ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΟΥΡΦΟΥΡΑ


          

ΚομικΟι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος της “Ελένης” του Ευριπίδη (αρχαία από μετάφραση) χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν ένα ιδιαίτερο κόμικ με όλη την ιστορία του έργου.

Υπεύθυνες καθηγήτριες:

Άννα Τζανιδάκη ΠΕ02

Ηλιάννα Συροκάκη ΠΕ02 ΕΑΕ

Διαβάστε το κόμικ σε μορφή pdf:



Λήψη αρχείου



Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ
Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2024, 19:23  Με ετικέτα ,
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Η Ασπίδα του ΑχιλλέαΣτο πλαίσιο του μαθήματος της Ιλιάδας οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου έφτιαξαν ο καθένας τη δική του “Ασπίδα του Αχιλλέα” ακολουθώντας το μοτίβο που χρησιμοποίησε ο Ήφαιστος, όπως περιγράφεται από τον Όμηρο: Ξεκινώντας από το κέντρο της ασπίδας κινείται προς τα έξω, από κύκλο σε κύκλο, και η ασπίδα περιγράφεται ως εξής:

Η γη, ο ουρανός και θάλασσα, ο ήλιος, το φεγγάρι και οι αστερισμοί.

“Δύο όμορφες πόλεις γεμάτες από ανθρώπους”: η μία σε ειρήνη και η άλλη σε πόλεμο.

Ένα χωράφι που καλλιεργείται η συγκομιδή.

Ένα αμπέλι που άνθρωποι μαζεύουν σταφύλια.

Μια αγέλη βοδιών.

Μια εικόνα από μια φάρμα προβάτων.

Μία σκηνή χορού, όπου νέοι άνδρες και γυναίκες χορεύουν.

Και τέλος στον μεγάλο εξωτερικό κύκλο το μεγάλο ρεύμα του Ωκεανού.

 

Εκπαιδεύτρια: Άννα Τζανιδάκη ΠΕ02




Έπαινος page 0001Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι το Ραδιοφωνικό μας Μήνυμα «Μαντινάδες από την Κρήτη με θέμα τη φιλία» απέσπασε έπαινο καθώς συγκαταλέγεται στα ραδιοφωνικά μηνύματα με την υψηλότερη βαθμολογία του διαγωνισμού που διοργάνωσε το European School Radio, «Κάν’ το ν’ ακουστεί 2024» με θέμα: «Η δύναμη της φιλίας».

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές Αντωνάκη Ζαχαρία, Ζαμπετάκη Άκη και Μουρτζανό Νικόλαο που έλαβαν μέρος, καθώς και στον εκπαιδευτικό τους κ. Καπενεκάκη Ιπποκράτη που υλοποίησε τη δράση. Και εις ανώτερα παιδιά!




ΠρόσκλησηΣας προσκαλούμε στη θεατρική μας παράσταση «Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΊΤΗ» μια διασκευή του έργου του Νίκου Τσιφόρου, την Πέμπτη 20 Ιουνίου και ώρα 20:30 στον αύλειο χώρο του σχολείου μας.

Τη σκηνοθεσία ανέλαβε η εκπαιδευτικός μας Δρ. Τζανιδάκη Άννα ΠΕ02. Πρόκειται για μια δουλειά μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών από το Γυμνάσιο και Λύκειο Φουρφουρά.

Θα χαρούμε πολύ να σας δούμε όλες και όλους εκεί!

ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ:

Θεώνη: Μαρία Πιπεράκη (Γ’ Γυμνασίου)

Νεόκοσμος: Ζαχαρίας Αντωνάκης (Γ’ Γυμνασίου)

Κυρ. Στέλιος: Τάσος Στρατιδάκης (Α’ Λυκείου)

Λουκία: Μαριάννα Τρουλλινού (Γ’ Γυμνασίου)

Βάσος: Μύρος Λίτινας (Β’ Λυκείου)

Ηρακλής (μηχανικός): Κωνσταντίνος Δρανδάκης (Α’ Λυκείου)

Ντόλυ Ρόζα (τραγουδίστρια): Ελευθερία Λαρεντζάκη (Β’ Λυκείου)

Γειτόνισσες: Ζαμπία Αλυσσανδράκη, Ελένη Βεργίτση (Γ’ Λυκείου), Αργυρώ Μουρτζανού (Γ’ Λυκείου), Σπυριδούλα Χριστοδουλάκη (Γ’ Λυκείου)

Δικηγόρος: Νίκος Μουρτζανός (Γ’ Γυμνασίου)

Μέντιουμ: Στέφη Σαρτζετάκη (Γ’ Γυμνασίου)

Κονφερασιέ: Σταμάτης Χριστοδουλάκης (Β’  Γυμνασίου)

Αγγέλα (αρραβωνιαστικιά κυρ. Στέλιου): Αθηνά  Ζαχαριουδάκη (Α’  Γυμνασίου)

Θανάσης (αρχιμάστορας): Κωστής Τρουλλινός (Β’ Λυκείου)

Πελάτες βιβλιοπωλείου: Αργυρώ Κόκκινου (Α’ Λυκείου), Χαρούλα Πατεράκη (Α’ Λυκείου), Αγγελική Διαμαντάκη( Α’ Λυκείου), Ευαγγελία Διαμαντάκη (Β’  Γυμνασίου), Ιωάννα Μοσχονά (Γ’ Λυκείου), Ρένα Σαριδάκη (Γ’ Λυκείου)

Guest star: Γιώργος Τρουλλινός (Γ’ Γυμνασίου)

Καλεσμένοι/Ορχήστρα:  Άκης Ζαμπετάκης (Γ’ Γυμνασίου), Περικλής Ζαμπετάκης (Β’  Γυμνασίου), Αλεξάνδρα Ζαχαριουδάκη (Β’  Γυμνασίου), Μαρία Ζαχαριουδάκη (Β’  Γυμνασίου), Χρύσα Στυλιανάκη (Α’  Γυμνασίου), Νώντας Καμηλάκης (Β’  Γυμνασίου), Γιώργος Λίτινας (Β’  Γυμνασίου), Τίτος Λίτινας (Β’  Γυμνασίου), Ειρήνη Κυριακάκη (Γ’ Γυμνασίου), Γιάννης Τρουλλινός (Α’  Γυμνασίου), Νίκος Καπελώνης (Β’  Γυμνασίου)



ΓΑΛΛΙΚΑ-ΤΕΧΝΗ
Τρίτη, 28 Μαΐου 2024, 19:02  Με ετικέτα ,
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

Γαλλικά Τέχνη1Φτάνοντας στην ολοκλήρωση της Δράσης μας “Τα Γαλλικά μέσα από την Τέχνη”, αποφασίσαμε με τους μαθητές μας να προσεγγίσουμε και να αναλύσουμε το καλλιτεχνικό ρεύμα του Κυβισμού-Cubisme το οποίο επηρέασε τον 20ο αιώνα. Οι πιο γνωστοί εκπρόσωποί του ήταν ο Pablo Picasso (Πάμπλο Πικάσο) και ο Georges Braque (Ζορζ Μπρακ). Βασικά χαρακτηριστικά της τέχνης αυτής είναι οι κατακερματισμένες και αφηρημένες φόρμες. Τα κυβιστικά έργα απεικονίζουν θέματα από πολλαπλές οπτικές γωνίες ταυτόχρονα, σπάζοντας τις παραδοσιακές έννοιες της προοπτικής και της αναπαράστασης. O κυβισμός αμφισβητεί τη συμβατική απεικόνιση του χώρου και των αντικειμένων, δίνοντας έμφαση στα γεωμετρικά σχήματα. Η ιστορία του κυβισμού είναι διαιρεμένη σε τρεις μεγάλες περιόδους:

Σεζανική φάση (1906-1910)

Η μέθοδος της “Σεζανικής Φάσης” συνδέεται με την αναπαράσταση του αντικειμένου σε διάσταση, με τον τρόπο του Σεζάν.

Αναλυτικός κυβισμός (1910-1912)

Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης του κυβισμού το αντικείμενο απεικονίζεται απ’ όλες τις πλευρές του οι οποίες παρουσιάζονται ως μικρές επιφάνειες. Το χαρακτηριστικό αυτής της περιόδου είναι ότι η παλέτα των χρωμάτων είναι πολύ περιορισμένη (γκρι, καφέ, πράσινο, μπλε σκούρο).Γαλλικά Τέχνη2

Συνθετικός κυβισμός (1912-1914)

Η περίοδος του συνθετικού κυβισμού χαρακτηρίζεται από την επιστροφή των έντονων χρωμάτων και από τη χρησιμοποίηση της τεχνικής των κολάζ. Το πρώτο κολλάζ είναι ένα έργο του Μπρακ το οποίο ονόμασε Compotier et Verre (1912).

Τα σχήματα, τα χρώματα αλλά και οι παράξενες φόρμες εντυπωσίασαν τους μαθητές μας, οι οποίοι με τη σειρά τους κλήθηκαν να φτιάξουν το δικό τους κυβιστικό πορτρέτο. Η διαδικασία ήταν ευχάριστη για όλους, δίνοντάς μας να καταλάβουμε πως η τέχνη δεν έχει όρια και η φαντασία μπορεί να φτάσει και να αποτυπωθεί μέχρι εκεί που επιθυμεί ο καθένας προσωπικά!

Επιμέλεια: Παπουτσιδάκη Εμμανουέλα




Επίσκεψη ΔημοτικώνΤη Δευτέρα 27 Μαΐου υποδεχτήκαμε τους μαθητές και τις μαθήτριες της έκτης τάξης τόσο του Δημοτικού Σχολείου Πλατάνου με το δάσκαλο τους κ. Κουράτορα Μάνο, όσο και του Δημοτικού Σχολείου Φουρφουρά με τη δασκάλα τους κ. Ριτζάκη Άννα. Η επίσκεψη έγινε στα πλαίσια της δράσης: «Μελετώ τον εαυτό μου – οραματίζομαι το αύριο», με στόχο τη διευκόλυνση της μετάβασης των μαθητών και μαθητριών από την Πρωτοβάθμια στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αρχικά, τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, όπου μαθητές του Γυμνασίου παρουσίασαν την τάξη τους.  Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση στο χώρο της βιβλιοθήκης όπου ο Διευθυντής του Σχολείου, κ. Καπενεκάκης Ιπποκράτης παρουσίασε τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου και  τις διαφοροποιήσεις από την προηγούμενη βαθμίδα.  Κυρίως όμως εκτέθηκαν προβληματισμοί και λύθηκαν απορίες των παιδιών τόσο από τον Διευθυντή, όσο και από τις κυρίες Βασιλειάδου Ελένη και Τζανιδάκη Άννα ενώ έλαβαν ένα μικρό δωράκι για να θυμούνται τη συνάντηση. Ακολούθησε επίδειξη πειραμάτων στο Εργαστήριο Φυσικών επιστημών από την εκπαιδσευτικό κ. Λουλουδάκη Νεκταρία. Τέλος, τα παιδιά έπαιξαν διάφορα ομαδικά αθλητικά παιχνίδια, που διοργάνωσε ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής κ. Μανδρώνης Στυλιανός. Στο τέλος της συνάντησης εκφράστηκε η ανυπομονησία των παιδιών για να φοιτήσουν στο Γυμνάσιο μας!

Παιδιά με το καλό σας περιμένουμε και εμείς να έρθετε!

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ιδιαίτερες ευχαριστίες μας στους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας που συνέβαλαν στην επιτυχία της διοργάνωσης, καθώς και στον δάσκαλο του Δημοτικού Πλατάνου και τη δασκάλα Δημοτικού του Φουρφουρά που συνόδεψαν τα παιδιά.




collage1Και να που έφτασε η επόμενη συνεργασία μας με την αδελφοποιημένη Β’ Λυκείου! Στην καινοτόμο αυτή ενέργεια υιοθεσίας της Α’ Γυμνασίου από τη Β’ Λυκείου, προχωρήσαμε αυτή τη φορά, στη συνδιδασκαλία: Γαλλία – Πολιτισμός – Ιστορία. Αδράξαμε την ευκαιρία που παρουσιάστηκε με το μάθημα της Ιστορίας της Β’ Λυκείου, το οποίο διδάσκει η συνάδελφος φιλόλογος Γκαβαρδίνα Εύη, και μέσα από την περίοδο 1789-1815, μιλήσαμε για τον πολιτισμό, τα πολιτικά τεκταινόμενα της εποχής, την ευρύτερη επικρατούσα κουλτούρα και τέλος για τη Γαλλική Επανάσταση (1789).

κολαζ2Η συνάδελφος κι οι μαθητές της Β’ Λυκείου αναφέρθηκαν αναλυτικά στη Ναπολεόντεια Περίοδο παρουσιάζοντας τα γεγονότα με γλαφυρότητα. Με τη σειρά τους οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου αιτιολόγησαν και παρουσίασαν τη δημιουργία εθνικών συμβόλων (Μαριάννα, γαλλικός κόκορας, επιλογή των χρωμάτων της γαλλικής σημαίας), συνθημάτων (ελευθερία, ισότητα, αδελφότητα, Ζήτω οι Μπλε). Ολοκληρώσαμε τη δράση μας αυτή με τη δημιουργία πόστερ-πρότζεκτ που παρουσίαζαν παραστατικά όλα όσα αναφέραμε παραπάνω. Με το εγχείρημα αυτό αποδείξαμε έμπρακτα πως κάθε διδακτικό αντικείμενο μπορεί να προσεγγιστεί διαθεματικά και διατμηματικά.

Επιμέλεια: Παπουτσιδάκη Εμμανουέλα




ΔιατροφήΣτα πλαίσια των μαθημάτων της οικιακής οικονομίας και της γλώσσας της Α’ Γυμνασίου οργανώθηκε από τις εκπαιδευτικούς Βασιλειάδου Ελένη, Τζανιδάκη Άννα και Συροκάκη Ηλιάνα συνδιδασκαλία με θέμα την υγιεινή διατροφή. Με τη βοήθεια του κοινωνικού λειτουργού του σχολείου μας κ. Μεραμβελιωτάκη Ηλία προσκλήθηκε η διατροφολόγος κ. Χαλκιαδάκη Ελευθερία σε μια διαδικτυακή ενημέρωση την οποία παρακολούθησαν οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου. Οι μαθητές πληροφορήθηκαν για το επάγγελμα του διατροφολόγου και έπειτα έθεσαν ερωτήματα σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες των εφήβων, την επιλογή του κολατσιού στο σχολείο, τη ζάχαρη και τις επεξεργασμένες τροφές στη διατροφή μας, την παχυσαρκία και την απώλεια βάρους στην εφηβεία αλλά και τις επιπτώσεις από την κατανάλωση ενεργειακών ποτών και αλκοόλ σ’ αυτές τις ηλικίες. Η κ. Χαλκιαδάκη απάντησε με απλό και κατανοητό τρόπο στα ερωτήματά τους δίνοντας πολύ χρήσιμες συμβουλές για τη διατροφή στην εφηβεία. Στη συνέχεια οι μαθητές-δημοσιογράφοι μας, ανέλαβαν να συντάξουν το δικό τους άρθρο με βάση τις πληροφορίες που έλαβαν στη συνέντευξη!

Τα λόγια είναι περιττά…απολαύστε το αποτέλεσμα!

Η σωστή διατροφή

Σήμερα στο σχολείο μας είχαμε μια διαδικτυακή συνάντηση με τη διατροφολόγο κα. Χαλκιαδάκη Ελευθερία, που μας εξήγησε τα αποτελέσματα που έχει μια σωστή διατροφή στους εφήβους αλλά και στους ενηλίκους.

Ποια είναι λοιπόν η σωστή διατροφή;

Αρχικά οι διατροφολόγοι βοηθούν ώστε να μη κάνουμε λάθη όταν ξεκινήσουμε διατροφή στην εφηβεία. Επίσης μας προτείνουν σωστές μεθόδους διατροφής χωρίς να προκαλέσουμε κακό στον οργανισμό μας και στην υγεία μας. Οι διατροφολόγοι κάνουν διάφορες μετρήσεις στο σώμα μας και προτείνουν τη σωστή διατροφή για το κάθε άτομο.

Στην εφηβεία είναι καλό να τρώμε λίγο απ’ όλα, γιατί βρισκόμαστε στην ανάπτυξη. Μπορούμε να προσέχουμε τη διατροφή και να κάνουμε έντονη άσκηση περίπου 60 λεπτά τη μέρα. Αν είναι κάποιο παιδί παχύσαρκο μπορεί να πάει σε έναν ειδικό (διατροφολόγο) για να τον συμβουλέψει, για να μην προκαλέσει κακό στο σώμα του και στην ανάπτυξή του.

Όπως μας είπε η διατροφολόγος κα. Χαλκιαδάκη, η ημερήσια κατανάλωση ζάχαρης δεν πρέπει να υπερβαίνει τα δυο κουταλάκια την ημέρα. Φαγητά που έχουν μέσα ζάχαρη είναι τα γλυκά, τα αναψυκτικά, τα επιδόρπια γιαουρτιού, οι μπάρες δημητριακών, οι  έτοιμοι χυμοί, τα pancakes. Αν θέλετε να φάτε κάποια από αυτά, μην τα τρώτε όλα μαζί αλλά λίγο κάθε μέρα.

Σύμφωνα με τη διατροφολόγο, πρέπει να πίνουμε άφθονο νερό, περίπου 2 λίτρα την ημέρα. Όσο για τα ενεργειακά ποτά π.χ. Hell, Red Bull, Monster καλό είναι να τα αποφεύγουμε γιατί μας δίνουν πάρα πολλές θερμίδες που δε χρειαζόμαστε και καφεΐνη και ταυρίνη που προκαλούν υπερκινητικότητα, οξυθυμία, ταχυκαρδία, διαστολή αγγείων και αύξηση της πίεσης.

Το αλκοόλ στην εφηβεία απαγορεύεται γιατί προκαλεί προβλήματα στον εγκέφαλο και επηρεάζει το νευρικό σύστημα. Επηρεάζει τη σωματική ανάπτυξη και προκαλεί μειωμένη σχολική απόδοση. Τέλος προκαλεί βία και αστάθεια. Το αλκοόλ μόνο άνω των 18 ετών επιτρέπεται. Ένα ποτηράκι του κρασιού μαζί με το φαγητό για τις γυναίκες και 2 ποτηράκια για τους άνδρες εξαιτίας της διαφορετικής σωματικής διάπλασης.

Η σωστή διατροφή χρειάζεται ποιότητα, ποσότητα και ποικιλία στην καθημερινή μας επιλογή γευμάτων.

Η συντακτική ομάδα

Ζαχαριουδάκη Α.

Μουρτζανός Μ.

Στυλιανάκη Χ.

Τρουλλινός Γ.



ΔΩΡΕΑ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟΥ
Τρίτη, 21 Μαΐου 2024, 21:30  Με ετικέτα
Κάτω από: Χωρίς κατηγορία  |  Αφήστε ένα σχόλιο

μικροσκόπιοΘα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Δήμο Αμαρίου και ιδιαίτερα τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Ψαρουδάκη Μανώλη οι οποίοι συνέβαλαν στον εμπλουτισμό του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του Γυμνασίου – Λυκείου Φουρφουρά προσφέροντας ένα μαθητικό στερεοσκοπικό διόφθαλμο τηλεσκόπιο. Εμείς από την μεριά μας υποσχόμαστε να το αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών.




ΠλανητάριοΤην Παρασκευή 17-05-2024 το Γυμνάσιο Φουρφουρά πραγματοποίησε ημερήσια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ηράκλειο. Η εκδρομή άρχισε από το Πλανητάριο Κρήτης, στις Γούβες Γουρνών, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας  ταξίδεψαν στο διάστημα μέσα από ταινία που προβλήθηκε στην πανοραμική, θολωτή οθόνη του Πλανηταρίου. Στη συνέχεια, τα παιδιά μέσω των διαδραστικών εκθεμάτων  ήρθαν σε επαφή με τον ηλεκτρομαγνητισμό, κατανόησαν τη μηχανική των υγρών, έμαθαν για την εφαρμογή της πράσινης ενέργειας και αντιλήφθηκαν καλύτερα τα φαινόμενα της οπτικής.Κνωσός

Στη συνέχεια οι μαθητές και οι μαθήτριες περιηγήθηκαν στο Ιστορικό κέντρο του Ηρακλείου, όπου είδαν διάφορα αξιοθέατα της πόλης, όπως την κρήνη Morozini (λιονταράκια), τη Λότζια και τον Άγιο Τίτο.

Τέλος, οι μαθητές επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού. Εκεί, είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο ανάκτορο, να ταξιδέψουν πίσω στο χρόνο και να φανταστούν πώς ήταν η ζωή των προγόνων μας στο βασιλικό παλάτι πριν από χιλιάδες χρόνια.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση