ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Πέρασαν κιόλας οι πρώτες μέρες και της φετινής σχολικής χρονιάς!!!! Αυτές τις μέρες το πρόγραμμά μας στόχευε στο να γνωριστούν τα παιδιά μεταξύ τους, να εξοικειωθούν με το σχολικό περιβάλλον και να νιώσουν άνετα μέσα σ’ αυτό!!!

Παίξαμε λοιπόν πολλά παιχνίδια γνωριμίας, μάθαμε τα ονόματα των συμμαθητών μας, συνεργαστήκαμε δουλεύοντας και παίζοντας ομαδικά, κι έτσι η παρεούλα μας άρχισε να δένει!!!! Και τι παρεούλα είναι αυτή!!! Γεμάτη όμορφες γοργόνες και ατρόμητους Άκουαμεν!!!!

IMG 20221012 141757 946

.jpg .jpg .jpg .jpg .jpg .jpg .jpg 1 .jpg .jpg .jpg .jpg

 

Συζητήσαμε για το νηπιαγωγείο και για το τι θα ήθελαν τα παιδιά να κάνουν εδώ!

 

IMG 20220920 115729 098

.jpg

Exif_JPEG_420

IMG 20221010 164103 666                                     IMG 20221010 164107 152

να βρω φίλους να παίζουμε μαζί                    να χτίζω με τα τουβλάκια μαζί με τους φίλους μου

IMG 20221010 164111 342                              IMG 20221010 164121 113

να πηγαίνουμε στη θάλασσα                                                να παίζουμε τις γοργόνες

IMG 20221010 164124 982                             IMG 20221010 164128 804

να παίζω με τις φίλες μου                                                    να φτιάχνω πολλά παζλ

IMG 20221010 164132 263                               IMG 20221010 164136 205

να παίζω με τα παιχνίδια                                                  να παίζω με μπαλόνια

IMG 20221010 164140 447                             IMG 20221010 164145 457

να κάνω σκέιτμπορντ                                                        να παίζω με τις φίλες μου

IMG 20221010 164148 829                                             IMG 20221010 164152 821

να παίζουμε μουσική κι εγώ να χτυπάω το τριγωνάκι               να κάνω πολλούς φίλους  

IMG 20221010 164156 829                                      IMG 20221010 164159 709

να παίζω στην αυλή με τις φίλες μου                                 να παίζω και να κάνω το ψαράκι

IMG 20221010 164204 273

να πηγαίνουμε εκδρομές στην παραλία και να κολυμπάμε

Αφού η επιθυμία των περισσότερων παιδιών ήταν να κάνουν φίλους, συζητήσαμε για τη φιλία, τι κάνουν οι φίλοι μεταξύ τους, τι μπορούμε να μοιραζόμαστε με τους φίλους μας και τι όχι και τους δείξαμε τον τρόπο να μπαίνουν σε μία παρέα!

IMG 20221012 094501 199

Αφού γνωρίσαμε τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των συμμαθητών μας και συνειδητοποιήσαμε ότι ο καθένας μας είναι μοναδικός, φτιάξαμε τη “Φρουτοσαλάτα της φιλίας” με τα αγαπημένα φρούτα των παιδιών, με σκοπό να καταλάβουν ότι ο καθένας μας είναι διαφορετικός αλλά όλοι μαζί μπορούμε να φτιάξουμε μία όμορφη παρέα, που με τη συνεργασία μπορεί να πετύχει όμορφα πράγματα!!!!

1

 

Με αφορμή το τραγούδι “Οι διαφορές μας δεν έχουν σημασία”, φτιάξαμε “το κάστρο της φιλίας μας” προσθέτοντας ο καθένας από ένα τουβλάκι της επιλογής του!

IMG 20220921 124252 468

Με τα δαχτυλάκια μας και το αγαπημένο μας χρώμα φτιάξαμε μία τρυφερή ομαδική καρδιά, για να μας θυμίζει ότι είμαστε 19 φίλοι αγαπημένοι και της κυρίας μας η ζεστή αγκαλιά μας δένει!!!

IMG 20220926 142151 503

 

Για να είμαστε όμως όλοι στο σχολείο ευχαριστημένοι, συμφωνήσαμε σε κάποιους κανόνες, τους υπογράψαμε και τους θυμόμαστε κάθε πρωί τραγουδιστά με τη μουσική του Gummy Bear!

Θα’μαι καλό παιδί στη τάξη, στην αυλή

με τ’ άλλα τα παιδιά φίλοι θα είμαστε καλοί!

Δε σπρώχνω, δε χτυπώ, ευγενικά μιλώ

και όλα τα μοιράζομαι με όλους στο σχολειό! (Οοο)

Ησυχία πάντα κάνω, το χεράκι μου επάνω

δε ξεχνώ να το σηκώνω όταν μιλώ!

Τα παιχνίδια μου μαζεύω, τα προσέχω όταν παίζω,

τα σκουπίδια στο καλάθι τα πετώ!

Θα’μαι παιδί καλό, όλους σας αγαπώ

και ό,τι είπα σας υπόσχομαι να το τηρώ!(Οοο)

(δημιουργός: Κωστοπούλου Γεωργία)

 

IMG 20220920 145748 559

Για να θυμόμαστε τη σωστή στάση του σώματος όταν καθόμαστε στην παρεούλα, μας βοηθάει η “ΜΟΝΑ ΛΙΖΑ” του Ντα Βίντσι!

IMG 20220922 141830 247

Για να μάθουμε να σηκώνουμε το χέρι μας και να μην πεταγόμαστε στη συζήτηση, διαβάζουμε την ιστορία “My mouth is a volcano” by Julia Cook. Συζητάμε τί μας κάνει να πεταγόμαστε (ενθουσιάζομαι επειδή ξέρω την απάντηση στην ερώτηση και δεν κρατιέμαι/ Θέλω να το πω πρώτος/ Θέλω να δείξω ότι το ξέρω/ Θυμάμαι κάτι ξαφνικά/ Μου έρχεται κάτι στο μυαλό όταν ακούω των άλλο που μιλάει/ Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό αυτό που θέλω να πω) καθώς και πώς νιώθουμε όταν μας διακόπτουν (Δεν μου αρέσει/ Νιώθω άσχημα/ Θυμώνω/ Δεν με αφήνουν να πω αυτό που θέλω/ Ξεχνάω αυτό που θέλω να πω/ Νιώθω σαν να μου κλέβουν τα λόγια και τις ιδέες μου/ Πιστεύω ότι είναι αγενής αυτός που με διέκοψε).  Κάνουμε το πείραμα με το ηφαίστειο. Σκεφτόμαστε τρόπους να μην αφήνουμε το ηφαίστειο που κρύβεται στο στόμα μας να εκραγεί και τους ζωγραφίζουμε. Φτιάχνουμε ένα ηφαίστειο από μπαλόνια με τα ονόματά μας. Κάθε φορά που κάποιος πετάγεται χωρίς να σηκώσει το χέρι του, σπάει το μπαλόνι του (αφού σκάει το ηφαίστειό του ) και τελειώνει η τελευταία του προειδοποίηση (την επόμενη φορά έρχεται η συνέπεια).

IMG 20221014 122939 322

IMG 20221014 144019 129IMG 20221014 144010 005IMG 20221014 143358 754 IMG 20221017 161834 415

Γνωρίσαμε τα παιχνίδια της τάξης μας και μάθαμε πώς γίνεται το παιχνίδι στις γωνιές!

IMG 20220920 145718 418

Κατανοήσαμε την ένταση της φωνής μας, την αποτυπώσαμε σε πίνακα με διαβαθμίσεις και συμφωνήσαμε ποια φωνή ταιριάζει σε κάθε περίσταση της σχολικής μας ημέρας!

IMG 20221010 163926 818

Βγήκαμε στο προαύλιο και αφού καταλάβαμε τους κανόνες ασφάλειας για το παιχνίδι στην αυλή, τους αποδώσαμε με ένα ποιηματάκι, που το λέμε καθημερινά πριν από το διάλειμμα!

Για να παίζω στην αυλή

πρέπει να’ ναι καθαρή!

Σκουπιδάκι αν θα βρω

στο καλάθι το πετώ!

Με τα παιχνίδια του σχολείου

παίζουν όλα τα παιδιά

και πολύ προσεκτικά,

για να είμαι ασφαλής

και εγώ κι όλα τα παιδιά!

Στο μικρό το γηπεδάκι

και στις βρύσες μας μπροστά,

μόνο εκεί παίζω, παιδιά!

Όχι στη ράμπα, όχι στον κήπο,

ούτε βέβαια στα σκαλιά!

Κι έτσι πάντα το παιχνίδι στην αυλή

θα’ ναι χαρά!

(δημιουργός: Κωστοπούλου Γεωργία)

 

 

Κι επειδή οι κανόνες υπάρχουν παντού στη ζωή μας, σκεφτήκαμε τι χρειάζεται να κάνουμε και  στο σπίτι για να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι, και ετοιμάσαμε μία όμορφη εργασιούλα για το δωμάτιό μας!

IMG 20221009 131018 586

Για να είμαστε στο σπίτι ευχαριστημένοι:

  • Φέρομαι τρυφερά στους άλλους (πούπουλο)
  • Μιλάω με γλυκά λογάκια (τρούφα)
  • Κάνω ησυχία για να μην ενοχλώ τα αυτιά των άλλων (βαμβάκι)
  • Μαζεύω τα παιχνίδια μου μόνος μου (παζλ)
  • Φροντίζουμε ο ένας τον άλλο για να είμαστε μια δεμένη οικογένεια (φιογκάκι)

Μοιραστήκαμε στην παρεούλα τα Νέα του Σαββατοκύριακου και, αφού γνωρίσαμε την εφημερίδα και παίξαμε μ’ αυτή κινητικά παιχνίδια, ζωγραφίσαμε και γράψαμε όπως μπορούσαμε τα νέα μας! Τις εφημερίδες μας τις κρεμάσαμε στο “περίπτερο” του σχολείου μας για να τις διαβάσουν οι γονείς μας!

IMG 20220927 121701 937 IMG 20220927 121954 207 IMG 20220927 122059 295 IMG 20220927 122121 973 IMG 20220927 122217 862 IMG 20220927 122326 022 IMG 20220927 122757 163 IMG 20220927 123557 663

IMG 20220927 161645 154

Αναπολήσαμε τις μέρες των καλοκαιρινών μας διακοπών και αποτυπώσαμε τις καλοκαιρινές αναμνήσεις μας σε ένα όμορφο βαζάκι για να τις φυλάξουμε για πάντα.

IMG 20221008 180155 070 IMG 20221008 180217 672

Τέλος, με αφορμή διάφορες μικροδιαφορές μεταξύ των παιδιών, μάθαμε να συζητάμε τα προβλήματά μας και τα παράπονά μας χρησιμοποιώντας καρτέλες με στόμα και αυτί (αυτός που έχει παράπονο κρατάει το στόμα και λέει το παράπονό του ενώ ο άλλος με το αυτί ακούει, και στη συνέχεια αλλάζουν καρτέλες διαδοχικά , μέχρι να λυθεί το πρόβλημα και να είναι και τα δύο παιδιά ευχαριστημένα).

IMG 20230104 093240 298

Σε περίπτωση που τα παιδιά δεν μπορέσουν να λύσουν το πρόβλημά τους μόνα τους με συζήτηση, το θέμα συζητιέται στο “Συμβούλιο της Τάξης” (μία τεχνική του Γάλλου παιδαγωγού Φρενέ, την οποία εφαρμόζουμε τα τελευταία χρόνια και βοηθάει πάρα πολύ στις αρμονικές σχέσεις μεταξύ των παιδιών και στην ομαλή λειτουργία του νηπιαγωγείου).

IMG 20221129 135851 658 IMG 20221129 140335 290 IMG 20221129 140342 462

Σε ένα ξύλινο δεντράκι τα παιδιά σημειώνουν όπως μπορούν ένα παράπονο (σε πράσινο φύλλο), μία πρόταση (σε κίτρινο λουλουδάκι) ή έναν καλό λόγο (σε ροζ καρδούλα). Την ημέρα του Συμβουλίου (κάθε Παρασκευή) ορίζουμε πρόεδρο και φύλακα του χρόνου ενώ η νηπιαγωγός αναλαμβάνει χρέη γραμματέα. Τα παιδιά παίρνουν μία χάρτινη μπανάνα με το όνομά τους για να ζητάνε το λόγο (η μπανάνα παραπέμπει στην άλλη ονομασία του μικροφώνου), θυμόμαστε τους κανόνες της συζήτησης και ξεκινάει το συμβούλιο. Οι αποφάσεις σημειώνονται στο τετράδιο του συμβουλίου. Οι μπανάνες χρησιμοποιούνται επίσης στις περιπτώσεις που χρειάζεται να ψηφίσουμε για να πάρουμε μία απόφαση.