Feed
Άρθρα
Σχόλια

Διοργανώθηκε με μεγάλη επιτυχία και φέτος, από τις 6 έως τις 8 Απριλίου 2024,  η τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών/τριών της ΣΤ΄ τάξης στην Αθήνα, με τη συμμετοχή και των γονέων συνοδών τους.

Με την άφιξή μας στην Αθήνα το μεσημέρι του Σαββάτου 6/4, επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο του βράχου της Ακρόπολης. Είδαμε από κοντά και θαυμάσαμε τα διάσημα κλασικά αρχαία μνημεία που βρίσκονται στην Ακρόπολη: Τα Προπύλαια και τους αρχαίους ναούς της Αθηνάς Νίκης, του Ερέχθειου και  του Παρθενώνα, που ήταν αφιερωμένοι στην θεά Αθηνά, την προστάτιδα θεά της αρχαίας Αθήνας.
Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για την ΑκρόποληΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ 5

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ 1

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ 2

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ 3

ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ 4

Αμέσως μετά την Ακρόπολη επισκεφτήκαμε το ιδιαίτερα ξεχωριστό κτίριο του Νέου Μουσείου Ακρόπολης που μας εντυπωσίασε με τους σύγχρονους λειτουργικούς χώρους του και τα εκθέματά του. Ο τελευταίος όροφος/επίπεδο του Μουσείου Ακρόπολης έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να έχει τον ίδιο ακριβώς προσανατολισμό με τον ναό του Παρθενώνα. Εκεί εκτίθενται οι μετόπες και η ζωφόρος του Παρθενώνα, ενώ τα τμήματα από την ζωφόρο και τις μετόπες που έχουν κλαπεί επί Τουρκοκρατίας από τον λόρδο Έλγιν και βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο, έχουν αντικατασταθεί με αντίγραφα. Η χώρα μας εδώ και δεκαετίες κάνει συνεχείς προσπάθειες να μας επιστραφούν τα τμήματα του μνημείου που έχουν κλαπεί και να πάρουν τη θέση που πρέπει στους χώρους του Μουσείου Ακρόπολης, μαζί με τα υπόλοιπα τμήματα του μνημείου.ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ 1 ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ 2 ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ 3 ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ 4 ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ 5 ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ 6 ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ 7

Μουσείο Ακρόπολης

Το πρωί της Κυριακής 7/4 επισκεφτήκαμε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, που θεωρείται το μεγαλύτερο και σημαντικότερο αρχαιολογικό μουσείο της χώρας μας. Είδαμε επιλεγμένους χώρους και σημαντικά εκθέματα τα οποία υπάρχουν και στα σχολικά βιβλία.ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 1 ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 2 ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 3 ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 4 ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 5 ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 6 ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 7 ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 8 ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 9
Αναχωρήσαμε στη συνέχεια με προορισμό την Πλατεία Συντάγματος, όπου και παρακολουθήσαμε τη μεγάλη παρέλαση της Προεδρικής Φρουράς.
ΠΑΡΕΛΑΣΗ 1 1

ΠΑΡΕΛΑΣΗ 3 1
Το μεσημέρι διαθέσαμε τον ελεύθερο χρόνο μας για φαγητό και περιήγηση στο κέντρο της Αθήνας, την οδό Ερμού, τη Μητρόπολη και την Πλάκα.

Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε την προγραμματισμένη μας επίσκεψη στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, στους χώρους του οποίου λειτούργησε η πρώτη Βουλή της Ελλάδας. Σήμερα είναι ένας σημαντικός εκθεσιακός χώρος με κειμήλια και άλλα αντικείμενα από τη νεότερη Ιστορία μας, κυρίως από την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
Διαβάστε για το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο και για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας
ΕΘΝΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Με το λεωφορείο του τουριστικού πρακτορείου μεταβήκαμε στη συνέχεια στη μαρίνα του Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο, όπου είναι αγκυροβολημένο μόνιμα το θρυλικό πλοίο του πολεμικού μας ναυτικού, το Θωρηκτό Αβέρωφ. Ξεναγηθήκαμε στους χώρους του από ναύτη του πλοίου και μάθαμε για τη συμβολή του Θωρηκτού Αβέρωφ κατά την περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων 1912-1913 στην απελευθέρωση πολλών περιοχών και νησιών που ήταν υπό Οθωμανικό ζυγό.
ΘΩΡΗΚΤΟ ΑΒΕΡΩΦ
Την τελευταία ημέρα της παραμονής μας στην Αθήνα, Δευτέρα 8/4, επισκεφτήκαμε το πρωί τη Βουλή, που ήταν και ο κύριος λόγος για το ταξίδι μας στην Αθήνα. Ξεναγηθήκαμε από υπάλληλο της Βουλής στην αίθουσα της Ολομέλειας όπου οι 300 βουλευτές συνεδριάζουν και ψηφίζουν τους νέους νόμους του ελληνικού κράτους, και συζητούν για όλα τα σημαντικά ζητήματα που αφορούν τη χώρα μας. Στη συνέχεια μάς ξενάγησαν στην αίθουσα “Ελευθέριος Βενιζέλος” όπου εκτίθενται σημαντικά κειμήλια από την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης, όπως οι πρώτες εκδόσεις του ποιήματος “Υμνος εις την Ελευθερίαν” του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού.
Διαβάστε για την ιστορία του κτιρίου της Βουλής των Ελλήνων
ΒΟΥΛΗ 1 ΒΟΥΛΗ 2 ΒΟΥΛΗ 3 ΒΟΥΛΗ 4 ΒΟΥΛΗ 5 ΒΟΥΛΗ 6 ΒΟΥΛΗ 7 ΒΟΥΛΗ 8 ΒΟΥΛΗ 9 ΒΟΥΛΗ 10 ΒΟΥΛΗ 11
Μετά την επίσκεψη στη Βουλή περπατήσαμε στον Εθνικό Κήπο και στην οδό Ηρώδου Αττικού όπου βρίσκονται το Μέγαρο Μαξίμου, που είναι γραφείο και κατοικία του εκάστοτε Πρωθυπουργού, το Προεδρικό Μέγαρο, που στεγάζει τις υπηρεσίες της Προεδρίας της Δημοκρατίας και είναι η κατοικία του/της εκάστοτε Προέδρου της Δημοκρατίας, το Ζάππειο Μέγαρο και τέλος καταλήξαμε στο Παναθηναϊκό Στάδιο ή Καλλιμάρμαρο.

Από εκεί με το λεωφορείο του πρακτορείου αναχωρήσαμε για τον τελευταίο προορισμό μας, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), που είναι σημαντικός χώρος αναψυχής και πολιτισμού για τους κατοίκους της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής. Στους χώρους του ΚΠΙΣΝ στεγάζονται η νέα Εθνική Βιβλιοθήκης της Ελλάδας, η νέα Λυρική Σκηνή και καθημερινά γίνονται διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις κτλ.ΚΠΙΣΝ 1

ΚΠΙΣΝ 2

ΚΠΙΣΝ 3

ΚΠΙΣΝ 4
Αναχωρήσαμε το μεσημέρι της Δευτέρας για τη Γέφυρα, γεμάτοι από πολλές εικόνες και εμπειρίες από την τριήμερη παραμονή μας και τις επισκέψεις μας στα σημαντικότερα μουσεία, μνημεία και χώρους της πρωτεύουσας της Ελλάδας.

Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών και με αφορμή ενότητα του σχολικού βιβλίου που αναφέρεται στα ρήματα αισθήσεων, μαθητές/τριες και των δυο τμημάτων της Στ’ τάξης εκφράστηκαν δημιουργικά γράφοντας ποιήματα για  την ευτυχία, τα οποία μετέτρεψαν σε αφίσες με την προσθήκη εικαστικών στοιχείων.

Για να δείτε τις εργασίες των μαθητών/τριών πατήστε εδώ

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 06 19 013152Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, κατά το σχολικό έτος 2023-2024, οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Γέφυρας ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με το περιεχόμενο κειμένων που αφορούν στην προώθηση και προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων και ειδικότερα στα δικαιώματα των παιδιών.

Τα παιδιά αποτύπωσαν με ζωγραφιές βασικά σημεία  της Απλοποιημένης Έκδοσης της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού και δημιούργησαν το δικό τους βιβλίο.

Το βιβλίο είναι διαθέσιμο εδώ

Εδώ μπορείτε να διαβάστε τα βασικά άρθρα της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

 

τοπική ιστορίαΣτο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, κατά το σχολικό έτος 2023-2024, οι μαθητές/τριες των ΣΤ1 και ΣΤ2 τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Γέφυρας ασχολήθηκαν με την τοπική και πολιτιστική ιστορία του τόπου όπου ζουν. Τα δύο τμήματα σε συνεργασία  συγκέντρωσαν πολυμεσικό υλικό που περιλαμβάνει γραπτά κείμενα, εικόνες, βίντεο και αρχεία ήχου. Οι πηγές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το διαδίκτυο, αλλά όχι μόνο. Το υλικό συμπληρώθηκε με μία συνέντευξη που πήραν οι μαθητές/τριες από κάτοικο της περιοχής.

Για την παρουσίαση των πληροφοριών αξιοποιήθηκε το ψηφιακό εργαλείο ThingLink που παρείχε τη δυνατότητα δημιουργίας μιας διαδραστικής αφίσας με πολυτροπικό κείμενο. Πατώντας πάνω στα εικονίδια εμφανίζονται κείμενα, εικόνες, ήχος, βίντεο ή ένας συνδυασμός αυτών.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αργυρώ Μαυρουδή, ΠΕ05

Παρακάτω είναι ο σύνδεσμος:

 https://www.thinglink.com/card/1856838976082543269

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024 η ημερήσια εκδρομή του σχολείου, με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών όλων των τάξεων και των γονέων-συνοδών τους. Στην αρχή επισκεφτήκαμε το Πάρκο Καταρρακτών της Έδεσσας, όπου ξεναγηθήκαμε στους χώρους του πάρκου και του ενυδρείου-ερπετάριου. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Άλσος του Αγίου Νικολάου στη Νάουσα, όπου οι μαθητές/τριες έπαιξαν και ψυχαγωγήθηκαν.

20240605 161333 20240605 161147

 

20240605 161351 20240605 161204

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Παρίσι – Σκυταλοδρομία λέξεων  Les Jeux Olympiques à Paris-La course de relais de mots

JO francais DimGefyras 2024 1

Στο μάθημα της Γαλλικής γλώσσας, κατά το σχολικό έτος 2023-2024, και με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες που θα διεξαχθούν στο Παρίσι το καλοκαίρι του 2024, οι μαθητές/τριες της Ε’ και της ΣΤ’ τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη διαδρομή της Ολυμπιακής Φλόγας, τις μασκότ, τα σύμβολα και τα αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων στα γαλλικά, μέσα από δημιουργικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες. Δημιούργησαν μια συνεργατική αφίσα σε μορφή παζλ, ζωγράφισαν τις μασκότ και ήρθαν σε επαφή με το λεξιλόγιο των αθλημάτων στα γαλλικά κάνοντας σκυταλοδρομία με λέξεις στην αυλή του σχολείου.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αργυρώ Μαυρουδή, ΠΕ05

« Πιο πρόσφατα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων