Οι περισσότεροι μαθητές είναι εξοικειωμένοι και συνάμα ενεργοί χρήστες της κινητής τηλεφωνίας. Αν και το κινητό διευκολύνει το διαμοιρασμό και την ανταλλαγή πληροφοριών, μπορεί να αποτελέσει ένα κακόβουλο εργαλείο, εφόσον δεν χρησιμοποιηθεί σωστά. Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές χρησιμοποιούν τα έξυπνα κινητά τους (ή και «κουτά» ενίοτε) για να μοιράζονται πράγματα που ποτέ δεν θα έκαναν υπό κανονικές συνθήκες: από ακατάλληλα σχόλια ως το sexting, τα οποία όλα αυτά μαζί συνιστούν ένα επικίνδυνο ναρκοπέδιο.
Κατά συνέπεια, ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην τήρηση της ασφάλειας των μαθητών του στο διαδίκτυο; Οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, μπορούν να μπλοκάρουν ιστοσελίδες στους υπολογιστές των εργαστηρίων, αλλά όταν πρόκειται για το προσωπικό τηλέφωνο ενός μαθητή … αυτό αποτελεί μια δύσκολη περίπτωση.
Έτσι, αντί να βλέπουν το πρόβλημα ως κάτι που πρέπει να μπλοκαριστεί, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δουν τον «υπερδιαμοιρασμό» (over-sharing) πληροφοριών από τους μαθητές, ως κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Το πρώτο βήμα είναι να προσδιοριστούν πρωτίστως τα όρια και τα οποία θα πρέπει να καθοριστούν σαφέστατα.
Δείτε το παρακάτω βίντεο και διαβάστε τον αναθεωρημένο 5σέλιδο οδηγό του εκπ/κού.
[…] ηγή: http://blogs.sch.gr/internet-safety/archives/730 by Δημήτρης Κυριακού κάτω από: Εκπαίδευση | Δεν […]
[…] […]
[…] […]
[…] Από […]
[…] […]