Αρχική » Erasmus+ » Το Γυμνάσιο Αγριάς στο Rosolini της Σικελίας

Ημερολόγιο Σχολικού έτους 2023-24

Ημερολόγιο Σχολικού έτους 2023-24

Ημερολόγιο δημοσιεύσεων

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Το Γυμνάσιο Αγριάς στο Rosolini της Σικελίας

montessori

«Η καθιέρωση διαρκούς ειρήνης είναι δουλειά της εκπαίδευσης· Το μόνο που μπορεί να κάνει η πολιτική είναι να μας κρατάει εκτός πολέμου.» Maria Montessori

Τα Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ ανέκαθεν έπαιζαν και παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνεργασία των μαθητών από διαφορετικές χώρες, συνεπώς και των λαών. Μέσα από κοινούς στόχους και τη γνωριμία με παιδιά και καθηγητές διαφορετικής κουλτούρας οι εμπλεκόμενοι μαθαίνουν να αποδέχονται τη διαφορετικότητα και να ενισχύουν τις καλές πρακτικές και σχέσεις. Ιδιαίτερα στις μέρες μας, που η παγκόσμια ειρήνη διακυβεύεται λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και όχι μόνο, τα προγράμματα Erasmus + ίσως να αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη αξία, αφού είναι πιθανό να ενισχύουν την πεποίθηση, κυρίως στους νέους, ότι η ειρήνη θα πρέπει να διασφαλιστεί πάση θυσία.

Την εβδομάδα από 13. έως και 18. Μαρτίου αντιπροσωπεία καθηγητών και μαθητών του Γυμνασίου Αγριάς παραβρέθηκε στην Ιταλία, συγκεκριμένα στο Rosolini της Σικελίας, όπου πραγματοποιήθηκε η 4η διακρατική συνάντηση του προγράμματος Erasmus + «Δραστήριος, Δημιουργικός, Επιχειρηματικός». Εκτός από το Γυμνάσιο Αγριάς και το σχολείο υποδοχής Istituto Comprensivo F. DAmico, στη συνάντηση παραβρέθηκαν και οι υπόλοιποι συνεργάτες του προγράμματος των σχολείων Dębinka του Poznan της Πολωνίας, Escuela El Cim της Terrassa της Καταλονίας και Mihai Eminescu του Nasaud της Ρουμανίας .

Θερμή ήταν η υποδοχή των μαθητών Βαρβάρας Ιατροπούλου, Δημητρίου Μιχαήλ, Μάξεν Λώρενς Φιλιππόπουλου και Ευαγγελίας Παπαδημητρίου και των καθηγητριών του Γυμνασίου Αγριάς Ειρήνης Καφίδα και Ζαχαρούλας Τσούγκου από την υπεύθυνη του προγράμματος και καθηγήτρια του Ιταλικού σχολείου Maria Belluardo και τις οικογένειες, γονείς και μαθητές, που θα φιλοξενούσαν τους τέσσερις Έλληνες μαθητές.

Αντίστοιχα εντυπωσιακή υπήρξε η έναρξη του προγράμματος στο Ιταλικό σχολείο μεταξύ άλλων με την ομιλία της Διευθύντριας, κυρίας Maria Chiara Ingalina, της κυρίας Belluardo, και του Προέδρου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου του Rosolini καθώς και της παρουσίασης του παραδοσιακού και χαρακτηριστικού χορού της Σικελίας, της Τarantella, από μαθητές του σχολείου.

Βασικός σκοπός της συγκεκριμένης συνάντησης υπήρξαν οι παρουσιάσεις εκπαιδευτικών- οικονομικών παιχνιδιών, τα οποία οι μαθητές των εκάστοτε σχολείων είχαν εφεύρει, κατασκευάσει και φέρει μαζί τους. Μετά τις παρουσιάσεις τους οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παίξουν μεταξύ τους σε μεικτές ομάδες και έτσι να διασκεδάσουν μαθαίνοντας αλλά και να έρθουν πιο κοντά με τα υπόλοιπα παιδιά.

Επιπλέον, μαθητές και καθηγητές επισκέφτηκαν τη μονάδα παραγωγής του παραδοσιακού γλυκίσματος της περιοχής, Cannoli, Micieli Cannoli , όπου παρακολούθησαν όλη τη διαδικασία παραγωγής και συνομίλησαν με τον πετυχημένο επιχειρηματία του εργοστασίου.

Ιδιαίτερης σημασίας υπήρξε το παράδειγμα επιχείρησης αλληλεγγύης Casa Don Puglisi στην πόλη Modica, στο οποίο πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη. Το συγκεκριμένο μέρος αποτελεί καταφύγιο όπου γυναίκες και παιδιά που υπήρξαν θύματα κακοποίησης στο παρελθόν , μάλιστα όχι μόνο από την Ιταλία , έχουν βρει μία νέα στέγη και ασφάλεια αλλά εργάζονται παράλληλα, παρασκευάζοντας και πουλώντας σοκολάτες, βασισμένες στην παραδοσιακή συνταγή των Αζτέκων . Επιπλέον η προμήθεια των πρώτων υλών βασίζεται σε νόμους που διέπουν το Δίκαιο Εμπόριο (Fair Traiding). Έτσι οι γυναίκες και τα παιδιά που διαβιούν στην Casa Don Puglisi έχουν την ευκαιρία να κάνουν μία νέα αρχή στη ζωή τους, ανακτώντας την χαμένη τους αυτοπεποίθηση. (Πληροφορίες στο : https://casadonpuglisi.it/ )

Πραγματοποιήθηκε επίσης επίσκεψη στον υδροβιότοπο και παρατηρητήριο πουλιών Vendicari, της πρώτης επιχείρησης αλίευσης και πώλησης τόνου, μία σύντομη στάση- περίπατος κατά μήκος παραλίας του Ιονίου Πελάγους, καθώς και σύντομη επίσκεψη στην όμορφη πόλη Noto, η οποία χαρακτηρίζεται για τα μεγαλοπρεπή της κτίρια σε ρυθμό μπαρόκ του Ιταλικού νότου.

Εκτός από τη μάθηση και τις γνώσεις που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες δεν έλειψε ούτε η διασκέδαση ούτε το παιχνίδι . Μέσα από ένα παιχνίδι- κυνήγι θησαυρού οι μαθητές και καθηγητές γνώρισαν τα μνημεία του Rosolini. Στην εντυπωσιακή Αίτνα όχι απλώς περπάτησαν περιμετρικά ενός κρατήρα αλλά εκτονώθηκαν στο Etna Avventura Park, δάσος στο οποίο λειτουργεί αναρριχητικό πάρκο. Τέλος, μπόρεσε να πραγματοποιηθεί και μία ολιγόωρη επίσκεψη στις Συρακούσες, με αποκορύφωμα την επίσκεψη στο μοναδικό Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο.

Οι μαθητές και καθηγητές νιώθουν μεγάλη ευγνωμοσύνη και θέλουν να ευχαριστήσουν το σχολείο Istituto Comprensivo F. DAmico για την υπέροχη φιλοξενία από τις οικογένειες, για τις γνώσεις, τις μοναδικές ομορφιές της Σικελίας που είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και την συνολική εμπειρία που μπόρεσαν να βιώσουν.


Σχολιάστε

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση