ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΟΥΡΦΟΥΡΑ


          

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στην πόλη του Ηρακλείου και στο Ενυδρείο Κρήτης:


Λήψη αρχείου




NomismataΈνα «ταξίδι» στον κόσμο του χρήματος έκαναν οι μαθητές του Γυμνασίου Φουρφουρά, που είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την ιστορία του νομίσματος και των συναλλαγών μέσω ενός κινητού εκπαιδευτικού προγράμματος που δημιούργησε η Alpha Bank για τα σχολεία.

Η Νομισματική Συλλογή της Alpha Bank, από τις σπουδαιότερες διεθνώς, αριθμεί περίπου 11.000 νομίσματα από τον αρχαίο ελληνικό κόσμο, τη ρωμαϊκή, βυζαντινή και μεσαιωνική περίοδο. Η συλλογή διαθέτει επιπλέον 2.000 νομίσματα, που κυκλοφόρησαν από την ίδρυση του ελληνικού κράτους και εξής.

Οι εκπαιδευτικοί Καλλιόπη Κότσαγα και Έλενα Βασιλειάδου εφάρμοσαν το πρόγραμμα στην τάξη, με βάση το υλικό που περιείχε η «βαλίτσα» της Alpha Bank: πιστά αντίγραφα αρχαίων νομισμάτων από τη Νομισματική Συλλογή, εποπτικό υλικό (φωτογραφίες, χάρτες κ.λπ.), καθώς και φυλλάδια με δραστηριότητες για τα παιδιά.

Αρχικά, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση PowerPoint με την εξέλιξη των νομισμάτων στον χρόνο. Μέσα από την παρακολούθηση σχετικών βίντεο, οι μαθητές έμαθαν πώς και γιατί δημιουργήθηκαν τα πρώτα νομίσματα, παρακολουθώντας τη διαμόρφωση και την εξάπλωση του νομίσματος από την προκερματική εποχή έως και τη σημερινή. Στη συνέχεια, οι μαθητές έφτιαξαν ένα παζλ με τον χάρτη της νομισματικής κυκλοφορίας στην αρχαία Μεσόγειο. Αντιστοίχισαν, λοιπόν, με επιτυχία τα νομίσματα με τις περιοχές όπου κυκλοφορούσαν, αντλώντας συγχρόνως πληροφορίες για τη διάδοση του χρήματος στον αρχαίο κόσμο.

Ακόμη, πήραν στα χέρια τους τα αντίγραφα νομισμάτων και τα επεξεργάστηκαν, εντοπίζοντας τι απεικονίζει η κάθε όψη. Έπαιξαν κουίζ στον διαδραστικό πίνακα, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικές με τα νομίσματα. Τέλος, μέσα από βιωματικές ασκήσεις του εντύπου δράσεων (σταυρόλεξα, αντιστοιχίσεις κτλ.), εξοικειώθηκαν με σύμβολα, παραστάσεις και θεότητες που κοσμούσαν τα νομίσματα.

Η οικονομολόγος Έλενα Βασιλειάδου μίλησε στους μαθητές για την αξία της αποταμίευσης, που αποτελεί βασική οικονομική έννοια, βοηθώντας το άτομο να ανταποκριθεί σε έκτακτες ανάγκες και επιθυμίες. Παράλληλα, αναλύθηκε η σημασία της σωστής διαχείρισης των χρημάτων, της καταγραφής των εξόδων και του σχεδιασμού προσωπικού πλάνου προϋπολογισμού.

Θερμές ευχαριστίες απευθύνονται στις εκπαιδευτικούς Καλλιόπη Κότσαγα και Έλενα Βασιλειάδου για την υλοποίηση της δράσης, καθώς και στην εκπαιδευτικό Ντάνου Κωνσταντούλα για τη συμβολή της στην εφαρμογή του προγράμματος.




Ο εγκεκριμένος εσωτερικός κανονισμός του σχολείου μας είναι ο ακόλουθος:



Λήψη αρχείου

 




Chasse aux oeufs de Paques

Την Παρασκευή 11 Απριλίου 2025, τελευταία ημέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Φουρφουρά ξεκίνησαν τη μέρα με κατάνυξη και πνευματική προετοιμασία, παρακολουθώντας όλοι μαζί τη Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Νεκταρίου. Στη συνέχεια, επέστρεψαν στις τάξεις για τα μαθήματα της ημέρας, ενώ το κλίμα της χαράς κορυφώθηκε λίγο αργότερα με μια δράση που έφερε χαμόγελα και παιδικό ενθουσιασμό σε μικρούς και μεγάλους.

