no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

Ιστορία της Εκπαίδευσης

Συγγραφέας: | 10 Ιανουαρίου, 2009
| 5 σχόλια |
κάτω από: Ιστορία της Εκπαίδευσης

5 σχόλια

  1. Από: cpramas στο 12 Ιανουαρίου, 2009 στις 4:57 μμ      

    Προς ενίσχυση όσων λέγονται στο κείμενο θα λέγαμε ότι η φιλοσοφία του PISA αποτυπώνεται στα εξής ερώτηματα: «Είναι σε θέση οι μαθητές να εφαρμόζουν τις γνώσεις και τις ικανότητες που απέκτησαν στο σχολείο και να επιλύουν προβλήματα παρόμοια μ? αυτά που αντιμετωπίζουν και θα αντιμετωπίσουν στην καθημερινή τους ζωή; Είναι οι μαθητές ικανοί να βρίσκουν τις πληροφορίες που χρειάζονται από τις πολλαπλές πηγές πληροφόρησης; Μπορούν να διακρίνουν την άποψη από το γεγονός; Μπορούν να χρησιμοποιήσουν την επιστημονική κατανόηση για να διαμορφώσουν άποψη και να συνάγουν συμπεράσματα από δεδομένα, τα οποία αναφέρονται σε ζητήματα που έχουν επιπτώσεις στη ζωή τους, όπως το περιβάλλον, η υγεία, η ανεργία, η φτώχια κλπ;
    Παρακάτω, δίνω ένα παράδειγμα ερώτησης της αξιολόγησης του PISA που αποτυπώνει ακριβώς αυτήν τη φιλοσοφία:
    “ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
    Ο πατέρας του Γιώργου είναι οδηγός αστικού λεωφορείου. Το αστικό λεωφορείο, όπως τα περισσότερα λεωφορεία, τροφοδοτείται από μια μηχανή diesel (πετρελαίου). Αυτά τα λεωφορεία συμβάλλουν στην περιβαλλοντική ρύπανση.
    Ένας συνάδελφος του πατέρα του Γιώργου εργάζεται σε μια άλλη πόλη όπου χρησιμοποιούν τα λεωφορεία-τρόλεϊ. Αυτά κινούνται με ηλεκτρική μηχανή. Η ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζονται αυτά τα λεωφορεία παρέχεται από ένα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος που χρησιμοποιεί κάρβουνο. Οι υποστηρικτές της χρήσης των λεωφορείων- τρόλεϊ στην πόλη λένε ότι αυτά τα λεωφορεία δεν συμβάλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Είναι αυτή η άποψή τους σωστή; Εξηγήστε την απάντησή σας”.

    Χρήστος Πράμας
    Υ.Γ. : Καλή επιτυχία στo ιστολόγιό σας, ως βήμα γόνιμου εκπαιδευτικού προβληματισμού. Η επιλογή σας να ξεκινήσετε με την έρευνα PISA ειναι εξαιρετικά ενθαρρυντική.

Αφήστε μια απάντηση

Κατηγορίες