Το σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας για το 2023-24 αφορά την ψηφιακή ενίσχυση του σχολείου μας και έχει τίτλο ” Ενίσχυση της ψηφιακής υποδομής του σχολείου μας”year-2023-school-9240261-form-14-synopsis
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο:
«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού
και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν
απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν
είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η
Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες,
περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω
από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια
σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή
ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις
αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα
πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.
Η εποικοδομητική προσέγγιση διδασκαλίας που ακολουθεί το συγκεκριμένο
πρόγραμμα ακολουθεί 5 φάσεις (στάδια) που περιλαμβάνουν: το στάδιο του
προσανατολισμού, της ανάδειξης των ιδεών των μαθητών, της αναδόμησης των
ιδεών, της εφαρμογής των νέων ιδεών και της ανασκόπησης, ενώ βασίζεται και στις
κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες του Vygotsky. Στόχος της μάθησης είναι η
τροποποίηση των γνώσεων που ήδη υπάρχουν και στόχος της διδασκαλίας είναι η
δημιουργία κατάλληλου και πλούσιου περιβάλλοντος με το οποίο αλληλεπιδρούν οι
μαθητές.
πρώτο εργαστήριο Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις
δεύτερο εργαστήριο Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά….
τρίτο εργαστήριο Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας….
τέταρτο εργαστήριο Ήλιε, Γη, Σελήνη. Μέρα ή Νύχτα;
Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν
θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, αναγνωρίζοντας
τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή,να
αναστοχαστούν ως προς την προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν
συγκεκριμένες συμπεριφορές που συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών
απορριμμάτων στην καθημερινή ζωή.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει να δράσει μετασχηματιστικά,
εμπλέκοντας τους/τις μαθητές/-τριες σε δραστηριότητες που προωθούν τις θετικές
περιβαλλοντικές συμπεριφορές στην καθημερινή πρακτική, ενθαρρύνοντας, έτσι,
και τους γονείς τους, αλλά και άλλους, να υιοθετήσουν αυτές τις συμπεριφορές.
Συμβουλές από τα παιδιά για καθαρές θάλασσες
Η αφίσα μας
Μια θάλασσα πλαστικά στη τάξη μας! κολυμπήσαμε, ψαρέψαμε, συζητήσαμε, ερευνήσαμε, είδαμε ενημερωτικά σποτάκια και εκπαιδευτικά βίντεο, στείλαμε email με τις απορίες μας σε ειδικούς, δημιουργήσαμε την δικιά μας αφίσα και καθαρίσαμε την “θάλασσα” της τάξης μας. Δώσαμε υπόσχεση με την πρώτη ευκαιρία να καθαρίσουμε την κοντινή μας παραλία όλοι μαζί.
Σταγόνες φωτός και βροχής
Είναι ένα φως γύρω μας και μέσα μας, που δε στερεύει
Δε χωράει ο πόνος μας μέσα στο φως. Ας τον διώξουμε, θα τον διώξουμε.
Όπου και να ψάξεις είναι φως. Το φως κερδίζει απ΄ την αρχή τα χέρια μας.
Είναι Άνοιξη πια, δε χωράει η πίκρα μέσα στο φως.
Να λες: ουρανός, κι ας μην είναι. Γιάννης Ρίτσος
Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα