Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης συμμετείχαν σε μια σειρά δημιουργικών και βιωματικών δράσεων, εμπνευσμένων από τις προτάσεις της φετινής διοργανώτριας χώρας, της Κύπρου. Το φετινό μήνυμα είχε ως κεντρικό θέμα τη φράση: «Φυτέψτε ιστορίες και ο κόσμος θα ανθίσει», αναδεικνύοντας τη δύναμη των βιβλίων, της φαντασίας και της ανάγνωσης να κάνουν τον κόσμο πιο φωτεινό και ανθρώπινο. Αρχικά, διαβάσαμε και συζητήσαμε το φετινό μήνυμα κι έπειτα είδαμε και επεξεργαστήκαμε τη φετινή αφίσα της διοργάνωσης, παρατηρώντας τα σύμβολα, τα χρώματα και τα μηνύματα που αποτυπώνονται σε αυτήν. Στη συνέχεια, τα παιδιά έγραψαν πάνω σε «χαρτιά-σπόρους» λέξεις, σκέψεις και ευχές που θα ήθελαν να «φυτέψουν» στον κόσμο και τα κολλήσαμε στο «δέντρο της τάξης» μας, δημιουργώντας έτσι ένα δέντρο γεμάτο όμορφα μηνύματα, ως σύμβολο της δύναμης που έχουν οι λέξεις να ανθίζουν και να αλλάζουν τον κόσμο γύρω μας. Για τη δράση μας αξιοποιήσαμε βιβλία που δανειστήκαμε από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Μελισσοχωρίου, την οποία είχαμε επισκεφθεί την περσινή σχολική χρονιά. Η επαφή των παιδιών με τη βιβλιοθήκη και τον κόσμο του βιβλίου συνεχίζει να αποτελεί μια πολύτιμη εμπειρία που ενισχύει τη φιλαναγνωσία και την αγάπη για τις ιστορίες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες, διάβασαν τα βιβλία και τα επεξεργάστηκαν δημιουργικά μέσα από τους «5 ορόφους της φαντασίας», εξερευνώντας χαρακτήρες, συναισθήματα, εικόνες, ιδέες και διαφορετικές εκδοχές των ιστοριών. Με φαντασία, συνεργασία και δημιουργικότητα, κάθε ομάδα παρουσίασε τη δική της μοναδική προσέγγιση στα παραμύθια που μελέτησε. Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου μάς υπενθύμισε πως κάθε βιβλίο κρύβει μέσα του έναν μικρό σπόρο που μπορεί να ανθίσει στις καρδιές των παιδιών και να κάνει τον κόσμο καλύτερο.



