Δημοσιεύθηκε στην Λογοτεχνία

Εμμανουήλ Σολιδάκης (Solmeister), Εγχειρίδιο Επιβίωσης για τους Κοινωνικά Ανασφαλείς

της Νικολέτας Βαϊνά (Α΄λυκείου)

https://solmeistercknd.blogspot.com/search/label/%CE%A4%CE%BF%20%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF

1. Ποιος είναι το μυθιστόρημα που διάβασες; (Συγγραφέας, τίτλος, εκδοτικός οίκος, χρονολογία έκδοσης, αριθμός σελίδων)

Το βιβλίο που διάβασα  είναι «Εγχειρίδιο Επιβίωσης για τους Κοινωνικά Ανασφαλής» του Εμμανουήλ Σολιδάκη (Solmeister)  Η πρώτη έκδοση έγινε τον Οκτώβριο του 2017 και περιέχει 90 σελίδες.Παρουσίασε σύντομα το περιεχόμενό του.

2. Παρουσίασε σύντομα το περιεχόμενό του.

Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι μια νουβέλα βασισμένη στους χαρακτήρες, τα γεγονότα και τις ιδέες του Cool Kids Never Die (ενός δίσκου) με θέμα την εφηβεία, τον εθισμό και τον έρωτα. Το βιβλίο αυτό μιλάει για την εφηβεία, τους έρωτες και τα ναρκωτικά, που τη συνοδεύουν, με μία τρομερή ρεαλιστικότητα – έως και ωμότητα, και τον απαραίτητο ρομαντισμό φυσικά, που παίζει καταλυτικό παράγοντα στην εξέλιξη αυτής της περιόδου. Η ιστορία αυτή είναι η ιστορία του Μίλτου και ξεκινάει μια μέρα μετά την αυτοκτονία της πιο όμορφης κοπέλας του λυκείου, Σελήνη Ιναννάτου.

3. Διάλεξε μια σκηνή που σου έκανε εντύπωση κι εξήγησέ μας τον λόγο.

Περισσότερη εντύπωση μου έκανε η σκηνή όπου ο Μίλτος γνωρίζεται με την Στέλλα. Αυτός την ερωτεύεται. Εκείνη όχι. Ή ίσως και ναι, αλλά δεν το έλεγε. Παρόλα αυτά ο Μίλτος της στάθηκε σε όλα. Όσες φορές και να τσακώθηκαν ή να θύμωσε η Στέλλα μαζί του, αυτός ήτανε πάντα εκεί. Δεν ήθελε να την βλέπει να πέφτει. Ήθελε να την βοηθήσει να ξαναβρεί τον εαυτό της και αυτό επειδή την αγαπούσε. Ο λόγος που μου έκανε εντύπωση αυτή η σκηνή, είναι επειδή στην σημερινή εποχή που ζούμε, σπανίζουν τέτοιοι άνθρωποι. Εκτός από την οικογένειά μας, δύσκολα βρίσκουμε κάποιον «τρίτο» να μας συμπεριφέρεται έτσι και να μας στηρίζει. Συνήθως οι άλλοι θέλουν το κακό μας, δεν τους ενδιαφέρει αν είμαστε καλά, είτε μας βλέπει είτε όχι. Σχεδόν πάντα κοιτάνε το συμφέρον τους από εμάς και όταν το πάρουν αυτό που θέλουν εξαφανίζονται. Ο Μίλτος ήταν εκεί για την Στέλλα μέχρι το τέλος. Μέχρι η Στέλλα να ξανά βρει επιτέλους τον εαυτό της και να είναι καλά.

4. Χρησιμοποίησε τη διαδικτυακή εφαρμογή ηχογράφησης https://vocaroo.com/ για να διαβάσεις το αγαπημένο σου απόσπασμα από το βιβλίο. Στη συνέχεια ενσωμάτωσε στις απαντήσεις σου το λινκ της ηχογράφησης

«Ίσως τα δεκαέξι, να είναι όντως η κατάλληλη ηλικία για να κάνεις make-believe είναι πιο πιστευτό τώρα. Ένα παιδάκι που παριστάνει τον ιππότη σε άσπρο άλογο είναι αξιολάτρευτο, αλλά όλοι ξέρουν πως αυτό που καβαλάει είναι σκούπα. Ένας έφηβος που παριστάνει τον χαρούμενο, ή τον αδιάφορο, ή ένα σωρό άλλους ρόλους που υποδυόμαστε καθημερινά είναι θλιβερός, γιατί κανείς δεν ξέρει πως το δάκρυ του, που στάζει, είναι αίμα.»

