Με τίτλο «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο Νόμος 4186(ΦΕΚ 193 Τεύχος Α΄-17/9/13) για το νέο ΕΠΑΛ και τα Γενικά Λύκεια. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄: ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΓΕ.Λ.) ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ : ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ.) (Σελ. 3115) ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄: ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ (Ε.Ο.Ε.) (Σελ. 3120) ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΦΟΡΕΩΝ ΜΗ ΤΥΠΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – Σ.Ε.Κ και Ι.Ε.Κ (Σελ. …
Σεπ 17 2013
Το Σκασιαρχείο (L’ Ecole Buissonnier) – Ταινία για την Εκπαίδευση
Μια ταινία ύμνος στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού και την ελεύθερη δημιουργική εκπαίδευση. «Το Σκασιαρχείο» (L’ Ecole Buissonniere) είναι μία ταινία μυθοπλασίας βασισμένη στη ζωή του γάλλου μεταρρυθμιστή της παιδείας Σελεστέν Φρενέ, του εκπαιδευτικού που έθεσε τις βάσεις για μια νέα εκπαιδευτική αντίληψη. Το σενάριο της ταινίας στηρίζεται στη ζωή του μεγάλου γάλλου παιδαγωγού και μεταρρυθμιστή της παιδείας Σελεστέν Φρενέ (Celestin Freinet …
Σεπ 16 2013
Εταιρίες του ενός ευρώ (Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρία – ΙΚΕ)
Ιδρύονται χωρίς αρχικό κεφάλαιο, ταχύτερα και φθηνότερα. Είναι οι Ιδιωτικές Κεφαλαιουχικές Εταιρείες, οι αποκαλούμενες και «του ενός ευρώ». «Εσείς τι θέλετε;» «Για μια σύσταση εταιρείας του ενός ευρώ παρακαλώ». Αν τον περασμένο Ιούνιο εξέφραζες στην «Υπηρεσία μιας Στάσης» -τον φορέα στον οποίο απευθύνονται πλέον όσοι θέλουν να μπουν στον επιχειρηματικό στίβο- ανάλογο αίτημα, θα σε …
Σεπ 16 2013
Το αγόρι και τα καρφιά
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα αγόρι με άσχημο χαρακτήρα. Ο πατέρας του, του έδωσε ένα σακούλι με καρφιά και του είπε να καρφώνει ένα μέσα στον φράχτη όποτε έχανε την υπομονή του ή μάλωνε με κάποιον. Την πρώτη ημέρα κάρφωσε πολλά καρφιά στον φράκτη. Έμαθε όμως να συγκρατείται γιατί ήταν πιο εύκολο αυτό …
Σεπ 16 2013
H επιταγή: μια ιστορία για την αυτοπεποίθηση
Ένας επιχειρηματίας ήταν βαθιά χρεωμένος και δεν έβλεπε με ποιο τρόπο θα μπορούσε να βρει μια διέξοδο στα οικονομικά του προβλήματα. Οι πιστωτές του τον πίεζαν. Οι προμηθευτές του απαιτούσαν τα χρήματά τους. Καθόταν μόνος και απελπισμένος σε ένα παγκάκι, όταν τον πλησίασε ένας ηλικιωμένος άνδρας. “Βλέπω ότι σε απασχολεί κάτι” του είπε ο ηλικιωμένος. …
Σεπ 16 2013
«Mini jobs»… maxi καθεστώς α λα ελληνικά
«Μας έκαναν ένα απόγευμα ενημέρωση και την επομένη θα κάναμε πρακτική», λέει ο Στάθης Γιαννέλης. Η αγγελία που τον «πήγε» σ’ εκείνη τη δουλειά ζητούσε «ευχέρεια στην επικοινωνία» και υποσχόταν «συνέπεια στις πληρωμές» και «μηνιαία bonus». Αλλά το επόμενο πρωί, ο Στάθης διαπίστωσε πως η «πρακτική» ήταν κανονική εργασία. «Μου έδωσαν ένα πάκο διαφημιστικά και …
Σεπ 15 2013
Παιδική κακοποίηση, μορφές και συνέπειες στην ψυχική υγεία του παιδιού
Ακόμα και στις μέρες μας αρκετά παιδιά πέφτουν θύματα κακοποίησης, κυρίως από τους γονείς τους, οι οποίοι χρησιμοποιούν τη βία ως μέσο πειθαρχίας, αλλά και από άλλα σημαντικά πρόσωπα του περιβάλλοντος τους. Τα τελευταία χρόνια, έχει διαπιστωθεί και κακοποίηση μεταξύ συνομηλίκων. Κακοποίηση είναι η άσκηση βίας με σκοπό την “επιβολή ελέγχου” ή την υποταγή. Είναι …
Σεπ 15 2013
Κοπεγχάγη (Copenhagen)_Φωτογραφική ξενάγηση
Στην ανατολική άκρη της νήσου Σιέλαντ, μερικά μίλια από τις σουηδικές ακτές, βρίσκεται η Κοπεγχάγη, η δανική πρωτεύουσα. Είναι η πύλη προς τη Βαλτική Θάλασσα και τον σκανδιναβικό βορρά, συνάμα όμως κι ένα μείγμα από χρώματα και αισθήσεις, οι οποίες παραπέμπουν σε ένα παραμυθένιο κόσμο περασμένων εποχών που εντυπωσιάζει μικρούς και μεγάλους. Η Κοπεγχάγη, ένα …
Σεπ 14 2013
Συμμορίες Ανηλίκων: Φαινόμενο της Εποχής ή στοιχείο της Κοινωνικής Πραγματικότητας
Η εμφάνιση ομάδων που εμπλέκονται σε παραβατικές συμπεριφορές είναι ένα φαινόμενο που λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις και στην ελληνική πραγματικότητα. Τα τελευταία χρόνια, ολοένα και συχνότερα γίνεται λόγος για τη δράση οργανωμένων ομάδων νέων που εμπλέκονται σε βανδαλισμούς, σε ληστείες ή ακόμα και στη διάπραξη πιο βίαιων αδικημάτων. Στην Ελλάδα, βέβαια οι συμμορίες δεν υιοθετούν συστηματική βία όπως συμβαίνει στις συμμορίες άλλων …
Σεπ 14 2013
Χαρισματικοί μαθητές με υπο-επίδοση
Πρόκειται για παιδιά τα οποία για μια σειρά από αιτίες παρουσιάζουν επιδόσεις χαμηλότερες των δυνατοτήτων τους. «Είναι έξυπνος, αλλά δε διαβάζει!», «Είναι καλός αλλά δεν προσπαθεί!». Αυτές είναι οι συνήθεις συστάσεις για τον μαθητή με υπο-επίδοση. Η ταυτότητά του; «Είναι ο μαθητής που παρουσιάζει επιδόσεις χαμηλότερες των δυνατοτήτων του», σύμφωνα με τον ο κ. Δημήτρη …
























