Νοέ 29 2018

Χαρτογραφώντας τα αθέατα δηλητήρια

Τ​​οξικός. Ισχυρή λέξη στην ορολογία των περισσοτέρων, χρόνια πολλά τώρα. Ωστόσο μόλις φέτος ανακηρύχθηκε από το Λεξικό της Οξφόρδης «λέξη της χρονιάς», λόγω της αυξημένης χρήσης της –και όχι της «ηλικίας» της–, είπαν. Με την ίδια λογική είχε επιλεγεί το 2017 νεολογισμός του 1965 (youthquake, ο «σεισμός» που προκαλούν τα νιάτα) και το 2016 νεολογισμός …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/11/%cf%87%ce%b1%cf%81%cf%84%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%86%cf%8e%ce%bd%cf%84%ce%b1%cf%82-%cf%84%ce%b1-%ce%b1%ce%b8%ce%ad%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%b4%ce%b7%ce%bb%ce%b7%cf%84%ce%ae%cf%81%ce%b9%ce%b1/

Νοέ 19 2018

Αποδόμηση της γνώσης και στο μάθημα «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» του ΓΕΛ

Για πολλές δεκαετίες το σχολείο παρείχε ολόκληρο το περιεχόμενο της γνώσης μιας επιστήμης, εναρμονισμένο με το ηλικιακό, νοητικό επίπεδο των μαθητών, το οποίο διεκπεραιωνόταν μέσα από διακριτά-αυτοτελή μαθήματα επιστήμες υπήρχε, δηλαδή, αντιστοιχία επιστήμης και μαθήματος. Το Πρόγραμμα Σπουδών του Λυκείου έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια στην κατεύθυνση της διαθεματικής προσέγγισης. Η “παράµετρος της διαθεματικότητας”  …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/11/%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%b4%cf%8c%ce%bc%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b3%ce%bd%cf%8e%cf%83%ce%b7%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%ac%ce%b8%ce%b7%ce%bc%ce%b1-%cf%83/

Νοέ 10 2018

Είμαι δυσλεκτικός: ένα πολυβραβευμένο βίντεο για τα δυσλεκτικά παιδιά

Ένα μικρό παιδί με δυσλεξία χάνεται σε έναν κόσμο φτιαγμένο από βιβλία. Μόνο του στον κόσμο αυτό, αναγκάζεται να σκαρφαλώσει ένα βουνό που αντιπροσωπεύει το εκπαιδευτικό σύστημα. Η ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους «I am Dyslexic» -Είμαι  Δυσλεκτικός, εκφράζει το πως αισθάνεται κάποιος που έχει μαθησιακή διαφορά στο τωρινό σχολικό σύστημά. Όσοι έχουν μαθησιακές διαφορές …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/11/%ce%b5%ce%af%ce%bc%ce%b1%ce%b9-%ce%b4%cf%85%cf%83%ce%bb%ce%b5%ce%ba%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%85%ce%b2%cf%81%ce%b1%ce%b2%ce%b5%cf%85%ce%bc%ce%ad%ce%bd/

Νοέ 10 2018

Θρησκευτικός πλουραλισμός και ειρηνική συνύπαρξη

Η ενσυνείδητη αποδοχή του θρησκευτικού πλουραλισμού και η ειρηνική συνύπαρξη των διαφόρων κοινοτήτων μπορούν να προέλθουν από δύο αντίθετες αφετηρίες. Από την αδιαφορία για τη θρησκευτική πίστη, ή από τη συνειδητή βίωση της ουσίας της θρησκείας. Αντιστρόφως, η θρησκευτική μισαλλοδοξία ανάμεσα σε συνυπάρχουσες θρησκευτικές κοινότητες και πολιτιστικές παραδόσεις είναι δυνατόν να αναπτυχθεί: Πρώτον, από σπέρματα …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/11/%ce%b8%cf%81%ce%b7%cf%83%ce%ba%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%cf%80%ce%bb%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b1%ce%bb%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%ce%b9%cf%81%ce%b7%ce%bd/

Νοέ 06 2018

Ωρολόγια Προγράμματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας στα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας (2018-19)

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 4866/τ.Β/31-10318) η υπ΄ αριθμ. Φ2/177268 /Δ4/2018 Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία καθορίζονται: α) τα Ωρολόγια Προγράμματα (ΩΠΣ) των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας ΕΠΑ.Λ. των Αυτοτελών Ειδικών Τμημάτων και των Τμημάτων Συνδιδασκαλίας της Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. κατ’ εφαρμογή του άρθρου 4 (παρ. 3) του ν. 4473/2017 (Α ́ …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/11/%cf%89%cf%81%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%80%cf%81%ce%bf%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%b7%cf%82-%cf%80%ce%b1%ce%b9/

Νοέ 06 2018

Εξεταζόμενα και Μη εξεταζόμενα μαθήματα στα ΕΠΑ.Λ από το σχολικό έτος 2018 – 2019

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, λαμβάνοντας υπόψη και σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 34/31.07.2018 του Δ.Σ. του ΙΕΠ) προωθεί τροποποίηση του ισχύοντος ΠΔ 40/2018 (Α΄ 76) με το οποίο ρυθμίζονται τα θέματα αξιολόγησης των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. και των μαθητευόμενων του «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας». Η τροποποίηση θα αφορά σε μείωση του αριθμού …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/11/%ce%b5%ce%be%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b6%cf%8c%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bc%ce%b7-%ce%b5%ce%be%ce%b5%cf%84%ce%b1%ce%b6%cf%8c%ce%bc%ce%b5%ce%bd%ce%b1-%ce%bc%ce%b1%ce%b8%ce%ae%ce%bc/

Οκτ 01 2018

Ύλη των Πανελλαδικών μαθημάτων της Γ΄ Τάξης Ημερήσιων και Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑΛ (2018-19)

Η απόφαση (αριθ. πρωτ. Φ6/160663/Δ4/26-09-2018 ) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 432/τ.β/28-9-2018 όπου καθορίζεται η διδακτέα-εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και Δ΄ τάξης Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α΄ 83) για το σχολικό έτος 2018-2019. Η ύλη που καθορίζεται, αναφέρεται στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα γενικής παιδείας και στα …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/10/%cf%8d%ce%bb%ce%b7-%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%80%ce%b1%ce%bd%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b1%ce%b4%ce%b9%ce%ba%cf%8e%ce%bd-%ce%bc%ce%b1%ce%b8%ce%b7%ce%bc%ce%ac%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b3%ce%84/

Σεπ 29 2018

Ποιος σκοτώνει, λίγο λίγο, τις Δημοκρατίες

Σ​​την πρόσφατη σημαντική μελέτη τους με τίτλο «Πώς πεθαίνουν οι Δημοκρατίες» –που συγκέντρωσε μάλιστα την προσοχή του ελληνικού κοινού πριν καν μεταφραστεί στα ελληνικά (κυκλοφορεί αυτές τις μέρες από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, στη νέα σειρά, «Ιδέες & Πολιτική»)– οι δύο καθηγητές του Χάρβαρντ, Στίβεν Λεβίτσκι και Ντάνιελ Zίμπλατ, κάνουν μία επισήμανση που πρέπει να προσεχθεί. …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/09/%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%bf%cf%82-%cf%83%ce%ba%ce%bf%cf%84%cf%8e%ce%bd%ce%b5%ce%b9-%ce%bb%ce%af%ce%b3%ce%bf-%ce%bb%ce%af%ce%b3%ce%bf-%cf%84%ce%b9%cf%82-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%bf%ce%ba%cf%81%ce%b1%cf%84/

Σεπ 29 2018

Τομέας Γεωπονίας : Ύλη και Οδηγίες μαθημάτων (2018-19)

Μετά από τη σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 29/21-06-2018 Δ.Σ. Ι.Ε.Π.), το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απέστειλε για το σχολικό έτος 2018 – 2019, την εγκύκλιο με αριθ. πρωτ.: Φ3/141353/Δ4/31-8-18, που αφορά των Τομέα Γεωπονίας και περιλαμβάνει την ύλη και τις αντίστοιχες οδηγίες για τη διδασκαλία: του μαθήματος Επιλογής «Γεωπονία και Αειφόρος Ανάπτυξη» …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/09/%cf%84%ce%bf%ce%bc%ce%ad%ce%b1%cf%82-%ce%b3%ce%b5%cf%89%cf%80%ce%bf%ce%bd%ce%af%ce%b1%cf%82-%cf%8d%ce%bb%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%ce%b4%ce%b7%ce%b3%ce%af%ce%b5%cf%82-%ce%bc%ce%b1%ce%b8%ce%b7/

Σεπ 23 2018

“Διψούν” για σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Δίκαιο, στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα (Σχήμα 16), σύμφωνα με την νέα ετήσια έκθεση της ΑΔΙΠ (Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση),  οι απόφοιτοι Ανώτατης Εκπαίδευσης προτιμούν τη διοίκηση επιχειρήσεων και το δίκαιο (20,58%). Ακολουθούν οι τομείς των επιστημών μηχανικών και μεταποίησης (17,51%), των ανθρωπιστικών επιστημών και τεχνών (13,46%), των επιστημών υγείας (12,88%), των κοινωνικών επιστημών (10,87%), …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/09/%ce%b4%ce%b9%cf%88%ce%bf%cf%8d%ce%bd-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%83%cf%80%ce%bf%cf%85%ce%b4%ce%ad%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%b4%ce%b9%ce%bf%ce%af%ce%ba%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%b5%cf%80/

Σεπ 23 2018

Τομέας Πληροφορικής : Ύλη και οδηγίες μαθημάτων (2018-19)

Σε συνέχεια των σχετικών εισηγήσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής (Πράξεις 31/17-07-2018 και 32/19-07-2018 του Δ.Σ. Ι.Ε.Π.), το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απέστειλε για το σχολικό έτος 2018 – 2019, την εγκύκλιο με αριθ. πρωτ.:Φ3/155864 /Δ4/19-9-18, που αφορά τον Τομέα Πληροφορικής και περιλαμβάνει την ύλη και τις αντίστοιχες οδηγίες για τη διδασκαλία: των μαθημάτων Γενικής Παιδείας …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/09/%cf%84%ce%bf%ce%bc%ce%ad%ce%b1%cf%82-%cf%80%ce%bb%ce%b7%cf%81%ce%bf%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%ae%cf%82-%cf%8d%ce%bb%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%ce%b4%ce%b7%ce%b3%ce%af%ce%b5%cf%82-%ce%bc/

Σεπ 16 2018

Τομέας Μηχανολογίας : Ύλη και οδηγίες μαθημάτων (2018-19)

Σε συνέχεια της σχετικής εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 31/17-07-2018 Δ.Σ. Ι.Ε.Π.), το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απέστειλε για το σχολικό έτος 2018 – 2019, την εγκύκλιο με αριθ. πρωτ.: Φ3/150679/Δ4/12-9-18, που αφορά των Τομέα Μηχανολογίας και περιλαμβάνει την ύλη και τις αντίστοιχες οδηγίες για τη διδασκαλία: του μαθήματος Επιλογής «Αρχές Μηχανολογίας » της …

Συνέχεια ανάγνωσης »

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/dtampouris/2018/09/%cf%84%ce%bf%ce%bc%ce%ad%ce%b1%cf%82-%ce%bc%ce%b7%cf%87%ce%b1%ce%bd%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%af%ce%b1%cf%82-%cf%8d%ce%bb%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf%ce%b4%ce%b7%ce%b3%ce%af%ce%b5%cf%82-%ce%bc/

Παλαιότερα άρθρα «

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων