σχέδιο δράσης για το σχολικό έτος 2023-24

Το σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας για το 2023-24 αφορά την ψηφιακή ενίσχυση του σχολείου μας  και έχει τίτλο ” Ενίσχυση της ψηφιακής υποδομής του σχολείου μας”year-2023-school-9240261-form-14-synopsis

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 4ος κύκλος ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ. ΤΙΤΛΟΣ:«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:
«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού
και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν
απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν
είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η
Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες,
περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω
από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια
σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή
ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις
αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα
πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.
Η εποικοδομητική προσέγγιση διδασκαλίας που ακολουθεί το συγκεκριμένο
πρόγραμμα ακολουθεί 5 φάσεις (στάδια) που περιλαμβάνουν: το στάδιο του
προσανατολισμού, της ανάδειξης των ιδεών των μαθητών, της αναδόμησης των
ιδεών, της εφαρμογής των νέων ιδεών και της ανασκόπησης, ενώ βασίζεται και στις
κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες του Vygotsky. Στόχος της μάθησης είναι η
τροποποίηση των γνώσεων που ήδη υπάρχουν και στόχος της διδασκαλίας είναι η
δημιουργία κατάλληλου και πλούσιου περιβάλλοντος με το οποίο αλληλεπιδρούν οι
μαθητές.

πρώτο εργαστήριο Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις

δεύτερο εργαστήριο Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά….

τρίτο εργαστήριο Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας….

τέταρτο εργαστήριο Ήλιε, Γη, Σελήνη. Μέρα ή Νύχτα;

πέμπτο εργαστήριο Όμορφες κόρες του Χρόνου…

έκτο εργαστήριο Ταξίδι στη Σελήνη…

έβδομο εργαστήριο Τι γνωρίζαμε; Τι γνωρίζουμε;

IMG 20230525 104544
οι πλανήτες στη σειρά

IMG 20230525 104731

οι πλανήτες σε τροχιά

IMG 20230526 104649
η γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο
IMG 20230529 153320
οι φάσεις της σελήνης
IMG 20230529 153338
το ηλιακό μας σύστημα
IMG 20230529 153356
ας ταξιδέψουμε
IMG 20230530 103706
η γη γυρίζει γύρω από τον άξονα της. Μέρα-Νύχτα
IMG 20230530 105241
Ρομποτική! η Bee-Βot πάει στον ήλιο
IMG 20230530 105802
Bee-Bot
IMG 20230530 110842
η Bee-Bot διαγράφει τις τροχιές των πλανητών
IMG 20230531 110202
Η Γη γυρίζει και οι εποχές αλλάζουν
IMG 20230531 110519
οι Bee-Bot ταξιδεύει στις εποχές
IMG 20230602 112331
ηλιακό σύστημα με πλαστελίνες

thumbnail image0 1 thumbnail image0 2 thumbnail image1

ψηφιακά παιχνίδια και ο χορός των πλανητών

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3ος ΚΥΚΛΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά. “Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά”

Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν
θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, αναγνωρίζοντας
τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή,να
αναστοχαστούν ως προς την προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν
συγκεκριμένες συμπεριφορές που συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών
απορριμμάτων στην καθημερινή ζωή.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει να δράσει μετασχηματιστικά,
εμπλέκοντας τους/τις μαθητές/-τριες σε δραστηριότητες που προωθούν τις θετικές
περιβαλλοντικές συμπεριφορές στην καθημερινή πρακτική, ενθαρρύνοντας, έτσι,
και τους γονείς τους, αλλά και άλλους, να υιοθετήσουν αυτές τις συμπεριφορές.

Συμβουλές από τα παιδιά για καθαρές θάλασσες

Η αφίσα μας

IMG 20230503 112402

thumbnail image0 thumbnail image3 1 thumbnail image4 1 thumbnail image5 1

Μια θάλασσα πλαστικά στη τάξη μας! κολυμπήσαμε, ψαρέψαμε, συζητήσαμε, ερευνήσαμε, είδαμε ενημερωτικά σποτάκια και εκπαιδευτικά βίντεο, στείλαμε email με τις απορίες μας σε ειδικούς, δημιουργήσαμε την δικιά μας αφίσα και καθαρίσαμε την “θάλασσα” της τάξης μας. Δώσαμε υπόσχεση με την πρώτη ευκαιρία να καθαρίσουμε την κοντινή μας παραλία όλοι μαζί.

Καλό Πάσχα

Καλή Ανάσταση Καλό Πάσχα και χρόνια πολλά!  Το Φως της Ανάστασης να χαρίζει ελπίδα, αδελφοσύνη, αισιοδοξία και δύναμη!

«Η υψηλότερη μορφή της άνοιξης που ξέρω: μια ελληνική Μεγάλη Εβδομάδα» (Γ. Σεφέρης, Δοκιμές, Βʼ 94).

IMG 20230406 112826

IMG 20230405 112158

IMG 20230405 112150

IMG 20230405 112134

IMG 20230405 112055

IMG 20230405 112051

IMG 20230405 111715

IMG 20230405 111722

IMG 20230405 111749

IMG 20230405 111835

IMG 20230405 111936

IMG 20230405 112033

IMG 20230405 112042

IMG 20230328 150127

 

Είναι Άνοιξη πια…

Σταγόνες φωτός και βροχής (Απόσπασμα)

Σταγόνες φωτός και βροχής
Είναι ένα φως γύρω μας και μέσα μας, που δε στερεύει
Δε χωράει ο πόνος μας μέσα στο φως. Ας τον διώξουμε, θα τον διώξουμε.
Όπου και να ψάξεις είναι φως. Το φως κερδίζει απ΄ την αρχή τα χέρια μας.
Είναι Άνοιξη πια, δε χωράει η πίκρα μέσα στο φως.
Να λες: ουρανός, κι ας μην είναι.
Γιάννης Ρίτσος

IMG 20230323 091028 IMG 20230323 091042 IMG 20230323 091049

IMG 20230323 091058 IMG 20230323 091112 IMG 20230323 091128

IMG 20230529 153200
dav
IMG 20230529 153206
dav
IMG 20230529 153226
dav
IMG 20230529 153247
dav
IMG 20230529 153253
dav

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2ος κύκλος Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Ιανουάριος-Φεβρουάριος

P3150033 P3150034 P3150035 P3150037 P3150039 P3150041 P3150042 P3150043 P3150046