Φύλαγε τα ρούχα σου για να τα έχεις … όλα

Τίτλος Δράσης: Φύλαγε τα ρούχα σου για να τα έχεις … όλα

Περιγραφή Δράσης:  Να  γνωρίσουν οι μαθητές της Δ΄ τάξης τα προγράμματα ανακύκλωσης,  και συγκεκριμένα της συλλογής παλαιών ρούχων και υποδημάτων. Επίσης να συνεργαστούν με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Ήλιδας που εφαρμόζουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Υλοποίηση Δράσης:

Οι μαθητές διδάχτηκαν τα σχετικά μαθήματα στο βιβλίο της Γλώσσας Α΄ τεύχος σελ. 64 και στο βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος σελ. 74-76

Στη συνέχεια ενημερώθηκαν οι μαθητές όλων των τάξεων (με σημείωμα), καθώς και οι γονείς όλων των μαθητών (με email) για την υλοποίηση της δράσης. Επίσης ενημερώθηκε και ο Δήμος Ήλιδας για την τοποθέτηση ενός κάδου ανακύκλωσης ρούχων έξω από το σχολείο, το οποίο όμως δεν έγινε.

Οι μαθητές πήγαν στα περισσότερα καταστήματα του χωριού και κόλλησαν αφίσες για την ανακύκλωση ρούχων και παπουτσιών, ενώ ενημέρωσαν και προφορικά όσους κατοίκους συνάντησαν.

 Οι μαθητές, οι γονείς, αλλά και αρκετοί κάτοικοι του χωριού ξεκίνησαν να φέρνουν σακούλες με παλιά ρούχα και παπούτσια. Συγκεντρώθηκαν πάνω από 20 μεγάλες σακούλες και ειδοποιήθηκε ο Δήμος Ήλιδας να έρθει με φορτηγό να παραλάβει τα ανακυκλώσιμα είδη.

Την Τρίτη 13 Μαΐου ήρθε συνεργείο του Δήμου Ήλιδας με τον  Αντιδήμαρχο κ. Κουτρουμπή και φόρτωσαν τις σακούλες με τα ρούχα και τα παπούτσια για να τα μεταφέρουν στους ειδικούς κάδους, στην Αμαλιάδα.

Ενεργοί Πολίτες και Προστασία από Φυσικές Καταστροφές

Απολογισμός Δράσης: Ενεργοί Πολίτες και Προστασία από Φυσικές Καταστροφές

Στο πλαίσιο της δράσης “Ενεργοί Πολίτες και Προστασία από Φυσικές Καταστροφές”, οι μαθητές/τριες της τάξης μας συμμετείχαν σε μια σειρά δραστηριοτήτων που είχαν ως στόχο την ενίσχυση της συνείδησης γύρω από την ασφάλεια και την προστασία από φυσικές καταστροφές, ειδικά τους σεισμούς.

Αρχικά, οι μαθητές ενημερώθηκαν για το υπάρχον κουτί πρώτων βοηθειών του σχολείου και συζήτησαν τη σημασία του με τη βοήθεια της σχολικής νοσηλεύτριας. Μέσα από αυτό, αντιλήφθηκαν την ανάγκη ύπαρξης κατάλληλων εφοδίων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και εξερεύνησαν τρόπους για την ανατροφοδότηση και ανανέωση του περιεχομένου του κουτιού.

Με την ολοκλήρωση της ανασκόπησης και της συζήτησης, οι μαθητές δημιούργησαν εννοιολογικούς χάρτες για τη φύση των φυσικών κινδύνων και αποτύπωσαν, μέσα από μικρές ζωγραφιές, τους κινδύνους που τους εντυπωσίασαν περισσότερο.

tsdrt3

Η μελέτη των οδηγιών του ΟΑΣΠ για τη διαδικασία προστασίας κατά τη διάρκεια ενός σεισμού βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν τις τρεις φάσεις του σεισμού (πριν, κατά και μετά) και πώς η προετοιμασία με το κουτί έκτακτης ανάγκης μπορεί να συμβάλλει στην προστασία τους.

Οι μαθητές ανέλαβαν επίσης την καταγραφή των υλικών που πρέπει να περιλαμβάνονται στο κουτί, δημιουργώντας τα δικά τους “βαλιτσάκια έκτακτης ανάγκης”, τα οποία περιείχαν τα απαραίτητα εφόδια για την περίπτωση σεισμού.

xcvgxfg

Στο πλαίσιο της συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη από την Πυροσβεστική Υπηρεσία στο σχολείο, ενώ η σχολική κοινότητα συμμετείχε σε άσκηση ετοιμότητας για σεισμό.

 

Η δράση ολοκληρώθηκε με την τοποθέτηση της πραγματικής εργαλειοθήκης για τον σεισμό στο σχολείο και την παρουσίασή της στην κοινότητα μέσω του ιστολογίου του σχολείου, παρακινώντας άλλους μαθητές να δημιουργήσουν τα δικά τους κουτιά έκτακτης ανάγκης.

Η ολοκλήρωση της δράσης αποτυπώθηκε μέσω ατομικών αξιολογήσεων από τους μαθητές, οι οποίοι εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για όσα έμαθαν κατά την υλοποίηση της δράσης. Οι μαθητές κατέγραψαν τις γνώσεις τους και αναγνώρισαν τη σημασία της προετοιμασίας και της αλληλεγγύης για την ασφάλεια τους και της κοινότητας τους, ενισχύοντας έτσι την αίσθηση του ενεργού πολίτη.

fguhdt7

 

Δείχνουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας σε παιδιά με νεοπλασματικές ασθένειες

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης συμμετείχαν στην ακτιβιστική δράση «Απλώνω Ευτυχία-Δυναμώνω τη Φλόγα», που ξεκίνησε για πρώτη φορά την περσινή χρονιά στην Ελλάδα.

Η δράση υλοποιήθηκε σε τρία στάδια:
Α) Τα παιδιά αναγνώρισαν την έννοια της “ευτυχίας” ατομικά, αλλά και συλλογικά στην τάξη. Μέσα από βιωματικές δράσεις προσέγγισαν την ευτυχία, εντόπισαν ποια πράγματα/καταστάσεις τους δημιουργούν αυτό το συναίσθημα και συνειδητοποίησαν τη σημασία του να είναι κανείς ευγνώμων για αυτά που έχει και για τα οποία νιώθει ευτυχισμένος/μένη.
Β) Εικαστική δημιουργία, στην οποία οι μαθητές/τριες αποτύπωσαν σε λευκά μπλουζάκια που οι ίδιοι έφεραν από το σπίτι λέξεις, φράσεις και ζωγραφιές, οι οποίες τους εκφράζουν και τους προκαλούν συναισθήματα ευτυχίας.

Γ) Το τελικό και ιδιαίτερα σημαντικό τρίτο μέρος της δράσης είναι το ακτιβιστικό, όπου οι ίδιοι μαθητές/τριες ανέλαβαν πρωτοβουλίες, με σκοπό να μαζέψουν χρήματα για τον σύλλογο “Φλόγα”. Μέσα από απλές δουλειές και διάφορες καλές πράξεις που έκαναν στην οικογένεια/γειτονιά/φιλικό περίγυρο συγκέντρωσαν χρήματα, τα οποία κατατέθηκαν ως δωρεά για το πολύ σπουδαίο έργο που επιτελεί ο σύλλογος “Φλόγα”. Με αυτή τους την ενέργεια διαπίστωσαν ότι ήδη από πολύ μικρή ηλικία ο καθένας μας μπορεί να προσφέρει με τον τρόπο του στην κοινωνία και να την αλλάξει προς το καλύτερο!

355b79bc da2b 47ff a4f5 9bd566b16936

Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος “Ενεργός Πολίτης”.

Παιδικοί Ολυμπιακοί Αγώνες 2025

IMG 20250506 124021

Την Τρίτη 6 Μαΐου πραγματοποιήθηκαν στην Αμαλιάδα οι Παιδικοί Ολυμπιακοί Αγώνες. Τους αγώνες διοργάνωσε η Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας στο Δημοτικό Στάδιο Αμαλιάδας.

Στους αγώνες συμμετείχαν  μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄τάξης του σχολείου μας, αλλά και όλων των σχολείων του Δήμου Ήλιδας, οι οποίοι είχαν επιλεγεί μετά από ενδοσχολικούς αγώνες.

Το σχολείο μας είχε αρκετές διακρίσεις. Η Αλεξάνδρα Επιτροπάκη ήρθε 2η στο Vortex και η Ντέσι Χρίστοβα 3η στο ίδιο αγώνισμα και βραβεύτηκαν με αναμνηστικά διπλώματα και στεφάνια. Και οι άλλοι μαθητές του σχολείου μας κατέλαβαν αξιόλογες θέσεις. Αυτό που έχει σημασία, είναι να καταλάβουν οι μαθητές το ιδεώδες των Ολυμπιακών Αγώνων, ότι μεγαλύτερη σημασία έχει η συμμετοχή και όχι η νίκη.

Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που πήραν μέρος.

Φύλαγε τα ρούχα σου για να τα έχεις….. όλα

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΒΑΡΙΟΥ

Φύλαγε τα ρούχα σου

για να τα έχεις ….. όλα

 

Οι Δ΄και Ε΄ τάξεις του σχολείου μας στο πλαίσιο του προγράμματος  του «Ενεργού πολίτη» πραγματοποιούν την δράση ανακύκλωσης ρούχων και παπουτσιών.

Παρακαλούμε  να φέρετε στο χώρο του σχολείου χρησιμοποιημένα και φθαρμένα είδη ένδυσης που σας είναι πλέον άχρηστα, ώστε όλα μαζί να συγκεντρωθούν και να  μεταφερθούν στους αντίστοιχους κάδους ανακύκλωσης της Αμαλιάδας.

