Ένας σπόρος μεγαλώνει

Στο βίντεο που ακολουθεί θα μάθετε περισσότερα για τα μέρη και την ανάπτυξη ενός φυτού.

https://safeYouTube.net/w/NfhE

Ρωτήστε έναν ενήλικο αν μπορείτε να φυτέψετε στο σπίτι.

Τι χρειάζεστε για να φυτέψετε; Κάντε μια λίστα. Σπόρους; Γλάστρες, ποτιστήρι, χώμα, σκαλιστήρι, γάντια. Υπάρχει χώμα; Χώρος ή γλάστρα; «Βλέπει» το μέρος ο ήλιος;

Ιδέες για κηπουρική στο σπίτι.

Υλικά που θα χρειαστείτε:

  • Ένα κεσεδάκι από γιαούρτι ή από παγωτό
  • Άσπρα ή χρωματιστά χαρτιά, μαρκαδόρους, κόλλα
  • Σπόρους, χώμα, νερό
  • Γάντια

Πριν αρχίσετε το φύτεμα, διακοσμήστε το κεσεδάκι σας. Μπορείτε να το ζωγραφίσετε, όπως εσείς θέλετε. Ή ζωγραφίστε σε χαρτιά και κολλήστε τα πάνω στο κεσεδάκι. Τώρα μπορείτε να φυτέψετε.

  1. Βάλτε το χώμα στο κεσεδάκι.
  2. Κάντε μια μικρή λακκούβα μέσα στο χώμα και φυτέψτε τους σπόρους σας.
  3. Βρείτε ένα ασφαλές και προστατευμένο μέρος να βάλετε το κεσεδάκι σας.
  4. Ρίξτε λίγο νερό.
  5. Και τελειώσατε το φύτεμα!

Μπορείτε να κρατήσετε «ημερολόγιο» φύτευσης. Δηλαδή: Ζωγραφίστε ή γράψτε πάνω στο ημερολόγιο τη μέρα που φυτέψατε τα σποράκια σας. Ζωγραφίστε ή γράψτε πάνω στη μέρα που άρχισε να φυτρώνει. Ζωγραφίστε ή γράψτε πάνω στη μέρα που άρχισε να βγάζει ρίζες, κλπ. Μπορείτε ακόμη να χρησιμοποιήσετε τη φωτογραφική σας μηχανή για να καταγράψετε και ψηφιακά τη «ζωή» του φυτού σας.

Στο φύλλο που ακολουθεί ζωγραφίστε τα στάδια ανάπτυξης ενός φυτού, του δικού σας φυτού.

https://blogs.sch.gr/emigeorgiadou/files/2020/05/ΠΩΣ-ΦΥΤΕΥΩ.pdf

 

Παραμύθι Η τουλιπίτσα της Ζωρζ Σαρή

Πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο

https://safeYouTube.net/w/BihE

θα ακούσετε και θα δείτε εικόνες από το παραμύθι «Η τουλιπίτσα» της Ζώρζ Σαρή.

Αξιοποιήστε το βίντεο και κάντε συζήτηση:

  • Πού βρίσκεται η τουλιπίτσα;
  • Ποιος της χτυπά πρώτος την πόρτα;
  • Γιατί δεν ανοίγει;
  • Ποιος της χτυπά δεύτερος την πόρτα;
  • Τι γίνεται με το δεύτερο επισκέπτη;
  • Στη συνέχεια τι συμβαίνει;
  • Τι προτείνουν στην τουλιπίτσα να κάνει;
  • Αισθάνεται καλύτερα;
  • Τι νομίζετε ότι τελικά χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει και να «αισθανθεί» καλύτερα;
  • Τι γίνεται στο τέλος;

ΚΙΝΗΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

  • Γινόμαστε σποράκια και βρισκόμαστε στο έδαφος, γινόμαστε ένα κουβαράκι.
  • Φυτρώνουμε σιγά- σιγά και βγαίνουμε πάνω από τη γη. Σηκώνουμε τον κορμό και τα χέρια αργά.
  • Οι ρίζες μας μεγαλώνουν. Σηκωνόμαστε λίγο ακόμα και ξεδιπλώνουμε και τεντώνουμε τα πόδια.
  • Τώρα βρέχει. Δροσιζόμαστε. Ξεδιψάμε. Κινούμαστε σα να πίνουμε νερό και ψηλώνουμε λίγο ακόμα.
  • Στο μεταξύ περνάει ο καιρός, ο χρόνος και οι εποχές (Άνοιξη – Καλοκαίρι – Φθινόπωρο – Χειμώνας) απλώνουμε τα κλαδιά μας προς τα πάνω. Μεγαλώνουμε κι άλλο.
  • Οι ρίζες μας φτάνουν τώρα πολύ βαθιά μέσα στη γη. Είμαστε δυνατοί. Φυσάει ο άνεμος. Το σώμα μας κινείται μια από τη μια και μια από την άλλη πλευρά, αλλά οι ρίζες μας δεν αφήνουν να πέσουμε.
  • Ξαφνικά έρχεται καταιγίδα. Γίνεται πλημμύρα. Το χώμα πάει να φύγει και να μας πάρει μαζί του. Παρασυρόμαστε, αλλά οι ρίζες μας είναι δυνατές και μας συγκρατούν.

Συζητήστε τα στάδια ανάπτυξης ενός φυτού, όπως τα βίωσαν μέσα από την κίνηση.

Τι κάνατε πρώτο; Δεύτερο; Τι ήρθε μετά; Στη συνέχεια;

Συζητήστε επίσης, ότι τα δέντρα και το πράσινο δεν αφήνουν το έδαφος και το χώμα να παρασύρεται με τις βροχές. Ότι οι άνθρωποι παραμένουν προστατευμένοι από τις πλημμύρες όταν υπάρχουν δέντρα και φυτά γύρω τους.

Ακολουθεί ένα παζλ που μπορείτε να το φτιάξετε

Μουσικοκινητικά

Μήπως κουραστήκατε; Ώρα για λίγη άσκηση. Τραγούδι και χορό…

Βόλτα στο σώμα

https://safeYouTube.net/w/DiRE

Χαρωπά τα δυο μου χέρια

https://safeYouTube.net/w/CmRE

Τα παπάκια

https://safeYouTube.net/w/SoRE

Γιάνκα

https://safeYouTube.net/w/UvRE

Τσουτσουά

https://safeYouTube.net/w/syRE

 

Δανειστική βιβλιοθήκη από το διαδίκτυο 3

Έφτασε και η Παρασκευή. Αν ήμασταν στο νηπιαγωγείο μας σήμερα θα μπορούσαμε να δανειστούμε κάποιο βιβλίο. Ας δοκιμάσουμε να «δανειστούμε» ένα βιβλίο από το διαδίκτυο. Επιλέξτε όποιο σας αρέσει. Ακούστε το. Επιλέξτε τι θα κάνετε στη συνέχεια:

  • Ζωγραφίστε το εξώφυλλό του και γράψτε τον τίτλο.
  • Ζωγραφίστε την αγαπημένη σας σκηνή, περιγράψτε την με λόγια στους δικούς σας.
  • Παρουσιάστε το βιβλίο στην οικογένειά σας, απαντώντας στα 4Π και 1ΓΙΑΤΙ. (ΠΟΙΟΣ; ΠΟΥ; ΠΟΤΕ; ΠΩΣ; και ΓΙΑΤΙ;)
  • Μιλήστε γι’ αυτό στην επόμενη συνάντησή μας  στους συμμαθητές σας στην ηλεκτρονική μας τάξη.

Διαλέξτε ένα από τα παρακάτω της Ελληνοεκδοτικής:

Φον ο φοβερός
https://safeYouTube.net/w/roXA

Μια ζαχαρένια συνταγή
https://safeYouTube.net/w/fqXA

Ο Πριονόδοντος, η Χοροπηδηχτούλα και τα 7 κατσικάκια
https://safeYouTube.net/w/GrXA

Ο βασιλιάς φωνακλάς
https://safeYouTube.net/w/1tXA

Η μάγισσα Χρωματούσα
https://safeYouTube.net/w/evXAΗ 

Τα τελευταία νέα μας

Η Σοφία πήρε αυγά από τη λαϊκή και όταν γύρισε σπίτι έφτιαξε πασχαλίτσα, σαλιγκάρι, σαρανταποδαρούσα και γουρλωμένα μάτια.

Ο Νικόλας με τη Βάγια έφτιαξαν πύργους με ρολά υγείας για τα αυτοκίνητα και τις κούκλες τους

…και κατασκευές για τη μανούλα τους που γιορτάζει

Μπράβο στα παιδάκια που είναι δημιουργικά και δραστήρια. Πολύ όμορφες οι κατασκευές σας.