ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΗΣΟΥ
14 Ιούλ 2012

Απολογισμός Περιβαλλοντικού Προγράμματος Γυμνασίου Κορησού Καστοριάς 2011-2012

Συντάκτης: Αρετή Κάρκου | Κάτω από: Εκπαιδευτικά προγράμματα, Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

«Περιβάλλον κι Ετερότητα: Έφηβος Λόγος»

Γυμνάσιο Κορησού Καστοριάς 2011-2012

Σύντομη αναφορά στον τόπο και το Σχολείο.

Το Γυμνασίου Κορησού βρίσκεται στην Κορησό Καστοριάς, έδρα  του παλιού Δήμου Αγίων Αναργύρων που με τον Καλλικράτη ενώθηκε με τον Δήμο Καστοριάς

Αναφορά άλλων προγραμμάτων που έχουν υλοποιηθεί στο Σχολείο.

Αγωγή Σταδιοδρομίας,  Αγωγή Καταναλωτή, Ισότητα Δύο Φύλων, Πολιτιστικό: το Διήγημα στο Ραδιόφωνο, Συγγραφείς και Εικονογράφοι στα σχολεία, Κινηματογραφικά εργαστήρια, Περιβαλλοντικά  Πολιτιστικά Προγράμματα

Στοιχεία Υπεύθυνου Καθηγητή-ών και Ομάδας Μαθητών (φύλο / τάξη).

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Αρετή Κάρκου, φιλόλογος

  1. Βόλτση Γεωργία Α’
  2. Ιωακείμ Ελεωνόρα Α’
  3. Κιοσέ Νικολέτα Α’
  4. Πούφτση Ελευθερία Α’
  5. Τζάκα Ελευθερία Α’
  6. Τζιώλα Σοφία-Μαρία Α’
  7. Τσαχτσίρα Άννα Α’
  8. Χατζησωτηρίου Ευαγγελία Α’
  9. Αλμπάνη Αικατερίνη Β’
  10. Γεωργιάδης Ανδρόνικος Β’
  11. Κωνσταντινίδου Βαρβάρα Β’
  12. Λιόλιου Ιωάννα Β’
  13. Πνευμονίδου Ελισάβετ Β’
  14. Τζαχαλή Χρυσοβαλάντω-Ειρήνη Β’
  15. Γάκιας Παντελής Γ’
  16. Ιντζίδου Αναστασία Γ’
  17. Κοζίνα Καλλιόπη Γ’
  18. Κωνσταντινίδου Ευτέρπη Γ’
  19. Σιδηροπούλου Ναυσικά Γ’

Σύνολο: 19

Κορίτσια: 17

Αγόρια: 2

Λόγοι που οδήγησαν στην υλοποίηση Περιβαλλοντικού Ππρογράμματος  και μάλιστα με το συγκεκριμένο θέμα   ( αναγκαιότητα).

Επειδή τα παιδιά του Γυμνασίου ζουν πολλά θέματα διαφορετικότητας που θα τα αντιμετωπίσουν και στην πορεία στη ζωή του, αποφασίσαμε το συγκεκριμένο θέμα..

Στόχοι που τέθηκαν στην αρχή.

Ανάπτυξη ενεργητικής ακρόασης, δεξιοτήτων επικοινωνίας.

Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της εικόνας του εαυτού.

Αναγνώριση αξιών.

Ανάπτυξη κριτικής σκέψης

Ανάπτυξη της αυτονομίας και της αυτοπροστασίας

Αναγνώριση επιρροών και της σημασίας της πρόληψης

Τόπος και χρόνος συναντήσεων.

Η Βιβλιοθήκη του Γυμνασίου κάθε Παρασκευή 2.00-3.30 μ.μ.

Φάσεις προγράμματος   ( συναντήσεις – θεματολογία συναντήσεων – δραστηριότητες ).

(1η ) 18/11/2011: Γνωριμία,  συμβόλαιο

(2η) 25/11/2011:  Παρουσίαση βιβλίου «Τα Χριστούγεννα της τρελοπαρέας» της Λήδας Βαρβαρούση. Διανομή ρόλων για παράσταση τα Χριστούγεννα στη γιορτή των Δημοτικών Βιβλιοθηκών Καστοριάς και  Κορησό.

(3η) 2/12/2011: Πρόβα για την παράσταση.

(4η) 16/12/2011: Πρόβα στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων της Κορησού

(5η) 13/1/2012: Φύλλο Αξιολόγησης εμπειρίας και προσδοκίας.

(6η) 27/1/2012: Παρουσίαση βιβλίου: «Κοσμοδρόμιο» Ελένη Κατσαμά εκδόσεις Πατάκης με ιστορίες εφήβων από όλον τον κόσμο.. Διαβάζουμε «ΗΠΑ Μισσισσίπι  ΧΧΧL». Συζητάμε για την παχυσαρκία.

(7η) 17/2/2012:Διαβάζουμε «Με τα μάτια του Ντάνη» Συζητάμε για το bulling.

(8η)24/2/2011: Παρουσίαση βιβλίου «Υπό το φως της πανσελήνου» της Μαρίας Δανιήλ, της νεαρής 16άχρονης καστοριανής συγγραφέως, που την εξετάζουμε μέσα από το πρίσμα της διαφορετικότητας.

(9η)2/3/2012: Παρουσίαση του βιβλίου «Μου έκλεψαν το όνομά μου»Tassies. Ετοιμαζόμαστε για θεατρική παρουσίαση και συζήτηση στην Ημερίδα που διοργανώνει το σχολείο με θέμα: Ενδοσχολική Βία.

(10η)9/3/2012: Βιβλίο:  «Υπό το φως της πανσελήνου». Μοιράζουμε ρόλους για θεατρική παράσταση.

(11η) 16/3/2012: Πρώτη ανάγνωση ρόλων.

(12η) 30/3/2012: Μοίρασμα ρόλων στους αφηγητές-Αφηγηματικά μέρη- Πρώτη ανάγνωση.

(13η)5/4/2012: Συνάντηση με τη συγγραφέα Μαρία Δανιήλ.

(14η)27/4/2012: Πρόβες

(15η)4/5/2012: Απολογισμός προγράμματος-Φύλλο εργασίας

Ανάθεση εργασιών.

Τα παιδιά ανατρέχουν στο διαδίκτυο και συλλέγουν πληροφορίες για τα θέματα  που συζητάμε.

Συλλογή υλικού ( βιβλιογραφικό, εποπτικό κλπ. ).

«Τα Χριστούγεννα της τρελοπαρέας» Λήδα Βαρβαρούση

«Κοσμοδρόμιο» Ελένη Κατσαμά

«Μου έκλεψαν το όνομά μου» Tassies

Βιβλία της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. για τη Βία

«Υπό το φως της πανσελήνου» Μαρία Δανιήλ

Προϊόντα εργασίας.

–         DVD παρουσίασης της δράσης της Ομάδας με οπτικοακουστικό υλικό (Ενδοσχολική Βία-Υπό το φως της πανσελήνου)

–          DVD από τη γιορτή Λήξης του Γυμνασίου όπου γίνεται και ο απολογισμός του Προγράμματος.

–         Παρουσίαση του προγράμματος με νέες τεχνολογίες WEB 2.0 PREZI

–         Κείμενο απολογισμού στη Γιορτή Λήξης

Γυμνάσιο Κορησού Καστοριάς (1. Φώτο  Prezi)

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα 2011-2012

Θέμα: Περιβάλλον κι Ετερότητα: Έφηβος Λόγος

–          Ευτέρπη: Όπως στο τέλος κάθε θεατρικής παράστασης κλείνει η αυλαία, έτσι και στο τέλος κάθε δράσης έρχεται ο απολογισμός. Ο τίτλος του φετινού Περιβαλλοντικού Προγράμματος φέτος ήταν «Περιβάλλον κι Ετερότητα: Έφηβος Λόγος» (2. 3. Prezi)

–          Παντελής: Κι όταν λέμε Περιβάλλον εννοούμε το φυσικό, αλλά και το ανθρώπινο.

–          Ευτέρπη: Εύγε, εύγε. Μπορώ να συνεχίσω;

–          Παντελής: Βεβαίως

–          Ευτέρπη: Κι ετερότητα η διαφορετικότητα.

–          Παντελής: Διαφορετικός είναι αυτός που έχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με το σύνολο στο οποίο ζει, είναι δηλαδή διαφορετικής φυλής, διαφορετικής θρησκείας, διαφορετικού χρώματος από μας.

–          Ευτέρπη: Οι ιστορίες όμως παιδιών από όλον τον κόσμο από το βιβλίο της Ελένης Κατσαμά «Κοσμοδρόμιο» μας βοήθησαν να κατανοήσουμε και να αποδεχτούμε τη διαφορετικότητα. (4. Φώτο Prezi)

–          Παντελής: Κι όλες αυτές οι συζητήσεις έγιναν σ’ ένα χώρο που δε θεωρείται κι ο ιδανικότερος για τα παιδιά… Στο σχολείο!

–          Ευτέρπη: Ωπ! Διαφωνώ. Μετά από 3 χρόνια οι συναντήσεις στη Βιβλιοθήκη του σχολείου κάθε Παρασκευή μετά το σχολείο ήταν μέσα στο πρόγραμμα μας. ( 5. Φώτο Prezi)

–          Παντελής: Και οι χαρούμενες φωνές κι άστοχες απορίες μας μέρος αυτού του προγράμματος. Πιστεύεις ότι υπήρχε ταύτιση απόψεων μεταξύ μας;

–          Ευτέρπη: Όχι. Οι απόψεις όλων μας διαφορετικές, αλλά όλοι είχαμε τον ίδιο στόχο, να ενωθούμε για τις ανάγκες του προγράμματος. Πολλή δουλειά και φέτος! Δε συμφωνείς;

–          Παντελής: Ναι, αλλά να μην ξεχνιόμαστε… Δουλειά με άδειο στομάχι γίνεται; Δε γίνεται. Σωστά; (6. Φώτο Prezi)

–          Ευτέρπη: Σωστά. Άρα ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλες τις μαμάδες που γέμισαν τα άδεια μας στομάχια με τις λιχουδιές τους. Έκφρασή μας..

–          Παντελής: πάντα το θέατρο και συντροφιά μας το βιβλίο

–          Ευτέρπη: και η διαφορετικότητα.

–          Μαζί: Όλες οι δράσεις μας βασισμένες σ’ αυτό τον άξονα.

–          Παντελής: (Prezi) Λοιπόν πρώτη δράση η εντυπωσιακή παράσταση στη χριστουγεννιάτικη γιορτή της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καστοριάς στο Μπαϊρακτάρειο Ωδείο. Συνοδός μας σ’ αυτό το ταξίδι η συγγραφέας και εικονογράφος Λήδα Βαρβαρούση και το βιβλίο «Τα Χριστούγεννα της τρελοπαρέας» (Prezi) Δεύτερη δράση..

–          Ευτέρπη: Κάτσε κάτσε πήρες φόρα νομίζω. Ξέχασες την ξεχωριστή εμφάνιση που είχαν το ίδιο απόγευμα στην αίθουσα πολιτιστικών εκδηλώσεων της Κορησού. (Prezi) Τώρα συνέχισε.

–          Παντελής: Με συγχωρείς για την παράβλεψη. Εε; ( Prezi) Δεύτερη δράση η ημερίδα που διοργάνωσε το σχολείο μας για την ενδοσχολική βία.

–          Ευτέρπη: Θέμα πολύ επίκαιρο. Πιστεύω να περάσαμε το μήνυμα που θέλαμε. Ότι κανείς δεν είναι μόνος του. Τι λες;

–          Παντελής: Το περάσαμε και με το παραπάνω.  (Prezi) Αν και πρέπει να προσθέσω ότι οι πρόβες για αυτή την εκδήλωση διήρκεσαν μόνο 3 μέρες. Σωστά;

–          Ευτέρπη: Σωστά. Σε αντίθεση με την τρίτη δράση μας τη δραματοποίηση του βιβλίου της Μαρίας Δανιήλ «Υπό το φως της πανσελήνου» που μας έβγαλε την πίστη. (Prezi)

–          Παντελής: Οι 2 μήνες που κράτησαν οι πρόβες θα μας μείνουν για καιρό χαραγμένοι στο μυαλό μας, όπως και η ημέρα της παράστασης.

–          Ευτέρπη: Το γέλιο, τα αστεία, οι αξέχαστες ατάκες αλλά και τα γλυκά που ήταν τζάμπα ήταν μερικά που έκανα την κάθε πρόβα ξεχωριστή. Συνεργαστήκαμε όλοι για το αποτέλεσμα. Σωστά;

–          Παντελής: Σωστά.  (Prezi) Η ομάδα μας με την καθοδήγηση της κυρίας Αρετής και με τη συνεργασία της Μαρίας, της συγγραφέας του βιβλίου έκανε την κατάλληλη επεξεργασία των σκηνών, για να μπορέσουν να «σταθούν» θεατρικά. Και πιστεύουμε ότι το αποτέλεσμα ήταν πάρα πολύ καλό, όπως μας είπαν κι όσοι παραβρέθηκαν εκεί τη μέρα της παράστασης. (Prezi)

–          Ευτέρπη: Δουλέψαμε με αφοσίωση και αγάπη όλον αυτό τον καιρό, για να φτάσουμε στην επίτευξη του στόχου μας.

–          Παντελής: Οι ηθοποιοί μας μελέτησαν σε βάθος τους χαρακτήρες δημιουργώντας ένα δυνατό δέσιμο μεταξύ τους. Που τους οδήγησε στην καλύτερη δυνατή αποτύπωση του ρόλου. Ξέχασα κάτι;

–          Ευτέρπη: Φυσικά από τον απολογισμό μας δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τα παιχνίδια προθέρμανσης που μας πρότεινε η κυρία Αρετή στην αρχή κάθε πρόβας.

–          Παντελής: Που, αν και παραπονιόμασταν, κανένας δεν έμενε αμέτοχος.

–          Ευτέρπη: (Prezi) Όλοι ήμασταν αγχωμένοι μέχρι την τελευταία στιγμή, ωστόσο, όταν ανεβήκαμε στη σκηνή το άγχος έκανε φτερά λες κι ένα μάγος του βιβλίου το είχε διώξει μακριά με κάποιο ξόρκι του.

–          Παντελής: Με τον κατάλληλο φωτισμό και τις κατάλληλες ερμηνείες μεταφέραμε το κοινό σε έναν άλλο κόσμο.

–          Ευτέρπη: Δηλαδή;

–          Παντελής: Σ’ έναν κόσμο όπου οι νεράιδες, τα ξωτικά, οι μάγοι, οι βρικόλακες και οι λυκάνθρωποι είναι αληθινά πράγματα. Τι πιστεύεις;

–          Ευτέρπη: Πιστεύω ότι όλα ήταν μαγικά. Από την αρχή ως το τέλος. Σ’ αυτό βοήθησαν βέβαια και τα μέλη του συγκροτήματος των Scars of Tears που ανέλαβαν τη μουσική επένδυση του θεάτρου. Και;

–          Παντελής: Και τη διασκέδαση του κόσμου με τον δικό του μοναδικό τρόπο. Δεν ξεχνάμε και τις φωτογραφίες και τα αυτόγραφα στο τέλος της παράστασης. (Prezi)

–          Ευτέρπη: Μέσα από όλα αυτά μάθαμε πολλά: Να συνεργαζόμαστε.

–          Παντελής: Να βοηθάμε.

–          Ευτέρπη: Να προσέχουμε ο ένας τον άλλο.

–          Παντελής: Να νοιαζόμαστε

–          Ευτέρπη: Αλλά κυρίως μάθαμε να αγαπάμε.

–          Παντελής: Να αγαπάμε τον τόπο μας, τη φύση, τους συνοδοιπόρους μας στην ομάδα.

–          Ευτέρπη: Το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα και τα 3 χρόνια μας έδωσε την ευκαιρία να κινητοποιηθούμε και να μάθουμε πράγματα που μας ήταν άγνωστα μέχρι τότε.

–          Παντελής: Με τη βοήθεια των συμμαθητών μας και της υπεύθυνης καθηγήτριας κυρίας Αρετής Κάρκου αναπτύξαμε τις γνώσεις μας και διευρύναμε τους ορίζοντές μας.

–          Ευτέρπη: Ευχόμαστε και στα παιδιά που ακολουθούν μετά από εμάς να έχουν την τύχη που είχαμε κάποτε εμείς και να ανακαλύψουν ακόμη περισσότερα.

Αποτελέσματα   ( εμπειρίες  Μαθητών ).

Βλέπε  αντίστοιχο φύλλο.

Παρουσίαση – διάχυση των αποτελεσμάτων ( εκδήλωση στο Σχολείο, συμμετοχή σε Ημερίδα).

–          Ημερίδα για την Ενδοσχολική Βία.(6-3-2012)

–          Παράσταση στην Αίθουσα Πολιτιστικών Εκδηλώσεων της Κορησού.: Δραματοποίηση σκηνών από το βιβλίο της Μαρίας Δανιήλ «Υπό το φως της πανσελήνου» (12-5-2012)

–          Στις 21/6/2012 στην Καλοκαιρινή  Γιορτή του σχολείου έγινε και απολογισμός του προγράμματος από μέλη της Ομάδας και προβολή της παρουσίασης με νέες τεχνολογίες PREZI.

–          Δημιουργία VideoClip τραγουδιού στο YouTube.

Αξιολόγηση    (αποτίμηση προσδοκιών και αποτελεσμάτων, κριτική των στάσεων που διαμορφώθηκαν)

Η ανάληψη του Περιβαλλοντικού Προγράμματος  με το συγκεκριμένο θέμα είχε αρκετές δυσκολίες. Η διαφορετικότητα είναι ένα θέμα καθημερινού προβληματισμού. Με τη συζήτηση και με την τριβή του θεάτρου κατανοήσαμε και αποδεχτήκαμε τη διαφορετικότητα. Κι όλα αυτά μέσα από την εφηβική ματιά και μέσα  στο φυσικό, αλλά και ανθρώπινο περιβάλλον.

Συνεργάτες που βοήθησαν και πώς ;

–         Συνεργασία με τον Υπεύθυνο του Προγράμματος Μπάμπη Σαββίδη.

–         Συνεργασία την εικονογράφο και συγγραφέα Λήδα Βαρβαρούση.

–         Συνεργασία με τη νεαρή συγγραφέα Μαρία Δανιήλ.

–         Συνεργασία με το συγκρότημα Scars of Tears.

–         Συνεργασία με τον φοιτητή Πληροφορικής και μουσικό Μιχάλη Σιμούδη.

–        Συνεργασία με τον φοιτητή Πληροφορικής και ερασιτέχνη φωτογράφο, Κώστα Τέγο

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ)

  1. Στην ομάδα περάσαμε πολύ ωραία. Κάναμε διάφορα θεατρικά και παίξαμε διάφορους διασκεδαστικούς ρόλους.  Ήταν τέλεια!!!        Γεωργία Βόλτση, Α’ τάξη
  2. Στην ομάδα περάσαμε πολύ ωραία, κάναμε διάφορα πράγματα, γελούσαμε και διασκεδάζαμε. Αυτή τη χρονιά δε θα την ξεχάσω ποτέ. Και στην εκδήλωση περάσαμε τέλεια!                                                                                                                                                                                                                                      Ελεωνόρα Ιωακείμ, Α’ τάξη
  3. Στην ομάδα πέρασα πολύ τέλεια, διασκεδάσαμε πολύ και γελάσαμε πάρα πολύ, μάθαμε πολλά πράγματα. Στην παράσταση που δώσαμε στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Κορησού δραματοποιώντας το βιβλίο ‘Υπό το φως της πανσελήνου» περάσαμε φανταστικά, ειδικά στις πρόβες ρίξαμε πολύ γέλιο. Πιστεύω ότι όλα αυτά θα μας μείνουν αξέχαστα!                Νικολέτα Κιοσσέ, Α’ τάξη
  4. Στην μαθητική χρονιά που τελειώνει πήραμε μέρος στην Περιβαλλοντική Ομάδα. Περάσαμε ωραία, διασκεδάσαμε και γελάσαμε, μάθαμε για άλλα παιδιά, διαφορετικά παιδιά και φάγαμε! Πήραμε μέρος σε θεατρικά και δεθήκαμε μεταξύ μας. Στην τελευταία παράστασή μας δραματοποιήσαμε το Υπό το φως της πανσελήνου και ήταν τέλεια, φανταστικά με τους Scars of Tears! Ελευθερία Πούφτση, Α’ τάξη
  5. Αυτή τη χρονιά ήμουν για πρώτη φορά στην  Περιβαλλοντική Ομάδα του Γυμνασίου. Πέρασα υπέροχα με όλα τα απιδιά και φυσικά θα είμαι και του χρόνου στην ομάδα! Ελευθερία Τζάκα, Α’ τάξη
  6. Στην ομάδα πέρασα πολύ ωραία. Γελάσαμε, και διασκεδάσαμε με τα αστεία που κάναμε όλη τη χρονιά και θα μας μείνει αξέχαστη με όλες τις παραστάσεις που κάναμε με τη βοήθεια της καθηγήτριάς μας, της κυρίας Κάρκου. Άννα Τσαχτσίρα, Α’ τάξη
  7. Η χρονιά στην ομάδα ήταν πολύ ωραία κι ευχάριστη. Τα πράγματα που κάναμε ήταν ενδιαφέροντα. Οι δύο παραστάσεις που πραγματοποιήσαμε είχαν πολλή επιτυχία. Περάσαμε καλά και στις πρόβες, αλλά και στις παραστάσεις.                        Σοφία-Μαρίνα Τζιώλα,  Α’ τάξη
  8. Η χρονιά που πέρασε ήταν πολύ δημιουργική και η παράσταση ήταν πολύ εντυπωσιακή!!!                                                                                   Ανδρόνικος Γεωργιάδης Β’ τάξη
  9. Η φετινή χρονιά σε σχέση με την ομάδα ήταν αρκετά καλή με πολύ χιούμορ. Με τη συνεργασία όλης της ομάδας καταφέραμε να κάνουμε δυο επιτυχημένα θεατρικά. Το πρώτο θεατρικό ήταν κωμικό και το δεύτερο ήταν πιο εφηβικό. Το πιο σημαντικό είναι ότι καταφέραμε όλοι να δεθούμε μεταξύ μας. Βαρβάρα Κωνσταντινίδου, Β’ τάξη
  10. Η φετινή χρονιά ήταν πολύ ωραία. Η φετινή μας ομάδα ονομαζόταν «Περιβάλλον κι ετερότητα: Έφηβος Λόγος». Περάσαμε τέλεια με την κυρία Κάρκου η οποία πάντα είναι κοντά μας.                                                                                                                                                                                                                                                                                       Ελισάβετ Πνευμονίδου, Β’ τάξη
  11. Η φετινή χρονιά ήταν πολύ ωραία, είχαμε κι ωραίο θέμα που μας αφορούσε και περάσαμε πολύ καλά. Το τελευταίο θεατρικό «Υπό το φως της πανσελήνου» μας έδεσε σαν ομάδα και είχε μεγάλη επιτυχία!                                                                                                                                                                                                                                         Ιωάννα Λιόλιου, Β’ τάξη
  12. Η χρονιά ήταν πολύ διασκεδαστική με τα δυο θεατρικά και τους Scars of Tears. Χρυσοβαλάντω-Ειρήνη Τζαχαλή, Β’ τάξη
  13. Ήταν πολύ ωραία όλη τη χρονιά. Ειδικά στις τελευταίες πρόβες ρίξαμε πολύ γέλιο. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία.  Πόπη Κοζίνα, Γ’ τάξη
  14. Και αυτή τη χρονιά στην ομάδα μας έχει κυριαρχήσει το θεατρικό στοιχείο. Περάσαμε τέλεια κι ενωθήκαμε ακόμη περισσότερο! Ευτέρπη Κωνσταντινίδου,  Γ’ τάξη



Τα σχόλια είναι κλειστά.