Αρχική » 2019-2020 » Μένουμε σπίτι: Εναλλακτικές δράσεις για τους μαθητές

Μένουμε σπίτι: Εναλλακτικές δράσεις για τους μαθητές

Με στόχο τη διευκόλυνση των μαθητών που χρειάζεται να μείνουν στα σπίτια τους, και την ανάγκη που υπάρχει προκειμένου να καλυφθούν με ένα τρόπο, οι διδακτικές ώρες που δεν θα γίνουν για ένα διάστημα είμαστε σε θέση να προτείνουμε κάποιες εναλλακτικές λύσεις που θα βοηθήσουν τους μαθητές μας γι’ αυτό το διάστημα. Σε αυτό το σημείο θέλουμε να επισημάνουμε ότι σε καμία περίπτωση οι συγκεκριμένες δωρεάν προσφερόμενες υπηρεσίες δεν αντικαθιστούν  τις υπηρεσίες του υπ. Παιδείας, αλλά θα λειτουργούν επικουρικά και συμπληρωματικά, σε μια κρίσιμη για τη δημόσια υγεία της χώρας μας συγκυρία. Το σχολείο  θα συνεχίσει να είναι κοντά στα παιδιά και στις ανάγκες τους με καινοτόμες πρωτοβουλίες και δράσεις που μόνο στόχο έχουν την καλύτερη εξυπηρέτηση των παιδιών και των οικογενειών τους.

Παρακάτω παραθέτουμε κάποιες πρακτικές οι οποίες πιστεύουμε πως θα σας βοηθήσουν. Οι σύνδεσμοι με τα μπλε γράμματα θα σας οδηγήσουν.

Δημιουργούμε μια “σχολική” ρουτίνα επανάληψης της διδαχθείσας ύλης, καθώς οι μέρες που θα παραμείνουν τα παιδιά στο σπίτι είναι αρκετές…

ΓΛΩΣΣΑ ????
???? ορθογραφία λέξεων ή πρότασης και οικογένειες λέξεων
???? έκφωνη ανάγνωση παραγράφου ή κειμένου (ηχογράφηση φωνής, εστιάζοντας στα σημεία στίξης και τον χρωματισμό που προσδίδουν)
???? κλίση ουσιαστικών, επιθέτων, ρημάτων… (πρότυπα κλίσης)
???? αντίστοιχες δραστηριότητες (γραμματικής & συντακτικού) του Τετραδίου Εργασιών
???? παραγωγή γραπτού λόγου (επίπεδο παραγράφου ή κειμένου)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ????
???? εξάσκηση στις 4 πράξεις (διαβαθμισμένα επίπεδα)
???? επανάληψη προπαίδειας
???? δραστηριότητες όμοιες του Τετραδίου Εργασιών
???? επίλυση σύνθετων προβλημάτων
???? φύλλα εργασίας

ΙΣΤΟΡΙΑ ????????
???? αναζήτηση βίντεο στο Youtube, χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά των εκάστοτε ενοτήτων
???? δημιουργία ιστοριογραμμής (πρόσωπα, γεγονότα, χρονολογίες, εικόνες)
???? ρόλοι ερευνητή/τριας & συλλογή πληροφοριών σε βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά ή διαδίκτυο για ζήτημα υπό διερεύνηση
???? παρουσιάσεις ενοτήτων από την ιστοσελίδα Θρανία:
https://www.youtube.com/watch… (Γ’ τάξη) https://www.youtube.com/watch?v=Pa-uaosa7c4 (Δ’ τάξη) ???? βιντεομαθήματα ενοτήτων από την ιστοσελίδα Ψηφιακή τάξη:
https://anoixtosxoleio.weebly.com/iotasigmatauomicronrho943… (Ε’ τάξη) https://anoixtosxoleio.weebly.com/iotasigmatauomicronrho943… (Στ’ τάξη) ΦΥΣΙΚΑ ????
???? παρακολούθηση πειραμάτων ανά ενότητα στην ιστοσελίδα Ψηφιακή τάξη: https://anoixtosxoleio.weebly.com/phiupsilonsigmaiotakappa9… (Ε’ τάξη) https://anoixtosxoleio.weebly.com/phiupsilonsigmaiotakappa9… (Στ’ τάξη) ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ????
???? παρακολούθηση βίντεο ανά ενότητα της ιστοσελίδας Ψηφιακή τάξη:
https://anoixtosxoleio.weebly.com/gammaepsilonomegagammarho… (Ε’ τάξη) https://anoixtosxoleio.weebly.com/gammaepsilonomegagammarho… (Στ’ τάξη) ???? γεωγραφικό γλωσσάρι της σελίδας μας

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ????
???? εγκατάσταση των λογισμικών σε Η/Υ και εξοικείωση μέσω παιχνιδιού από την ιστοσελίδα του πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου: http://www.pi-schools.gr/software/dimotiko/ (επιλέγουμε τον φάκελο cd και ανιχνεύουμε το αρχείο: startup_yliko.exe)

Πατήστε πάνω στους παρακάτω συνδέσμους για να επιλέξετε αυτό που ταιριάζει στο παιδί σας. Επίσης στην κατηγορία βιβλία στο αριστερό πλαϊνό μενού του μπλογκ υπάρχουν κάποιες επιλογές με βιβλία ή δραστηριότητες για τα παιδιά. Επίσης στο διαδίκτυο θα βρείτε πληθώρα επιλογών με δραστηριότητες που θα βοηθήσουν εσάς και τα παιδιά σας.

Φωτόδεντρο (Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου του υπουργείου Παιδείας)

Άκουσε ένα βιβλίο (Ανοιχτή βιβλιοθήκη με βιβλία τα οποία μπορείς να ακούσεις)

Μαμά βαριέμαι (Δραστηριότητες που μπορεί να κάνει ένα παιδί όταν βαριέται στο σπίτι)

e-bug   (Ιστοσελίδα για να μάθουν οι μαθητές για τα μικρόβια και την προστασία από αυτά)

Edu-Gate (Διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη του Υπουργείου Παιδείας)

open edu (Ψηφιακά Αποθετήρια, Βιβλιοθηκών και Υπηρεσιών που επιτρέπουν ανοικτή πρόσβαση σε όλους)

Καλή δύναμη σε όλους