02 MOV KADOI 1024x970 1

 

Πληροφορίες στο τηλέφωνο: 2622091205

Ώρες: 08.30-13.00                         Μέχρι 9 Μαΐου

Άσκηση σεισμού

Την Τρίτη 29 Απριλίου 2025 έγινε  μια έκτακτη άσκηση σεισμού στο σχολείο μας. Χωρίς καμιά προειδοποίηση, όταν ακούστηκε το προειδοποιητικό σύνθημα, οι μαθητές μπήκαν κάτω από τα θρανία για να προστατευθούν. Στη συνέχεια βγήκαν συντεταγμένα στον καθιερωμένο χώρο συγκέντρωσης στο προαύλιο του σχολείου. Εκεί έγινε η καταμέτρηση από τους δασκάλους και ολοκληρώθηκε η άσκηση.

Προσφορά στο χαμόγελο του παιδιού

Με την ευκαιρία της γιορτής του Πάσχα αποφασίσαμε και φέτος, να συγκεντρώσουμε διάφορα είδη διατροφής για να προσφέρουμε στο “Χαμόγελο του Παιδιού”. Η προσφορά που συγκεντρώθηκε ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Οι μαθητές και οι δάσκαλοι του σχολείου, ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων αλλά και το Νηπιαγωγείο Χαβαρίου προσέφεραν πολλά πράγματα. Συγκεκριμένα μαζεύτηκαν: συσκευασμένα τρόφιμα, σαμπουάν, αφρόλουτρα, είδη υγιεινής, απορρυπαντικά και άλλα.

Την Παρασκευή 11 Απριλίου ήρθε το αυτοκίνητο από το “Χαμόγελο του παιδιού” και γέμισε με τα προσφερόμενα είδη.  Ελπίζουμε η προσφορά μας αυτή να βοηθήσει το έργο που επιτελεί η οργάνωση αυτή.

Επιχείρηση: Καθαρή γειτονία

Οι μαθητές της Γ’ τάξης αποφάσισαν ότι θέλουν να είναι υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες!!! Παίρνοντας αυτή την απόφαση υιοθέτησαν το ανοιχτό γυμναστήριο του χωριού που βρίσκεται στη γειτονιά του σχολείου και έκαναν διάφορες δράσεις για την αντιμετωπίσουν το πρόβλημα με τα σκουπίδια και την καθαριότητα του χώρου.

Αρχικά έκαναν έρευνα στο πεδίο εντοπίζοντας τα προβλήματα.

484540389 640593372209516 5283583666239905326 n 488417195 1211890130641535 5668512463761338270 n 489443531 679600957898266 6962264774790117976 n 490570268 536095035886408 8096448094443652203 n

Έπειτα έγραψαν μια επιστολή στον πρόεδρο της κοινότητας εκθέτοντας το πρόβλημα και ζητώντας άδεια να υιοθετήσουν τον χώρο.

488447265 2809459752590572 5736971246692361204 n 488909701 699089175909186 2830799338061580136 n

Κατόπιν έφτιαξαν πινακίδες με διάφορα μηνύματα, τις οποίες ανάρτησαν στον χώρο του Γυμναστηρίου.

487931891 1376873086648586 8060644730370970782 n 488190358 657231623695382 129847295690000855 n 488760334 633977926176688 5337723024838709442 n 488764946 1401449391217047 5456707765949632652 n 488919809 1735408473743184 6111379995811230 n 489487403 3959310467642543 4076892087013317982 n 489903489 2313429872392093 444723723842389908 n

Στη συνέχεια καθάρισαν το Γυμναστήριο.

487959973 915104120614124 7778366616044119813 n 488572676 1128560822650006 7460125904189886336 n 489147041 1730660587811665 4520135750409085815 n 489858631 988239669690961 8361627528155836579 n 489915803 2057670651408780 4952537382727935319 n 490056693 1784395388796797 6914779048138754599 n

Τέλος ενημέρωσαν τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους καθηγητές του Γυμνασίου Χαβαρίου για την δράση τους και ζήτησαν τη βοήθεια τους ώστε να μείνει ο χώρος καθαρός!

487775308 719750690389730 6412586107592601700 n 488808833 654597973842896 6264788612478405327 n 489013690 1093925122781045 1357221982369535892 n

Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος “Ενεργός Πολίτης”.

Δραστηριότητες επανάληψης στα 3 πρώτα μαθήματα της Ενότητας “Καράβια”- Α’ τάξη

Στα τρία πρώτα μαθήματα της ενότητας που επεξεργαζόμαστε γνωρίσαμε αρκετούς νέους κανόνες, όπως το πότε τονίζονται τα “Πώς“, “Πού“, το “ή” που επιλέγει, καθώς και την απόστροφο.

Παρακάτω ακολουθούν ορισμένες δραστηριότητες για επανάληψη των φαινομένων αυτών: