Οι μαθητές/τριες της Γ τάξης του Σχολείου μας μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς Γιαλαμά Κωνσταντία, Διευθύντρια του Σχολείου, Ακριβό Δημήτριο, ΠΕ86 και Γκάτζιο Αθανάσιο, ΠΕ02, υλοποιούν/συμμετέχουν κατά το τρέχον σχολικό έτος σε ένα εθνικό πρόγραμμα etwinning, με τίτλο: “Παίζοντας μες στο χρόνο”.
Στο έργο συμμετέχουν επίσης τα Γυμνάσια: Κορινού, Αρμενίου Λάρισας και Κλεινών Φλώρινας.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που επιδιώκει να φέρει τους μαθητές/τριες σε επαφή με τα παιχνίδια που απαιτούσαν φυσική δραστηριότητα σε παλιότερες εποχές, ξεκινώντας από την Αρχαία Ελλάδα, περνώντας από το Βυζάντιο και φτάνοντας ως τις παρυφές τις σύγχρονης εποχής, πριν τα ηλεκτρονικά μέσα δώσουν άλλη διάσταση στην έννοια παιχνίδι.
Στόχοι
Μέσα από τη συμμετοχή τους στο συγκεκριμένο έργο οι μαθητές/ριες:
1) θα αναπτύξουν φυσική δραστηριότητα μέσω της αναβίωσης του τρόπου με τον οποίο παίζονταν τα παιχνίδια που θα μελετήσουμε
2) θα γνωρίσουν πτυχές τόσο του κλασικού όσο και του λαϊκού μας πολιτισμού που συχνά παραβλέπεται από τα σχολικά προγράμματα και εγχειρίδια
3) θα αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες μέσω της συνεργασίας με συμμαθητές/τριες τους αλλά και συνομηλίκους/ες τους από άλλα σχολεία
4) θα καλλιεργήσουν τεχνολογικές δεξιότητες μέσω της χρήσης ψηφιακών μέσων για την αποτύπωση των δραστηριοτήτων και τη διευκόλυνση της επικοινωνίας με τους συμμαθητές
5) Θα καλλιεργήσουν δεξιότητες αισθητικής φύσεως μέσω της εικαστικής αποτύπωσης των παιχνιδιών που θα μελετήσουν.
Διαδικασία της εργασίας
Η συνεργασία με τα σχολεία-εταίρους θα επιτευχθεί με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, ενώ, αν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν, θα επιδιώξουμε να υπάρξει εκ του σύνεγγυς επαφή των μαθητών/τριών σε ένα απ’ αυτά όπου και θα υλοποιήσουμε δραστηριότητες σχετικές με το περιεχόμενο του προγράμματος. Οι καθηγητές-συντονιστές θα οργανώσουν τις δραστηριότητες ως εξής:
Νοέμβριος: Εκκίνηση έργου και γνωριμία των εταίρων.
Δεκέμβριος: Διαγωνισμός για επιλογή του λογότυπου
Ιανουάριος: Παιχνίδια στην Αρχαία Ελλάδα
Φεβρουάριος: Παιχνίδια στο Βυζάντιο
Μάρτιος: Παιχνίδια νεότερης εποχής που έχουν ατονήσει
Απρίλιος: Ολοκλήρωση, αποτίμηση και αξιολόγηση του προγράμματος.
Οι μαθητές/τριες θα συμμετάσχουν σε μεικτές ομάδες, θα επιλέξουν τα παιχνίδια με τα οποία θα ασχοληθούν και θα τα παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους με αξιοποίηση του twinspace. Στον χώρο του Σχολείου θα παίξουν παιχνίδια, θα μοιραστούν εικόνες και θα συμμετάσχουν σε online διαγωνισμούς.