 

«Καταλαβαίνω πως φίλησα τον πάτο και νιώθω πως με άλλαξε. Θέλω να ελπίζω πως δε με δικαιολογώ απλά, θέλω να ελπίζω πως δεν μιλάει ακόμα το οινόπνευμα. Θέλω λίγη πίστη μόνο και ελπίζω να μην είναι όλα μάταια. Γιατί όσες φορές έχω πει πως θα κάνω κάτι, έχω πέσει έξω. Δεν ανέβασα ποτέ τους βαθμούς μου κ ας λέω μετά από κάθε έλεγχο πως θα προσπαθήσω περισσότερο και, μπορεί μπροστά στο πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζω σήμερα να φαντάζει μικρό αυτό το παράδειγμα, αλλά τέτοια λέω αμέσως μετά από κάθε αποτυχία μου και δεν τα τηρώ ποτέ. Δεν μπορώ να παραμείνω αισιόδοξος, ούτε για δυο προτάσεις.»

Αυτά τα δύο αποσπάσματα ήτανε τα αγαπημένα μου του βιβλίου. Έβαλα και τα δύο καθώς δεν μπόρεσα να επιλέξω. Αν και πιστεύω πως περισσότερο με χαρακτηρίζει το δεύτερο απόσπασμα.

 

5. Ποιον ήρωα του μυθιστορήματος συμπάθησες περισσότερο και γιατί;

Οι βασικοί ήρωες του βιβλίου είναι ο Μίλτος, η Στέλλα και ο Λεωνίδας. Περισσότερο συμπάθησα την Στέλλα, διότι είχε τον ρόλο της πονεμένης αλλά και δυνατής έφηβης κοπέλας. Έχασε την αδερφή της λόγω αυτοκτονίας. Αυτό της κόστισε πολύ γιατί εξαιτίας αυτού βρέθηκε μπλεγμένη με ουσίες καθώς έχασε τον εαυτό της. Στο τέλος όμως με την βοήθεια του Μίλτου κατάφερε να ξανά βρει τον χαμένο της εαυτό.

 

6. Ποιον νομίζεις ότι είναι το μήνυμα που θέλει να περάσει ο συγγραφέας στους αναγνώστες του βιβλίου του;

Ο συγγραφέας απευθύνεται κυρίως προς τους εφήβους καθώς θέλει να τους περάσει ένα μήνυμα μέσω κάποιων καταστάσεων. Αρχικά θέλει να τους πει πως η εφηβεία είναι η πιο δύσκολη φάση της ζωής μας. Μας συμβουλεύει να μην ακούμε κανέναν (όσων αφορά για κάποια γνώμη του αλλουνού που δεν χρειάζεται να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία). Μας λέει πως εάν νιώθουμε μόνοι μας και πως δεν μας καταλαβαίνει κανένας πρέπει να μάθουμε πως δεν είμαστε μόνοι μας και πως στην ουσία ο ένας έχει την υποστήριξη του άλλου. Είμαστε εδώ για να βοηθάμε μεταξύ μας ο ένας τον άλλον. Δεν πρέπει να χάνουμε πίστη στον εαυτό μας. Μας λέει επίσης πως όλοι μας θα χάσουμε τα πάντα πάνω από μια φορά, αλλά δεν έγινε κάτι, γιατί θα τα ξανά βρούμε. Με λίγα λόγια δίνει κάποια παραδείγματα και συμβουλές για να μην χάσουμε τον εαυτό μας αυτή την δύσκολη περίοδο.

7. Τι θα έλεγες για το βιβλίο σε κάποιον για να τον παροτρύνεις να το διαβάσει;

Αυτό το βιβλίο θα το πρότεινα σε έφηβους αλλά και γονείς. Θα έλεγα πως το βιβλίο αυτό βοηθάει τους γονείς να καταλάβουν τα παιδιά τους, όταν οι ίδιοι έχουν ξεχάσει πως είναι να είσαι έφηβος. Βοηθάει παιδιά να καταλάβουν ότι δεν είναι μόνα. Βοηθάει να θυμόμαστε λίγο όλοι, ότι η εφηβεία είναι περίεργη φάση, καθώς κόβει ποικιλοτρόπως, αλλά περνάει.

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *