ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΕΛΛΑΣ

Το σχολείο μας στο Διαδίκτυο

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ -ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ – ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

Το Δημοτικό Σχολείο Πέλλας  συμμετείχε στην εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2023-24 και συνέταξε το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής μονάδας λαμβάνοντας υπόψη τις παρακάτω παραμέτρους  :

  1. Κεντρικός στόχος του Σχεδίου Δράσης ορίζεται η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων ,δεξιοτήτων της ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας  και επιστήμης  στους μαθητές και τις μαθήτριες.
  2. Με στόχο την πραγματοποίηση δράσεων που θα υλοποιηθούν στα πλαίσια των 4 θεματικών κύκλων, μέσα από τα οποία θα επιδιωχθεί να καλλιεργηθούν δεξιότητες του νου, μάθησης, ζωής, επιστήμης και τεχνολογίας σε διάρκεια εφτά (7)εβδομάδων (περίπου δύο μήνες )για κάθε θεματικό κύκλο .
  3. Με κεντρικό άξονα την πραγματοποίηση δράσεων  που να αντανακλούν το όραμα του σχολείου μας  καθώς αποτελεί φιλοσοφία του σχολείου μας όχι μόνο η  ενεργή συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις αλλά  και η διάχυση στην κοινωνία.
  4. Μετά το πέρας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα ακολουθήσει Αξιολόγηση και Αποτίμηση των προγραμμάτων και ο ανάλογος Αναστοχασμός .
  5. Αποφασίζεται ότι θα συμμετέχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου . Θα υπάρχει συνεργασία και στα διπλά τμήματα (Γ1 και Γ2)αλλά ο καθένας θα προσαρμόζει τις δραστηριότητές του στις ανάγκες της τάξης του και στις προσωπικές του ιδιαίτερες δεξιότητες .

6.Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι εφτά (7) εκπαιδευτικοί ΠΕ70 , υπεύθυνοι των αντίστοιχων τμημάτων του σχολείου μας καθώς επίσης και οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων Φυσικής Αγωγής ,Αγγλικής, Γαλλικής, Πληροφορικής ,Εικαστικών ,Θεατρικής Αγωγής ,Μουσικής  που συνεπικουρούν το έργο των υπευθύνων των τμημάτων που εμπλέκονται .

7.Συνεργασία θα υπάρξει και με επιλεγμένους  εξωτερικούς φορείς ,με τους γονείς και το Σχολικό Συμβούλιο, με φορείς και επιστήμονες της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας  οι οποίοι αναφέρονται  αναλυτικά στο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας .

8.Οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων διερευνούν το πλαίσιο κάθε τμήματος και των αναγκών και των επιθυμιών των μαθητών /και μαθητριών και διαμορφώνουν μια αρχική επιλογή για τα επιμέρους θέματα που θα μπορούσαν να δουλέψουν σε κάθε τμήμα. Μπορούν επίσης να καθορίσουν τη σειρά με την οποία θα προσεγγιστούν οι Θεματικοί κύκλοι προσπαθώντας να υπάρχει μια συνεκτική αλληλουχία στα προγράμματα των Θεματικών Κύκλων και να συνδέονται με το διαθεματικό  πλαίσιο σπουδών .

9.Η διάχυση του έργου θα γίνεται από το ιστολόγιο του σχολείου και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης .

10.Θα ενημερώνονται οι γονείς για το πρόγραμμα και την εξέλιξή του και θα επιδιώκεται η εμπλοκή και συνεργασία τους .

11.Θα γίνεται συστηματική αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και θα δημιουργηθούν ατομικοί φάκελοι (portfolio )με τις εργασίες των μαθητών ανά θεματικό κύκλο.

12.Η διάρκεια των εργαστηρίων σε κάθε θεματικό κύκλο θα είναι 7 εβδομάδες (5-7 εργαστήρια) διάρκεια 1 ώρας, 2 ώρες ή 3ώρες το κάθε εργαστήριο

13.Οι δράσεις μας θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών . Γι αυτό το λόγο θα γίνεται τακτική αξιολόγηση , παρεμβάσεις και αλλαγές όπου χρειάζεται

14.Το εκπαιδευτικό υλικό που θα χρησιμοποιηθεί αντλείται και από την ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ

Το Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας όπως αποφασίστηκε από το Σύλλογο ,θα πραγματοποιηθεί ανά θεματικό κύκλο και τμήμα  ως εξής :

 

Προγραμματισμός σχεδίων δράσης ανά θεματικό κύκλο :

1ος Θεματικός κύκλος: « Ζω καλύτερα –Ευ ζην»

Α΄ΤΑΞΗ:

Υποθεματική : Διατροφή

Τίτλος : Τρώμε σωστά για υγεία και χαρά

Στόχοι/Σκοποί: – Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τη σημασία της υγιεινής  συμπεριφοράς

στην ποιότητα της ζωής.
Να αποκτήσουν γνώσεις γύρω από τις τροφές και τις επιπτώσεις των διατροφικών συνηθειών.
Να αναπτύξουν κριτική σκέψη  και να  τροποποιήσουν λανθασμένες στάσεις και συμπεριφορές.

Να γνωρίσουν την υγιεινή διατροφή και την πυραμίδα ισορροπημένης διατροφής.

Να αλλάξουν στάση και συνήθειες στην καθημερινή διατροφή τους.

Διάρκεια: Οκτώβριος- Νοέμβριος

 

Β΄  ΤΑΞΗ :

Υποθεματική:«Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία»

Τίτλος:«Τα συναισθήματά μου κι εγώ»

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ:   Οι μαθητές να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους . Να μάθουν να δέχονται το δικαίωμα του καθενός να αισθάνεται και να εκφράζεται με το δικό του τρόπο. Να ελέγχουν τα συναισθήματά τους στο βαθμό που μπορούν.

Να βελτιώσουν την δυνατότητα συνύπαρξης, φιλίας και συνεργασίας με τους άλλους.

Διάρκεια :Φεβρουάριος- Μάρτιος

Γ1& Γ2ΤΑΞΗ :

Υποθεματική : «Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση»

Τίτλος: «Γνωρίζω το σώμα μου»

Στόχοι /Σκοποί :Παιδαγωγικός στόχος  είναι η ενημέρωση και η ενδυνάμωση των παιδιών, ώστε να μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους από τη σεξουαλική θυματοποίηση και βία, μαθαίνοντας και αναπαράγοντας στη συμπεριφορά τους απλούς κανόνες αυτοπροστασίας.

Διάρκεια: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

Δ΄  ΤΑΞΗ :

Υποθεματική: Οδική ασφάλεια

Τίτλος:«Κυκλοφορώ με ασφάλεια»

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ:

Η κινητοποίηση των μαθητών/τριών στο θέμα της κατανόησης , της σημασίας της τήρησης των κανόνων του ΚΟΚ και της προαγωγής κουλτούρας οδικής ασφάλειας.

 

Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος

Ε’ ΤΑΞΗ :

Υποθεματική :«Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία και Πρόληψη»

       Τίτλος: Τα παιδιά σώζουν ζωές

 

Στόχοι /Σκοποί :Η προαγωγή της σωματικής και κοινωνικής υγείας, η κατανόηση της σημασίας της πρόληψης, της σωστής αντίδρασης σε επείγουσες καταστάσεις, καθώς και της αλληλεγγύης και της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

Διάρκεια: Οκτώβριος-Νοέμβριος

 

ΣΤ’  ΤΑΞΗ :

Υποθεματική :«Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

       Τίτλος: Το σώμα μου μού ανήκει

Στόχοι /Σκοποί : Παιδαγωγικός στόχος  είναι η ενημέρωση και η ενδυνάμωση των παιδιών, ώστε να μπορούν να προστατεύουν τον εαυτό τους από τη σεξουαλική θυματοποίηση και βία, μαθαίνοντας και αναπαράγοντας στη συμπεριφορά τους απλούς κανόνες αυτοπροστασίας.

Διάρκεια: Φεβρουάριος -Μάρτιος

 

2ος Θεματικός κύκλος : «Φροντίζω το περιβάλλον»

 

Α΄ΤΑΞΗ:

        Υποθεματική: «Οικολογική συνείδηση»

Tίτλος:Σκέφτομαι πριν το πετάξω – Τα σκουπίδια … αλλιώς

Σκοπός:

Να ενημερωθούν και να κατανοήσουν  τα παιδιά τον έλεγχο  της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων.

Να εξασκηθούν στην ορθολογική διαχείρισή τους (συλλογή και αποκομιδή).

Να δώσουν νέα χρήση στα αντικείμενα που έχουν συλλέξει.

Να κάνουν ανακύκλωση  και να διαμορφώσουν γενικότερα οικολογική – περιβαλλοντική συνείδηση.

 

 

Σύνδεση με την ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος: Πώς η οικογένειά μου φροντίζει το περιβάλλον.

Διάρκεια: Δεκέμβριος –Ιανουάριος

 

Β ΤΑΞΗ :

Υποθεματική: Φυσικές καταστροφές –Πολιτική Προστασία

Τίτλος: «Πλημμυρίσαμε…»

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ:  Οι μαθητές να  ενημερωθούν για το περιβαλλοντικό  θέμα των πλημμυρών ,να αντιληφθούν  τη σπουδαιότητα της κλιματικής αλλαγής, τα προβλήματα και τις επιπτώσεις της στους ανθρώπους .Να συνειδητοποιήσουν την συμμετοχή των ανθρώπων σε αυτή την αλλαγή.

Διάρκεια: Δεκέμβριος – Ιανουάριος

 

Γ1&Γ2 ΤΑΞΗ : (Τίτλος και δεξιότητες που θα καλλιεργηθούν )

Υποθεματική:« Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική  κληρονομιά»

Τίτλος: «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Στόχοι/σκοποί: Παιδαγωγικός στόχος είναι να έρθουν σε επαφή με το ιστορικό και πολιτιστικό περιβάλλον  του τόπου τους και να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι  στα μνημεία, ως κομμάτια της αρχαίας πόλης, συνέχεια της οποίας είναι η σημερινή.

Διάρκεια: Απρίλιος -Μάιος

 

Δ’  ΤΑΞΗ :

Υποθεματική :« Οικολογία -Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική Κληρονομιά»

Τίτλος: ΄Ενας τόπος …μια ιστορία …ένα μουσείο

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ: Παιδαγωγικός στόχος είναι να έρθουν σε επαφή με το ιστορικό και πολιτιστικό περιβάλλον  του τόπου τους και να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι  στα μνημεία, ως κομμάτια της αρχαίας πόλης, συνέχεια της οποίας είναι η σημερινή

Διάρκεια: Φεβρουάριος -Μάρτιος

 

Ε’ ΤΑΞΗ :

Υποθεματική:« Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά»

Τίτλος: Μαθαίνω για την κλιματική αλλαγή παίζοντας

 

Στόχοι/Σκοποί:

Ενεργητική μάθηση και συμμετοχή με διάλογο.

Ευκαιρίες για προβληματισμό, ανακάλυψη και εξερεύνηση.

Απλοποίηση πολύπλοκων ζητημάτων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή.

Διασκεδαστική μάθηση.

Διάρκεια: Φεβρουάριος- Μάρτιος

 

ΣΤ’  ΤΑΞΗ :

 

Υποθεματική:« Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική  κληρονομιά»

 Τίτλος:«Τα μνημεία γύρω μας»

Στόχοι /Σκοποί:

Παιδαγωγικός στόχος είναι να έρθουν σε επαφή με το ιστορικό και πολιτιστικό περιβάλλον  του τόπου τους και να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι  στα μνημεία, ως κομμάτια της αρχαίας πόλης, συνέχεια της οποίας είναι η σημερινή.

 

Διάρκεια:Δεκέμβριος – Ιανουάριος ( σύνδεση με την συμμετοχή μας σε πρόγραμμα του

μουσείου Πέλλας)

 

 3ος Θεματικός κύκλος : «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη»

 

Α΄ΤΑΞΗ:

Υποθεματική : Ανθρώπινα Δικαιώματα

Τίτλος: «Τα δικαιώματα των παιδιών»

Να γνωρίσουν και να μάθουν τα παιδιά τα δικαιώματά τους.

Να έρθουν σε επαφή με κείμενα που αφορούν στην προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων

και    ειδικότερα   στα παιδιά.

Να κατανοήσουν την σημασία τους.

Να αναγνωρίσουν την ύπαρξή τους στην ζωή των ίδιων.

Να τα εφαρμόζουν σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.

Διάρκεια:  Φεβρουάριος -Μάρτιος

 

 

 

ΤΑΞΗ Β΄ :

Υποθεματική :Εθελοντισμός -Διαμεσολάβηση

Τίτλος:«Ο εθελοντισμός γύρω μου»

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ: Οι μαθητές να κατανοήσουν την έννοια του εθελοντισμού , να μάθουν τις βασικές αρχές που διέπουν τον εθελοντισμό σε κάθε του μορφή και να τον εφαρμόζουν στη ζωή τους.

Να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση.

Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος

Γ1&Γ2  ΤΑΞΗ :

Υποθεματική :«Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα»

Τίτλος:«Όλοι διαφορετικοί,όλοι ίσοι»

Στόχοι / Σκοποί: Να αντιληφθούν και να αποδεχτούν  ότι η αρμονική συμβίωση στις

ανθρώπινες κοινωνίες βασίζεται στην αποδοχή της διαφορετικότητας ενώ ο φόβος απέναντι

στο διαφορετικό οδηγεί  σε συμπεριφορές που παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και

την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Διάρκεια:Οκτώβριος – Νοέμβριος

Δ’  ΤΑΞΗ :

Υποθεματική :«Ανθρώπινα δικαιώματα»

Τίτλος: «Έχω κι εγώ δικαιώματα – Είμαι παιδί».

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ:

Να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα συνεργασίας και επικοινωνίας.

Να κατανοήσουν τις βασικές ανάγκες όλων των ανθρώπων και τα δικαιώματά τους.

Να είναι σε θέση να κατανοήσουν τη σύνδεση  των βασικών αναγκών με τα  ανθρώπινα  δικαιώματα στην καθημερινή τους ζωή.

Να  αναπτύξουν την  αίσθηση της δικαιοσύνης και της  κοινωνικής υποχρέωσης υπεράσπισης των δικαιωμάτων όλων των παιδιών.

Διάρκεια: Δεκέμβριος-Ιανουάριος

Ε’ ΤΑΞΗ :

Υποθεματική: «Κοινωνική Ευαισθησία »

Τίτλος :«Οι αξίες της ζωής στην εκπαίδευση»

 

(Αντιγόνη – κέντρο πληροφόρησης και τεκμηρίωσης για το ρατσισμό)

Στόχοι/Σκοποί: Αναγνώριση συναισθημάτων, ανάπτυξη  ευαισθητοποίησης, ενσυναίσθησης, συμπεριφοράς και  προσφοράς βοήθειας

Διάρκεια:  Δεκέμβριος-Ιανουάριος

 

ΣΤ’  ΤΑΞΗ :

Υποθεματική : Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα»

        Τίτλος :«Εγώ κι Εσύ μαζί στο σχολειό , της …Συμπερίληψης’»

Στόχοι /Σκοποί: Να αντιληφθούν και να αποδεχτούν  ότι η αρμονική συμβίωση στις ανθρώπινες

κοινωνίες βασίζεται στην αποδοχή της διαφορετικότητας ενώ ο φόβος απέναντι στο διαφορετικό

οδηγεί  σε συμπεριφορές που παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Σύνδεση: Σύνδεση με  ενότητα της Αγωγής

 

Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

4ος Θεματικός κύκλος : «Δημιουργώ & Καινοτομώ»

 

Α΄ΤΑΞΗ:

Υποθεματική: «Επιχειρηματικότητα -Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με τα επαγγέλματα »

Τίτλος: « Έχει ο καιρός γυρίσματα….»

Στόχοι-Σκοποί

Να ενημερωθούν τα παιδιά για τις εποχές του χρόνου και την εναλλαγή τους.

Να μάθουν να εντοπίζουν  τα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής.

Να  κατανοήσουν  την έννοια του χρόνου.

Να  γνωρίσουν τα διάφορα καιρικά φαινόμενα.

Να συνδέσουν τις  εποχές με την μεταμόρφωση της φύσης.

Να γνωρίσουν όργανα μέτρησης της θερμοκρασίας, του αέρα και της  βροχής.

Να μάθουν για την μετεωρολογία και να  ενημερωθούν για την πρόβλεψη του καιρού.

Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με έννοιες σχετικές με το θέμα.

Διάρκεια : Απρίλιος –Μάιος

Β’ ΤΑΞΗ :

Υποθεματική :«Επιχειρηματικότητα -Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με τα επαγγέλματα »

      Τίτλος: «Τα επαγγέλματα αλλάζουν»

Στόχοι/Σκοποί :Να γνωρίσουν οι μαθητές  τα επαγγέλματα άλλων εποχών, τη σημασία τους και τη σημαντικότητά τους για την εποχή τους, τους λόγους που χάθηκαν και ποια νέα έχουν πάρει τη θέση τους.

Διάρκεια:Απρίλιος-Μάιος

Γ1&Γ2  ΤΑΞΗ :

Υποθεματική :«Επιχειρηματικότητα -Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με τα επαγγέλματα »

Τίτλος: «Γνωριμία με τα επαγγέλματα»

Στόχοι/ Σκοποί: Να γνωρίσουν οι μαθητές τα επαγγέλματα άλλων εποχών, τη σημασία και τη σημαντικότητά τους για την εποχή, τους λόγους για τους οποίους έχουν εκλείψει και από ποια καινούρια αντικαταστάθηκαν.

Διασύνδεση : με την ενότητα της Γλώσσας ¨Του κόσμου το ψωμί¨

Διάρκεια: Φεβρουάριος -Μάρτιος

Δ’  ΤΑΞΗ :

Υποθεματική :  «Επιχειρηματικότητα -Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με τα επαγγέλματα »

Τίτλος: « Ελλάδα μου, η χώρα μου!!!»

Στόχοι /Σκοποί : Η προβολή και η διαφήμιση του τόπου και της χώρας μας όπου οι μαθητές/τριεςζουν.Οι μαθητές ως μέλη τουριστικού πρακτορίου, αναλαμβάνουν το σχεδιασμό και την οργάνωση ενός ταξιδιού της επιλογής τους στην Ελλάδα.

Διάρκεια:Απρίλιος – Μάιος

Ε’ ΤΑΞΗ :

Υποθεματική: «STEM – Εκπαιδευτική ρομποτική(Τεχνολογία -Ψηφιακή παιδεία)»

Τίτλος:  Ψηφιακή παιδεία :Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο

Στόχοι/Σκοποί: Nα κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια του δημιουργικού διαδικτύου, που συνδέεται με την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Διάρκεια:Απρίλιος -Μάιος

ΣΤ’  ΤΑΞΗ :

Υποθεματική:«Επιχειρηματικότητα -Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με τα επαγγέλματα »

Τίτλος : ’’Είμαι Επάγγελμα παλιό …Χάθηκα ή ακόμη Ζω;’’

‘’Επαγγέλματα του Χθες & του Σήμερα’’

 

Στόχοι /Σκοποί: Να γνωρίσουν οι μαθητές τα επαγγέλματα άλλων εποχών, τη σημασία και τη σημαντικότητά τους για την εποχή, τους λόγους για τους οποίους σήμερα έχουν εκλείψει και από ποια καινούρια έχουν αντικατασταθεί.

Διάρκεια:Απρίλιος – Μάιος

Οι Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί ανά τμήμα  :

Ατάξη  Τσαλκιτζή Δ.

Βτάξη Σιάγαλη Α.

Γ1 τάξη Κιοσελάκης Ε.

Γ2 τάξη Νεστορούδη Σ.

Δ τάξη Μπανούδη Χ.

Ε τάξη Μπακαλοπούλου Ε.

Στ τάξη Παγιαννίδου Α.Μ.

 

 

Η Δ/ντρια του Σχολείου                                       Ο Σύλλογος Διδασκόντων

Φανή Κάμτση

 

 

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΛΛΑΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΛΛΑΣ
Ό,τι είναι ο ήλιος για τα λουλούδια είναι τα χαμόγελα για τον άνθρωπο.

Ιστορικό

Σεπτέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
European Radio Logo


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων