Το ΠΕ.ΚΕ.Σ. Δυτικής Ελλάδας διοργανώνει επιστημονική ημερίδα για την Ανεστραμμένη τάξη, την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022, 17.00 – 20.00
Το ΠΕ.ΚΕ.Σ. Δυτικής Ελλάδας διοργανώνει επιστημονική ημερίδα για την Ανεστραμμένη τάξη, την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022, 17.00 – 20.00
Η κα Δημητρακοπούλου ερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών που είναι εξοικειωμένοι ή έχουν εφαρμόσει το μοντέλο της Ανεστραμμένης τάξης, με το παρακάτω ερωτηματολόγιο.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScSZpgcJxmyOXoj3EPLtkztOVeyYFR5MV0irv7uTK1uSyJmng/viewform
Θα ήταν πολύ χρήσιμο για την έρευνα να απαντήσουμε στο ερωτηματολόγιο και πολύ ενδιαφέρουσες οι απαντήσεις που θα δημοσιεύσει αργότερα η ερευνήτρια.
Η κοινότητα εκπαιδευτικών για την Ανεστραμμένη τάξη, μέρος της οποίας αποτελεί το παρόν ιστολόγιο, εύχεται στα 452 μέλη της Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο Έτος. Με υγεία, κέφι και δημιουργία!
Στο 13ο Συνέδριο “Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση” που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά τον Οκτώβριο του 2021, παρουσιάστηκε το άρθρο των Λαμπούδη, Σιάκα και Κορακάκη το οποίο παρουσιάζει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της Ανεστραμμένης τάξης μέσα από μια μετα-ανάλυση 50 ελληνικών ερευνών, των τελευταίων 10 ετών. Τα συμπεράσματα είναι πολύ ενδιαφέροντα γι αυτό και παραθέτουμε το άρθρο για ανάγνωση.
Δημοσιεύθηκε μια νέα και πολύ ενδιαφέρουσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με τίτλο “Η εφαρμογή της μεθόδου της ανεστραμμένης τάξης στο μάθημα της Χημείας, στο Γυμνάσιο, την περίοδο της πανδημίας” από την Αικατερίνη Ροδίτη.
Την επίκαιρη αυτή εργασία μπορείτε να κατεβάσετε και να μελετήσετε από εδώ.
Μόλις δημοσιεύθηκε η μεταπτυχιακή εργασία της κας Κυροδήμου με τίτλο “Ανοικτή, εξ Αποστάσεως και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση: Μια
Μελέτη περίπτωσης για το μοντέλο In-Class Flip στο μάθημα της
Πληροφορικής στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση” η οποία ερευνά την εφαρμογή ενός υπομοντέλου της Ανεστραμμένης τάξης, στο οποίο ο εκπαιδευτικός δεν στέλνει βίντεο στο σπίτι των μαθητών αλλά το προβάλει μέσα στην τάξη, στην αρχή του μαθήματος.
Μπορείτε να μελετήσετε αυτή την εργασία πατώντας εδώ.
Σύμφωνα με τη διπλωματική εργασία του Σταύρου Λαμπούδη, την οποία παρουσιάσαμε στο προηγούμενο άρθρο, η ελληνική και διεθνής βιβλιογραφία καταγράφει τις παρακάτω σημαντικές διαφορές μεταξύ του παραδοσιακού μοντέλου διδασκαλίας και του μοντέλου της Ανεστραμμένης τάξης:
Συνεχώς δημοσιεύονται νέες ερευνητικές εργασίες για το μοντέλο της Ανεστραμμένης τάξης στην Ελλάδα. Σε αντίθεση με τα καταστροφολογικά κείμενα που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας και τα οποία για λόγους μικροκομματικών συμφερόντων παρουσιάζουν υποκειμενικές απόψεις και αδικαιολόγητες φοβίες για το μοντέλο της Ανεστραμμένης τάξης, οι επιστημονικές εργασίες στηρίζονται σε ερευνητικά δεδομένα και σε αντικειμενικά στοιχεία από την εφαρμογή του μοντέλου στην εκπαιδευτική πράξη.
Μια τελευταία διπλωματική μεταπτυχιακή εργασία που μόλις δημοσιεύθηκε είναι του κου Λαμπούδη Σταύρου με τίτλο «Διαφορές και πλεονεκτήματα της παραδοσιακής διδασκαλίας και της ανεστραμμένης τάξης (Flipped classroom)»
Αξίζει να τη μελετήσετε πατώντας εδώ.
Ο συνάδελφος εκπαιδευτικός Αναστάσιος Μελιόπουλος, στο πλαίσιο της μεταπτυχιακής του εργασίας για την ανεστραμμένη τάξη, δημιούργησε ένα ανωνυμο ερωτηματολόγιο για να καταγράψει τις στάσεις και την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών για την ανεστραμμένη τάξη. Έχει ήδη λάβει πολλές απαντήσεις και σας προτείνω να το συμπληρώσετε για να καταθέσετε κι εσείς την ιδέα σας για την ανεστραμμένη τάξη. Θα βρείτε το ερωτηματολόγιο εδώ.
Αν και ακούγεται ως νέο το μοντέλο της Ανεστραμμένης τάξης στην Ελλάδα, η βιβλιογραφία δείχνει ότι από το 2013 έως το 2020 έχουν δημοσιευτεί 61 ερευνητικές εργασίες από Έλληνες ερευνητές και εκπαιδευτικούς. Όλες αυτές οι εργασίες μαζί με τα ευρήματά τους παρουσιάζονται στο βιβλίο μας “Ανεστραμμένη τάξη”, στο κεφάλαιο “Η Ανεστραμμένη τάξη στην Ελλάδα και στον κόσμο”.