Τίτλος: Οι σχέσεις μου με τους άλλους μέσα από την ανάγνωση παραμυθιών.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Θωμά Βαΐα ΠΕ23 Ψυχολόγος, Ιορδανίδου Αναστασία ΠΕ70 Δασκάλα, Βλαχοδήμου Ελένη ΔΕ01 Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό – ΠΕ60 Νηπιαγωγός

Θεματολογία: Διαπροσωπικές Σχέσεις – Συγκρούσεις

Κύριο Θέμα: Οι σχέσεις μου με τους άλλους

Θεματικές Ενότητες: Οι βασικές υποενότητες του προγράμματος είναι:

  • Οι σχέσεις μέσα στην οικογένεια.
  • Οι σχέσεις με συνομηλίκους – φίλους.
  • Πως παίζω μαζί τους.
  • Διαπροσωπικές σχέσεις – συγκρούσεις.

Προβλεπόμενη Διάρκεια: 5 μήνες

Παιδαγωγικοί Στόχοι: Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές θα:

  • αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες/ κοινωνικοποίηση
  • κατακτήσουν στρατηγικές για την κατανόηση κειμένων
  • ψυχαγωγηθούν μέσω της φιλαναγνωσίας
  • αναγνωρίσουν την αξία των ανθρώπινων σχέσεων (φιλία, οικογένεια, σχολείο).

Μεθοδολογία Υλοποίησης: Η μεθοδολογία για την πραγματοποίηση του προγράμματος θα περιλαμβάνει:

  • Επεξεργασία συναισθημάτων μέσω ιστοριών και παραμυθιών.
  • Χρήση ΤΠΕ.
  • Δραματοποίηση των ρόλων και, μέσω της κατανόησης τους, εύρεση εναλλακτικών τρόπων έκφρασης των συναισθημάτων.
  • Βιωματικές ασκήσεις σε σχέση με την αναγνώριση, τον έλεγχο και την κατάλληλη έκφραση των συναισθημάτων.

Πεδία Σύνδεσης: Το πρόγραμμα θα συνδέεται με τα γνωστικά αντικείμενα της Γλώσσας, Εικαστικών, Πληροφορικής, Μουσικής και Μελέτης Περιβάλλοντος.

Προβλεπόμενες Επισκέψεις: Συνεκπαίδευση με άλλες τάξεις και εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αμυνταίου.

Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης:

  • 1ος Μήνας: Διερεύνηση Θέματος, Οργάνωση Προγράμματος και Επιλογή Ιστοριών Παραμυθιών
  • 2ος Μήνας: Προσέγγιση των εννοιών του θέματος μέσω ΤΠΕ, οπτικοακουστικού υλικού και ανάγνωσης παραμυθιών/ιστοριών (Οικογένεια)
  • 3ος Μήνας: Προσέγγιση των εννοιών όπως και πριν με θέμα τη φιλία.
  • 4ος Μήνας: Υλοποίηση Βιωματικών Δράσεων – Εκπαιδευτική Επίσκεψη
  • 5ος Μήνας: Αποτίμηση και παρουσίαση του προγράμματος