Στην 1η θέση το Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας
► Στο διαγωνισμό πειραμάτων Φυσικών Επιστημών μεταξύ των Λυκείων Ν. Λάρισας ► Στη Θεσσαλονίκη η τελική φάση για την επιλογή δύο ομάδων που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών
Στην 1η θέση αναδείχθηκε η ομάδα μαθητών του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας στο πλαίσιο του τοπικού διαγωνισμού πειραμάτων Φυσικών Επιστημών «E.O.E.S. 2025» που οργανώθηκε από το Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Λάρισας κι Ελασσόνας της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λάρισας.
Στον πανελλήνιας εμβέλειας διαγωνισμό ο οποίος στη Λάρισα είχε διεξαχθεί το Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου στους εργαστηριακούς χώρους του 6ου Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) συμμετείχαν εννέα (9) τριμελείς ομάδες μαθητών από τα 4ο, 6ο, 11ο, 12ο ΓΕΛ, Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας, Μουσικό ΓΕΛ, Εσπερινό ΓΕΛ και ΓΕΛ Μακρυχωρίου. Η τοπική Επιστημονική Επιτροπή που επεξεργάστηκε και πρότεινε τα θέματα του διαγωνισμού αποτελούνταν από τους καθηγητές κ.κ. Νάκο Δημήτρη (Φυσικό) ως πρόεδρο της Επιτροπής, Διδασκάλου Ηλία (Φυσικό), Ντούσιο Στυλιανό (Φυσικό) και Μηλίγκα Νικόλαο (Χημικό).
Μετά το πέρας του διαγωνισμού, η Επιτροπή, αφού αξιολόγησε τη διαδικασία και τα φύλλα εργασίας των μαθητών, ανέδειξε στην 1η θέση την ομάδα του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας και στη 2η θέση, ως αναπληρωματική, την ομάδα του Μουσικού Λυκείου Λάρισας.
Η διακριθείσα ομάδα του Πρότυπου Γενικού Λυκείου Λάρισας θα συμμετάσχει στη δεύτερη και τελική φάση του Πανελλήνιου διαγωνισμού που θα διεξαχθεί το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025 στη Θεσσαλονίκη. Η Επιστημονική Επιτροπή του διαγωνισμού συνεχάρη όλες τις ομάδες μαθητών των Λυκείων του νομού για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό και ιδιαιτέρως τις διακριθείσες για την επιτυχία.
O διαγωνισμός διενεργείται κατ΄ έτος με την έγκριση του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων με επιστημονικό φορέα υλοποίησης την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.) με τη συμμετοχή μαθητών/-τριών Α’ και Β’ τάξης Λυκείου με ιδιαίτερες ικανότητες στα μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας ή της Βιολογίας. Από τον διαγωνισμό θα επιλεγούν δύο τριμελείς ομάδες μαθητών/-τριών που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών (European Olympiad of Experimental Science – EOES 2025).
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
Ο Διευθυντής του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας, Θεολόγος κ. Χάρης Ανδρεόπουλος και ο Σύλλογος Διδασκόντων/-ουσών του σχολείου συγχαίρουν για την επιτυχία και την ανάδειξη στην 1η θέση του διαγωνισμού την ομάδα μαθητών του σχολείου που αποτελείται από τους Βασίλειο Καπετάνο, Ευάγγελο Κουτσογιάννη και Aστέριο Γκανά (με αναπληρωματικό μέλος τον Γεώργιο Λάμαρη) και την καθηγήτριά τους, Φυσικό, κ. Αθηνά Καραπέτσα που έχει την επιστημονική ευθύνη για την όλη προετοιμασία και τη συμμετοχή στο διαγωνισμό και τους εύχονται καλή επιτυχία στη δεύτερη και τελική φάση του πανελληνίου διαγωνισμού. Eπίσης, εκφράζονται ευχαριστίες στο Ε.Κ.Φ.Ε. Λάρισας και τους συνεργάτες του για την άριστη οργάνωση του διαγωνισμού και την υποστήριξη των διαγωνιζομένων μαθητών στη όλη προσπάθεια.
“Ελευθερία” Λαρίσης, 24.12.2024, σελ. 1η και 9η
Με…καθηγητή τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης στη Λάρισα!
ΣΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ Ο κ. ΔΗΜ. ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ ΣΕ ΡΟΛΟ MΕΝΤΟΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ» ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Υπουργό σε ρόλο συνεργάτη σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει αποκτήσει το Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας και συγκεκριμένα τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, ο οποίος, έχοντας αναλάβει τον ρόλο του “inspirational mentor” στο Πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» που υλοποιεί το σχολείο ήλθε σήμερα (20.12.2024) στη Λάρισα για να μιλήσει στους μαθητές και τις μαθήτριές του και να συνεργαστεί μαζί τους για την εξέλιξη του προγράμματος.
Το πρόγραμμα βασίζεται στην αρχή της «εκμάθησης μέσα από την πράξη» και απευθύνεται μαθητές και μαθήτριες από τη Γ’ Γυμνασίου έως και τη Γ’ Λυκείου και αναπτύσσεται με άξονα μια ομαδική βιωματική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές κι οι μαθήτριες δημιουργούν μια «εικονική» επιχείρηση, κατανοώντας όλα τα στάδια της δημιουργίας και λειτουργίας της. Διαμοιράζουν και αναλαμβάνουν ρόλους για να σχεδιάσουν και να παράγουν προϊόντα ή υπηρεσίες που ανταποκρίνονται σε διαπιστωμένες κοινωνικές ανάγκες, είναι φιλικές προς το περιβάλλον και διακρίνονται από καινοτόμα χαρακτηριστικά. Υλοποιείται δωρεάν από τον Οργανισμό «J.A. (Junior Achievement) Greece» σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία. Βασίζεται στο διεθνές πρόγραμμα «Company Program» που υλοποιείται σε 117 χώρες και θεσπίστηκε από το «J.Α. Worldwide», τον μεγαλύτερο εκπαιδευτικό οργανισμό σε θέματα επιχειρηματικότητας παγκοσμίως και στα σχολεία της χώρας μας πραγματοποιείται με την έγκριση του Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η ένταξη του Προτύπου ΓΕΛ Λάρισας στο πρόγραμμα έγινε κατόπιν (ομοφώνου) αποφάσεως του διευθυντή, θεολόγου κ. Χάρη Ανδρεόπουλου και του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου.
* Oλόκληρο το άρθρο στην “Ελευθερία” Λαρίσης, 21.12.2024, σελ. 1η και 7η
Διδακτικό πρόγραμμα με γαλλικές ταινίες
TO ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΣΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Βραβευμένες γαλλόφωνες εκπαιδευτικές ταινίες μικρού μήκους είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι μαθητές/-τριες των Προτύπων Σχολείων (Γυμνασίου και Λυκείου) της Λάρισας που έχουν επιλέξει στο σχολείο τους ως 2η ξένη γλώσσα τη γαλλική, στην αίθουσα προβολών του Γαλλικού Ινστιτούτου Λάρισας, μετά από σχετική πρόσκληση που απηύθυνε στα σχολεία η Διευθύντρια του Ινστιτούτου κ. Χρύσα Βουλγαράκη.
Οι γαλλόφωνες αυτές ταινίες είχαν διάφορες θεματικές όπως το περιβάλλον, την αλληλεγγύη, τη φιλία και τη συνύπαρξη, ενώ προβλήθηκε και μια ταινία στα ελληνικά από την επίσημη επιλογή του «D.I.S.F.F.» (Drama International Short Film Festival). Όλες οι ταινίες ενθουσίασαν τους/τις μαθητές/-τριες που έφυγαν απ΄ το Γαλλικό Ινστιτούτο με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Στη διδακτική αυτή επίσκεψη τους μαθητές συνόδευσαν οι υπεύθυνες των Τμημάτων Γαλλικής Γλώσσας (κλ. ΠΕ05) κ.κ. Δαμασκηνή Ξώμαλη και Χρύσα Σιδέρη, η αναπλ. Διευθύντρια του Προτύπου Γυμνασίου, φιλόλογος κ. Καλυψώ Μπούμπα και ο Διευθυντής του Προτύπου Γενικού Λυκείου, θεολόγος κ. Χάρης Ανδρεόπουλος.
* Η κ. Μπούμπα και ο κ. Ανδρεόπουλος ευχαρίστησαν την κ. Βουλγαράκη για την όμορφη υποδοχή στην πρώτη αυτή άριστη συνεργασία των νεοσύστατων Πρότυπων Σχολείων της πόλης μας με το οικείο Γαλλικό Ινστιτούτο, θεωρώντας ότι αποτελεί το θεμέλιο και την αφετηρία για την περαιτέρω συνέχιση και ανάπτυξή της σε ευρύτερα πλαίσια διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.
Χριστουγεννιάτικες ευχές για την «επί γης ειρήνη»
ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΑΡΙΣΗΣ κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΣΕ ΚΟΙΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΓΕΛ ME TO 2o ΓΕΛ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΝΩΝ
Την ευχή να “πιάσει τόπο” ο χριστουγεννιάτικος ύμνος των αγγέλων «Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία» και να παύσουν οι πόλεμοι που καταστρέφουν τις ζωές των ανθρώπων, εξέφρασε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερώνυμος μιλώντας την περασμένη Δευτέρα (16.12.2024) στους/στις μαθητές/-τριες των συστεγαζομένων σχολείων του 2ου Γενικού Λυκείου και του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας, μετά από κοινή πρόσκληση που του απηύθυναν η Διευθύντρια του 2ου ΓΕΛ, φιλόλογος κ. Μίνα Λίταινα και ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ, θεολόγος κ. Χάρης Ανδρεόπουλος.
Εστιάζοντας ιδιαιτέρως τα πρόσφατα πολεμικά γεγονότα στη Συρία που έφεραν την πτώση του καθεστώτος ΄Ασαντ και την άνοδο στην εξουσία των ισλαμιστών ανταρτών, ο κ. Ιερώνυμος κάλεσε όλους/-ες σε προσευχή έτσι ώστε ο χριστιανισμός που είναι μια ριζωμένη στην περιοχή θρησκεία να μην ξεριζωθεί τις μέρες αυτές που όλοι προσδοκούν ένα καλύτερο αύριο για τη Συρία. Υπενθυμίζοντας εν προκειμένω τις ρίζες του χριστιανισμού στη Συρία ο κ. Ιερώνυμος επεσήμανε τη μαρτυρία από το βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων (11:26) ότι στην Αντιόχεια της αρχαίας Συρίας αποδόθηκε για πρώτη φορά στους πιστούς του Ιησού Χριστού ο χαρακτηρισμός «χριστιανοί» (ενώ μέχρι τότε αποκαλούνταν απλώς «μαθητές»).
Αναφερόμενος στη μεγάλη γιορτή που ζυγώνει ο κ. Ιερώνυμος είπε ότι τα Χριστούγεννα, στην παράδοσή μας, ξεχώρισαν ως η δεύτερη – μετά το Πάσχα – μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης (σε αντίθεση με τη παράδοση της Δυτικής [ρωμαιοκαθολικής] Εκκλησίας που δίνει εορταστικό «προβάδισμα» στα Χριστούγεννα). Είναι πραγματικά «τα σωτήρια» (=η σωτηρία) του κόσμου, η γενέθλια ημέρα της ανθρωπότητας, υπογράμμισε ο Μητροπολίτης Λαρίσης, μια γιορτή που δικαίως ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος έχει ονομάσει «Μητρόπολη των εορτών» και αυτό γιατί αποτελεί τη βάση και την αφετηρία απ΄ την οποία προέρχονται οι άλλες τέσσερις σημαντικές και σωτήριες για τον άνθρωπο εορτές: τα Θεοφάνεια, το Πάσχα, η Ανάληψη και η Πεντηκοστή.
Ο κ. Ιερώνυμος αναφέρθηκε, επίσης, στην ορθόδοξη θεολογική ερμηνεία και θεώρηση της εικόνας της Γεννήσεως του Χριστού εξηγώντας στους/στις μαθητές/μαθήτριες τις συμβολικές παραστάσεις της και το θεολογικό τους νόημα, ενώ εξήρε και τη συμβολή της ελληνικής φιλοσοφίας και κορυφαίων εκφραστών της, όπως του Σωκράτη, του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη που μίλησαν για τον «ένα Θεό» και οι οποίοι απεικονίζονται σε τοιχογραφίες χριστιανικών ναών και μονών. Επίσης, μίλησε και για την απαράμιλλη αρτιότητα της ελληνικής γλώσσας μέσω της οποίας και μόνο αυτής, όπως υπογράμμισε, καθίσταται “κρυστάλλινης” διαύγειας το νόημα των λέξεων στα βιβλικά και πατερικά κείμενα. Ακολούθησε διάλογος μεταξύ του κ. Ιερωνύμου και των μαθητών/-τριων στη διάρκεια του οποίου ο Μητροπολίτης Λαρίσης απάντησε σε ερωτήσεις, απορίες και προβληματισμούς για σειρά θεμάτων σχετικά με την εορτή των Χριστουγέννων και τις διαφορές με τις άλλες χριστιανικές ομολογίες (ρωμαιοκαθολικισμού, προτεσταντισμού) , για το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας, κ.α.
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη αίθουσα εκδηλώσεων των σχολείων για Τμήματα των τάξεων της Α’ και Β΄ Λυκείου, τον Σεβασμιώτατο προσέφωνησαν οι Λυκειάρχες κ. Λίταινα και Ανδρεόπουλος, ευχαριστώντας τον για λίαν τιμητική παρουσία του στη εκδήλωση. Είχε προηγηθεί η υποδοχή του με χριστουγεννιάτικους ύμνους και τραγούδια που απέδωσαν άριστα οι μαθητές/-τριες.
Παραβρέθηκε στη εκδήλωση, εκπροσωπώντας τη Δημοτική Αρχή, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Λαρισαίων, μαθηματικός καθηγητής κ. Χρήστος Αγορίτσας, ενώ το παρών τους έδωσαν και εκπαιδευτικοί αμφοτέρων των σχολείων.
Πρόγραμμα επιχειρηματικότητας στο Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας
► Συμμετοχή του σχολείου στο Συνέδριο του ΣΘΕΒ για τις «Γέφυρες Καινοτομίας» ► Σε εξέλιξη το πρόγραμμα «Εικονική Επιχείρηση» σε συνεργασία με τον Οργανισμό “J.Α. Greece”
Στο Συνέδριο με θέμα «Γέφυρες Καινοτομίας: Συνεργασία Εκπαίδευσης, Έρευνας και Επιχειρήσεων για το Μέλλον της Επαγγελματικής Κατάρτισης» που διοργάνωσε την περασμένη Πέμπτη (12.12.2024) ο Σύνδεσμος Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΘΕΒ) σε γνωστό ξενοδοχείο της Λάρισας, συμμετείχε το Πρότυπο Γενικό Λύκειο (ΓΕΛ) της Λάρισας, στο πλαίσιο της ανάπτυξης συνεργασιών και εκπαιδευτικών δράσεων για την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα που οργανώνει το σχολείο.
Στο εν λόγω Συνέδριο το σχολείο εκπροσωπήθηκε από την καθηγήτρια κλ. ΠΕ80 Οικονομίας κ. Ουρανία Βαϊρακτάρη, η οποία στο περιθώριο των εργασιών συνεργάσθηκε με την Γενική Διευθύντρια του ΣΘΕΒ κ. Έλενα Καματέρη (φωτ.), για θέματα ανάπτυξης συνεργασίας του Προτύπου ΓΕΛ με τον Σύνδεσμο Θεσσαλικών Βιομηχανιών, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων καινοτομίας και επιχειρηματικότητας που υλοποιεί το σχολείο.
Σημειώνεται ότι κατά τη τρέχουσα σχολική χρονιά (2024-2025) το Πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας συμμετέχει στο πρόγραμμα «Εικονική επιχείρηση» που βασίζεται στην αρχή της «εκμάθησης μέσα από την πράξη» και απευθύνεται μαθητές/-τριες ηλικίας 15-21 ετών (Γ’ Γυμνασίου έως και Γ’ Λυκείου). Το πρόγραμμα αναπτύσσεται με άξονα μια ομαδική βιωματική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές/-τριες δημιουργούν μια «εικονική» (δηλ. μη νομικώς συσταθείσα) επιχείρηση, κατανοώντας όλα τα στάδια της δημιουργίας και λειτουργίας της. Διαμοιράζουν και αναλαμβάνουν ρόλους για να σχεδιάσουν και να παράγουν προϊόντα ή υπηρεσίες που ανταποκρίνονται σε διαπιστωμένες κοινωνικές ανάγκες, είναι φιλικές προς το περιβάλλον και διακρίνονται από καινοτόμα χαρακτηριστικά.
* Υλοποιείται δωρεάν από τον Οργανισμό «J.A. (Junior Achievement) Greece» σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία. Βασίζεται στο διεθνές πρόγραμμα «Company Program» που υλοποιείται σε 117 χώρες, και θεσπίστηκε από το «J.Α. Worldwide», τον μεγαλύτερο εκπαιδευτικό οργανισμό σε θέματα επιχειρηματικότητας παγκοσμίως.
H Λαρισαία συγγραφέας κ. Μπέττυ Μαγρίζου στο σχολείο μας
Στο πλαίσιο εκπαιδευτικής δράσης του σχολείου για τη φιλαναγνωσία και τη δημιουργική γραφή
H Λαρισαία συγγραφέας κ. Μπέττυ Μαγρίζου δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις καθώς εδώ και χρόνια – κοντά στα 30, απ’ το 1996 που ξεκίνησε να γράφει – το έργο της στη λογοτεχνία είναι από τα πλέον καταξιωμένα και τα βιβλία της το ένα μετά το άλλο πιάνουν, στα βιβλιοπωλεία, τις θέσεις στη κατηγορία των «ευπώλητων». Οι μαθητές κι οι μαθήτριες του Προτύπου Γενικού Λυκείου Λάρισας μόλις την είδαν την περασμένη Τετάρτη (11.12.2024) να διαβαίνει το προαύλιο του σχολείου την αναγνώρισαν κι έτρεξαν κοντά της για …αναγνώριση ταυτότητας:
– «Kαλώς ήρθατε κυρία!.. Εσείς δεν είσθε η κ. Μαγρίζου, η συγγραφέας του βιβλίου το “Βραχιόλι της φωτιάς” που το είδαμε να παίζεται ταινία στη τηλεόραση (ΕΡΤ); Σας περιμέναμε για την εκδήλωση που μας είπε ο κύριος Διευθυντής και η κυρία μας στο μάθημα της Λογοτεχνίας…
– Ναι παιδιά, εγώ είμαι… Καλώς σας βρήκα…
– Πόσο χαιρόμαστε κυρία! Θα μας δώσετε ένα αυτόγραφο προτού ξεκινήσουμε το μάθημα;…
– Nαι παιδιά μου, ελάτε…» και με το πρόσωπό της να λάμπει απ΄ το χαμόγελο της χαράς η κ. Μαγρίζου άρχισε να μοιράζει αυτόγραφα. Η έλευσή της ήταν πράγματι εντυπωσιακή και μάθημα στη συνέχεια συναρπαστικό.
Η Λαρισαία συγγραφέας παρουσίασε εν συντομία το έργο της διαβάζοντας αποσπάσματα από τα βιβλία της «Το βραχιόλι της φωτιάς», «Αόρατα φτερά», «Στην Πολυξένη», «Η προίκα», «Ο Νέστορας που Τόρη τον φώναζε αυτή», «To όνειρο – Τhe dream», «Bίκτωρ ο ταξιδευτής του ουρανού», «Μοιραία ταύτιση», κ.α. και μοιράστηκε τις σκέψεις της με τα παιδιά, τα οποία με τη σειρά τους της έκαναν ερωτήσεις. Ήθελαν να μάθουν:
* Αφού σπουδάσατε οικονομολόγος γιατί επιλέξατε τη συγγραφή:
– «Mε κατέκτησε η συγγραφή καθώς από μικρή με τραβούσε και με προκαλούσε η λευκή κόλλα στο μάθημα της Έκθεσης. Δεν υπήρξε κανένα κόστος, παρά μόνο κέρδος! Η γραφή είναι λυτρωτική!»
* Ποιό απ΄ τα βιβλία σας θεωρείτε πιο σημαντικό, πιο σπουδαίο για σας;
– «Όλα τους είναι “παιδιά” μου, αλλά οπωσδήποτε αυτό που ξεχωρίζω είναι το “Bραχιόλι της φωτιάς”. Ήταν μια υπόσχεση που έδωσα στον πατέρα μου. Να μη ξεχάσω ποτέ τα τραγικά γεγονότα, τη φρίκη που βίωσε η πολυμελής εβραϊκή οικογένειά μου και όλοι οι ομόθρησκοί μας στη περίοδο της γερμανικής κατοχής».
* Ποιο είναι το μήνυμά του;
«H διάδοση της σκληρής αλήθειας του Ολοκαυτώματος κι η διατήρηση της μνήμης των τόσων αδικοχαμένων ανθρώπων, θυμάτων του ναζισμού, του ρατσισμού, της μισαλλοδοξίας».
* Τι σημαίνει “έμπνευση” για σας;
«Mιά λέξη, μια κατάσταση μια ιδέα μπορούν να με ευαιθητοποιήσουν, να με προβληματίσουν, να μου εξάψουν τη φαντασία και ν΄ αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη να γράψω. Γι΄ αυτό δεν γράφω με σύστημα, δεν γράφω διαρκώς, αλλά γράφω όταν κάτι έχω να πω».
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Σκυταλοδρομία ανάγνωσης – Φιλαναγνωσία – Δημιουργική γραφή» που υλοποιεί το πρότυπο ΓΕΛ Λάρισας με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κ. Μαρία Μπέλτσιου (ΠΕ02) και Αθηνά Καραπέτσα (ΠΕ04). Για την αποδοχή της πρόσκλησης συμμετοχής της στη δράση του σχολείου την κ. Μαγρίζου ευχαρίστησε ο Διευθυντής του Προτύπου ΓΕΛ κ. Χάρης Ανδρεόπουλος (ΠΕ01), αναφέροντας ότι «ήταν ένα υπέροχο μάθημα» και (προσ-) καλώντας την κ. Μαγρίζου να το επαναλάβει…
Συμμετοχή του σχολείου μας στο διαγωνισμό PISA 2025
Στο φετινό διαγωνισμό “PISA” (Programme for International Student Assessment /Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Mαθητών) που θα διεξαχθεί από 17 Μαρτίου έως 11 Απριλίου 2025 πρόκειται να συμμετάσχει στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Λάρισας – το σχολείο μας – σύμφωνα με τον πίνακα των επιλεγεισών σχολικών μονάδων που ανεκοίνωσε το Υπ. Παιδείας και Θρησκευμάτων. Tην ευθύνη διεξαγωγής του διαγωνισμού («Διεθνούς Έρευνας») που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης» (ΟΟΣΑ) έχει αναλάβει για τη φετινή χρονιά του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολiτικής (ΙΕΠ).
O διαγωνισμός διεξάγεται σε 90 χώρες και διερευνά κατά πόσον οι γνώσεις και οι δεξιότητες που διαθέτουν οι 15χρονοι μαθητές, σε κάθε χώρα, τους επιτρέπουν να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες. Τα γνωστικά πεδία που διερευνώνται είναι οι Φυσικές Επιστήμες, η Κατανόηση Κειμένου, τα Μαθηματικά και το επιπλέον πεδίο: Μαθαίνοντας για έναν Ψηφιακό Κόσμο. Επίσης, η Ελλάδα θα συμμετάσχει και στη νέα έρευνα του PISA «Αξιολόγηση στην Ξένη Γλώσσα – αγγλικά (FLA)», της οποίας η πρώτη διεξαγωγή θα γίνει στο φετινό PISA (2025).
Κάθε έρευνα (διεξαγομένη μέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας και των αποτελεσμάτων που παράγει) αποτελείται από το Γνωστικό Τεστ και το Ερωτηματολόγιο και διαρκεί συνολικά περίπου τέσσερις ώρες. Κάθε έρευνα θα διεξαχθεί ηλεκτρονικά στα Σχολικά Εργαστήρια Πληροφορικής και Εφαρμογών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών των αντίστοιχων σχολείων που θα συμμετάσχουν.