ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΟΥΡΦΟΥΡΑ


          

Eyches CHristoygennon Gsio Foyrfoyra




Giorth CHristoygennonΤην Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2025, τελευταία ημέρα μαθημάτων πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, το σχολείο μας γέμισε με εορταστικό κλίμα, χαμόγελα και δημιουργικές δράσεις.

Η ημέρα ξεκίνησε με τον καθιερωμένο εκκλησιασμό στον Ιερό Ναό του Αγίου Νεκταρίου, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν με ευλάβεια, στο πνεύμα των Άγιων Ημερών.

Στη συνέχεια, επιστρέφοντας στο σχολείο, είχε αρχικά προγραμματιστεί η υλοποίηση του διαδραστικού χριστουγεννιάτικου κουίζ «Πόσο καλά γνωρίζεις τα Χριστούγεννα;». Ωστόσο, μια απροσδόκητη διακοπή ρεύματος άλλαξε τα αρχικά σχέδια και δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίησή του.

Παρά την απρόβλεπτη αυτή εξέλιξη, η γιορτινή διάθεση δεν χάθηκε. Αντίθετα, οργανώθηκαν χριστουγεννιάτικα παιχνίδια και βιωματικές δράσεις, στις οποίες συμμετείχαν με ενθουσιασμό όλοι οι μαθητές. Ανάμεσα στις δραστηριότητες περιλαμβάνονταν παιχνίδια με marshmallows, επιτραπέζια παιχνίδια και βιωματικές δράσεις τα οποία επιμελήθηκαν η κα Κάλλια Γκερεδάκη, μαθηματικός του σχολείου, η κα Ελισάβετ Τσέλιου, φιλόλογος ειδικής αγωγής του σχολείου, και η κα Νάντια Κουδουμνάκη, φιλόλογος του σχολείου. Οι δράσεις αυτές ενίσχυσαν τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και τη χαρά των μαθητών, αποδεικνύοντας ότι ακόμη και οι απρόβλεπτες συνθήκες μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για παιχνίδι και συλλογικότητα.

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με μια όμορφη και συμβολική κίνηση προσφοράς και αγάπης. Σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μοιράστηκαν χειροποίητα χριστουγεννιάτικα ταρανδάκια με λιχουδιές, προσφορά της κας Κουμπέτσου Νάγιας, Διευθύντριας του Λυκείου Φουρφουρά, και του κ. Καπενεκάκη Ιπποκράτη, Διευθυντή του Γυμνασίου Φουρφουρά. Η πρωτοβουλία αυτή σκόρπισε χαρά, χαμόγελα και γιορτινή διάθεση, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο την τελευταία σχολική ημέρα πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Θερμές ευχαριστίες απευθύνουμε στις εκπαιδευτικούς, κα Γκερεδάκη,  κα Κουδουμνάκη και κα Τσέλιου για την οργάνωση και τη συμβολή τους στις δράσεις της ημέρας και στην κα Νάγια για την προσφορά της.

Το σχολείο μας εύχεται σε όλους Καλά Χριστούγεννα και ένα Νέο Έτος γεμάτο υγεία, χαρά, δημιουργικότητα και αισιοδοξία.




Στο πλαίσιο της καλλιέργειας αξιών και της ενίσχυσης της ψυχικής και πνευματικής ισορροπίας των μαθητών, πραγματοποιήθηκε στο σχολικό συγκρότημα Φουρφουρά δράση πνευματικού προβληματισμού και προσωπικής ενδυνάμωσης, στην οποία συμμετείχαν και οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Φουρφουρά.

Agios NektariosΟι μαθητές είχαν τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμούσαν, να συναντηθούν σε ήρεμο και διακριτικό πλαίσιο με τον πατέρα Παντελή και να συζητήσουν θέματα που αφορούν τον εσωτερικό τους κόσμο, τις σκέψεις, τους προβληματισμούς και τις αξίες που τους απασχολούν. Η συμμετοχή ήταν απολύτως προαιρετική, με σεβασμό στην προσωπικότητα, τις πεποιθήσεις και την ελευθερία επιλογής κάθε παιδιού.

Με λόγο απλό, ανθρώπινο και υποστηρικτικό, ο πατέρας Παντελής στάθηκε δίπλα στους μαθητές ως συνομιλητής και πνευματικό στήριγμα, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης, ηρεμίας και ασφάλειας. Η παρουσία του βοήθησε τους μαθητές να εκφραστούν, να προβληματιστούν και να αισθανθούν αποδοχή και κατανόηση.

Θερμές ευχαριστίες εκφράζουμε προς τον πατέρα Παντελή Διαμαντάκη για την ουσιαστική παρουσία και την πνευματική στήριξη που προσέφερε στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας.

Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τη Θεολόγο του σχολείου μας, κα Άννα Μουρκογιάννη, για το παιδαγωγικό της ενδιαφέρον και τη συνεχή μέριμνα για την πνευματική καλλιέργεια και την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών μας.




3d PrinterΤο σχολείο μας υποδέχθηκε με ιδιαίτερη χαρά μια ευχάριστη και ουσιαστική έκπληξη: την παραλαβή ενός τρισδιάστατου εκτυπωτή. Πρόκειται για έναν σύγχρονο εξοπλισμό που έρχεται να ενισχύσει δυναμικά τη μαθησιακή διαδικασία και να ανοίξει νέες δημιουργικές προοπτικές για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Αμέσως μετά την παραλαβή του, πραγματοποιήθηκε η εγκατάσταση και η βαθμονόμηση του εκτυπωτή, ώστε να είναι πλήρως λειτουργικός και έτοιμος για χρήση. Πλέον, το σχολείο μας διαθέτει ένα ακόμη πολύτιμο εργαλείο σύγχρονης εκπαίδευσης, έτοιμο να αξιοποιηθεί στην πράξη.

Ο τρισδιάστατος εκτυπωτής θα χρησιμοποιηθεί δημιουργικά τόσο στο μάθημα της Πληροφορικής όσο και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα: να σχεδιάζουν και να υλοποιούν τις δικές τους κατασκευές, να μετατρέπουν τις ιδέες τους από τη θεωρία στην πράξη, να καλλιεργούν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, συνεργασίας και δημιουργικής σκέψης, να έρχονται σε επαφή με σύγχρονες τεχνολογίες που σχετίζονται με την επιστήμη, τη μηχανική και τον σχεδιασμό.

Μέσα από τη χρήση του τρισδιάστατου εκτυπωτή, η μάθηση γίνεται πιο βιωματική, πιο ελκυστική και ουσιαστικά συνδεδεμένη με τον πραγματικό κόσμο, ενισχύοντας το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των μαθητών.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Δήμο Αμαρίου για την άμεση ανταπόκρισή του στο αίτημά μας και για τη στήριξη που προσφέρει έμπρακτα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεσμευόμαστε ότι ο νέος αυτός εξοπλισμός θα αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προς όφελος της μάθησης, της δημιουργικότητας και της εξέλιξης των μαθητών μας.

Το επόμενο βήμα;

Οι πρώτες μας τρισδιάστατες δημιουργίες!




Professions dont have a genderΣτο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων της Γ’ Γυμνασίου, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Profession has no gender» του ΜΚΟ The Tipping Point με την υποστήριξη της Τράπεζας Πειραιώς. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει μια σειρά συνεδριών με μέντορες από όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, που έχουν επιλέξει μαθητές και εκπαιδευτικοί. Έτσι οι μαθητές μας συνομίλησαν με μελισσοκόμο, δικηγόρο, ειδικό στην πληροφορική και στην τεχνητή νοημοσύνη, ηλεκτρολόγο και ειδικό στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό. Ταυτόχρονα δόθηκε έμφαση στην καταπολέμηση έμφυλων στερεοτύπων στην επιλογή επαγγέλματος, για να διαπιστώσουμε κατά πόσο εξακολουθούν να υπάρχουν σήμερα δυσκολίες λόγω παγιωμένων αντιλήψεων για το ρόλο και τις ικανότητες των δυο φύλων.

Οι μαθητές αφού επέλεγαν το επάγγελμα για το οποίο θα ήθελαν περισσότερες πληροφορίες, ετοίμαζαν ερωτήσεις για τους μέντορες. Μ’ αυτόν τον τρόπο έλυναν τις απορίες τους για τις σπουδές, τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται σε κάθε επάγγελμα, αλλά και τις δυσκολίες που συνάντησαν οι μέντορες στο επάγγελμά τους, πως τις ξεπέρασαν, πως επέλεξαν το επάγγελμά τους, τι τους αρέσει στη δουλειά τους, πως συνδυάζουν δουλειά και οικογένεια κ.α. Αυτό που θα μας μείνει είναι, με πόση αγάπη και ενθουσιασμό μας μιλούσαν οι μέντορές μας για τη δουλειά τους καθώς και οι συμβουλές που μας έδωσαν!Profession has no gender

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα όλους τους μέντορες που μας αφιέρωσαν το χρόνο τους, τον Οργανισμό The Tipping Point και τους συνεργάτες που χάρη στη βοήθειά τους υλοποιήθηκε αυτό το εγχείρημα.

Επίσης, θερμές ευχαριστίες απευθύνουμε στην κ. Βασιλειάδου Έλενα, οικονομολόγο του σχολείου μας, για τον συντονισμό, την υλοποίηση και την παιδαγωγική αξιοποίηση του προγράμματος, και στους μαθητές μας που συμμετέχουν με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό σε κάθε μας δράση!




SyssitioΜε αφορμή τις άγιες ημέρες των Χριστουγέννων και με οδηγό τις αξίες της προσφοράς και της αγάπης προς τον συνάνθρωπο, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Σχολικού Συγκροτήματος Φουρφουρά (Γυμνασίου και Λυκείου) συμμετείχαν σε μια συγκινητική δράση κοινωνικής αλληλεγγύης.

Συγκεκριμένα, προσέφεραν τρόφιμα καθώς και χειροποίητα χριστουγεννιάτικα ταρανδάκια, γεμάτα λιχουδιές, τα οποία παραδόθηκαν στο συσσίτιο της Ιεράς Μητρόπολης, με σκοπό να στηρίξουν τους παππούδες και τις γιαγιάδες που εξυπηρετούνται καθημερινά από το πολύτιμο αυτό φιλανθρωπικό έργο. Η πρωτοβουλία αυτή αποτέλεσε μια έμπρακτη έκφραση ανθρωπιάς και κοινωνικής ευαισθησίας από πλευράς των μαθητών μας.

Κατά την επίσκεψη, τους μαθητές υποδέχθηκε ο πατέρας Εμμανουήλ Διαμαντάκης, ο οποίος τους μίλησε με απλότητα και ζεστασιά για τη σημασία της προσφοράς, τη λειτουργία του συσσιτίου και τον καθοριστικό ρόλο της Ιεράς Μητρόπολης στη στήριξη ευάλωτων συνανθρώπων μας. Τα λόγια του άφησαν έντονο αποτύπωμα και αποτέλεσαν πολύτιμο μάθημα ζωής.

Θερμές ευχαριστίες απευθύνουμε στον πατέρα Εμμανουήλ για τη φιλοξενία και την ουσιαστική επικοινωνία με τους μαθητές, καθώς και στην Ιερά Μητρόπολη για το σπουδαίο κοινωνικό της έργο. Ιδιαίτερα συγχαρητήρια αξίζουν στους μαθητές και τις μαθήτριές μας για το ήθος, την ευαισθησία και την προθυμία τους να σταθούν δίπλα στον συνάνθρωπο, καθώς και στις οικογένειές τους που στηρίζουν και καλλιεργούν αυτές τις αξίες.

Τέτοιες δράσεις υπενθυμίζουν σε όλους μας ότι το σχολείο δεν είναι μόνο χώρος μάθησης, αλλά και χώρος καλλιέργειας ανθρωπιάς, σεβασμού και κοινωνικής ευθύνης.




KALANTA 2025Σε εορταστικό κλίμα και με ιδιαίτερη χαρά υποδεχτήκαμε σήμερα, Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025, τους μαθητές και τις μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Φουρφουρά, μαζί με τους δασκάλους και τις δασκάλες τους, στο σχολικό συγκρότημα του Γυμνασίου και του Λυκείου Φουρφουρά.

Οι μικροί μας επισκέπτες γέμισαν τον χώρο με παιδικές φωνές, χαμόγελα και χριστουγεννιάτικες μελωδίες, ψάλλοντας τα παραδοσιακά κάλαντα και μεταφέροντας σε όλους μας το πνεύμα των Χριστουγέννων. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια όμορφη ευκαιρία συνάντησης και επικοινωνίας των σχολικών κοινοτήτων της περιοχής μας, αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεργασίας, της παράδοσης και της συνέχειας μεταξύ των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

Η χαρά, όμως, δεν έμεινε μόνο στα κάλαντα: στην αυλή του σχολείου, μαθητές και εκπαιδευτικοί από το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο έγιναν μια μεγάλη παρέα και χόρεψαν όλοι μαζί παραδοσιακούς χορούς, σε μια στιγμή που γέμισε ζεστασιά και αισιοδοξία τη σχολική μας μέρα.




KDAP AMEA OLOI MAZI MPOROYMEΤην Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου, στο Γυμνάσιο Φουρφουρά φιλοξενήθηκε και υλοποιήθηκε το πρόγραμμα ενσυναίσθησης και εκπαίδευσης για τα άτομα με αναπηρία και τα ανθρώπινα δικαιώματα, που σχεδιάζεται και υλοποιείται από τον Σύλλογο Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Ρεθύμνου, στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας με τίτλο «Σεβασμός και αξιοπρέπεια για όλους».

Ο Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Ρεθύμνου υλοποιεί αντίστοιχες παρεμβάσεις σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο την καλλιέργεια της αποδοχής, του σεβασμού και της ουσιαστικής κατανόησης της αναπηρίας.

Το σχολείο μας επισκέφτηκαν ο Διευθυντής του Συλλόγου κ. Παύλος Μελισσινός, η κ. Εβελίνα Βουμβουλάκη, κοινωνική λειτουργός, και η κ. Ευγενία Ερμείδου, υπεύθυνη πρωινής βάρδιας, οι οποίοι και υλοποίησαν το πρόγραμμα με τρόπο άμεσο, βιωματικό και ιδιαίτερα ουσιαστικό για τους μαθητές.

Η δράση ξεκίνησε με μια διαδικασία γνωριμίας και εξελίχθηκε σε έναν γόνιμο διάλογο γύρω από την αναπηρία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε βιωματικές δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες εξέφρασαν στοιχεία της προσωπικότητάς τους, όσα τους δυσκολεύουν αλλά και όσα τους κάνουν να νιώθουν δυνατοί. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οδηγήθηκαν σε βαθύτερο προβληματισμό για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία και αυτισμό στην καθημερινότητά τους.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συζήτηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τις αξίες της ισότητας και της αξιοπρέπειας, αλλά και στον ρόλο της κοινωνίας στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς. Οι μαθητές κλήθηκαν να «μπουν στη θέση» παιδιών με διαφορετικές μορφές αναπηρίας, να σκεφτούν τα εμπόδια που συναντούν και να προβληματιστούν για το αν και κατά πόσο η κοινωνία τους παρέχει τις απαραίτητες δυνατότητες για ισότιμη συμμετοχή. Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία αφίσας, στην οποία οι μαθητές αποτύπωσαν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμότερες ευχαριστίες μας στον κ. Παύλο Μελισσινό, την κ. Ευγενία Ερμείδου και την κ. Εβελίνα Βουμβουλάκη για την εξαιρετική υλοποίηση του προγράμματος και τη σημαντική συμβολή τους στην ευαισθητοποίηση των μαθητών μας.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνουμε επίσης στην κ. Κρουσταλλάκη Διονυσία, ψυχολόγο του σχολείου μας, η οποία μεσολάβησε για την πραγματοποίηση της δράσης, καθώς και στην κ. Παπαδάκη Ελένη, κοινωνική λειτουργό του σχολείου, για τη συνεργασία και την οργάνωση της δράσης. Τέλος, ευχαριστούμε θερμά τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας που συνέβαλαν στην ομαλή και δημιουργική εξέλιξη του προγράμματος.

Τέτοιες δράσεις αποτελούν πολύτιμο βήμα για ένα σχολείο ανοιχτό, συμπεριληπτικό και ανθρώπινο, που καλλιεργεί τον σεβασμό, την ενσυναίσθηση και την αποδοχή κάθε μορφής διαφορετικότητας.




Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο διακόπτεται η δια ζώσης λειτουργία του σχολείου μας, τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως με την μέθοδο της τηλεκπαίδευσης. Σας επισυνάπτουμε τις διευθύνσεις των ψηφιακών αιθουσών των εκπαιδευτικών.

A/A Επώνυμο Όνομα WEBEX LINK Meeting number
1 ΚΑΠΕΝΕΚΑΚΗΣ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ https://minedu-secondary.webex.com/meet/ikapenek 1210 80 1497
2 ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΕΛΕΝΗ https://minedu-secondary.webex.com/meet/el_vasil 121 276 8706
3 ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ https://minedu-secondary.webex.com/meet/mvoulgaris 2674 642 5193
4 ΓΕΩΡΓΑΚΟΥΔΗ ΕΥΓΕΝΙΑ https://minedu-secondary.webex.com/meet/evgeniag
5 ΓΚΕΡΕΔΑΚΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ https://minedu-secondary.webex.com/meet/gkkalliopi 2671 332 9667
6 ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ https://minedu-secondary.webex.com/meet/m_kalog 124 840 7607
7 ΚΟΥΔΟΥΜΝΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ https://minedu-secondary.webex.com/meet/kkoudoumna 124 151 0772
8 ΚΡΟΥΣΤΑΛΛΑΚΗ ΔΙΟΝΥΣΙΑ https://minedu-secondary.webex.com/meet/dion_kr 124 876 2295
9 ΜΟΥΡΚΟΓΙΑΝΝΗ ΑΝΝΑ https://minedu-secondary.webex.com/meet/moanna 124 311 3263
10 ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗ https://minedu-secondary.webex.com/meet/elenpapa1 2673 426 1527
11 ΤΣΕΛΙΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ https://minedu-secondary.webex.com/meet/elitseli 121 478 6628
12 ΦΑΡΣΑΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ https://minedu-secondary.webex.com/meet/fageorgios 2671 267 9339
13 ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ https://minedu-primary2.webex.com/meet/konchatzin 2670 224 5592



Το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων από  19/11 είναι:

  • Για την Α΄ Γυμνασίου:

A Gymnasio

  • Για τη Β΄ Γυμνασίου:

B Gymnasio

  • Για τη Γ΄ Γυμνασίου:

G Gymnasio

 



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση