Το Γυμνάσιο Κορησού στο πλαίσιο της αξιολόγησης σχολικών μονάδων υλοποιεί για το σχ. έτος 2024-2025 σχέδιο δράσης με θέμα:
Ανάπτυξη και ενίσχυση φιλοζωίας σε μαθητές και γονείς
Στόχοι:
Εμπέδωση και έμπρακτη εκδήλωση συναίσθησης φιλοζωίας.
Καταπολέμηση αρνητικών συναισθημάτων και φοβίας απέναντι στα ζώα.
Καλλιέργεια σεβασμού και κουλτούρας συνύπαρξης με τα ζώα.
Δράσεις:
1. Συζήτηση-ενημέρωση μαθητών/μαθητριών μέσω του γνωστικού αντικείμενου:
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Α΄Γυμνασίου
Κεφάλαια:
Οι φίλοι μας τα ζώα
Προβλήματα της σύγχρονης ζωής (Κρίτων Αθανασιάδης, Παράπονο σκύλου)
Β΄ Γυμνασίου
Κεφάλαια:
Οι φίλοι μας τα ζώα
Ο άνθρωπος και η φύση Πόλη Ύπαιθρος (Ινδιάνος Σιάτλ, Ένα παλιό μήνυμα για τον σύγχρονο κόσμο)
2. Αγορά φιλοζωικών βιβλίων της Κατερίνας Παπαποστόλου από την οργάνωση οργάνωση Ζω.Ε.Σ. (Ζωοφιλικές Ενημερώσεις Σχολείων, Ιδρυμάτων και Οργανισμών) και δημιουργία γωνιάς φιλοζωίας στη Σχολική Βιβλιοθήκη.
3. Ανάγνωση φιλοζωικών βιβλίων και σχολιασμός τους στην καθιερωμένη συνάντηση του μήνα στο Σχολική Βιβλιοθήκη.
4. Συμμετοχή εκπαιδευτικών στα μηνιαία σεμινάρια του Δικτύου Φιλόζωων Σχολείων.
Ενδεικτικά θέματα:
“Η φιλοσοφία της απελευθέρωσης των ζώων, από το 1975 μέχρι σήμερα”
“Τα ζώα στην τέχνη και η αξιοποίησή τους στη σχολική τάξη”
5. Προβολή της ταινίας Re-Action την Παγκόσμια Μέρα Ζώων (1η Οκτωβρίου)
6. Συμμετοχή του σχολείου στα τοπικά καρναβάλια Σούρβα (2 Ιανουαρίου) με θέμα: Αγαπάμε τα Ζώα.
7. Φροντίδα σε ασφαλές πλαίσιο αδέσποτων που εμφανίζονται περιμετρικά του σχολείου.
8. Φαρμακευτική φροντίδα πληγωμένου αδέσποτου σκύλου (Σταχτής)
9. Περισυλλογή και φροντίδα αδέσποτων σκύλων από τον Δήμο μετά από εισήγησή μας
α. Ο σκύλος (Σταχτής) περισυλλέχθηκε από τον Δήμο, φροντίστηκε η πληγή του, έγιναν τα απαραίτητα: τεστ για λεϊσμανίαση, εμβόλιο, αποπαρασίτωση, στείρωση, τσιπάρισμα και επανένταξη.
β. Λευκή αδέσποτη σκυλίτσα (Σκελετούλα), που φροντιζόταν στο σχολείο, εντοπίστηκε με εκδορές, περισυλλέχτηκε από τον Αντιδήμαρχο κ. Λιάμη, έγιναν τεστ για λεϊσμανίαση, το πρώτο εμβόλιο, αποπαρασίτωση, φιλοξενία για λίγες μέρες στο καταφύγιο του Δήμου και, λίγο πριν την επανένταξη, υιοθετήθηκε από εκπαιδευτικό του σχολείου.
γ. Σκυλίτσα μικρής ηλικίας σε οίστρο (Τραμπολίνο) που φροντιζόταν στο σχολείο, αφού ενημερώθηκε ο Δήμος και φιλοξενήθηκε ένα βράδυ από τη συνάδερφο του Δημοτικού σχολείου, καθηγήτρια αγγλικών Γιώτα Πέτρου, περισυλλέχτηκε από τον Δήμο, έγιναν τα προβλεπόμενα τεστ για λεϊσμανίαση, το πρώτο εμβόλιο, αποπαρασίτωση, στείρωση, φιλοξενία στο καταφύγιο του Δήμου και προώθηση για υιοθεσία.
δ. Σκύλος (Κέρλυ) που φροντιζόταν από τη συνάδερφο Γιώτα Πέτρου, επειδή πληγώθηκε από επίθεση δεσποζόμενου σκύλου, περισυλλέχτηκε από τον Δήμο, έγιναν τα απαραίτητα τεστ για λεϊσμανίαση, το πρώτο εμβόλιο, αποπαραίτωση, στείρωση από τον συνεργαζόμενο κτηνίατρο και επανένταξη.
ε. Σκυλίτσα με οίστρο περισυλλέχτηκε από τον Αντιδήμαρχο κ. Λιάμη και τον αρμόδιο υπάλληλο του Δήμου Δημήτρη Κοντσιώτη μετά από κινητοποίηση μαθητών του Δημοτικού και την καθοδήγηση της συναδέλφου Γιώτας Πέτρου και της φιλόζωης Σοφίας Παπαϊωαννίδου, αδερφής μαθήτριάς μας του Γυμνασίου.
9. Αγορά υλικών πρώτης φροντίδας για μωρό γατάκι που υιοθετήθηκε από εκπαιδευτικό του σχολείου.
9. Υπεύθυνες υιοθεσίες:
α. Γατάκι ημερών που εντόπισαν μαθητές κοντά στυο σχολείο χωρίς τη γατομαμά φροντίστηκε με δαπάνη του γυμνασίου και υιοθετήθηκε από εκπαιδευτικό του σχολείου.
β. Σκυλίτσα 6 περίπου μηνών που φροντιζόταν από τους μαθητές3 του σχολείου μετά από εισήγηση στην αντίστοιχη υπηρεσία του Δήμου λόγω εκδορών περισυλλέχτηκε, έκανε τεστ για λεϊσμανίαση, το πρώτο εμβόλιο, αποπαρασιτώθηκε και υιοθετήθηκε από εκπαιδευτικό του σχολείου.
10. Αποστολή επιστολής προς τον Δήμο και τον υπεύθυνο αντιδήμαρχο σε συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο και τους αντίστοιχους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, τον Πολιτιστικό Σύλλογο “Άγιος Διονύσιος” και τον Πρόεδρο της τοπικής κοινότητας για ενημέρωση σχετικά με το πρόγραμμα του Δήμου για τα ζώα συντροφιάς και συνεργασία για την εξασφάλιση της ευζωίας των ζώων της περιοχής μας και την αρμονική συμβίωσή τους με τους συντοπίτες μας.
Δείτε την επιστολή εδώ.
11. Αίτημα συνάντησης φορέων κοινότητας Κορησού με τον Αντιδήμαρχο Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Οχημάτων για τον καθορισμό του πλαισίου συνεργασίας και υποστήριξής μας από τον Δήμο για την επίλυση του προβλήματος των μη δεσποζόμενων σκύλων της Κορησού.
Δείτε την επιστολή εδώ.
12. Δημιουργία ηλεκτρονικών τοίχων φιλίας όπου οι μαθητές/τριες αναρτούν φωτογραφίες με τα κατοικίδιά τους, καθώς και με τα αδέσποτα που φροντίζουν Επίσης αναρτούν μικρές ιστορίες που έχουν ζήσει με τα ζώα τους.
Δείτε εδώ
13. Αφιέρωμα στα αδέσποτα της Κορησού: Παρουσιάζεται η ιστορία κάθε ζώου μαζί με φωτογραφίες και βίντεο.
Δείτε εδώ.
14. Συμμετοχή του Γυμνασίου στη διαδικτυακή ομιλία του Δικτύου Φιλόζωων σχολείων σχετικά με την παγκόσμια μέρα αδέσποτων και την πανελλήνια ημέρα σχολικής φιλοζωίας (4 Απριλίου) Ομιλητής ο κ. Καλαϊτζίδης.
Δείτε εδώ.