Δεν ξέρουμε πως να προστατέψουμε τα παιδιά στο Ίντερνετ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιάννης Δεβετζόγλου, gdevetzoglou@dolnet.gr
Ουραγός της Ευρώπης είναι η Ελλάδα όσον αφορά την εγρήγορση των γονέων για την ασφάλεια των παιδιών τους στο Διαδίκτυο. Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είμαστε τελευταίοι στην Ευρώπη στη λήψη των σωστών μέτρων προστασίας και πρώτοι στην επιφύλαξη? «να μην πάθει κάτι το παιδί».
Ο μεγαλύτερος φόβος των ελλήνων γονιών είναι ότι τα παιδιά τους βλέπουν πορνογραφικό υλικό στο Διαδίκτυο.
Σύμφωνα με την έρευνα η Ελλάδα με ποσοστό 90% και η Γαλλία με 87% βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της κατάταξης όσον αφορά τις ανησυχίες των γονιών για την πιθανότητα να βλέπουν τα παιδιά τους πορνογραφικό υλικό στο διαδίκτυο.
Ο δεύτερος φόβους είναι ότι θα πέσουν θύματα προσβλητικών, εκφοβιστικών και εκβιαστικών συμπεριφορών από αγνώστους.
Οι υπερπροστατευικοί έλληνες γονείς φοβούνται σε ποσοστό 70% την πιθανότητα τα παιδιά τους να πέσουν θύματα αποπλάνησης ενώ στη Γαλλία το ποσοστό φτάνει στο 85%.
Ωστόσο παρά τις τόσο έντονες ανησυχίες τους για τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο, οι περισσότεροι γονείς δεν έχουν αναζητήσει να μάθουν ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να προστατεύσουν το παιδί τους, ενώ αρκετοί δεν γνωρίζουν τις δυνατότητες που δίνει το νέο Μέσο.
Ένα απογοητευτικό 46% των Ελλήνων γονιών δε χρησιμοποιεί ποτέ το διαδίκτυο
Μόνο το 59% φαίνεται να γνωρίζει τι είδος και πόση χρήση του διαδικτύου κάνουν τα παιδιά τους
Περίπου ο ένας στους 3 (δηλαδή το 35%)δε θέτει κανόνες στη χρήση του διαδικτύου, όταν στην Ευρώπη ο μέσος όρος των γονέων που ρυθμίζουν την χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά τους είναι 25%.
Παρά τους φόβους τους, το 1/3 των Ελλήνων γονέων δεν έχει εγκαταστήσει λογισμικό προστασίας ή παρακολούθησης (monitoring) των δραστηριοτήτων των νεαρών χρηστών στο διαδίκτυο στον υπολογιστή
Συνδυάζοντας τα μεγέθη αυτά, η έρευνα αποκάλυψε ότι οι γονείς που δε χρησιμοποιούν και δεν γνωρίζουν το διαδίκτυο ανησυχούν περισσότερο για τις εμπειρίες των παιδιών τους.
Οι Έλληνες γονείς παραμένουν τεχνολογικά αναλφάβητοι, μένοντας και αρκετά πιο πίσω από νέα κράτη- μέλη όπως Ρουμανία, Βουλγαρία, Εσθονία και Πολωνία.
Αντί σχολίου παραθέτουμε το παρακάτω απόσπασμα που βρήκαμε στο blog terracomputerata και νομίζουμε ότι δίνει απάντηση στο ερώτημα: γιατί η Ελλάδα σε όλα τα θέματα παιδείας είναι ουραγός. Οι υπογραμμίσεις δικές μας
Ο Φώτης Γεωργελές στο edito της AthensVoice παρεμβαίνει στον διάλογο για την παιδεία: ? Όλα τα προηγούμενα χρόνια, άλλωστε, συζητούσαν για το ποιοι είναι υπέρ και ποιοι κατά στο να έρθουν ξένα πανεπιστήμια στην Ελλάδα. Δεν συζητούσαν τι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί η δημόσια παιδεία που πάσχει, αλλά αν εκτός από τη δημόσια θα επιτραπεί και η ιδιωτική. Αν θα ?ρθει το Χάρβαρντ στην Ελλάδα. Είναι όπως με την Ολυμπιακή. 20 χρόνια οι «καλοί» αντιστέκονται και εμποδίζουν τους «κακούς» να την ιδιωτικοποιήσουν και όταν λένε ότι την πουλάνε, διαπιστώνουν ότι δεν την παίρνει τσάμπα ούτε η αεροπορία του Μπαχρέιν.
Έτσι συνεχίζεται η ζωή με ψεύτικα διλήμματα. Η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που είναι υποχρεωτική, επιτρέπεται να είναι και ιδιωτική, αλλά η τριτοβάθμια, που στο φινάλε είναι και προαιρετική, δεν πρέπει, εκεί υποκριτικά εντοπίσαμε το πρόβλημα.
Στην πραγματικότητα, ένας μόνο στόχος υπάρχει. Τα ψεύτικα διλήμματα να αποκρύπτουν την πραγματικότητα, τις απαιτήσεις της αληθινής ζωής. Είναι όλα τόσο απλώς μια παράσταση, ώστε σχεδόν με χιούμορ, μετά από 5 χρόνια, η κυβέρνηση ξαναρχίζει το διάλογο από «μηδενική βάση». Σαν να μην έγιναν όσα έγιναν τόσα χρόνια. Ξανά από την αρχή. Άρθρο 16, άσυλο. Αλλαγή εκλογικού νόμου. Πάρτε θέση. Να ψηφίσουμε. Μια προσομοίωση πολιτικής ζωής για αφελείς, την ώρα που τα πραγματικά προβλήματα μένουν καλά κρυμμένα στο σκοτάδι. Στην επόμενη δημοσκόπηση η παράσταση νίκης θα συζητιέται στα τηλεοπτικά παράθυρα, αλλά ο βαθμός απαισιοδοξίας θα έχει φτάσει στο 90 τοις εκατό.?
Σχετικό με τον προβληματισμό για την αναγκαιότητα χρήσης των ΝΤ στην εκπαίδευση και όχι μόνο είναι και το επόμενο θέμα
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.