Επίσκεψη του νηπιαγωγείου στο Δημοτικό σχολείο

Το σχολείο μας επισκέφτηκε σήμερα το νηπιαγωγείο Χαβαρίου. Οι μαθητές της Γ ταξης ξενάγησαν τους μικρούς μας φίλους σε όλους τούς χώρους του Δημοτικού σχολείου και τους πληροφόρησαν για τη χρήση τους και τους κανόνες που ισχύουν. Οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου ενθουσιάστηκαν με το σχολείο μας!!!!

IMG d94a239c192f681a2707e403e85b5455 V IMG 3fddf41a8435c76aa37dc991cb952a33 V

Ένας ηχοπερίπατος στην αυλή του σχολείου

Οι μαθητές της Δ΄ και της Ε΄ τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος της Μουσικής, πραγματοποίησαν ηχοπερίπατο στην αυλή του σχολείου, προκειμένου να έρθουν σε επαφή με τους ήχους του σχολικού περιβάλλοντος. Οι μαθητές στάθηκαν σιωπηλοί σε διάφορα σημεία της αυλής του σχολείου κατανοώντας τη σημασία της σιωπής και άσκησαν την παρατηρητικότητά τους, εντοπίζοντας τα διάφορα ηχοχρώματα των ήχων που ακούστηκαν. Κατόπιν, οι μαθητές μπήκαν στη διαδικασία να ζωγραφίσουν τα ηχοτοπία που εντόπισαν στο περιβάλλον και έφτιαξαν το δικό τους παραμύθι, το οποίο μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους.

Εκδρομή στα Λεχαινά

Οι μαθητές των μικρών τάξεων του σχολείου μας πραγματοποίησαν την Παρασκευή 30 Μαΐου εκδρομή στην κατασκήνωση Green Camp στα Λεχαινά. Οι μικροί μαθητές βίωσαν μια ενδιαφέρουσα εμπειρία στο ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον της κατασκήνωσης δίπλα στη θάλασσα. Απόλαυσαν τις άρτιες αθλητικές εγκαταστάσεις παίζοντας μπάσκετ, ποδόσφαιρο,μίνι golf και beach volley. Έτρεξαν, χάρηκαν και έφαγαν και το παγωτάκι τους!!!

Εκδρομή στην Μεσσηνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου οι τρεις μεγάλες τάξεις του σχολείου μας πραγματοποίησαν ημερήσια εκδρομή στο νομό Μεσσηνίας. Ξεκινήσαμε χαρούμενοι από το σχολείο μας με το λεωφορείο και κάναμε την πρώτη στάση μας στο Καλό Νερό.

Μετά από λίγο φύγαμε για τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης. Εκεί είδαμε το αρχαίο θέατρο, το κρεοπωλείο, την Αγορά, το αρχαίο στάδιο και ερείπια από πολλά κτίρια και ναούς. Οι διαδρομές ήταν αρκετά μεγάλες και το περπάτημα μας κούρασε λίγο.

Στη συνέχεια πήγαμε στην πρωτεύουσα του νομού Μεσσηνίας, την Καλαμάτα και καθίσαμε για φαγητό. Μετά είδαμε την παλιά εκκλησία των Αγίων Αποστόλων, περπατήσαμε στα στενά δρομάκια και καταλήξαμε στην μεγάλη εκκλησία της Υπαπαντής. Περπατήσαμε και στην μεγάλη πλατεία της πόλης, όπου φάγαμε το παγωτό μας και ήπιαμε το αναψυκτικό μας. Στο τέλος πήραμε τον δρόμο της επιστροφής χαρούμενοι από την ωραία εκδρομή μας.

Δράση φιλαναγνωσίας με την Ελληνική Λέσχη Βιβλίου

Στο πλαίσιο των δράσεων για την εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας και με στόχο την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας, οργανώσαμε μια δημιουργική εκπαιδευτική παρέμβαση με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών των Ε και ΣΤ τάξεων.

Αφετηρία της δράσης αποτέλεσε το εμβληματικό έργο της Πηνελόπης Δέλτα «Παραμύθι χωρίς όνομα», το οποίο αξιοποιήθηκε πολυεπίπεδα και διαθεματικά από τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, τον καθηγητή των αγγλικών, την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης και τη διευθύντρια του σχολείου.

Οι μαθητές/τριες:

  • Γνώρισαν και σκιαγράφησαν τους ήρωες του βιβλίου, αναλύοντας τα χαρακτηριστικά και τις πράξεις τους.
  • Ζωγράφισαν το Βασίλειο των Μοιρολατρών πριν και μετά, αποτυπώνοντας μέσα από την εικαστική έκφραση την ατμόσφαιρακαι τους συμβολισμούς του έργου.
  • Εντόπισαν τα βασικά μηνύματα του βιβλίου, όπως η αξία της προσωπικής ευθύνης, της ενεργούς συμμετοχής και της κοινωνικής αλλαγής, και τα απέδωσαν με καλλιτεχνικό και συμβολικό τρόπο.
  • Δημιούργησαν συνθήματα, εμπνευσμένα από το πνεύμα του βιβλίου, συνδέοντας το τότε με το σήμερα, το φανταστικό με το πραγματικό.

Η δράση κορυφώθηκε με μια διαδικτυακή συνάντηση με την Ελληνική Λέσχη Βιβλίου, στην οποία οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με μέλη της, να ανταλλάξουν σκέψεις, να θέσουν ερωτήματα και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους από την επαφή τους με το έργο.

Η συμμετοχή τους υπήρξε ενθουσιώδης, δημιουργική και ουσιαστική, ενώ το σύνολο της δράσης συνέβαλε στη βαθύτερη κατανόηση λογοτεχνικών κειμένων, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, την ενδυνάμωση της συνεργασίας και -πάνω απ’ όλα- στην καλλιέργεια της αγάπης για το διάβασμα.

Στο τέλος, η Ελληνική Λέσχη Βιβλίου, εμπνευσμένη από τη συμμετοχή και τα έργα των παιδιών, τους χάρισε ένα ποίημα το οποίο επιμελήθηκε προσωπικά γι’ αυτά.

Χαρούμενα, χρυσά παιδιά, το γέλιο έχουν στα χείλη.

‘Ανοιξη στην ψυχούλα τους και λουλούδια του Απρίλη.

 Βρίσκουνε τη χαρά παντού.Της νιότης τους η χάρη.

Αστράφτει, λάμπει και βροντά, δύναμη και καμάρι.

 Ρωτήστε τους, αν θέλετε,ποιά είναι τα όνειρα τους.

     Ισορροπία στο μυαλό και φως μες στην καρδιά τους.

 

Αναγνώριση και διάκριση μονοψήφιων-διψήφιων αριθμών

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών “Πρόσθεση και αφαίρεση-Διψήφιοι και μονοψήφιοι αριθμοί”, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια διασκεδαστική δραστηριότητα εμπέδωσης των νέων αυτών εννοιών. Συγκεκριμένα, ο κάθε μαθητής/τρια σημείωνε σε πινακάκι έναν αριθμό από το 0-50, τον οποίο δεν έπρεπε να αποκαλύψει στους υπόλοιπους. Οι μαθητές έπρεπε να μαντέψουν τον αριθμό αυτό με όσο το δυνατόν λιγότερες ερωτήσεις, όπως “Είναι μονοψήφιος/διψήφιος;”, “Έχει 2 δεκάδες;”, κλπ. Με αυτόν τον τρόπο κατανόησαν καλύτερα τόσο την έννοια των ψηφίων, όσο και τις δεκάδες των αριθμών μέχρι το 50.

815f635d ad85 4263 b04b 5e209ea749d9

 

Υγιεινές συνήθειες για υγιή παιδιά

Στα πλαίσια του Σχεδίου Ανάπτυξης Δράσεων Ενίσχυσης της Ενεργού Πολιτειότητας οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης με τη συμμετοχή των μαθητών της Α΄ τάξης πραγματοποίησαν τη δράση με τίτλο «Υγιεινές συνήθειες για υγιή παιδιά. Σημαντικοί παράγοντες για την καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος». 

Οι μαθητές/τριες μίλησαν για το κυκλοφορικό σύστημα του ανθρώπου και απάντησαν σε ερωτηματολόγιο που σχετίζεται με τους τρόπους φροντίδας και προστασίας της καρδιάς. Παρακολούθησαν βίντεο σχετικό με την κυκλοφορία του αίματος και η σχολική νοσηλεύτρια απάντησε σε ερωτήσεις των μαθητών. Ακολούθησε φύλλο καταγραφής διατροφικών συνηθειών και φυσικής δραστηριότητας. Στη συνέχεια, διοργανώθηκε πρωινό γεύμα με τους μαθητές της Α’ τάξης και πραγματοποιήθηκαν γυμναστικές δραστηριότητες για να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές και να αποκτήσουν θετική στάση στον υγιεινό τρόπο διατροφής και ζωής μαθαίνοντας τα πλεονεκτήματα της σωστής διατροφής και της άσκησης.

Ανακύκλωση ρούχων και παπουτσιών

Στα πλαίσια της δράσης του ενεργού πολίτη με θέμα την ανακύκλωση ρούχων, μοιράστηκαν στους μαθητές της Ε’ τάξης φύλλα εργασίας όπου με την καθοδήγηση του δασκάλου, απάντησαν σε σχετικές  ερωτήσεις, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση όλων των πτυχών του προαναφερθέντος θέματος. Επίσης, κατά την υλοποίηση της δράσης χρησιμοποιήθηκε ένα χαρτονένιο κουτί ως ”κάδος” ανακύκλωσης των ρούχων της τάξης. Εκεί οι μαθητές εναπόθεσαν παλιά και φθαρμένα είδη ένδυσης.