Μίλα τώρα

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού στις 6 Μαρτίου, το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στη δράση «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» που πραγματοποιεί για 6η συνεχόμενη χρονιά  “Το χαμόγελο του παιδιού”, δημιουργώντας το δικό μας μήνυμα κατά της σχολικής βίας.

 

 

Χειμερία νάρκη και beebot

Για να βοηθήσουμε τα ζωάκια να βρουν την φωλιά τους και να πέσουν σε χειμέριο ύπνο ζητήσαμε την βοήθεια της μελισσούλας. Αρχικά σχεδιάσαμε την κάθε διαδρομή με διαφορετικό χρώμα. Έτσι μας ήταν πιο εύκολο να ορίσουμε τις διαδρομές με τα βέλη.

Στη συνέχεια βγάλαμε τα χρώματα και τα παιδιά προσπάθησαν να ορίσουν την διαδρομή κάθε ζώου σύμφωνα με το αρχικό του γράμμα που ήταν γραμμένο πάνω στη φωλιά του.

Τα καταφέραμε!!!!!! Κάθε ζωάκι θα ξεχειμωνιάσει στην φωλίτσα του ήσυχα και ζεστά.

CodeWeek 10-25 Οκτωβρίου 2020

Το νηπιαγωγείο μας για πρώτη φορά συμμετέχει στην  εβδομάδα  κώδικα #CodeWeek 10-25 Οκτωβρίου 2020 

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. 

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε

Βασικός στόχος να μάθουν βασικές εντολές προγραμματισμού.

Μπροστά, πίσω, στρίβω αριστερά, στρίβω δεξιά

Τίτλος έργου:  “Το ουράνιο τόξο έχασε τα χρώματά του”

Στόχοι:

1) Να μάθουν  βασικά στοιχεία της ρομποτικής και του προγραμματισμού.

2) Να μπορούν να προγραμματίζουν και να σχεδιάζουν μέσω κώδικα

3) Να τοποθετούν τις κάρτες εντολών στην επιθυμητή σειρά

4) Να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη ώστε να μπορούν να επιλύουν προβλήματα με έναν διασκεδαστικό τρόπο.

5) Να μάθουν να εκτελούν εντολές και να προσανατολίζονται στο χώρο

Ηλικία: Παιδιά Νηπιαγωγείου

Περιγραφή δραστηριότητας:

Στην ολομέλεια ο/η εκπαιδευτικός διαβάζει «Το βιβλίο της Ειρήνης» εκδόσεις Μεταίχμιο.

Στη συνέχεια συζητάμε  για τα αγαθά που έχουμε σε περίοδο ειρήνης και τα οποία τα θεωρούμε αυτονόητα.

Τι γίνεται όμως σε περίοδο πολέμου; Πόσο πολύτιμα μπορεί να είναι αυτά τα αγαθά, όταν χαθούν, για τους ανθρώπους και ιδιαίτερα για τα παιδιά;

Ακολουθεί καταιγισμός ιδεών.

Έπειτα τα παιδιά αποφασίζουν να βάψουν τα  αγαθά της ειρήνης με τα χρώματα του ουράνιου τόξου και να φτιάξουν ένα διαφορετικό ουράνιο τόξο.

Ακολουθεί η δραστηριότητα ρομποτικής:

 Τα παιδιά καλούνται να ψάξουν να βρουν τα χρώματα του ουράνιου τόξου.

Χωρίζονται σε 3 ομάδες.

Η πρώτη ομάδα κρύβει τα χρώματα του ουράνιου τόξου, χαράζει τη διαδρομή στο επιδαπέδιο πλέγμα της αυλής και αποφασίζει για την αρχή και το τέλος. Επίσης τοποθετεί  τις καρτέλες-κατεύθυνσης.

Η δεύτερη ομάδα διαβάζει τις καρτέλες κατεύθυνσης και προγραμματίζει το παιδί-ρομπότ δίνοντας του προφορικά οδηγίες για να μαζέψει τα χρώματα και να φτιάξει το ουράνιο τόξο. 

 Η τρίτη ομάδα ακολουθεί τις οδηγίες και βρίσκει τα χρώματα. Στην δραστηριότητα συμμετέχουν όλα τα παιδιά της τρίτης ομάδας, καθώς κάθε παιδί γίνεται ρομπότ και ακολουθώντας τις οδηγίες συλλέγει ένα μόνο χρώμα. Όταν συγκεντρωθούν και τα 7 χρώματα, ζωγραφίζουν με κάθε χρώμα τα αγαθά που έχουμε σε καιρό ειρήνης και φτιάχνουν ένα διαφορετικό ουράνιο τόξο.