Διαλογική δράση και σύνδεση με τη ζωή των μαθητών/τριών της Κινηματογραφικής Λέσχης

Προβολή της κινηματογραφικής ταινίας “Το γεράκι του φυσικοβούτυρου” και διαλογική συζήτηση γύρω από τους αναδυόμενους προβληματισμούς των μαθητών/τριών. Ενδεικτική υποστήριξη διαλόγου μετά την παρακολούθηση της κινηματογραφικής ταινίας.

https://www.ertflix.gr/vod/vod.346849-to-geraki-tou-phistikobouturou

Stigmiotypo othonhs 19Υπόθεση: Η ταινία “The Peanut Butter Falcon” αφηγείται την ιστορία του Ζακ, ενός νεαρού άνδρα με σύνδρομο Down που δραπετεύει από ένα ίδρυμα φροντίδας για να κυνηγήσει το όνειρό του να γίνει επαγγελματίας παλαιστής, και της απρόσμενης φιλίας του με τον Τάιλερ, έναν φυγά. Μέσα από το ταξίδι τους, η ταινία θίγει σημαντικά θέματα όπως η φιλία, η επιμονή, η αποδοχή και η συμπερίληψη ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Directors & Writers:  Tyler Nilson & Michael Schwartz

Stars: Zack Gottsagen, Ann Pierce, Dakota Johnson

Ενδεικτικός Υποστηριζόμενος Διάλογος στην Τάξη:

Εκπαιδευτικός: Θα ήθελε κάποιος/α να μοιραστεί την πρώτη του/της εντύπωση για τον Ζακ όταν τον είδε στην ταινία, ίσως ξεκινώντας από την αρχή, όταν ήταν στο ίδρυμα;

Νε: Εμένα μου έκανε εντύπωση το πόσο πολύ ήθελε να φύγει από εκεί. Ένιωθα ότι ήταν παγιδευμένος σε ένα μέρος που δεν ήταν για αυτόν. Είχε αυτό το όνειρο να γίνει παλαιστής σαν τον Salt Water Redneck και δεν τον άφηναν να το κυνηγήσει.

Θω: Ναι, κι εμένα μου άρεσε αυτή η αποφασιστικότητά του. Αλλά αναρωτήθηκα, γιατί τον είχαν σε ένα τέτοιο ίδρυμα εξαρχής; Ένιωθα ότι τον αντιμετώπιζαν σαν να μην μπορούσε να ζήσει μόνος του, παρόλο που είδαμε ότι τελικά μπορούσε να κάνει πολλά πράγματα.

Σο: Αυτό που λέει ο Θω με κάνει να σκέφτομαι τις προκαταλήψεις. Νομίζω ότι πολλοί στην ταινία, στην αρχή τουλάχιστον, έβλεπαν τον Ζακ μόνο μέσα από το σύνδρομο Down του, και όχι ως έναν άνθρωπο με όνειρα και επιθυμίες. Η Ελεάνορ, η κοινωνική λειτουργός του, στην αρχή ήθελε απλώς να τον επιστρέψει πίσω.

Νε: Σωστό. Αλλά μετά άλλαξε και η Ελεάνορ. Όταν τους συνάντησε και είδε πόσο καλά τα πήγαινε ο Ζακ με τον Τάιλερ, και πόσο δυνατή ήταν η φιλία τους, τότε τον στήριξε. Νομίζω αυτό δείχνει ότι χρειάζεται να γνωρίσουμε τους ανθρώπους πριν κρίνουμε.

Πα: Μιλώντας για τον Τάιλερ, πόσο σημαντικός ήταν αυτός για τον Ζακ; Εγώ νομίζω ήταν το κλειδί για να μπορέσει ο Ζακ να κυνηγήσει το όνειρό του. Ο Τάιλερ τον πίστεψε και τον ενθάρρυνε.

Σω: Ναι, και του έμαθε και πράγματα! Όπως να χρησιμοποιεί ένα κυνηγετικό όπλο, ή πώς να προετοιμαστεί για την πάλη. Ουσιαστικά, έγινε ο φίλος και ο προπονητής του. Αυτό δείχνει τι σημαίνει πραγματική υποστήριξη.

Πα: Και πώς συνδέεται αυτό με τη συμπερίληψη στο σχολείο; Όπως έκανε ο Τάιλερ για τον Ζακ, τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για τους συμμαθητές μας που ίσως χρειάζονται λίγη επιπλέον υποστήριξη ή νιώθουν διαφορετικά;

Αλ: Νομίζω ότι πρέπει να προσπαθούμε να τους δίνουμε ευκαιρίες. Να τους εντάσσουμε στις ομάδες μας, να τους ακούμε, να μην βγάζουμε εύκολα συμπεράσματα για το τι μπορούν ή δεν μπορούν να κάνουν. Όπως είπε και ο Νε για την Ελεάνορ, η γνωριμία είναι πολύ σημαντική.

Σο: Και να τους στηρίζουμε στους στόχους τους, όσο “μεγάλοι” ή “μικροί” κι αν φαίνονται σε εμάς. Το όνειρο του Ζακ να γίνει παλαιστής μπορεί να φάνηκε παράξενο σε κάποιους, αλλά για αυτόν ήταν πολύ σημαντικό.

Θω: Ας σκεφτούμε τη σκηνή της τελικής πάλης. Ο αντίπαλος του Ζακ δεν συγκρατήθηκε καθόλου. Ήταν μια δύσκολη στιγμή. Τι σας έμεινε από αυτή τη σκηνή;

Σω: Ήταν σοκαριστικό στην αρχή. Αλλά μετά, παρόλο που δεχόταν χτυπήματα, ο Ζακ δεν τα παράτησε. Και τελικά κατάφερε να σηκώσει τον αντίπαλό του και να τον πετάξει έξω από το ρινγκ! Κάτι που ο Salt Water Redneck του είχε πει ότι ήταν αδύνατο.

Νε: Αυτό είναι το μήνυμα της επιμονής. Ακόμα κι όταν τα πράγματα είναι απίστευτα δύσκολα και αντιμετωπίζεις μεγάλες προκλήσεις. Η δύναμη μπορεί να είναι μέσα σου, ακόμα κι αν δεν το ξέρεις.

Αλ: Πώς μπορούμε να φέρουμε όλα αυτά που συζητήσαμε – τη φιλία, την υποστήριξη, την επιμονή, την αποδοχή, τη γνωριμία με τον άλλον – στη δική μας καθημερινότητα στο σχολείο; Τι συγκεκριμένα θα μπορούσαμε να κάνουμε;

Πα: Να είμαστε πιο ανοιχτοί να γνωρίσουμε παιδιά που δεν κάνουμε παρέα συνήθως. Να ρωτάμε “τι κάνεις”, να τους περιλαμβάνουμε στα παιχνίδια ή στις συζητήσεις. Να δείχνουμε ότι πιστεύουμε στις ικανότητές τους, όπως ο Τάιλερ στον Ζακ.

Σο: Και να θυμόμαστε ότι όλοι έχουν όνειρα, ανεξάρτητα από τις δυσκολίες τους. Το να βοηθάμε κάποιον να πλησιάσει το όνειρό του, έστω και λίγο, είναι πολύ σημαντικό.

Εκπαιδευτικός: Αυτά που συζητάτε είναι πολύ σημαντικά. Η ταινία, όπως είδαμε, μας προσφέρει πολύτιμα μαθήματα για τη φιλία, την επιμονή και τη συμπερίληψη. Η ιστορία του Ζακ αναδεικνύει ότι τα άτομα με ειδικές ανάγκες έχουν δυνατότητες και μπορούν να επιτύχουν όταν τους δίνεται η ευκαιρία και η κατάλληλη υποστήριξη. Η φιλία του με τον Τάιλερ είναι ένα παράδειγμα της δύναμης της αποδοχής και της αλληλεγγύης. Στο σχολείο μας, μπορούμε να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα όπου όλοι νιώθουν ευπρόσδεκτοι, υποστηριζόμενοι και ικανοί. Η κατανόηση, η ενσυναίσθηση και η προθυμία να βοηθήσουμε μπορούν να κάνουν μια πραγματική διαφορά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *