Οι διεπιστημονικές μας ομάδες πρότειναν ή ανανέωσαν σε 146 περιπτώσεις το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης συνεκπαίδευσης , από τις 653 περιπτώσεις που συνολικά αξιολογήσαμε, στη διάρκεια του σχολικού έτους 2023-2024 .
Η «παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση» ως εκπαιδευτική υπηρεσία, παρέχεται από το σχολικό πλαίσιο σε μαθητές που έχουν αξιολογηθεί από τη δομή μας. Δηλαδή προηγείται εισήγηση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ, αίτηση του γονέα στη σχολική μονάδα και έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης (π.χ. 11229 /Δ3/09-08-2022 & 15006/Δ3/04-11-2022).
Στην υπουργική απόφαση δεν γίνεται καμιά αναφορά σε ώρες ανά μαθητή διότι η «παράλληλη στήριξη- συνεκπαίδευση» προσφέρεται στους αναφερόμενους μαθητές για όλες τις ώρες που φοιτούν στο σχολείο και εμπλέκει/κινητοποιεί το σύνολο των εκπαιδευτικών και των υποστηρικτικών δομών που διαθέτει συγκεκριμένος ο εκπαιδευτικός οργανισμός. Στην ουσία συνίσταται σε μια σειρά διαφοροποιήσεις στο επίπεδο των εκπαιδευτικών στόχων, στην εξειδίκευση των μέσων και ειδικότερα στο περιεχόμενο και την εννοιολογική απαίτηση των μαθημάτων, τους προσδοκώμενους στόχους και τις διδακτικές μεθόδους ώστε να παρέχονται διευκολύνσεις στον/στην μαθητή/τρια, να αίρονται εμπόδια που συναντά κατά τη διδασκαλία. Οι προσαρμογές αυτές καταγράφονται και αποτελούν το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ) που κατανέμει ρόλους και καθήκοντα στους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς και συνυπογράφεται και από τους γονείς.
Στόχος του θεσμού της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης είναι να επιτευχθεί ο μέγιστος βαθμός αυτονομίας των μαθητών/μαθητριών, τόσο σε μαθησιακό όσο και σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο, για την μετάβαση τους από την εξατομικευμένη υποστήριξη στην αυτόνομη λειτουργία τους στο πλαίσιο της τάξης.
Ο/Η εκπαιδευτικός ΕΑΕ του θεσμού της παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης τοποθετείται σε σχολείο/ σχόλια όχι ως “ατομικός εκπαιδευτικός” μαθητών μαθητριών, αλλά με σκοπό την ένταξη τους στο σχολικό γίγνεσθαι, σε γνωστικό κοινωνικό και ψυχοσυναισθηματικό το επίπεδο. Η παρέμβαση του έχει τη δυνατότητα, σε συνεργασία με τον/ τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, να αναφέρεται στον/στην μαθητή/ μαθήτρια της παράλληλης στήριξης, στις μικρο-ομάδες της τάξης, καθώς και στο σύνολο της τάξης και του σχολείου…. Στο πλαίσιο αυτό οι εκπαιδευτικοί που εμπλέκονται στην εκπαίδευση του παιδιού ” συνεργάζονται συνεχώς υποχρεωτικά για την ολοκληρωμένη υποστήριξη των μαθητών/ μαθητριών με έγκριση παράλληλης στήριξης- συνεκπαίδευσης, καθώς και το σύνολο των μαθητών του Τμήματος. Επίσης, τηρείται ατομικός φάκελος και υλοποιείται εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ)”. Επισημαίνεται ότι ” η εξατομικευμένη υποστήριξη δεν σημαίνει αποκλειστική διδασκαλία με τη μορφή ένας προς ένα” και ότι ” η ομάδα σχεδιασμού” έχει τη δυνατότητα να τροποποιεί ανάλογα το Ε.Π.Ε και τις ώρες υποστήριξης, με εισήγηση του ΚΕΔΑΣΥ. Στην εφαρμογή των διαφοροποιήσεων της διδασκαλίας συμμετέχει όλο το εκπαιδευτικό του σχολείου και ενημερώνεται σε τακτική βάση ο γονέας/ κηδεμόνας του/ της μαθητή/ μαθήτριας. Η εφαρμογή του θεσμού αποτελεί ευθύνη του σχολείου ως φορέα και σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι ο/ η εκπαιδευτικός παράλληλη στήριξη συνεκπαίδευσης έχει ατομικά το σύνολο αυτής της ευθύνης.
Η συμβολή της κάθε διεπιστημονικής μας ομάδας στην διαμόρφωση του συνολικού αριθμού των προτάσεων του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ ΕΥΒΟΙΑΣ για ενεργοποίηση του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης – Συνεκπαίδευσης αναλύεται ως εξής: