Τίτλος: Οι σχέσεις μου με τους άλλους μέσα από την ανάγνωση παραμυθιών.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Θωμά Βαΐα ΠΕ23 Ψυχολόγος, Ιορδανίδου Αναστασία ΠΕ70 Δασκάλα, Βλαχοδήμου Ελένη ΔΕ01 Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό – ΠΕ60 Νηπιαγωγός
Θεματολογία: Διαπροσωπικές Σχέσεις – Συγκρούσεις
Κύριο Θέμα: Οι σχέσεις μου με τους άλλους
Θεματικές Ενότητες: Οι βασικές υποενότητες του προγράμματος είναι:
- Οι σχέσεις μέσα στην οικογένεια.
- Οι σχέσεις με συνομηλίκους – φίλους.
- Πως παίζω μαζί τους.
- Διαπροσωπικές σχέσεις – συγκρούσεις.
Προβλεπόμενη Διάρκεια: 5 μήνες
Παιδαγωγικοί Στόχοι: Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές θα:
- αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες/ κοινωνικοποίηση
- κατακτήσουν στρατηγικές για την κατανόηση κειμένων
- ψυχαγωγηθούν μέσω της φιλαναγνωσίας
- αναγνωρίσουν την αξία των ανθρώπινων σχέσεων (φιλία, οικογένεια, σχολείο).
Μεθοδολογία Υλοποίησης: Η μεθοδολογία για την πραγματοποίηση του προγράμματος θα περιλαμβάνει:
- Επεξεργασία συναισθημάτων μέσω ιστοριών και παραμυθιών.
- Χρήση ΤΠΕ.
- Δραματοποίηση των ρόλων και, μέσω της κατανόησης τους, εύρεση εναλλακτικών τρόπων έκφρασης των συναισθημάτων.
- Βιωματικές ασκήσεις σε σχέση με την αναγνώριση, τον έλεγχο και την κατάλληλη έκφραση των συναισθημάτων.
Πεδία Σύνδεσης: Το πρόγραμμα θα συνδέεται με τα γνωστικά αντικείμενα της Γλώσσας, Εικαστικών, Πληροφορικής, Μουσικής και Μελέτης Περιβάλλοντος.
Προβλεπόμενες Επισκέψεις: Συνεκπαίδευση με άλλες τάξεις και εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αμυνταίου.
Χρονοδιάγραμμα Υλοποίησης:
- 1ος Μήνας: Διερεύνηση Θέματος, Οργάνωση Προγράμματος και Επιλογή Ιστοριών Παραμυθιών
- 2ος Μήνας: Προσέγγιση των εννοιών του θέματος μέσω ΤΠΕ, οπτικοακουστικού υλικού και ανάγνωσης παραμυθιών/ιστοριών (Οικογένεια)
- 3ος Μήνας: Προσέγγιση των εννοιών όπως και πριν με θέμα τη φιλία.
- 4ος Μήνας: Υλοποίηση Βιωματικών Δράσεων – Εκπαιδευτική Επίσκεψη
- 5ος Μήνας: Αποτίμηση και παρουσίαση του προγράμματος