Εκπαιδευτική Ρομποτική

Είχαμε τη χαρά να συμμετάσχουμε για άλλη μία φορά στον διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής, που διοργανώνει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η wro hellas.

Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την κατασκευή του ηλιακού μας συστήματος, μιας και το θέμα του φετινού  διαγωνισμού είναι «Ο Γαλαξίας μας».

 

Περάσαμε πολλές δημιουργικές ώρες, ασχολούμενοι με την κατασκευή μας και τον προγραμματισμό της, λέγοντας ιδέες, υλοποιώντας τις και κάνοντας συνεχώς τροποποιήσεις, μέχρι να καταλήξουμε στην τελική τους μορφή.

Στο πρόγραμμά μας βλέπουμε:

1

  1. Εικόνες από την Μεγάλη Έκρηξη.
  2. Την ελλειπτική τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο.
  3. Την κίνηση της Σελήνης γύρω από τη Γη και τον Ήλιο.
  4. Την περιστροφή της Γης, της Σελήνης και του Ήλιου γύρω από τον εαυτό τους.
  5. Μία κλεψύδρα που γράφει πόσα χρόνια έχουν περάσει (κάθε φορά που η Γη περνάει μπροστά από τον αισθητήρα απόστασης στην κατασκευή μας, ολοκληρώνεται ένας κύκλος γύρω από τον Ήλιο- περνάει ένας χρόνος).
  6. Πυροτεχνήματα, τα οποία εμφανίζονται και ακούγονται κάθε φορά που περνάει ένας χρόνος, εμφανίζοντας παράλληλα το μήνυμα ¨Καλή Χρονιά!» .
  7. Οι εποχές, οι οποίες αλλάζουν ανάλογα με το σημείο που βρίσκεται η Γη σε σχέση με τον Ήλιο στο πρόγραμμά μας.

 

Στην κατασκευή μας φαίνονται:

  1. Οι τροχιές των πλανητών γύρω από τον Ήλιο.
  2. Η περιστροφή του Ήλιου και της Γης γύρω από τον εαυτό τους.
  3. Η κίνηση της Σελήνης γύρω από τη Γη.

 

Κάθε φορά που το μικρόφωνο του υπολογιστή εντοπίσει κάποιον δυνατό ήχο, ενεργοποιείται ο κινητήρας , κάνοντας το ηλιακό μας σύστημα να κινείται. Ενώ όταν η Γη περάσει μπροστά από τον αισθητήρα απόστασης, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο γύρο από τον ήλιο, ο κινητήρας απενεργοποιείται, μέχρι να ακουστεί ο επόμενος δυνατός ήχος.

Θέλω να πω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά, για την όρεξη και το μεράκι που επέδειξαν και άψογα συνεργαζόμενα κατάφεραν να φέρουν εις πέρας αυτό το αρκετά δύσκολο έργο.

Υπευθ.Εκπ.: Σαββάκη Αμαλία

Β’ Μέρος του προγράμματος «Ταξιδεύουμε σ’ όλο τον κόσμο»

Ένα από τα θέματα του πιο πάνω προγράμματος μας ήταν να ανακαλύψουμε πως γιορτάζονται τα Χριστούγεννα σε όλο τον κόσμο.

Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες, έψαξαν στο διαδίκτυο και οργάνωσαν τις πληροφορίες που βρήκανε σε αφίσες…..Ακολούθως τις παρουσιάσανε στην ολομέλεια της τάξης.

 

Τα παιδιά έμαθαν για τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα μερικών χωρών της Αμερικής, Ευρώπης, Ασίας και Αυστραλίας…

Χριστουγεννιάτικες κατασκευές (Β΄Ε΄Στ΄)

 

Μετρώντας αντίστροφα για τις χριστουγεννιάτικες γιορτές και για να μπούμε στο κλίμα των γιορτών με τα παιδιά φτιάξαμε τις παρακάτω κατασκευές…

Ρούντολφ με γλειφιτζούρι…εμπνευστήκαμε την ιδέα από το pinterest…

 

Οι χριστουγεννιάτικες μπάλες- στολίδια μας με κεράκι….

Χωρίς τίτλο

Τα ποτήρια κρασιού μας μεταμορφώθηκαν σε Ρούντολφ, Αϊ – Βασίληδες, Χιονάνθρωπους και Πιγκουίνους…

Και φυσικά δεν θα παραλείπαμε να ικανοποιήσουμε τις γευστικές μας ανάγκες…

    

 

Υπευθ.Εκπ.:

Γιόκκα Μαρία

Παγκόσμιος χάρτης

Ένα από τα σχολικά προγράμματα που θα ασχοληθούν οι Β’ Ε΄  ΣΤ΄ τάξεις, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό τη Γιόκκα Μαρία είναι « Ταξιδεύουμε σ’ όλο τον κόσμο»
Ξεκινήσαμε λοιπόν με την κατασκευή ενός παγκόσμιου χάρτη…
Πρώτα σχεδιάσαμε με μολύβι όλα τα μέρη ενός παγκόσμιου χάρτη …..

Χωρίς τίτλο

Ακολούθως σχεδιάσαμε με μαύρη τέμπερα το περίγραμμα όλων των ηπείρων και των νησιών….

Έτοιμος ο χάρτης μας……

Ο χάρτης μας θα εμπλουτίζεται με εικόνες ,σε σχέση με τα θέματα του προγράμματος μας, καθ’ όλη τη διάρκεια του.

Υπευθ.εκπ.:

Γιόκκα Μαρία

Keith Haring

Ένα από τα προγράμματα, σχολικών δραστηριοτήτων, που θα ασχοληθούμε τη φετινή σχολική χρονιά, έχει να κάνει με διάσημους ζωγράφους και έργα τους.

Ξεκινώντας την ενασχόλησή μας με διάσημους ζωγράφους μάθαμε για τον Keith Haring.

Παρακολουθήσαμε και συζητήσαμε την ακόλουθη παρουσίαση (powerpoint):

keithharing

πηγή: http://www.slideshare.net/ongoingly/keith-haring-13409113

Έπειτα αρχίσαμε να δημιουργούμε!

 

Φύλλα που χρησιμοποιήσαμε

Υλικό θα συνεχίσει να προστίθεται το επόμενο χρονικό διάστημα.

Υπευθ.εκπ.:

Σαββάκη Αμαλία

Επέτειος Πολυτεχνείου

Ανήμερα της επετείου του Πολυτεχνείου, κάναμε τη γιορτούλα μας.

Κολλήσαμε αφίσες που κατασκεύασαν τις προηγούμενες ημέρες τα νηπιαγωγάκια μας.

Έπειτα άφησαν τα γαρίφαλά τους στην πόρτα του πολυτεχνείου.

Διαβάσαμε χρονικά, είπαμε ποιήματα, τραγουδήσαμε και κάναμε ένα σκετσάκι.

Στο σκετσάκι αυτό σα μαθητές συζητάμε τι γιορτάζουμε τη μέρα αυτή και εξιστορούμε τα γεγονότα που διαδραματίσηκαν.

    

Υπευθ.εκπ.:

Γιόκκα Μαρία

Σαββάκη Αμαλία

Επέτειος πολυτεχνείου-Κατασκευή

Με αφόρμηση την επέτειο του πολυτεχνείου και μετά από συζήτηση των γεγονότων( οι τάξεις Β΄,Ε΄και Στ΄) κάναμε την παρακάτω κατασκευή:

     

 

Την ιδέα πήραμε από το site http://www.kinderella.gr/

Υπευθ.εκπ.: Γιόκκα Μαρία

Μαθαίνοντας τα γράμματα και τους αριθμούς

Κάθε φορά που μαθαίνουμε ένα γραμματάκι ή κάποιους αριθμούς, το διασκεδάζουμε!

♥Φτιάχνουμε πίνακες με πλαστελίνη!(πάνω σε κανσόν οι μαθητές με τη χρήση πλαστελίνης σχηματίζουν τα γράμματα και στη συνέχεια- για να μείνουν στη θέση τους για περισσότερο καιρό-τα περνάμε με αυτοκόλλητο ντυσίματος βιβλίων)

♥Σχεδιάζουμε ,με το δάχτυλό μας, στον αέρα,στο θρανίο μας, στον τοίχο, στην πλάτη του διπλανού μας, ή όπου αλλού σκεφτούμε.

 

♥Φτιάχνουμε τα γράμματα- τους αριθμούς, στην άμμο(σε  κουτιά ή μπολ βάζετε λίγη άμμο και είσαστε έτοιμοι για άπειρες δημιουργίες!Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη γλώσσα,στα μαθηματικά και στα καλλιτεχνικά)

 

♥Τα σχηματίζουμε με το σώμα μας.(Φωτογραφίζοντας τα παιδιά και τυπώνοντας στη συνέχεια τις φωτογραφίες μπορείτε να φτιάξετε, τη δική σας αλφαβήτα με πρωταγωνιστές τους μαθητές-γράμματα!)

♥Με καλαμάκια

 

♥Αφού παρακολουθήσουμε video από τη σειρά «Ένα γράμμα μια ιστορία» της εκπαιδευτικής τηλεόρασης- ή άλλα video που είναι διαθέσιμα στο youtube-λέμε και σημειώνω λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα που μαθαίνουμε φτιάχνοντας σπιτάκια με αυτές.

♥Τα γράφουμε σε πινακάκια (από πλαστικοποιημένο χαρτί)

 

♥Έχουμε στο θρανίο μας ή σε σημεία της τάξης, που μπορούμε να δούμε εύκολα,όλους τους αριθμούς και τα γράμματα που μαθαίνουμε, ώστε αν κάποια στιγμή ξεχάσουμε πως γράφεται ένα από αυτά να μπορούμε εύκολα να το δούμε και ενδεχομένως να το αγγίξουμε! Περνώντας το δαχτυλάκι μας από πάνω του, θυμόμαστε ξανά τη σωστή γραφή του.

Υπευθ.εκπ.:

Σαββάκη Αμαλία