Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

Ευρωπαϊκό Βραβείο Γαλλικής Γλώσσας eTwinning στο έργο μας «Twinlettres»

Συγγραφέας: ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ στις 26/10/2018

Το ευρωπαικό μας έργο «Twinlettres : regards critiques sur le monde» που εμπνεόταν από το έργο του  Montesquieu  και τις ανθρωπιστικές αξίες της Γαλλικής Επανάστασης, είναι ανάμεσα στους νικητές του φετινού διαγωνισμού των Βραβείων eTwinning 2018 ! Συγχαρητήρια σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς,  που συμμετείχαν στο έργο !

https://www.etwinning.net/el/pub/highlights/european-prizes-winners-2018.htm

http://www.etwinning.gr/2016-02-29-10-54-36/2016-02-29-10-56-25/841-etwinning-eu

Την Πέμπτη 25 Οκτωβρίου, η τελετή απονομής των Ευρωπαικών βραβείων 2018 κατά τη διάρκεια του Ετήσιου Συνεδρίου eTwinning που φέτος πραγματοποιήθηκε στη Βαρσοβία. Είμασταν εκεί όλη η ομάδα εκπαιδευτικών μαζί, από πέντε χώρες (Βέλγιο, Ελλάδα, Ισπανία, Ρουμανία, Τυνησία) για να παραλάβουμε το Βραβείο Γαλλικής Γλώσσας για το έργο «Twinlettres : regards critiques sur le monde» !

Από το σχολείο μας βραβεύτηκαν οι καθηγήτριες Ελένη Σταυροπούλου (ΠΕ05) και Ευσταθία Αγγελή (ΠΕ08). Στο έργο συμμετείχαν οι 32 μαθητές Γαλλικών των τμημάτων Γ1 και Γ3 της σχολικής χρονιάς 2016-17 καθώς και οι καθηγητές Έλενα Βότση(ΠΕ02), Χρυσοβαλάντη Διαμαντή  (ΠΕ02), Νικόλαος Ζήκος (ΠΕ04,1).

 

 

 

 

 

 

Τέλος, ας σημειωθεί οτι το έργο «Twinlettres» συγκαταλέγεται ανάμεσα στα 20 έργα eTwinning που προτείνονται ως παραδείγματα καλής πρακτικής από το βιβλίο eTwinning 2018 με τίτλο «Η πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης μέσω του eTwinning» (δες. Σελ. 26) https://europa.eu/cultural-heritage/toolkits/etwinning-book-cultural-heritage_en

 

Κατηγορία Γαλλικά, Ξένες Γλώσσες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευρωπαϊκό Βραβείο Γαλλικής Γλώσσας eTwinning στο έργο μας «Twinlettres»

«Twinfeuill’ton : amours et préjugés de jadis à nos jours» «Twinfeuill’ton : έρωτας και προκατάληψη άλλοτε και τώρα»

Συγγραφέας: ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ στις 24/09/2018

Ένα νέο ευρωπαικό έργο Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης eTwinning για τη σχολική χρονιά 2018-19 σε συνεργασία με μαθητές 10 σχολείων από το Βέλγιο, την Ελλάδα, την Ισπανία, Ιταλία, Ρουμανία και Τυνησία.   https://twinspace.etwinning.net/72583/home

 

Με  την ευκαιρία του Ευρωπαικού Έτους πολιτιστικής Κληρονομιάς, οι μαθητές του νέου μας έργου δημιουργικής γραφής θα επιχειρήσουν να γράψουν συνεργατικά ένα μυθιστόρημα σε συνέχειες έχοντας σαν αφετηρία το ιπποτικό μυθιστόρημα Aucassin et Nicolette. Οι περιπέτειες του νεαρού ζευγαριού που θα πρέπει να ξεπεράσει διάφορα κοινωνικά εμπόδια για να μπορέσει να ενωθεί, θα ωθήσουν τους μαθητές να προβληματιστούν γύρω από τις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα, το ρατσισμό και την ανθρώπινη και πολιτιστική ποικιλομορφία, αλλά και να συνειδητοποιήσουν τη δύναμη του έρωτα που, «ανίκητος στη μάχη», θα καταφέρει να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια.

Στο έργο συμμετέχουν διαθεματικά και εκπαιδευτικοί άλλων ειδικοτήτων του σχολείου μας : οι κες  Κωνσταντίνα Τσαγκρίδου  (Λογοτεχνία), Ευσταθία Αγγελή (Καλλιτεχνικά), Ευανθία Καγκάδη (Μουσική) με τους μαθητές του Γ3,  και η κα Έλενα Βότση (Ιστορία με το Γ3, και Ιλιάδα με το Β4) οι οποίες  προσεγγίσουν το αντικείμενο του προγράμματος από την σκοπιά της ειδικότητάς τους.

Το τελικό προίον του έργου είναι ένα ηλεκτρονικό βιβλίο 86 σελίδων. Περιλάμβάνει το συνεργατικό μυθιστόρημα Κας και Σοφί (13 κεφάλαια, αλλά και ποιήματα, σχέδια, βίντεο)  https://issuu.com/helenestavropoulou/docs/e_book5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Άλλες ενδιάμεσες εργασίες :

Οι μαθητές Γαλλικών του Γ3 παρουσιάζονται και εύχονται Καλά Χριστούγεννα στους εταίρους μαθητές του έργου από το Βέλγιο, την Ισπανία, Ιταλία, Ρουμανία και Τυνησία.

Οι προπαρασκευαστικές δραστηριότητες δημιουργικής γραφής των μαθητών κατά τη διάρκεια του 1ου Βήματος του έργου  https://blogclassefle.wordpress.com/

Εκφραστική ανάγνωση των επεισοδίων I-IV του μυθιστορήματος Aucassin et Nicolette από τους μαθητές του Γ3 και του Β4 κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής με σκοπό τη μεταφορά της πλοκής του μυθιστορήματος στη σημερινή εποχή.

Διαθεματική προσέγγιση με δραστηριότητες γύρω από την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας : Οι μαθητές τραγουδούν Ερωτόκριτο στο μάθημα της Μουσικής, με τη κα Ευανθία Καγκάδη.

Περισσότερα στην η-τάξη http://Γαλλικά Γ’ Γυμνασίου (Γ3). Πρόγραμμα eTw 2018-19. «TWINFEUILL’TON»

Κατηγορία Γαλλικά, Ξένες Γλώσσες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο «Twinfeuill’ton : amours et préjugés de jadis à nos jours» «Twinfeuill’ton : έρωτας και προκατάληψη άλλοτε και τώρα»

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΦΑΚΕΛΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΣΤΟ ΖΑΝΝΕΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Συγγραφέας: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΖΑΝΝΕΙΟ στις 28/06/2018

 

AM Ονοματεπώνυμο Κλάδος Μόρια
226266 ΓΕΩΡΓΟΠΟΛΟΥ ΚΡΥΣΤΑΛΩ ΠΕ01 16
173446 ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ ΠΕ02 37
167534 ΣΠΥΡΑΛΑΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΕ01 28
173534 ΤΣΑΓΚΡΙΔΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΕ02 37,5

Το Αρχείο με τα αναλυτικά μόρια της αξιολόγησης εδώ: katataxi_ekpaideytikon_apospasi_2017_2018

Το ΕΠΕΣ του Ζαννείου Πειραματικού Γυμνασίου

Κατηγορία Ανακοινώσεις, ΕΠΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΦΑΚΕΛΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΗ ΣΤΟ ΖΑΝΝΕΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Αστραπιαίο Πρωτάθλημα Σκάκι (blitz 3’+3″) 2018

Συγγραφέας: Ανδρέας Ρηγάτος στις 22/05/2018

Αστραπιαίο Σκάκι  (blitz 3+3)  ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ 2018 στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο & Λύκειο

Σαράντα μαθητές (39 αγόρια και ένα κορίτσι) από τα δύο σχολεία συναντήθηκαν και έπαιξαν σκάκι με ευκαιρία το τέλος των μαθημάτων. Νικήτρια με το απόλυτο σκόρ 6 νίκες σε 6 αγώνες αναδείχθηκε η μαθήτρια της Β Λυκείου Λουκία Πραματευτάκη!!

 

Τα αποτελέσματα για το Λύκειο:

  1. ΠΡΑΜΑΤΕΥΤΑΚΗ ΛΟΥΚΙΑ  Β ΛΥΚΕΙΟΥ 6 βαθμούς  χρυσό μετάλλιο
  2. ΚΟΛΥΒΑΣ ΑΡΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ 5 βαθμούς αργυρό μετάλλιο
  3. ΜΕΞΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ 5 βαθμούς χάλκινο μετάλλιο

Τα αποτελέσματα για το Γυμνάσιο:

  1. ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 4 βαθμούς χρυσό μετάλλιο
  2. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 4 βαθμούς αργυρό μετάλλιο
  3. ΜΟΣΧΟΝΑΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ 4 βαθμούς χάλκινο μετάλλιο

Τα αναλυτικά αποτελέσματα στην διεύθυνση: http://chess-results.com/tnr355968.aspx?lan=1&art=1

Στους νικητές εκτός από τα μετάλλια δώθηκαν και σκακιστικά βιβλία.

Η ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ ΤΗΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

Διοργάνωση: Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο & Ζάννειο Πειραματικό Λύκειο.

Χώρος Αγώνων: Η Αίθουσα 210 του δευτέρου ορόφου.

Διεύθυνση Αγώνων: Λεοντοπούλου Παρασκευή

Επικεφαλής Διαιτητής: Ανδρέας Ρηγάτος

Πρόγραμμα αγώνων: Τετάρτη  23 Μαΐου 2018

Επιβεβαίωση συμμετοχών: 9:50 – 10:05 (πρώτο διάλειμμα)

1ος γύρος 10:15 – Τελετή λήξης-απονομές: 12:30

Σύστημα Αγώνων: Ελβετικό 6 γύρων σε έναν ενιαίο όμιλο.

Χρόνος Σκέψης:  3’ + 3’’/κίνηση για κάθε παίκτη

Δικαίωμα συμμετοχής:  Όλοι οι μαθητές του Ζαν. Πειρ. Γυμνασίου και του Ζαν. Πειρ. Λυκείου .

Αρχική κατάταξη: Με βάση το blitz rating, μετά το διεθνές ΕΛΟ, το εθνικό ΕΛΟ και τέλος αλφαβητικά

Έπαθλα: Θα δοθούν μετάλλια στους τρεις πρώτους μαθητές/τριες του Λυκείου και στους τρεις πρώτους μαθητές/τριες του Γυμνασίου.

Ισοβαθμία: Σε περίπτωση ισοβαθμίας θα ισχύσουν τα παρακάτω κριτήρια:

1) Ο μεταξύ τους αγώνας εφόσον όλοι έχουν αγωνιστεί μεταξύ τους
2) Μπούχολτς (βαθμοί αντιπάλων)
3) Άθροισμα προοδευτικής βαθμολογίας και τα κριτήρια άρσης της,
4) Αριθμός νικών
Για ότι δεν προβλέπεται ισχύουν οι κανονισμοί της FIDE και της ΕΣΟ.

Δημοσίευση Αποτελεσμάτων: http://chess-results.com/tnr355968.aspx?lan=1

Δηλώσεις συμμετοχής-πληροφορίες: Στην διεύθυνση (rigatos@sch.gr) , και στα μέλη της οργανωτικής επιτροπής, αναφέροντας ονοματεπώνυμο, τάξη, σχολείο, elo (αν υπάρχει).

 

Οργανωτική Επιτροπή: Ανδρέας Ρηγάτος, Σοφία Ντούσκα, Παρασκευή Λεοντοπούλου, Γεώργιος Μαυρομάτης.

Κατηγορία Δραστηριότητες, Πολιτιστικά, Προγράμματα, Σκάκι | Με ετικέτα: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αστραπιαίο Πρωτάθλημα Σκάκι (blitz 3’+3″) 2018

ΤΑ ΚΟΜΙΚΣ ΜΑΣ 2017-18

Συγγραφέας: ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΑΓΓΕΛΗ στις 20/05/2018

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΤΑ ΚΟΜΙΚΣ ΜΑΣ 2017-18

Το Ζαννειόφωνο στην συχνότητα του Europeanschoolradio για την ημέρα του π

Συγγραφέας: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΖΑΝΝΕΙΟ στις 15/05/2018

Φέτος, με αφορμή το έτος Μαθηματικών όπως έχει ορίσει το Υπουργείο Παιδείας και κέντρο τις 14 Μαρτίου (Παγκόσμια μέρα εορτασμού της μαθηματικής σταθεράς του π)  γιορτάσαμε τη μέρα του π στο σχολείο μας με μια σειρά εκδηλώσεων. Οι σχετικές δράσεις οργανώθηκαν από το ΣΕΠΕ του  Ζάννειου Γυμνασίου. Αναπτύχθηκαν σε πολλά μαθήματα και η κεντρική εκδήλωση έγινε στην αίθουσα εκδηλώσεων στις 14 Μαρτίου 2018.

Η διαθεματική προσέγγιση έδωσε μια ευρεία διάσταση στη μελέτη του θέματος, διερευνώντας το όχι μόνο μαθηματικά αλλά και μουσικά, καλλιτεχνικά, φιλολογικά (ποιητικά και λογοτεχνικά), θεολογικά. Στα ξενόγλωσσα μαθήματα μελετήθηκαν ποιήματα, στην πληροφορική εφαρμογές, στα θρησκευτικά αρχαιολογικά ευρήματα, στα μαθηματικά αποδείξεις του, στους ΄Ορνιθες του Αριστοφάνη και στο κλασικό ρητό «Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί» έγινε φιλολογική προσέγγιση και ερμηνεία, στη ζωγραφική έφτιαξαν αφίσες και είδαν οι μαθητές την καλλιτεχνική έκφρασή του. Στον Όμιλο κινηματογράφου παρακολούθησαν σχετική ταινία και τη συζήτησαν.

Η κεντρική εκδήλωση στις 14 Μαρτίου είχε μαζική συμμετοχή των μαθητών κυρίως της Γ΄ τάξης, που συμμετείχαν σε πλήθος δράσεων ( πειράματα, απαγγελίες, παιχνίδια, ζωγραφική κλπ). Οι καθηγητές/τριες του σχολείου υποστήριξαν τον κύκλο των δράσεων με πλούσιο υλικό.