Η αυλή του σχολείου μεταμορφώθηκε σε πεδίο εξερεύνησης, καθώς ξεκίνησε το πασχαλινό κυνήγι των αυγών. Οι εκπαιδευτικοί είχαν φροντίσει να κρύψουν μικρά, πολύχρωμα αυγά σε διάφορα σημεία του αύλειου χώρου: ανάμεσα σε δέντρα, φυτά και θάμνους ή επιμελώς τοποθετημένα στο χώμα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, οργανωμένοι σε ομάδες ανά τάξη, έψαξαν με ενθουσιασμό κάθε γωνιά του προαυλίου. Με σύμμαχο τη συνεργασία και την καλή διάθεση, η δράση εξελίχθηκε σε μια εμπειρία γεμάτη γέλιο, συναγωνισμό και χαρά. Νικήτρια τάξη αναδείχθηκε η Γ’ Γυμνασίου!

Το συγκεκριμένο έθιμο έχει τις ρίζες του σε ευρωπαϊκές παραδόσεις, όπως το γνωστό “chasse aux œufs” στη Γαλλία, όπου τα παιδιά αναζητούν κρυμμένα πασχαλινά αυγά που «έφεραν οι καμπάνες από τη Ρώμη» ή το πασχαλινό λαγουδάκι. Στο Γυμνάσιο Φουρφουρά, το έθιμο αυτό αγκαλιάστηκε με ενθουσιασμό και έγινε μια πολύτιμη πασχαλινή παράδοση που συνδυάζει το παιχνίδι με το πνεύμα των ημερών.

Με αυτή τη ζεστή και γιορτινή νότα, το σχολείο αποχαιρετά μαθητές και εκπαιδευτικούς για τις διακοπές και εύχεται σε όλους Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα, με υγεία, αγάπη και φως!




Paschalines DhmioyrgiesΛίγες μέρες πριν τις πασχαλινές διακοπές, το Γυμνάσιο Φουρφουρά γέμισε χρώμα, χαμόγελα και δημιουργικότητα μέσα από μια εορταστική δράση αφιερωμένη στο Πάσχα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου, αξιοποιώντας χαρτόνια, χρώματα και πολύ φαντασία, έφτιαξαν πασχαλινά λαγουδάκια, αυγά, κοτούλες και κοτοπουλάκια. Με αυτά στόλισαν όχι μόνο τις τάξεις τους, αλλά και τις κάρτες που κατασκεύασαν, στις οποίες έγραψαν ευχές για τις ημέρες που έρχονται.

Η δράση αποτέλεσε μια όμορφη ευκαιρία για καλλιτεχνική έκφραση και συνεργασία και πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού Βιολογίας Πουλή Μαρίνας, ενώ στη διαδικασία συνέβαλε με χαρά και η φυσικός ειδικής αγωγής Λουλουδάκη Νεκταρία.

Θερμές ευχαριστίες στις εκπαιδευτικούς για την έμπνευση και την υποστήριξή τους, και πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά για το μεράκι, τη συμμετοχή και τις υπέροχες δημιουργίες τους.

Η πασχαλινή αυτή δράση έδωσε τον τόνο για τη γιορτινή ατμόσφαιρα των ημερών και συνέβαλε στη δημιουργία ενός ζεστού, δημιουργικού κλίματος στο σχολείο ενόψει των διακοπών του Πάσχα.




Hliako roloiΣτο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών της Β’ Γυμνασίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Φουρφουρά είχαν την ευκαιρία να συνδυάσουν θεωρία και πράξη μέσα από την κατασκευή ενός ηλιακού ρολογιού. Μια δράση που φώτισε – κυριολεκτικά και μεταφορικά – τις έννοιες της γεωμετρίας, του χρόνου, αλλά και της παρατήρησης της φύσης.

Το ηλιακό ρολόι είναι μια από τις αρχαιότερες μεθόδους μέτρησης του χρόνου. Χρησιμοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια από πολιτισμούς όπως οι Αιγύπτιοι και οι Έλληνες. Η βασική του αρχή είναι απλή: η σκιά που ρίχνει ο δείκτης (γνωστός ως γνώμονας), πάνω σε μια επιφάνεια με χάραξη ωρών, δείχνει την ώρα με βάση τη θέση του Ήλιου.

Οι μαθητές, καθοδηγούμενοι από την εκπαιδευτικό Μαθηματικών του σχολείου κα Σαμιώτη Κλεονίκη, πραγματοποίησαν μετρήσεις και κατασκευές βασισμένες σε γεωμετρικές αρχές, υπολογίζοντας τις κατάλληλες γωνίες για την τοποθέτηση του γνώμονα. Στη συνέχεια, επέλεξαν μια ηλιόλουστη ημέρα, τοποθέτησαν το ρολόι στο προαύλιο του σχολείου με τον γνώμονα στραμμένο προς τον γεωγραφικό βορρά και διαπίστωσαν με ενθουσιασμό ότι το ηλιακό ρολόι λειτουργούσε άψογα, επιβεβαιώνοντας τους θεωρητικούς τους υπολογισμούς!

Στην υλοποίηση της δράσης συνέβαλαν επίσης η κα Μιχάλα Ξανθίππη, Μαθηματικός Ειδικής Αγωγής, και η κα Λουλουδάκη Νεκταρία, Φυσικός Ειδικής Αγωγής, προσφέροντας υποστήριξη και καθοδήγηση στους μαθητές και τις μαθήτριες καθ’ όλη τη διάρκεια του εγχειρήματος.

Θερμές ευχαριστίες στις εκπαιδευτικούς για την έμπνευση, την καθοδήγηση και τη συνεργασία τους, και συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη δημιουργικότητά τους, την επιμέλεια και τη συνεργατικότητα που επέδειξαν. Μέσα από τέτοιες δράσεις, τα Μαθηματικά αποκτούν ζωή και τα παιδιά ανακαλύπτουν τη μαγεία της επιστήμης γύρω τους.




ekklhsiasmosΣήμερα, τελευταία μέρα πριν τις πασχαλινές διακοπές, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου και του Λυκείου Φουρφουρά συμμετείχαν στον καθιερωμένο εκκλησιασμό στον Ιερό Ναό Αγίου Νεκταρίου. Η μέρα αυτή αποτέλεσε μια όμορφη ευκαιρία εσωτερικής προετοιμασίας για το Πάσχα αλλά και πράξης αγάπης και προσφοράς.

Ύστερα από τη Θεία Λειτουργία, οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου επισκέφθηκαν το Πολιτιστικό & Κοινωνικό Κέντρο Αμαρίου «Ο Άγιος Νεκτάριος», όπου και προσέφεραν πασχαλινές κάρτες με ευχές, λαγουδάκια με λιχουδιές και χειροποίητα κουλουράκια για τους συμπολίτες μας που στηρίζονται καθημερινά από τα συσσίτια της Ιεράς Μητρόπολης.

Η συγκινητική αυτή εθελοντική δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο καλλιέργειας της κοινωνικής υπευθυνότητας και του ενεργού πολίτη. Οι μαθητές, αφού ενημερώθηκαν από τον πατέρα Εμμανουήλ Διαμαντάκη για το σημαντικό έργο της Ιεράς Μητρόπολης που προσφέρει καθημερινά γεύματα σε περισσότερους από 110 συνανθρώπους μας στους Δήμους Αμαρίου και Αγίου Βασιλείου, εμπνεύστηκαν να προσφέρουν και οι ίδιοι λίγη χαρά και ελπίδα.ethelontismos

Με ομαδικότητα, ενθουσιασμό και περίσσιο μεράκι, δημιούργησαν χειροποίητες Πασχαλινές κάρτες, λαγουδάκια με λιχουδιές, έγραψαν θερμές ευχές και ετοίμασαν πασχαλινά κουλουράκια μαζί με τις οικογένειές τους, τα οποία και παρέδωσαν προσωπικά στον πατέρα Εμμανουήλ μετά τον εκκλησιασμό.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ οφείλουμε:

  • Στους μαθητές και τις μαθήτριες μας που δούλεψαν με ενθουσιασμό και έμπνευση,
  • Στις οικογένειες που στήριξαν και πλαισίωσαν τη δράση,
  • Στην Ιερά Μητρόπολη, τους ιερείς και όλους τους ανθρώπους που καθημερινά εργάζονται για να προσφέρουν στους συμπολίτες μας,

Επίσης, ευχαριστούμε θερμά την υπεύθυνη εκπαιδευτικό της δράσης, κα Βασιλειάδου Έλενα, για την άρτια οργάνωση και την επιτυχημένη υλοποίηση της πρωτοβουλίας από την πλευρά του Γυμνασίου, καθώς και την κα Νάγια για τη σημαντική συμβολή της από την πλευρά του Λυκείου. Η συνεργασία και η αφοσίωσή τους αποτέλεσαν καθοριστικούς παράγοντες για την επιτυχία της δράσης.

Η προσφορά, η αγάπη, η συνεργασία και η αλληλεγγύη βρήκαν νόημα σε μια απλή, μα τόσο ουσιαστική πράξη που ζέστανε τις καρδιές όλων. Τέτοιες δράσεις μας υπενθυμίζουν πως η αληθινή παιδεία είναι αυτή που φτάνει πέρα από τα σχολικά βιβλία – και αγγίζει την ψυχή.




PyrosbestikhΣτο πλαίσιο της ενημέρωσης και εκπαίδευσης μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε ομιλία από τον Αντιπύραρχο κ. Δημήτριο Δρυγιαννάκη και τον Αρχιπυροσβέστη κ. Τίτο Βαβουράκη από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ρεθύμνου. Η συνάντηση, που έλαβε χώρα στην βιβλιοθήκη του σχολείου μας, είχε σκοπό να ενημερώσει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας για τη σωστή συμπεριφορά σε περιπτώσεις φωτιάς, την αντιπυρική περίοδο και τους τρόπους πρόληψης των δασικών πυρκαγιών.

Οι δύο αξιωματικοί της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ανέλυσαν με απλό και κατανοητό τρόπο πώς πρέπει να αντιδρούμε σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς. Χρησιμοποιώντας παραδείγματα από την καθημερινή ζωή, τόνισαν τη σημασία της έγκαιρης αντίδρασης και των σωστών πρώτων ενεργειών σε περίπτωση φωτιάς, πριν φτάσουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις. Ειδικότερα, ο κ. Δρυγιαννάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σωστή χρήση των πυροσβεστήρων (ξηράς κόνεως και διοξειδίου του άνθρακα), εξηγώντας πώς αυτά τα μέσα μπορούν να βοηθήσουν στην άμεση πυρόσβεση σε αρχικό στάδιο.

Επιπλέον, οι δύο αξιωματικοί επισήμαναν τη σημασία της ακριβούς πληροφόρησης που πρέπει να δίνονται από τους πολίτες στην Πυροσβεστική Υπηρεσία (τηλ. 199) σε περιπτώσεις εκδήλωσης πυρκαγιάς, προκειμένου να βοηθήσουν στην έγκαιρη και αποτελεσματική ανταπόκριση.

Μετά την παρουσίαση, οι μαθητές και οι καθηγητές είχαν την ευκαιρία να υποβάλουν ερωτήσεις στους κ. Δρυγιαννάκη και κ. Βαβουράκη, οι οποίοι απάντησαν με μεγάλο ενδιαφέρον σε όλα τα ζητήματα που προέκυψαν σχετικά με την πυρόσβεση και την πρόληψη των πυρκαγιών.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Δρυγιαννάκη και τον κ. Βαβουράκη για την παρουσία τους στο σχολείο μας και τη σημαντική τους συμβολή στην ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών και καθηγητών μας πάνω σε τόσο σημαντικά θέματα.




Ekdromh1Με επιτυχία και πολλές όμορφες εμπειρίες πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική εκδρομή της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Φουρφουρά στα Χανιά. Συνοδοί της εκδρομής ήταν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Καπενεκάκης Ιπποκράτης και ο φιλόλογος κ. Ρετούδης Νικόλαος.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σημαντικούς ιστορικούς και πολιτιστικούς τόπους, να ξεναγηθούν σε μουσεία και μνημεία και να έρθουν σε επαφή με τη φύση και την ιστορία της πόλης των Χανίων.

Συγκεκριμένα, επισκέφθηκαν:

  • Τους Τάφους των Βενιζέλων στον Προφήτη Ηλία και την Οικία Ελευθερίου Βενιζέλου στη Χαλέπα, όπου η κ. Σοφία Πιτίδου πραγματοποίησε μια εξαιρετική ιστορική ξενάγηση.
  • Το Μουσείο Εθνικής Ελλάδος, όπου ξεναγήθηκαν από τον κ. Νίκο Φλέκκα, πρόεδρο του «Γαλανόλευκου Φάρου», και γνώρισαν σπουδαίες στιγμές του ελληνικού αθλητισμού.
  • Το Βοτανικό Πάρκο Χανίων, όπου περιηγήθηκαν ανάμεσα σε μοναδικά φυτά από όλο τον κόσμο και γνώρισαν από κοντά το φυσικό περιβάλλον και τα ζώα του Πάρκου.
  • Το Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων, με την ξενάγηση της κ. Τατιάνας Φραγκοπούλου, όπου γνώρισαν την αρχαία ιστορία της περιοχής.
  • Το Ενετικό Λιμάνι και την Παλιά Πόλη των Χανίων, μέσα από μια ιστορική περιήγηση που επιμελήθηκε ο κ. Ρετούδης, φιλόλογος και ιστορικός του σχολείου μας.
  • Το Ναυτικό Μουσείο Κρήτης, με επίδειξη από τον κ. Στέλιο Φαλιέρο, αντιπλοίαρχο εν αποστρατεία και δημιουργό μικροσκοπικών πλοίων, που εντυπωσίασε με τις γνώσεις και την τέχνη του.
  • Το Μουσείο Τυπογραφίας, όπου η κ. Ελένη Φουντουλάκη, δημοσιογράφος, ξενάγησε τους μαθητές στην ιστορία της Τυπογραφίας και τους έδωσε τη δυνατότητα να δοκιμάσουν την τέχνη της εκτύπωσης.
  • Το Συμμαχικό Νεκροταφείο Σούδας, τόπο τιμής και μνήμης για τα θύματα της Μάχης της Κρήτης.Ekdromh 2

Η εκδρομή έκλεισε με μια ευχάριστη δραστηριότητα στο Mega Place στο Βλητέ Χανίων, όπου η εκπαιδευτική κοινότητα διασκέδασε παίζοντας bowling θαυμάζοντας τη θέα προς τον κόλπο της Σούδας.

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε μοναδική ευκαιρία για μάθηση, ψυχαγωγία και καλλιέργεια δεσμών μεταξύ των μαθητών, ενισχύοντας τον εκπαιδευτικό και κοινωνικό ρόλο του σχολείου.

Eυχαριστούν θερμά:

  • Την κ. Σοφία Πιτίδου
  • Τον κ. Νίκο Φλέκκα
  • Την κ. Τατιάνα Φραγκοπούλου
  • Τον κ. Στέλιο Φαλιέρο
  • Την κ. Ελένη Φουντουλάκη για τις πολύτιμες ξεναγήσεις και την πρόθυμη συμμετοχή τους στη δράση, καθώς και τον φιλόλογο του σχολείου μας κ. Ρετούδη Νικόλαο για την ενεργή συμβολή του στην ιστορική καθοδήγηση και τη συνολική επιμέλεια της εκπαιδευτικής εμπειρίας.

Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συμμετοχή και τη συμπεριφορά τους καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού!




Filozoia 2025Σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 6854/2025 / ΦΕΚ 710/Β/19-2-2025 εισερχόμενο έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., και στο πλαίσιο ευαισθητοποίησης και ανάπτυξης της φιλοζωίας, οι μαθητές του Γυμνασίου μας συμμετείχαν σε μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδικτυακή ενημέρωση από τον Ιππικό Όμιλο Ρεθύμνου.

Ο κ. Γαλλιός Γιώργος, υπεύθυνος του Ομίλου, μας παρουσίασε την ιστορία και τη δράση του Ιππικού Ομίλου, μιλώντας με αγάπη και πάθος για τα άλογα, τη διατροφή τους, τη φροντίδα τους και την καθημερινότητά τους. Οι μαθητές γνώρισαν τους χώρους όπου ζουν τα άλογα, πλένονται και προπονούνται.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το κομμάτι της Θεραπευτικής Ιππασίας, η οποία συμβάλλει σημαντικά στην αποκατάσταση, την ψυχαγωγία και την κοινωνικοποίηση των ατόμων που την επιλέγουν. Επίσης, έγινε αναφορά στην Αθλητική Ιππασία, ένα άθλημα με ρίζες στην αρχαιότητα, όπως μας θύμισε ο κ. Γαλλιός με την αναφορά στον Ξενοφώντα και το έργο του «Ιππικό».

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να υποβάλουν τις απορίες τους και να μάθουν περισσότερα για την καθημερινή σχέση αναβάτη και αλόγου, καθώς και για τη σημασία της αλληλεπίδρασης με τα ζώα.

Πριν ολοκληρωθεί η ενημέρωση, εκφράσαμε στον κ. Γαλλιό την επιθυμία μας να επισκεφθούμε σύντομα τον Ιππικό Όμιλο Ρεθύμνου, ώστε να γνωρίσουμε από κοντά τα άλογα και να δούμε τις εγκαταστάσεις τους.

Ευχαριστούμε θερμά τον όμιλο και ιδιαίτερα τον κ. Γαλλιό για την ευκαιρία που μας έδωσε να γνωρίσουμε τον κόσμο της ιππασίας, έστω και μέσα από την οθόνη, και για τις γνώσεις που μοιράστηκε με τους μαθητές μας.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση