Δειγματική διδασκαλία στα Μαθηματικά

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Έργου Erasmus+ 2024-1-EL01-KA121-SCH-000228006 του Προτύπου Γενικού Λυκείου Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, η Μαθηματικός και Υποδιευθύντρια του σχολείου Δρ. Αργύρη Παναγιώτα, την Τρίτη 29 Απριλίου 2025, πραγματοποίησε δειγματική διδασκαλία με την εφαρμογή του διεπιστημονικού διδακτικού σεναρίου με τίτλο «Στατιστική Ανάλυση και Ενεργός Συμμετοχή των Νέων στη Δημοκρατία».

Σκοπός του διδακτικού σεναρίου ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να αναπτύξουν δεξιότητες στατιστικής ανάλυσης και ερμηνείας δεδομένων, χρησιμοποιώντας εργαλεία των Μαθηματικών για να μελετήσουν και να κατανοήσουν τη σημασία της ενεργούς συμμετοχής των νέων στη δημοκρατική ζωή. Ο συνδυασμός των Μαθηματικών με ένα σύγχρονο κοινωνικό θέμα ενισχύει τόσο την κριτική τους σκέψη όσο και τη συνειδητοποίησή τους για τον ρόλο του πολίτη σε μια δημοκρατική κοινωνία.

Η μέθοδος υλοποίησης του διεπιστημονικού σεναρίου ήταν η ομότιμη μαθητική καθοδήγηση, όπου μαθητές/τριες της Γ’ τάξης του τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών ανέλαβαν ενεργό ρόλο μέντορα για να καθοδηγήσουν και να υποστηρίξουν τους/τις μαθητές/τριες του τμήματος Β2 στη διδακτική ενότητα της Στατιστικής. Μέσα από αυτή τη μεθοδολογική προσέγγιση ενισχύθηκε η συνεργατική μάθηση, η υπευθυνότητα, οι επικοινωνιακές δεξιότητες των μαθητών/ τριών και η κοινωνική τους ευαισθητοποίηση.

2025.04.29 Eteroparathrhsh Argyrh

Το διδακτικό σενάριο υποστηρίζει πλήρως τους στόχους που προωθεί το ευρωπαϊκό έργο:

  • Ενίσχυση της πολιτικής συμμετοχής των νέων: Μέσα από τη μελέτη δεδομένων, οι μαθητές κατανοούν τη σημασία της ψήφου και άλλων μορφών συμμετοχής.
  • Καλλιέργεια κριτικής σκέψης για τα δημοκρατικά δικαιώματα: Οι μαθητές προβληματίζονται για τους λόγους αποχής και συμμετοχής στις εκλογές.
  • Ανάπτυξη ενεργού και υπεύθυνου πολίτη: Η επεξεργασία δεδομένων οδηγεί τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τον δικό τους ρόλο στη δημοκρατική κοινωνία.

Την υλοποίηση της δειγματικής διδασκαλίας παρακολούθησαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Μαθηματικών, κα Κοκκαλιάρη Μαγδαληνή και κα Καλογερία Ελισάβετ, και εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι οποίοι στο τέλος της διδασκαλίας συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο παρατήρησης. Μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας ακολούθησε παροχή ανατροφοδότησης και ανταλλαγή απόψεων.

 

Model teaching in Mathematics

Within the framework of the European Erasmus+ Project 2024-1-EL01-KA121-SCH-000228006 of the Evangeliki Model High School of Smyrna, the Mathematician and Deputy Director of our School, Dr. Argyri Panagiota, on Tuesday, April 29, 2025, carried out model teaching with the implementation of the interdisciplinary teaching scenario entitled “Statistical Analysis and Active Participation of Youth in Democracy”.

The purpose of the teaching scenario was for students to develop statistical analysis and data interpretation skills, using mathematics tools to study and understand the importance of the active participation of young people in democratic life. The combination of Mathematics with a contemporary social issue strengthens both their critical thinking and their awareness of the role of citizenship in a democratic society.

The method of implementing the interdisciplinary was peer student guidance, where students from the 3rd grade of the Humanities department took on an active mentoring role to guide and support students from the B2 grade in the Statistics teaching unit. Through this methodological approach, the students’ cooperative learning, responsibility, communication skills and social awareness were strengthened.

The teaching scenario fully supports the objectives promoted by the European project:

  • Strengthening the political participation of young people: Through the study of data, students understand the importance of voting and other forms of participation.
  • Cultivating critical thinking about democratic rights: Students reflect on the reasons for abstention and participation in elections.
  • Developing an active and responsible citizen: Data processing leads students to realize their own role in a democratic society.

The implementation of the model teaching was also attended by the Education Counselors of Mathematics, Mrs. Kokkaliari Magdalini and Mrs. Kalogeria Elissavet, and fellow school teachers, who completed an observation questionnaire at the end of the lesson. After the teaching completion, a session of feedback provision and exchange of views took place.