Ο Όμιλος ραδιοφώνου έφτιαξε μια εκπομπή με υλικό από αυτές τις δράσεις και άλλα σχετικά κείμενα αλλά και τραγούδια που έχουν δημιουργηθεί σχετικά με τη σταθερά του π.  Η εκπομπή έχει γίνει εξ ολοκλήρου από τα παιδιά ( συνεντεύξεις, έρευνα, κείμενα, επεξεργασία ήχου, μουσική επιμέλεια) και στην τελική ηχογράφηση είχαμε την αμέριστη στήριξη του ηχολήπτη Θανάση Καλοδούκα στο φιλόξενο χώρο του δημοτικού σταθμού του δήμου Πειραιά, το Κανάλι Ένα.

Η εκπομπή  του « Ζαννειόφωνου», όπως λέγεται η ομάδα μας ακούστηκε από τη διαδικτυακή συχνότητα του Europeanschoolradio στις  20 Απριλίου 2018 και θα ακουστεί πάλι στις 24 ΜαΪου 2018 από την ίδια συχνότητα. Μπορείτε να κατεβάσετε από το blog μας την εκπομπή ή να την παρακολουθήσετε στη διαδικτυακή σελίδα: https://soundcloud.com/xfg2571n3jxo/ekpomph-gia-to-p

Κωνσταντίνα Τσαγκρίδου

Φιλόλογος

Κατηγορία Ανακοινώσεις, Δραστηριότητες, Εκδηλώσεις, Όμιλοι | Με ετικέτα: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Ζαννειόφωνο στην συχνότητα του Europeanschoolradio για την ημέρα του π

Η διδασκαλία των Μαθηματικών στην Αγγλική Γλώσσα με χρήση ΤΠΕ: Μια μελέτη περίπτωσης μεθόδου CLIL

Συγγραφέας: ΣΤΟΥΠΑ ΕΙΡΗΝΗ στις 11/05/2018

Τίτλος: Τα Πρακτικά του 5ου Συνεδρίου: Νέος Παιδαγωγός / Αθήνα, 28 και 29 Απριλίου 2018 (εφαρμογή με link)

Γλώσσες: Ελληνική (gre)

ISBN: 978-618-82301-4-9

Συμπεράσματα

Η συνολική αξιολόγηση της εκπαιδευτικής δράσης δείχνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών αποτιμά θετικά την όλη συμμετοχή στο CLIL διδακτικό σενάριοκαι με την παράλληλη διδασκαλία των Μαθηματικών και της Αγγλικής γλώσσας . Η θετική στάση διατηρείται σε ό,τι αφορά το πρόσφορο και ζεστό κλίμα που δημιουργήθηκε με την παρουσία των δυο καθηγητών. Σε κλίμα γενικής επιδοκιμασίας κινήθηκε και η διάθεση υπέρ της ποικιλίας των δραστηριοτήτων κι ερεθισμάτων που τους παρείχε η συγκεκριμένη διδασκαλία. Πρέπει να σημειωθεί ότι στην αξιολόγηση της παραπάνω εκπαιδευτικής δράσης συμμετείχε  και μια  φοιτητήτρια του τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας του ΕΚΠΑ που έκανε την πρακτική του στο σχολείο μας και παρακολούθησε δια ζώσης τη διαθεματική αυτή διδασκαλία απαντώντας ανώνυμα σε αντίστοιχο ερωτηματολόγιο.  Η επεξεργασία του ερωτηματολογίου κατέδειξε ότι η φοιτήτρια ταυτίζεται με την πλειοψηφία των μαθητών και θεωρεί αποτελεσματικό το πρόγραμμα CLIL τόσο στη βελτίωση και εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας όσο και στην εύκολη κατανόηση των μαθηματικών προβλημάτων που διαπραγματευόταν το διδακτικό σενάριο.

Η εκπαιδευτική δραστηριότητα επέδρασε θετικά στο επίπεδο των γνώσεων που αποκόμισαν οι μαθητές τόσο στην επίλυση προβλημάτων ποσοστών όσο και στην ερμηνεία γραφημάτων στατιστικής με την δημιουργική χρήση της Αγγλικής γλώσσας.

Εστιάζοντας στη σημασία των δεξιοτήτων μάθησης μέσω των εποικοδομητικών μεθοδολογιών σε συνεργατικά περιβάλλοντα αντιλαμβανόμαστε ότι η εκμάθηση του περιεχομένου μέσω μιας γλώσσας (ως μέσο διδασκαλίας) μπορεί να προσφέρει ένα καλό περιβάλλον μάθησης τόσο για την εκμάθηση του περιεχομένου όσο και για την ανάπτυξη της γλώσσας και ότι η μέθοδος CLIL μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για την αλλαγή αυτή (Mehisto, 2008). Τέλος, με την προσέγγιση αυτή οι αδύνατοι μαθητές νοιώθουν ψυχολογικά ασφαλείς καθώς απαλλάσσονται από το άγχος της αποτυχίας και εξασφαλίζουν βοήθεια και υποστήριξη στην προσπάθεια τους για κατάκτηση της γνώσης (Ματσαγγούρας, 1988). Αυτή ακριβώς η ατμόσφαιρα, η απαλλαγμένη από το άγχος της αποτυχίας, διαπιστώθηκε καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των διδακτικών σεναρίων και στις δύο τάξεις όπου εφαρμόστηκε, επιβεβαιώνοντας ότι η παράλληλη διδασκαλία των Μαθηματικών με την εφαρμογή της μεθόδου CLIL και τη χρήση ΤΠΕ προσφέρει στούς μαθητές μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου και τη χρήση της γλώσσας.

 Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:

Αγγελική Παπαγεωργίου ΠΕ06

Ειρήνη Στουπά ΠΕ03

Κατηγορία Αγγλικά, Μαθηματικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η διδασκαλία των Μαθηματικών στην Αγγλική Γλώσσα με χρήση ΤΠΕ: Μια μελέτη περίπτωσης μεθόδου CLIL

Εορτασμός της «ημέρας του π» στο Ζάννειο Πειραματιό Γυμνάσιο

Συγγραφέας: Ανδρέας Ρηγάτος στις 24/04/2018

Οι εκπαιδευτικοί του Ζαννείου Πειραματικού Γ/σιου που συμμετείχαν στην διοργάνωση της Ημέρας του π.

Στα πλαίσια του Έτους Μαθηματικών  μετά  από πρόταση του  Επιστημονικού Εποπτικού Συμβούλιου (ΕΠΕΣ) του Ζαννείου Πειραματικού Γυμνασίου, την Τετάρτη 14/3  εορτάστηκε η «η ημέρα του π» στο  χώρο του Θεάτρου του σχολείου.

Ο εορτασμός περιελάμβανε τέσσερις  θεματικές ενότητες:

  1. Έκθεση έργων των μαθητών για το π σε μορφή πόστερ.
  2. Μικροπειράματα Υπολογισμού της τιμής του π.
  3. Παρουσιάσεις και ομιλίες μαθητών για το π.
  4. Ομιλία-Παρουσίαση του Συμβούλου Μαθηματικών κ. Θεοδόσης Παπανικολάου με θέμα : «Υπολογισμός του π από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα».

Μικροπειράματα για τον Υπολογισμό του π

  • Πείραμα 1: Μέτρηση κύκλων με Διαστημόμετρο.
  • Πείραμα 2: Η Μέθοδος της Εξάντλησης του Αρχιμήδη με χάρακα και διαβήτη.
  • Πείραμα 3: Η Μέθοδος της Εξάντλησης του Αρχιμήδη με Αριθμομηχανή.
  • Πείραμα 4:  Μέτρηση της περιόδου απλoύ Εκκρεμούς.
  • Πείραμα 5: Άθροισμα Άπειρων Όρων με Αριθμομηχανή.
  • Πείραμα 6: Βελάκια σε Στόχο (Μέθοδος Monte Carlo).
  • Πείραμα 7: Ρήψη οδοντογλιφίδων (Μέθοδος Buffon).

Στις δραστηριότητες συμμετείχαν όλοι οι μαθητές της Γ’ Τάξης και κάποιοι από τους μαθητές των άλλων τάξεων μέσω των Ομίλων του σχολείου (Φυσικής, Μαθηματικών, Ραδιοφώνου, Κινηματογράφου, Αγγλικής Γλώσσας).

Οι μαθητές του Ομίλου Ραδιοφώνου κατά την διάρκεια της εκδήλωσης πήραν συνέντευξη από όσους συμμετείχαν σε αυτή μαθητές και διδάσκοντες. Οι μαθητές του ίδιου ομίλου με συντονίστρια την φιλολόγο κ.  Κωνσταντίνα Τσαγγκρίδου παρουσίασαν ωριαία ραδιοφωνική εκπομπή  από τη διαδικτυακή συχνότητα του Europeanschoolradio. (Για να ακούσετε όλη την εκπομπή επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: http://grafis.sch.gr/index.php/s/cydqJ5svLvHqNzb)

Οι εκπαιδευτικοί που συνέβαλαν στην επιτυχή ολοκλήρωση της εκδήλωσης  είναι οι παρακάτω:

Ανδρέας Ρηγάτος Πληροφορικής & Φυσικής,

Ειρήνη Στουπά Μαθηματικός,

Ευσταθία Αγγελή Καλλιτεχνικών,

Σοφία Ντούσκα Πληροφορικής,

Ελένη Σταυροπούλου Γαλλικής,

Αγγελική Παπαγεωργίου Αγγλικής,

Κωνσταντίνα Τσαγγκρίδου φιλόλογος,

Ελένη Μαρινάτου φιλόλογος,

Ιωάννης Σπυράλατος θεολόγος,

Ελένη Βότση Φιλόλογος,
Την εκδήλωση παρακουλήθησε η πρόεδρος τους ΕΠΕΣ Δέσποινα Πόταρη καθηγήτρια στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Ζαννείου Πειραματικού Γυμνασίου πρόσφερε μια τούρτα στην επιφάνεια της οποίας είχαν αναγραφεί ψηφία του π.

 

Ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας Ιωάννης Σπυράλατος κάλυψε με «φωτορεπορτάζ» όλη την εκδήλωση. Οι φωτογραφίες βρίσκονται στον παρακάτω σύνδεσμο:  http://grafis.sch.gr/index.php/s/Pmhi1NVI63U1wT1

Κατηγορία Ανακοινώσεις, Δραστηριότητες, Εκδηλώσεις, ΕΠΕΣ, Μαθηματικά, Πληροφορική, Σχολικές Εορτές, Φυσική | Με ετικέτα: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εορτασμός της «ημέρας του π» στο Ζάννειο Πειραματιό Γυμνάσιο

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δράση με τίτλο: «Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ» Διαθεματική προσέγγιση και συνάντηση των Μαθηματικών και της γεωμετρίας στη τέχνη

Συγγραφέας: ΣΤΟΥΠΑ ΕΙΡΗΝΗ στις 10/03/2018

Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ»: Ένα ταξίδι από την αισθητική της Τέχνης στη λογική των Μαθηματικών.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:

ΕΙΡΗΝΗ   ΣΤΟΥΠΑ   ΠΕ03

ΕΥΣΤΑΘΙΑ   ΑΓΓΕΛΗ   ΠΕ08

ΣΧΟΛΕΙΟ:

ΖΑΝΝΕΙΟ Π.ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ: 50  μαθητές

ΤΑΞΕΙΣ:  Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ:Η διαθεματική αυτή εργασία αποσκοπεί στην κατανόησητης χρησιμότητας του αριθμού Φ.Διότι ο αριθμός Φ, γνωστός και ως Χρυσή Τομή, είναι αυτός που συνδέει με εξαιρετική ακρίβεια την αρμονία των μαθηματικών με αυτή της φύσης, αλλά και της τέχνης.Ο χρυσός λόγος ή χρυσός κανόνας αλλά και η θεϊκή αναλογία, αποτελούσε για τους αρχαίους Έλληνες γεωμέτρες, γλύπτες και αρχιτέκτονες το «δόγμα της ωραιότητας».

Λόγος για την αρμονία

H αρμονία που βρίσκεται σε υπερβολικά πολλά στοιχεία της φύσης δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τους ιδιαίτερα παρατηρητικούς αρχαίους Έλληνες μαθηματικούς Πυθαγόρα και Ευκλείδη. Ο «χρυσός» αριθμός ΦΑναζητώντας τον τύπο που δίνει αυτή τη τέλεια αναλογία, ο Πυθαγόρας και ο Ευκλείδης αφιέρωσαν αρκετό χρόνο από τις ζωές τους και εν τέλει κατάφεραν να βρουν ένα… μαγικό αριθμό. Ο Πυθαγόρας είναι θεωρητικά ο πρώτος που ανακάλυψε το «χρυσό» αριθμό Φ, όμως η πρώτη γραπτή απόδειξη ύπαρξης του βρίσκεται σε ένα εκ των δεκατριών βιβλίων των «Στοιχείων» του Ευκλείδη.
Η αισθητική τελειότητα
Πολλοί  καταξιωμένοι ζωγράφοι, έκρυβαν το μυστικό της απόλυτης συμμετρίας των πινάκων τους. Αυτό δεν είναι άλλο από την χρυσή τομή. Ενδεικτικά: Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Βίνσεντ Βαν Γκονγκ, Σάντρο Μποτιτσέλι. Με τη χρυσή τομή κατάφερναν να δημιουργήσουν πίνακες αισθητικά τέλειους. Επίσης, οι πίνακές τους ήταν απολύτως φυσικοί, εφόσον η χρυσή τομή βρίσκεται στη φύση. Ο Μιχαήλ Άγγελος, εκτός από τη ζωγραφική, χρησιμοποίησε τη χρυσή τοµή και στη γλυπτική, όπως στο δημιούργημά του «∆αυίδ». Οι αναλογίες του ∆αυίδ συµµορφώνονται µε τη χρυσή τομή από τη θέση του ομφαλού σε σχέση µε το ύψος του µέχρι τη θέση των αρθρώσεων στα δάχτυλά του. Στην Αφροδίτη της Μήλου, αριστούργημά του Αγήσανδρου ή Αλέξανδρου της Αντιοχείας, η θέση του ομφαλού επίσης χωρίζει το άγαλμα σε μέσο και άκρο λόγο.

Βασικές επιδιώξεις της δράσης είναι:

Η κατανόηση ότι η χρήση του «μαγικού» αριθμού στην αρχιτεκτονική, την γλυπτική, τη ζωγραφική αλλά ακόμα και τη μουσική, αποτελεί τη βάση της αρμονίας και της ομορφιάς  σε όλες τις εκφάνσεις της τέχνης και της αισθητικής.

Η γνώση του ορισμού ότι η χρυσή τομή, θεωρείται η πλέον αρμονική διαίρεση ενός ευθύγραμμου τμήματος σε δύο άνισα μέρη, ώστε το ένα να μην είναι αισθητικά μεγαλύτερο του άλλου, δηλαδή να έχουν τόση αντίθεση μεταξύ τους ώστε να μη χάνεται η ενότητα του όλου.

Η επισήμανση ότι όσον αφορά τη γεωμετρία, οι κυριότερες γεωμετρικές κατασκευές που βασίζονται στη χρυσή τομή είναι η χρυσή γωνία, το χρυσό ορθογώνιο, το χρυσό τρίγωνο το χρυσό ορθογώνιο τρίγωνο και η χρυσή σπείρα.

Η μελέτη χαρακτηριστικών παραδειγμάτων ύπαρξης της χρυσής τομής στη φύση.

Η αναγνώριση της σε φημισμένους πίνακες ή εντυπωσιακά αγάλματαως οργανικό στοιχείο της συμμετρίας των έργων.

Η αναφορά στο ότι οι έρευνες μας έχουν δείξει ότι ο χρυσός αριθμός φ τηρείται στο Ναό του Παρθενώνα και στο αμφιθέατρο της Επιδαύρου, όπως και στο Θέατρο του Διονύσου και της Δωδώνης. Και οι πυραμίδες της Αιγύπτου, όπως και πολλά άλλα αρχαία μνημεία της παγκόσμιας κληρονομιάς, θεωρείται ότι υπόκεινται επίσης στην αναλογία του χρυσού αριθμού.

Η ενημέρωση για το ότι οι αρχαίοι Έλληνες ήταν οι πρώτοι που ανακάλυψαν και ερεύνησαν τον αριθμό φ, αλλά ακολούθησαν  σπουδαίοι μαθηματικοί και επιστήμονες που ασχολήθηκαν,όπως ο αστρονόμος Γιοχάνες Κέπλερ (1571-1630) και φυσικά ο Λεονάρντο Φιμπονάτσι (1175-1240), ή Λεονάρντο της Πίζας.

Η γνώση για τα λεγόμενα χρυσά σπειροειδή που βασίζονται στον φ, ότι απαντώνται στις σπείρες των οστρακοειδών, αρκετών σπειροειδών Γαλαξιών, ακόμη και στις σπείρες του DNA ή στα δακτυλικά μας αποτυπώματα.

Διδακτικοί στόχοι:

Οι στόχοι αυτής της διδακτικής πρότασης είναι να προάγεται η ικανότητα των μαθητών να συνδέουν τα διάφορα επιστημονικά πεδία και να αποκτούν οι μαθητές ποικιλία τρόπων σκέψης.

Να καλλιεργείται η πολλαπλότητα στην προσέγγιση ενός θέματος, η αποδόμηση της μονομέρειας και η άσκηση της κριτικής και δημιουργικής σκέψης τους.

Να ενισχύεται η αρχή της αυτενεργού μάθησης, η αρχή της συν διερεύνησης και η καλλιέργεια θετικής στάσης τους προς τα συγκεκριμένα μαθήματα.

Να γίνει κατάλυση των διαχωριστικών ορίων των δύο επιστημών ώστε να επιτευχθεί μια ολιστική προσέγγιση της γνώσης.

Άλλος στόχος της διαθεματικής προσέγγισης είναι να εξασκούνται τα παιδιά στην παρατήρηση έργων τέχνης, ώστε να ανακαλύπτουν την χρυσή αναλογία και να αξιολογούν το αισθητικό αποτέλεσμα.

Οι μαθητές να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τις θεμελιώδης έννοιες της αρμονίας και της συμμετρίας στα έργα τέχνης.

Οι κοινωνικές και πολιτιστικές αξίες στη μαθηματική εκπαίδευση να καλλιεργούνται.

Οι μαθητές να μάθουν να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά και να αξιοποιούν τα σύγχρονα εργαλεία μάθησης (διαδίκτυο, ΜSPowerpoint, MSWordκλπ

Πηγές: Ο «χρυσός» αριθμός Φ: Πως η αρμονία τέχνης και μαθηματικών συνδέονται με ένα απλό κλάσμα | iefimerida.gr

https://www.youtube.com/watch?v=gc5qNQZEnAg&t=212s

https://www.youtube.com/watch?v=DI70QFU6jnU

https://www.youtube.com/watch?v=Z1zx_vBvRcg&t=35s

https://www.youtube.com/watch?v=wZF9rtcm5JU

https://www.youtube.com/watch?v=O2wU-HT7FiM

Το παραγόμενο υλικό έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα:

https://www.dropbox.com/sh/

Κατηγορία Καλλιτεχνικά, Μαθηματικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δράση με τίτλο: «Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ» Διαθεματική προσέγγιση και συνάντηση των Μαθηματικών και της γεωμετρίας στη τέχνη

ΟΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Συγγραφέας: ΣΤΟΥΠΑ ΕΙΡΗΝΗ στις 10/11/2017

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ:  

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

 

-Έχει σκοπό να κάνει ορατά τα μαθηματικά στην καθημερινή ζωή , βοηθώντας τους να αναπτύξουν σκέψη και κρίση που αξιοποιούν τις γνώσεις, τις ικανότητες και τις δεξιότητες που διέπουν τη μαθηματική σκέψη , ώστε να αντιμετωπίζουν τις υλικές και πνευματικές ανάγκες της ζωής τους με κριτικό, δημιουργικό και λειτουργικό τρόπο.

Παράλληλος στόχος είναι η εμβάθυνση στους μαθηματικούς συλλογισμούς και η ανάπτυξη της μαθηματικής κουλτούρας με επιλεγμένα προβλήματα, έχοντας ως ορίζοντα τους διαγωνισμούς Μαθηματικών (όπως ο διαγωνισμός της Ε.Μ.Ε. και ο διαγωνισμός Καγκουρώ).

Συνεργαζόμαστε για να πραγματοποιήσουμε διαθεματικά εκπαιδευτικά σενάρια Μαθηματικών στην Αγγλική  γλώσσα με τη μέθοδο CLIL (Content and  Language Integrated Learning) δηλαδή διδασκαλία ενός σχολικού μαθήματος (π.χ. Γεωγραφία, Μαθηματικά, Επιστήμη) μέσω μιας ξένης γλώσσας. Πρόκειται για διδασκαλία διπλής εστίασης κατά τη διάρκεια της οποίας οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί , με παράλληλη διδασκαλία, θέτουν δυο ομάδες στόχων:  τους στόχους που αφορούν στο συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο (Μαθηματικά) και τους στόχους που αφορούν στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας. Η προσέγγιση αυτή εφαρμόζεται στα περισσότερα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα καθώς είναι μια προσέγγιση βιωματικής μάθησης η οποία προωθείτην εκμάθηση τεχνικών «μαθαίνω πώς να μαθαίνω», γλώσσας και περιεχομένου.

Στοχεύουμε στο να γίνει διάχυση των σεναρίων CLIL σε όλους τους μαθητές της Γ Γυμνασίου

ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ –

ΣΤΟΥΠΑ ΕΙΡΗΝΗ

ΠΕ06

ΠΕ03

Κατηγορία Μαθηματικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΟΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Αποτελέσματα κλήρωσης για την εισαγωγή μαθητών/μαθητριών στην Β’ και Γ’ Γυμνασίου 2017-2018

Συγγραφέας: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΖΑΝΝΕΙΟ στις 11/09/2017

Μετά την κληρώση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Ζαννείου Πειραματικού Γ/σιου εισάγονται:

Β’ Τάξη (Αγόρια):

1.  Απέργης Ηλίας

2. Κοκκινίδης Βασίλης

3. Μαραγκουδάκης Θεόδωρος

Β’ Τάξη (Αγόρια Επιλαχόντες):

1. Χαρακίδης Χρήστος

2. Τσαούσης Ανδρέας

3. Δημητρακόπυλος Αθανάσιος

Β’ Τάξη (Κορίτσια):

1. Γεωργακάκη Έλλη

Β’ Τάξη (Κορίτσια Επιλαχούσες):

1. Κρητικού Ναταλία

Γ’ Τάξη (Κορίτσια):

1. Καζάκου Μαρία Χριστίνα

2. Βοϊδονικόλα Σταυρούλα

Γ’ Τάξη (Κορίτσια Επιλαχούσες):

1. Αναστασιάδου Μαρία

2. Καβακλή Αικατερίνη

 

Κατηγορία Ανακοινώσεις, ΕΠΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αποτελέσματα κλήρωσης για την εισαγωγή μαθητών/μαθητριών στην Β’ και Γ’ Γυμνασίου 2017-2018

Επαναπροκήρυξη θέσεων μαθητριών για την Α’ Τάξη

Συγγραφέας: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΖΑΝΝΕΙΟ στις 08/09/2017

Καλούνται οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητριών που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν τα παιδιά τους στην Α’ τάξη του Ζαννείου Πειραματικού Γυμνασίου Πειραιά κατά το τρέχον Σχολικό έτος 2017-2018 να καταθέσουν  αίτηση στη Γραμματεία του Σχολείου από την Δευτέρα 11 μέχρι και την Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου και ώρες 8:30-12:00. Οι θέσεις  προέκυψαν διότι εξαντλήθηκε ο πίνακας με τις επιλαχούσες μαθήτριες.

Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 12:00 στον χώρο του σχολείου.

Το ΕΠΕΣ του Ζαννείου Πειραματικού Γυμνασίου Πειραιά

Κατηγορία Ανακοινώσεις, ΕΠΕΣ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επαναπροκήρυξη θέσεων μαθητριών για την Α’ Τάξη