λιακούλη (ΠΑΣΟΚ), καθώς και η Περιφερειακή Δ/ντρια Εκπ/σης κ. Βασ. Ζιάκα συνεχάρησαν στο Πρότυπο ΓΕΛ που ξεκίνησε πέρυσι δυναμικά και συνέχισε φέτος εντυπωσιακά με το ποιοτικό εκπαιδευτικό έργο και τις δράσεις του, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη της τοπικής κοινωνίας. Απαντώντας ο Δ/ντής του Προτύπου ΓΕΛ τους ευχαρίστησε, όπως και τον Δ/ντή Β/θμιας κ. Νικ. Ζέρβα, για την υποστήριξή τους και τους κάλεσε να εντείνουν τις προσπάθειες για την ανέγερση του διδακτηρίου του σχολείου όσο το δυνατόν συντομότερα στη συνοικία “Νεράιδα” και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Ίλαρχου Σαρίμβεη και Οιδίποδος. «Ενός σύγχρονου διδακτηρίου το οποίο», όπως επεσήμανε, «θα αναλογεί στον τύπο και κυρίως την αποστολή του Πρότυπου Λυκείου μας, εξ επόψεως κτιριακών και λειτουργικών (εργαστηριακών) υποδομών».

* Παραβρέθηκαν, επίσης, τιμώντας με  την παρουσία τους την εκδήλωση: Ο Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου (ΓΝΛ) κ. Γρηγ. Βλαχάκης, οι αντιδήμαρχοι κ.κ. Φωτ. Τζατζάκης, Θωμ. Ρετσιάνης και Αρ. Καρτσαφλέκης, η Δ/ντρια της Παιδιατρικής ΓΝΛ κ. Σοφία Αλευρά-Κόκκαλη, η Δ/ντρια Διοικητικού ΓΝΛ κ. Δημ. Σαρακατσάνου, Διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων, εκπαιδευτικοί και, φυσικά, πολλοί γονείς. Χαιρετισμό απέστειλε και ο βουλευτής (ΝΔ) κ. Χρ. Κέλλας «συγχαίροντας το σχολείο για τις δράσεις του, όπως οι θεατρικές παραστάσεις που ξεπερνούν τα όρια της πολιτιστικής δράσης, γινόμενες πράξεις κοινωνικής ευαισθησίας, αφού τα έσοδα διατίθενται για φιλανθρωπικούς σκοπούς,, όπως εν προκειμένω για την ενίσχυση της Παιδιατρικής Κλινικής του Γ.Ν.Λ.».

Eφημ. “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” Λαρίσης

afisa

Τη θεατρική παράσταση “Βάτραχοι” του Αριστοφάνη θα ανεβάσει ο Όμιλος Αρχαίου Θεάτρου του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας, τη Κυριακή, 14 Ιουνίου 2026 και ώρα 20.30 μ.μ στην αίθουσα “Κων. Τσιάνος” του Θεσσαλικού Θεάτρου, στο “Μύλο” της Λάρισας, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ερασιτεχνικών Σκηνών του Θεσσαλικού Θεάτρου.

Τα έσοδα της παράστασης, σύμφωνα με απόφαση του δ/ντή του σχολείου κ. Χάρη Ανδρεόπουλου και του Συλλόγου Διδασκόντων, θα διατεθούν, εν είδει δωρεάς/χορηγίας,  για την αγορά νοσοκομειακού εξοπλισμού στην Παιδιατρική Κλινική του Γενικού Νοσοκομείου της πόλης μας (Γ.Ν.Λ.). Η τιμή του εισιτηρίου έχει ορισθεί στα 5 ευρώ.

Τη δωρεά/χορηγία του σχολείου έχει αποδεχθεί με απόφασή του ο Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου κ. Γρηγόριος Βλαχάκης ευχαριστώντας το Πρότυπο ΓΕΛ για τη φιλανθρωπική διάθεση και προσφορά του για την προστασία της υγείας των μικρών παιδιών, μέσω της ενίσχυσης του έργου της Παιδιατρικής κλινικής  του Γ.Ν.Λ.

* Το γνωστό έργο-κωμωδία που θα παιχθεί στην παράσταση του θεατρικού Ομίλου του Προτύπου ΓΕΛ είναι διασκευή για εφήβους και νέους από την κ. Ευγενία Μαραγκού, με υπεύθυνη για τη διδασκαλία-συντονισμό την φιλόλογο καθηγήτρια του σχολείου κ. Αντιγόνη Καρύτσα και υπεύθυνη για τη σκηνοθετική επιμέλεια τη θεατρολόγο κ. Στεφανία Μακρή.

 

Δημοσίευση:

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο / Π.Δ.Σ – Sch.gr

Για την επόμενη 3ετία για την πρακτική άσκηση των φοιτητών, την υποστήριξη των Ομίλων Αριστείας των μαθητών και τη διοργάνωση κοινών επιστημονικών εκδηλώσεων

 

Synergasia Protypoy GEL Tm. Biochhmeias afissa

 

Mνημόνιο εκπαιδευτικής συνεργασίας για την επόμενη 3ετία (2026-2029) συνήψαν το Τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας.

Το Μνημόνιο το οποίο υπεγράφη από τον Πρύτανη του Παν/μίου καθηγητή κ. Χαράλαμπο Μπιλλίνη και τον Πρόεδρο του Επιστημονικού και Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠΕΣ) των Προτύπων Σχολείων Λάρισας, καθηγητή Δ.Π.Θ. κ. Σταύρο Σταυρινίδη έχει καταρτισθεί για την από κοινού προώθηση της επιστημονικής και εκπαιδευτικής συνεργασίας των δύο Μερών. Αυτό περιγράφεται στα άρθρα του Μνημονίου, όπως τα συμφώνησαν οι εκπρόσωποί τους, ήτοι από πλευρά του Τμήματος Βιοχημείας η Πρόεδρός του, καθηγήτρια κ. Αικατερίνη Μούτου και του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας ο Διευθυντής αυτού κ. Χαράλαμπος Ανδρεόπουλος.

Στα κύρια σημεία της συμφωνίας συνεργασίας περιλαμβάνονται:

▪ η πρακτική άσκηση στη διδασκαλία των φοιτητών/-τριών στο πλαίσιο διδασκαλίας των παιδαγωγικών μαθημάτων του Τμήματος που είναι ενταγμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου (π.χ. Βιολογία),

▪ η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών του σχολείου,

▪ η εκπαιδευτική έρευνα πεδίου στο επίπεδο του σχολείου,

▪ η υποστήριξη των Ομίλων Αριστείας, Δημιουργικότητας και Καινοτομίας που ήδη λειτουργούν στο Πρότυπο ΓΕΛ καθώς και των Καινοτόμων Προγραμμάτων που υλοποιούνται στο πεδίο της Βιοχημείας-Βιοτεχνολογίας,

▪ η συνεργασία στην υλοποίηση ερευνητικών, αναπτυξιακών και εκπαιδευτικών έργων υπό Ευρωπαϊκή ή εθνική χρηματοδότηση.

Τέλος, τα συμβαλλόμενα μέρη από κοινού μπορούν να σχεδιάζουν και να πραγματοποιούν συμπόσια, διαλέξεις,  ημερίδες, επιμορφωτικά προγράμματα και άλλες επιστημονικές εκδηλώσεις.

Για τον συντονισμό των απαραιτήτων ενεργειών σχεδιασμού και υλοποίησης των δράσεων συστήνεται Επιτροπή Εποπτείας (ΕΕ) αποτελουμένη από την Πρόεδρο του Τμήματος Βιοχημείας-Βιοτεχνολογίας (με αναπληρώτρια την Αντιπρόεδρο του Τμήματος) και τον Διευθυντή του Προτύπου ΓΕΛ (με αναπληρωτή/-τρια τον Υποδιευθυντή/-ντρια του σχολείου).