Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΕΓΙΝΕ … ΕΡΓΑΛΕΙΟ !!

Ο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ-ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Διάβασα σήμερα 20/3/11 στην Ελευθεροτυπία:

“…Η πληροφορική στο λύκειο θα είναι πλέον «εργαλείο», παρά τις αντιδράσεις που έχουν ήδη προκληθεί από τους καθηγητές της Πληροφορικής, οι οποίοι ζητούν να ενταχθεί το μάθημα στο «πακέτο» των υποχρεωτικών. Το σχέδιο όμως του υπουργείου βασίζεται στη «λογική» ότι ήδη ο μαθητής έχει διδαχθεί το μάθημα στο γυμνάσιο και πλέον χρησιμοποιεί τις γνώσεις που έχει αποκτήσει, για να εργαστεί πάνω σε νέα αντικείμενα.”

και το άρθρο καταλήγει:

“…Το σχέδιο αυτό του νέου λυκείου, στο οποίο φαίνεται να καταλήγει το υπουργείο Παιδείας, φαίνεται να κοστίζει φτηνότερα, απ’ ό,τι αυτό που είχε εισηγηθεί η ομάδας της Θάλειας Δραγώνα, με τις 26 επιλογές μαθημάτων που προϋπέθεταν πολύ περισσότερους καθηγητές, υποδομές, εργαστήρια κ.λπ.”

Δηλαδή για να τα συνοψίσουμε:

Οι μαθητές στο Γυμνάσιο με 1 διδακτική ώρα την εβδομάδα και με το τρέχον αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών έχουν μάθει να χειρίζονται ένα επεξεργαστή κειμένου, ένα λογιστικό φύλλο, ένα πρόγραμμα παρουσίασης, τη ζωγραφική, και άλλα απλά προγράμματα και τελειώνοντας το Γυμνάσιο έχουν μάθει να προγραμματίζουν με τη Logo.

Είναι αυτά αρκετά για να μπορέσει να σπουδάσει πληροφορική στην ανώτατη εκπαίδευση; Αυτό είναι η πληροφορκή; Χειρισμός απλά του υπολογιστή; Είναι μια χειρωνακτική εργασία ή μια επιστήμη;

Κάτι δεν πάει καλά ή εγώ δεν μπορώ να καταλάβω;

Από την άλλη, η υπουργός έχει δηλώσει ότι: “τα παιδιά ξέρουν να πατάνε πλήκτρα” και μαζί με τον πρωθυπουργό μας έδειξαν τον Οκτώβριο στην Λήμνο τα ψηφιακά βιβλία σαν διαδόχους των τυπωμένων (ο ΟΕΔΒ μάλλον θα κλείσει) και πρόσφατα μας έβαλαν στις αίθουσες (άγνωστο γιατί στην Β’ Γυμνασίου) τους διαδραστικούς πίνακες. Όλα αυτά τί ακριβώς σημαίνουν; Να κάνουμε τις επόμενες γενιές “χρήστες” των tablets και λογισμικού; Καταναλωτές θέλουμε μόνο ή και παραγωγικά άτομα;

Για να μην αναφερθώ στην “εικόνα” που παρουσιάζουν πολλά σχολεία στο διαδίκτυο με τη βοήθεια όλων μας, καθώς και τη δουλειά πολλών συναδέλφων και πληροφορικών σε ότι αφορά στην ηλεκτρονική “αγγαρεία” που καθημερινά κάνουμε σε βάρος του διδακτικού μας έργου. Αυτός θα είναι από δω και πέρα ο ρόλος μας; Του γραμματέα; Λυπάμαι ειλικρινά !!!

Το να καταργηθεί το μάθημα είναι μια σκέψη του υπουργείου που πιθανόν να “εξοικονομήσει” αρκετά χρήματα.

Το να καταργήσεις όμως μια επιστήμη και να την βαφτίσεις εργαλείο είναι, αν όχι αυθαίρετο, τουλάχιστον ύποπτο και αντιπαιδαγωγικό.

Το μόνο που έχω να πω:

“ΖΗΤΩ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ”

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ (8/10/2010):

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/ezavag/2011/03/20/%cf%80%ce%bb%ce%b7%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%b7-%ce%b1%cf%80%ce%bf-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bc%ce%b7-%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b1%ce%bb%ce%b5%ce%b9%ce%bf/

2 σχόλια

  1. Βαγγέλη, τι είναι αυτό που συντηρεί σε καλή κατάσταση ένα μπουκάλι ακριβό κόκκινο ξηρό κρασί; Ο φελλός φυσικά.
    Πολλές φορές, ανοίγεις με αγωνία ένα καλό κρασί να πιεις και απογοητεύεσαι, γιατί απλά έπεσες στην περίπτωση χαλασμένου φελλού.

    Στην “υγειά” μας Βαγγέλη.

    1. Στην υγειά μας !!

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση