Feed
Άρθρα
Σχόλια

ανακύκλωση

Στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και του προγράμματος Erasmus 3 ΠροΘεΣυ (Προώθηση Θετικής Συμπεριφοράς) με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και την υιοθέτηση δράσεων ανακύκλωσης χαρτιού και πλαστικού, πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές του Δ΄2 τμήματος έρευνα, δράσεις και ενημέρωση όλων των μαθητών του σχολείου.

Οι μαθητές/τριες του Δ2΄ τμήματος ανέλαβαν να ερευνήσουν τον χώρο της αυλής του σχολείου και να καταγράψουν τα σκουπίδια που πετούν οι μαθητές/τριες του σχολείου. Διαπίστωσαν ότι υπήρχαν αρκετά σκουπίδια, γι΄ αυτό και σε τακτά χρονικά διαστήματα οι μαθητές/τριες από όλο το σχολείο και το ολοήμερο ανέλαβαν να καθαρίζουν την αυλή του σχολείου μας.

στην αυλή στην αυλή στην αυλή του σχολείου στην αυλή 2
Ερεύνησαν σε ομάδες τους εσωτερικούς χώρους, την αυλή και τον εξωτερικό περίγυρο του σχολείου μας και κατέγραψαν εάν υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης και σκουπιδιών και αν ο χώρος είναι καθαρός και φροντισμένος. Διαπίστωσαν ότι υπήρχαν αρκετοί κάδοι και ότι οι χώροι ήταν καθαροί.

Στην συνέχεια ερεύνησαν τους κάδους σκουπιδιών και τους μπλε κάδους ανακύκλωσης που υπάρχουν σε κάθε διδακτική αίθουσα του σχολείου μας, στους διαδρόμους και στους κάδους έξω από το σχολείο και διαπίστωσαν ότι οι μαθητές/τριες, αλλά και γενικά οι κάτοικοι πετούν σε αυτούς σκουπίδια που δεν επιτρέπεται. Για παράδειγμα, διαπίστωσαν από την έρευνά τους, ότι στους μπλε κάδους ανακύκλωσης υπήρχαν μάσκες μιας χρήσης, χαρτομάντιλα, αποφάγια, και άλλα σκουπίδια τα οποία θα έπρεπε να πεταχτούν στους πράσινους κάδους σκουπιδιών. Αντίθετα διαπίστωσαν ότι είχαν πεταχτεί πλαστικά μπουκάλια νερού, χαρτιά και πλαστικές ή χάρτινες συσκευασίες προϊόντων μέσα στον πράσινο κάδο σκουπιδιών, τα οποία όμως θα έπρεπε να πεταχτούν στον μπλε κάδο ανακύκλωσης.

σε κάδους τάξεων σε κάδους σε κάδους έξω από το σχολείο σε μεγάλους κάδους σε μπλε κάδο έξω από το σχολείο σε μπλε κάδους σε πράσινο κάδο σε πράσινους κάδους
Έτσι ανέλαβαν να ενημερώσουν όλους/ες τους μαθητές/τριες του σχολείου μας για το τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται να πετάμε στους μπλε κάδους ανακύκλωσης.

Η ενημέρωση αυτή έγινε με τους εξής τρόπους:
Έφτιαξαν αφίσες με τα σκουπίδια που επιτρέπεται ή δεν επιτρέπεται να πετάμε στον κάδο ανακύκλωσης και τις ανάρτησαν στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μας.

ανακοινώσεων 2 ανακοινώσεων 3 ανακοινώσεων
Μοίρασαν σε κάθε τμήμα σχετικό ενημερωτικό φυλλάδιο και αφίσα με οδηγίες για το τι σκουπίδια επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται να πετάμε στους μπλε κάδους ανακύκλωσης αλλά και το πώς πρέπει να τα πετάμε (αφού πρώτα τα ξεπλύνουμε με νερό ή τα πλύνουμε αν πρόκειται για δοχεία ή κουτάκια και ρίχνοντάς τα μέσα στον κάδο χωρίς να είναι δεμένα σε μεγάλες σακούλες). Ενημέρωσαν τους μαθητές/τριες των τμημάτων για την έρευνά τους και ζήτησαν, αφού διαβάσουν όλοι μαζί το ενημερωτικό φυλλάδιο και την αφίσα, να τα αναρτήσουν στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης τους, ώστε να τα συμβουλεύονται όταν πετούν σκουπίδια στους κάδους.

για ανακύκλωση για ανακύκλωση στις τάξεις

(από κ. Ολυμπία Χρυσοχόου)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης πήγαν, είδαν και σας μεταφέρουν τις εντυπώσεις τους από το Μουσείο Βασιλικών Τάφων Αιγών:

«ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ»

Μια υπέροχη και ηλιόλουστη μέρα, στις 19 Μαΐου 2022, πήγαμε η Ε΄ τάξη μια καταπληκτική εκδρομή στη Βεργίνα. Ανυπομονούσαμε όλοι τόσο πολύ για αυτήν τη μέρα. Μόλις μπήκαμε μέσα στο λεωφορείο ξεκινήσαμε για αυτόν τον υπέροχο προορισμό. Η διαδρομή για την πόλη αυτή της Βεργίνας ήταν 75 χμ. δυτικά της Θεσσαλονίκης και μόλις 12 χμ. μακριά από τη Βέροια. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής το βλέμμα μου ήταν συνεχώς στο παράθυρο βλέποντας ένα μαγευτικό τοπίο με πολύ πράσινο και το φράγμα του ποταμού Αλιάκμονα το οποίο περιβαλλόταν από πολλά δέντρα. Φθάνοντας στον προορισμό μας αντικρίσαμε μια τεράστια έκταση που έμοιαζε με βασιλικό κήπο. Η Βεργίνα φιλοξενεί ένα από τα σημαντικότερα μουσεία του ελληνικού χώρου με ξεχωριστή ιστορία και πλούσια κληρονομιά.

Περάσαμε την κεντρική είσοδο του Μουσείου, διασχίσαμε ένα μονοπάτι κι από εκεί βρεθήκαμε σε μια σκοτεινή και επιβλητική ατμόσφαιρα που μας εντυπωσίασε. Είδαμε από κοντά ξεχωριστά και εντυπωσιακά ευρήματα από την περίοδο της Μακεδονικής Ηγεμονίας. Εντός του μουσείου βρίσκονται τέσσερις τάφοι και το «Ηρώον», ένας μικρός ναός αφιερωμένος στον βασιλιά Φίλιππο Β΄. Αυτό που ξεχώρισα ήταν η ασπίδα και η πανοπλία του Φιλίππου Β΄, η χρυσή λάρνακα με το δεκαεξάκτινο αστέρι και το χρυσό στεφάνι με τα 313 χρυσά φύλλα και τα 68 χρυσά βελανίδια. Επίσης θαυμασμό προκαλούν οι μικρογραφίες διαφόρων προσώπων από ελεφαντόδοντο. Στην πρόσοψη του τάφου της Περσεφόνης υπάρχει μια θαυμάσια τοιχογραφία με θέμα την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα.

Όλο αυτό είναι αφιερωμένο στον καθηγητή Μανόλη Ανδρόνικο, του ανθρώπου που έφερε στο φως όλους αυτούς τους θησαυρούς, ενώ προσέφερε σημαντική βοήθεια στην αναγνώριση, συντήρηση και αποκατάσταση τους.

Πριν την είσοδό μας στο μουσείο καθίσαμε στον προαύλιο χώρο, για να φάμε κάτω από τη σκιά των δέντρων. Κατά την περιήγησή μας στο μουσείο ένιωσα πως ταξίδευα στον χρόνο. Έφυγα από εκεί με τις καλύτερες εντυπώσεις και μια μοναδική εμπειρία που θα ήθελα να ξαναζήσω!

Μαρία Καλλιγά, Ε1

maria e1

maria e1 2

 

 

Την Πέμπτη 19 Μαΐου 2022 με την τάξη μου επισκεφτήκαμε τους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας. Όταν μπήκαμε στο μουσείο είδα τις επιτάφιες στήλες και ενθουσιάστηκα. Στον τάφο του Φίλιππου Β΄ ένιωσα ένα αεράκι να με «χτυπάει» και φαντάστηκα ότι με υποδεχόταν στην τελευταία του κατοικία. Πάνω στη λάρνακα είχε ένα δεκαεξάκτινο αστέρι. Τότε κατάλαβα για ποιο λόγο το χρησιμοποιούνε σαν σύμβολο της Μακεδονίας. Από πάνω είχε ένα στεφάνι από χρυσό που ήταν σκαλισμένο σε σχήμα βελανιδιών και φύλλων. Κατάλαβα τον πλούτο που είχε αυτό το βασίλειο.

Γιάννης Παπουλάκος, Ε2

 

 john e2john e2 2

 

 

«Τάφοι της Βεργίνας»

Η τάξη μου πήγε την Πέμπτη 19 Μαΐου 2022 στους τάφους της Βεργίνας. Εκεί έχει έναν τύμβο που, όταν μπεις μέσα, νιώθεις ψύχρα και όλα είναι σκοτεινά, απόκοσμα. Έχει πολλά αρχαία αντικείμενα, έχει τον τάφο του Φίλιππου και άλλους τρεις τάφους. Έχει την πανοπλία του Φίλιππου και την ασπίδα του που είναι τεράστια. Φαντάστηκα ότι είχα μπει σε μια χρονομηχανή και πήγα στην αρχαία Βεργίνα. Εκεί είδα τον Φίλιππο να πολεμάει με την πανοπλία και την ασπίδα του. Είδα τη χρυσή λάρνακα του Φίλιππου που είχε επάνω της ένα δεκαεξάκτινο αστέρι. Εύχομαι να ξαναπάω, γιατί ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία!

Νικόλας Παπουλάκος

 

nikolasnikolas e2

 

«Βεργίνα»

Στις 19 Μαΐου 2022 τα τμήματα Ε1 και Ε2 του Δημοτικού Σχολείου Γέφυρας επισκέφτηκαν τους τάφους της Βεργίνας.

Ήμασταν όλοι πολύ ενθουσιασμένοι που θα βλέπαμε από κοντά τους βασιλικούς τάφους! Το μουσείο ήταν σκοτεινό και για αυτό έπρεπε να μείνουμε όλοι κοντά ο ένας στον άλλον.

Είδαμε πολλούς τάφους, αλλά αυτός που μας έκανε περισσότερο εντύπωση ήταν ο τάφος του Φίλιππου! Επίσης είδαμε κι άλλα εντυπωσιακά πράγματα όπως τη χρυσή λάρνακα, πολλές πανοπλίες, πολλά εντυπωσιακά στεφάνια, αγαλματάκια από ελεφαντόδοντο και το προσκέφαλο από το κρεβάτι του Φίλιππου! Ακόμη είδαμε όμορφες τοιχογραφίες.

Ήταν πολύ ωραία εκδρομή και ελπίζουμε να πάμε και σε άλλα ενδιαφέροντα μέρη σαν κι αυτό!

Άννα Χατζηκωνσταντίνου Ε2 και Μαρίλια Σαριντζιώτη Ε2                                                                              girls e2girls e2 2

 

Σας ενημερώνουμε, ότι όσοι γονείς επιθυμούν να φοιτήσουν τα παιδιά τους στο Ολοήμερο Πρόγραμμα κατά το επόμενο σχολικό έτος 2022-2023, θα πρέπει να συμπληρώσουν τη σχετική αίτηση και να τη φέρουν στο σχολείο, μέχρι και την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022. Επικοινωνήστε με το σχολείο για να δώσουμε στο παιδί σας την σχετική αίτηση εγγραφής στο Ολοήμερο. Μπορείτε επίσης να έρθετε εσείς στο σχολείο για να τη συμπληρώσετε. Οι μαθητές/τριες που είναι εγγεγραμμένοι ήδη στο Ολοήμερο θα πάρουν όλοι/ες από μία αίτηση εγγραφής. Σύμφωνα με την σχετική εγκύκλιο, γίνονται δεκτές όλες ανεξαιρέτως οι αιτήσεις και δεν χρειάζεται να φέρετε κάποια δικαιολογητικά (εργασίας κτλ.)
Όπως γνωρίζετε, το Ολοήμερο Πρόγραμμα ξεκινάει αμέσως μετά το τέλος των μαθημάτων στη 1.15 μμ. Από τη 1.20 έως τις 2 μμ. γίνεται η ώρα της Διατροφικής Αγωγής, δηλαδή το μεσημεριανό γεύμα των μαθητών. Στη συνέχεια γίνονται άλλες δύο διδακτικές ώρες, πρώτα η Μελέτη – Προετοιμασία και στη συνέχεια κάποιο διδακτικό αντικείμενο επιλογής, όπως Αθλητισμός, Αγγλικά, Θεατρική Αγωγή, Εικαστικά, Πληροφορική κ.ά. Η λήξη του Ολοήμερου είναι στις 4 μμ. με δυνατότητα αποχώρησης στις 3 μμ.
Στην ίδια αίτησή σας επίσης μπορείτε να ζητήσετε τη συμμετοχή του παιδιού σας στην πρόωρη υποδοχή, από τις 7 πμ. έως τις 8 πμ.

Γέφυρα, 3 Μαΐου 2022
ο διευθυντής του σχολείου

Με αφορμή την 2η ενότητα του σχολικού βιβλίου της Ε τάξης, που αναφέρεται στη σχολική ζωή και στους χώρους που συναντάμε σε ένα σχολείο οι μαθητές και των δυο τμημάτων της Ε, ανά ομάδες, έφτιαξαν με φαντασία και προπάντων διάθεση τα δικά τους τρισδιάστατα σχολεία μέσα στην τάξη χρησιμοποιώντας δικά τους υλικά, τη φαντασία τους αλλά και το σχετικό λεξιλόγιο που έχουν διδαχθεί. Δούλεψαν με διάθεση, μεράκι ενώ με την επιμονή, την υπομονή και την έμφαση στη λεπτομέρεια κατάφεραν και δημιούργησαν έργα μοναδικά. Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε εικόνες από την προσπάθεια των παιδιών μέσα στην τάξη, τα υλικά και τις τελικές τους δημιουργίες.

(από κ. Στέλλα Μανουσογιαννάκη)

Το Ε2 του Δημ. Σχ. Γέφυρας στις 16/12/2021 ενημερώθηκε για τα αδέσποτα που υπάρχουν στο δήμο Χαλκηδόνος από τον αντιδήμαρχο καθαριότητας κ. Μενέλαο Κορδονούρη και από την κ. Ελπίδα Μπερμπέρογλου, μέλος του σωματείου εθελοντών «Μέριμνα Αδέσποτων Ζώων Κουφαλίων». Μετά από αυτήν τη συνάντηση, το Ε2 αποφάσισε να κινητοποιηθεί και να δείξει έμπρακτα την αγάπη του για τα ζώα, συγκεντρώνοντας χρήματα με σκοπό την αγορά φαρμάκων και την προσφορά τους στο σωματείο εθελοντών για τα αδέσποτα στον δήμο μας. Σε αυτήν την προσπάθειά τους πολύτιμη ήταν η συνεισφορά όλης της σχολικής κοινότητας, μαθητών και εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα να συγκεντρωθεί ένα σημαντικό χρηματικό ποσό.

Η προσπάθεια του σχολείου μας να συμβάλει στην ανακούφιση των αδέσποτων του δήμου μας, όπως και κάθε ανάλογη προσπάθεια, σίγουρα είναι σημαντική, αλλά ο μόνος τρόπος να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τα αδέσποτα είναι, κατά τη γνώμη μας, να υπάρχουν υπεύθυνοι ιδιοκτήτες που δεν θα εγκαταλείπουν τα κατοικίδιά τους, αλλά θα τα φροντίζουν, θα τα στειρώνουν και θα τα αγαπούν.

(από κ. Παγώνα Φωτακίδου)

20211216 091849 20211223 130521 e.26 e24 1 e27e25

Την  Παρασκευή 17/12/2021 επισκέφτηκαν το σχολείο μας η κ. Βαρβάρα Πίκουλα και η κ. Μαρία, η μητέρα της, για να παρουσιάσουν στις Α΄, Β΄, Γ΄ και Ε΄ τάξεις δύο παλιά αλλά ενδιαφέροντα έθιμα της πατρίδας μας.

Το πρώτο έθιμο ήταν αυτό της Ειρεσιώνης, ένα αρχαίο έθιμο σύμφωνα με το οποίο οι άνθρωποι στην αρχαιότητα έπαιρναν ένα κλαδί ελιάς και το στόλιζαν με κορδέλες και καρπούς από τη φθινοπωρινή σοδειά. Τα παιδιά στα τέλη Σεπτεμβρίου έπαιρναν την Ειρεσιώνη τους και τραγουδούσαν τα κάλαντα από σπίτι σε σπίτι, δίνοντας ευχές στους νοικοκυραίους να έχουν καλή σοδειά και για την επόμενη χρονιά και αυτοί με τη σειρά τους τους έδιναν κεράσματα και φιλοδωρήματα. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι τα σημερινά χριστουγεννιάτικα έθιμα που έχουν σχέση με τον στολισμό του δέντρου και τα κάλαντα, έχουν την καταγωγή τους στο έθιμο της Ειρεσιώνης.

Το δεύτερο έθιμο ήταν αυτό του ντιβιτζή και της καμήλας, που αναβιώνει ακόμα και σήμερα σε κάποια μέρη της Ελλάδας την περίοδο του Δωδεκαήμερου. Πρόκειται για ένα έθιμο-δρώμενο στο οποίο παίρνουν μέρος ο ντιβιτζής που είναι ντυμένος με προβιά, φοράει ένα τριγωνικό καπέλο, το καούκι και κρατάει στο χέρι ένα ραβδί, το τοπούζ, με το οποίο χτυπάει τη γη για να την ξυπνήσει και να δώσει μεγάλη παραγωγή. Παίρνουν ακόμα μέρος η καμήλα, μια ξύλινη κατασκευή με κουδουνάκια που διώχνουν τα «κακά πνεύματα», η οποία στερεώνεται πάνω σε δύο ανθρώπους και φυσικά οι μουσικοί. Όλη η ομάδα πηγαίνει από σπίτι σε σπίτι, χορεύει, τραγουδάει, κάνει αστεία πειράγματα και δίνει ευχές στους νοικοκύρηδες.

Η παρουσίαση των δύο εθίμων μας ενθουσίασε, γιατί η κ. Βαρβάρα και η κ. Μαρία μας τα παρουσίασαν με βιωματικό τρόπο, δηλαδή μπήκαμε στη θέση των ανθρώπων παλαιότερων εποχών, φτιάξαμε τη δική μας Ειρεσιώνη, ντυθήκαμε «ντιβιτζής» και «καμήλα», χορέψαμε, κάναμε αστεία πειράγματα, προσπαθήσαμε να καλοπιάσουμε τη φύση να προσφέρει πολλούς καρπούς και δώσαμε τις ευχές μας για υγεία και καλή τύχη.

Ήταν πολύ ωραία εμπειρία που γνωρίσαμε δύο έθιμα που έχουν εξαφανιστεί ή κινδυνεύουν να εξαφανιστούν, γιατί ο τρόπος που διασκεδάζουμε σήμερα και οι συνήθειές μας έχουν αλλάξει, αφού έχει αλλάξει και ο τρόπος ζωής μας. Σήμερα δεν είμαστε τόσο δεμένοι με τη φύση ούτε πιστεύουμε ότι με κουδουνάκια και ραβδιά μπορούμε να διώξουμε το κακό και να αυξήσουμε τη σοδειά. Είναι όμως σημαντικό που τα γνωρίσαμε, γιατί αποτελούν μέρος της παράδοσης και του πολιτισμού μας.

(από κ. Παγώνα Φωτακίδου)

20211217 10551420211217 111004 20211217 105217e2 20211217 111010e21

Παλιότερα Άρθρα »

Top
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων