«Ανάπτυξη – υλοποίηση από το Υπουργείο Υγείας δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας σε Εθνικό Επίπεδο, για το σχολικό έτος 2025 – 2026»
Οι προγραμματισμένοι Θεματικοί Άξονες που θα παρουσιαστούν στο Γυμνάσιό μας από το ΤΟΜΥ Αγριάς τις επόμενες εβδομάδες είναι οι παρακάτω :
-
ΣΤ3. «Προαγωγή ψυχικής υγείας παιδιού και εφήβου – Τεχνικές χαλάρωσης για την πρόληψη και τον έλεγχο του στρες»
-
Θ. «Η αξία της τρίτης ηλικίας – Κατανοώντας και φροντίζοντας τον παππού και τη γιαγιά»
-
Ι.4. : «Οι νέοι στην κυκλοφορία»
-
Ι.5. : «Πρώτες βοήθειες για παιδιά»
-
ΙΗ.2.: «Εκφοβισμός στον φυσικό και διαδικτυακό χώρο»
Επίσκεψη του σωματείου “Ιππόκαμπος” με αφορμή την 3η Δεκέμβρη, Παγκόσμια Ημέρα των ατόμων με αναπηρία
Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το σχολείο μας είχε την τιμή να φιλοξενήσει τον Σύλλογο Ατόμων με Κινητικές Αναπηρίες «Ιππόκαμπος».
Εκπρόσωποι και μέλη του συλλόγου επισκέφθηκαν το Γυμνάσιο και πραγματοποίησαν μια ενδιαφέρουσα αλλά και ουσιαστική ενημέρωση για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Κατά τη διάρκεια της δράσης, τα μέλη του συλλόγου μίλησαν ανοιχτά για τις εμπειρίες τους, τις καθημερινές τους δυσκολίες, αλλά και τις δυνατότητές τους, δίνοντας έμφαση στη σημασία της ισότιμης συμμετοχής όλων στην κοινωνία. Επιπλέον, παρουσιάστηκε ένα πολύ δυνατό βίντεο, το οποίο βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με κινητικές αναπηρίες, αλλά και τη σημασία της αποδοχής, της ενσυναίσθησης και του σεβασμού. Τέλος, ακολούθησε συζήτηση όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις δικές τους απορίες και σκέψεις και να συζητήσουν με τα μέλη του συλλόγου για τα θέματα της προσβασιμότητας, της κοινωνικής ένταξης και της διαφορετικότητας.
Διδακτική Επίσκεψη στο Μουσείο Πόλης του Βόλου – Έκθεση «Στα Σύρματα: Μαγνησιώτες στα κάτεργα του Τρίτου Ράιχ»
Την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025, από τις 11:00 έως τις 13:00, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο Πόλης του Βόλου, όπου φιλοξενείται η έκθεση «Στα Σύρματα: Μαγνησιώτες στα κάτεργα του Τρίτου Ράιχ». Η επίσκεψη εντάχθηκε στο μάθημα της Ιστορίας και είχε στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την τοπική ιστορία της Κατοχής και, ειδικότερα, με την τραγική εμπειρία των Μαγνησιωτών ομήρων στα ναζιστικά στρατόπεδα εργασίας.
Κατά την ξενάγηση, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τεκμήρια και φωτογραφικό υλικό της εποχής, να ακούσουν ηχογραφημένες μαρτυρίες επιζώντων και να κατανοήσουν τις σκληρές συνθήκες που βίωσαν οι αιχμάλωτοι: από την απώλεια της προσωπικής ταυτότητας και την αναγκαστική εργασία, μέχρι την πείνα, την αρρώστια, τις πορείες θανάτου και τον δύσκολο δρόμο της επιστροφής στην πατρίδα.
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας τους στο σχολείο, οι μαθητές είχαν ήδη εργαστεί με πρωτογενείς πηγές, χάρτες, φωτογραφίες και αποσπάσματα μαρτυριών, γεγονός που διευκόλυνε την ενεργή συμμετοχή τους και την ουσιαστική κατανόηση του περιεχομένου της έκθεσης.
Ευχαριστούμε θερμά τα μέλη της ΟΠΙΒΟ, τον κ. Γ. Τσιμπλούλη και την κ. Μ. Τσίγκρα, για την ξενάγηση, καθώς και το προσωπικό του Μουσείου Πόλης για τη φιλοξενία.
Ενημερωτική δράση για την έμμηνο ρύση στο Γυμνάσιο
Την προηγούμενη εβδομάδα, στις 4, 6 και 7 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας μια σημαντική ενημερωτική συνάντηση για θέματα που αφορούν την έμμηνο ρύση, με στόχο την ενδυνάμωση και ενημέρωση των μαθητριών του Γυμνασίου. Η δράση υλοποιήθηκε ξεχωριστά για κάθε τάξη του Γυμνασίου, ώστε το περιεχόμενο και η συζήτηση να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες και την ηλικία των μαθητριών. Υπεύθυνη της ενημέρωσης ήταν η σχολική νοσηλεύτρια, κ. Χαρά Πριαγγέλου. Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεχούς υποστήριξης της σωματικής υγείας και ευεξίας των μαθητών.
Η ενημέρωση ξεκίνησε με συζήτηση, κατά την οποία η κ. Πριαγγέλου, μέσα από μια σειρά κατευθυνόμενων ερωτήσεων, διερεύνησε τις υπάρχουσες γνώσεις των μαθητριών σχετικά με την έμμηνο ρύση. Η συμμετοχή των κοριτσιών ήταν ενεργή, γεγονός που επέτρεψε να εντοπιστούν απορίες και ανασφάλειες γύρω από το θέμα. Συνεχίστε την ανάγνωση →
Φιλοξενία εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Care-Conserve-Craft” από 3 έως 7 Νοεμβρίου
Την περασμένη εβδομάδα, από τις 3 ως τις 7 Νοεμβρίου, το Γυμνάσιο Αγριάς υποδέχτηκε αντιπροσωπεία καθηγητών και μαθητών από το σχολείο Kurfürst Balduin Realschule plus Trier της Γερμανίας στο πλαίσιο της διακρατικής συνάντησης προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Care–Conserve–Craft“- “Νοιάζομαι-Προστατεύω-Δημιουργώ”.
Οι μαθητές πραγματοποίησαν παρουσιάσεις για την Ανακύκλωση, την αλόγιστη χρήση πλαστικού ( που είναι παράγωγο των σύγχρονων κοινωνιών) και τους τρόπους που μπορούμε να συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος ατομικά αλλά και ως σχολική μονάδα. Κατασκεύασαν κάδους ανακύκλωσης με στόχο τη συλλογή όλων των πλαστικών μπουκαλιών που χρησιμοποιούνται από τους μαθητές/τριες και απώτερο σκοπό την μείωση σταδιακά των πλαστικών μίας χρήσης .
Εκπαιδευτικοί και μαθητές επισκέφθηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μακρινίτσας και παρακολούθησαν παρουσίαση για τα βότανα και τις ευεργετικές ιδιότητες τους από την αρχαιότητα ως σήμερα. Ακολούθησε ξενάγηση στα πλακόστρωτα μονοπάτια του χωριού και συζήτηση για εμβληματικές προσωπικότητες και κτήρια της περιοχής. Συνεχίστε την ανάγνωση →
Μαθήματα Πρώτων Βοηθειών στο Γυμνάσιο Αγριάς «Γεώργιος Καραμάνης»
Την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκπαιδευτική δράση με θέμα τις Πρώτες Βοήθειες, στο πλαίσιο της διάδοσης βασικών γνώσεων διάσωσης στη σχολική κοινότητα.
Ομάδα τεσσάρων μαθητριών του σχολείου μας, οι οποίες είχαν προηγουμένως παρακολουθήσει επιμορφωτικό σεμινάριο πρώτων βοηθειών, υπό τις οδηγίες του κ. Λάμπρου Παππά, πιστοποιημένου εκπαιδευτή του Οργανισμού Rescue Training International, παρουσίασε στο προαύλιο τη Βασική Υποστήριξη Ζωής (ΚΑΡΠΑ) και τη χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή, με τη βοήθεια ειδικού προπλάσματος.
Στη συνέχεια, στον εσωτερικό χώρο του σχολείου, η ίδια ομάδα πραγματοποίησε επίδειξη αντιμετώπισης πνιγμονής από ξένο σώμα καθώς και της στάσης ανάνηψης, εξηγώντας βήμα-βήμα τις κινήσεις που πρέπει να ακολουθούνται σε πραγματικές συνθήκες ανάγκης. Συνεχίστε την ανάγνωση →



