Mέρα εκπαιδευτικού στην COVID-19 εποχή! Les enseignants sont essentiels dans cette crise du coronavirus. L’a-t-on oublié ?

ΤΡΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΓΕΛ – ΕΠΑ.Λ – 170 μαθητές

Θα ήθελα και θα προσπαθήσω, ύστερα από δύο μήνες περιορισμού και εγκλεισμού λόγω COVID-19, να περιγράψω τη μέρα μου και κατ’επέκταση τη μέρα ενός εκπαιδευτικού, αν κάνω σε οτιδήποτε λάθος διορθώστε με!

Coronavirus à l’école : gare au prof à distance !!

 

Παρασκευή, 8 Μαΐου 2020 Mέρα εκπαιδευτικού στην COVID-19 εποχή! Les enseignants sont essentiels dans cette crise du coronavirus. L’a-t-on oublié ?

Στις 11/3: αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων στην Ελλάδα. Πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους!

Ξαφνικά βρέθηκα εγώ και οι συνάδελφοί μου μακριά από τα παιδιά μας και τη δουλειά μας!

Έχοντας έξι ενεργά ιστολόγια, προσπάθησα να επικοινωνήσω με τους μαθητές μου, έτσι όπως ήταν η καθημερινότητά μας, άλλωστε! Σχολεία, μαθήματα, projets, εργασίες, ιστολόγια, η κυρία Λία-γαλλικά, σύμφωνα με τα blogs που γνωρίζουν όλοι οι μαθητές μου, συνεχίζοντας να φορτώνω τα ιστολόγιά μου με αναρτήσεις!Όλο αυτό που σας περιγράφω, μόνο ένας εκπαιδευτικός blogger, μπορεί να καταλάβει τις ώρες ενασχόλησης!

Στις 20/3: Οδηγίες Υπουργείου για Εξ αποστάσεως – ξεσπά ο ορυμαγδός της Εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (οι περισσότεροι εν τω μεταξύ είχαμε ξεκινήσει). Χωρίς ουσιαστική ενημέρωση και υποστήριξη, με χίλιες τεχνικές δυσκολίες, αυτοεπιμορφούμενοι, βοηθώντας ο ένας τον άλλον, οι συνάδελφοι, στήνουμε τις ηλεκτρονικές μας τάξεις, στέλνουμε δεκάδες μηνύματα στους μαθητές μας, προσπαθώντας να επικοινωνήσουμε ηλεκτρονικά μαζί τους. Μέσα σε δύο εβδομάδες, καταφέρνουμε να στήσουμε τις ψηφιακές τάξεις (ασύγχρονη διδασκαλία), μετά από ατέλειωτες ώρες μπροστά στον υπολογιστή μας, τις περισσότερες μεταμεσονύχτιες διότι το Π.Σ.Δ. δεν μπορούσε να υποστηριχτεί και να μας …υποστηρίξει και τηλεδιδασκαλία (σύγχρονη διδασκαλία).

Λοιδορούμενοι και απαξιωμένοι καθ’ όλη τη διάρκεια, ως οι “καθηγητάκοι που δεν ξέρουν να ανοίγουν υπολογιστή” συνεχίζουμε να ανεβάζουμε τα μαθήματά μας και να δουλεύουμε απίστευτες ώρες με τα παιδιά μας, με ανακοινώσεις, μηνύματα, επεξηγήσεις, διορθώσεις, εμψυχώσεις…!

Για μας όλες οι ώρες του 24ώρου είναι ίδιες, για να απαντήσουμε στα παιδιά μας, και όχι μόνο, διότι η επικοινωνία με τους γονείς όλο αυτό το διάστημα ήταν ένθερμη, να εμψυχώσουμε, να παρηγορήσουμε, να συμβουλεύσουμε, να ευχηθούμε.. και τόσα άλλα!

Στις 6/4: Εντολή υπουργού για σχεδιασμό ταχύρρυθμης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών μετά το Πάσχα (ενώ είχαμε φέρει τον κόσμο ανάποδα, για να μπορέσουμε να προσαρμοστούμε στα καινούρια δεδομένα)! Με τις πιεστικές διαταγές του υπουργείου, όχι μόνο χάθηκε μια ευκαιρία να αναβλύσει η πρωτοβουλία, η δημιουργικότητα και η πρωτότυπη διαδικασία της μάθησης, αλλά επιπλέον καταρρακώθηκε ο ορισμός της ουσιαστικής διδασκαλίας, της αμφίδρομης και πολύπλευρης σχέσης που αναπτύσσεται καθημερινά.

Μετά το Πάσχα: η υπουργός τηρεί σιγή ιχθύος…για την επιμόρφωση μας. Και ξαφνικά ενώ, μετά από ενάμιση μήνα, έχουμε φέρει σε μια βόλτα τις τάξεις μας και έχουμε μπει σε μια ψηφιακή κανονικότητα, με 16-20 ώρες ημερησίως εν μέσω πανδημίας και με όλα αυτά που μας συμβαίνουν, στις 2/5 (μεσάνυχτα Σαββάτου): νέο έγγραφο της Υπουργού, στις 5/5/2020 οι εκπαιδευτικοί επιστρέφουν στα σχολεία!

Και τι κάνουμε με τις ηλεκτρονικές μας τάξεις, με τη σύγχρονη διδασκαλία, με τόσα που σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα στήσαμε;

Εδώ καταρρέουν όλα! Κάπου τότε ξεκίνησε και ο 2ος Γολγοθάς μας!

Έξι ηλεκτρονικές τάξεις για μένα, που με τόσο κόπο στήθηκαν και ανατροφοδοτήθηκαν, με ρυθμούς χελώνας και error 505, προχωρούν αυτήν την εβδομάδα!

Το Π.Σ.Δ. κάθε μέρα πεσμένο, οι εκπαιδευτικοί μπροστά σε μια οθόνη να περιμένουν εναγωνίως την ανάρτηση των μαθημάτων τους, την ψηφιακή επικοινωνία με τα παιδιά τους, να είναι ασυνεπείς άθελά τους στα rendez-vous και το Υπουργείο Παιδείας το χαβά του!

Αισθάνομαι προδομένη ! Από την Τετάρτη, στις 5/5/2020, είμαι στο λύκειό μου και συνεχίζω όλα τα ηλεκτρονικά μαθήματά μου, αν και όταν μου το επιτρέπει το Π.Σ.Δ.!

 

Χατζοπούλου Λία ΠΕ05

CC BY-NC 4.0 Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά-Μη Εμπορική Χρήση 4.0.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων