
Η πολυαισθητηριακή προσέγγιση στη διδασκαλία της γραφής είναι μια εκπαιδευτική μέθοδος που χρησιμοποιεί πολλαπλές αισθήσεις ταυτόχρονα: οπτική ~ 🧐, ακουστική ~ 👂, κιναισθητική ~👣💪, απτική ~🫳 , οσφρητική/γευστική ~👃👄 .
Ο κυριότερος σκοπός είναι να ενισχύσει τη μάθηση και την απομνημόνευση των σχημάτων των γραμμάτων κάνοντας τη μαθησιακή διαδικασία αποτελεσματική αλλά και ελκυστική.
Στην τάξη με τους μικρούς μαθητές της Α΄τάξης και της Β΄τάξης, την ημέρα της Παρασκευής τα παιδιά συμμετείχαν σε επαναληπτική εξάσκηση των γραμμάτων που έχουν διδαχθεί έως τώρα στην τάξη τους και ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στους στόχους της εκπαιδευτικής δραστηριότητας μέσω της πολυαισθητηριακής γραφής.
Υλικά ✔️
- Καπάκι από τάπερ
- Ζάχαρη
- Κάρτες με γράμματα και αντίστοιχες εικόνες
Στόχος 🎯
Το παιδί νιώθει την αντίσταση από την ιδιαίτερη αφή της ζάχαρης ενώ παράλληλα βλέπει και τη γραμμή που αφήνει κατά τον σχηματισμό του γράμματος. Αυτό ενισχύει τη σύνδεση μεταξύ κίνησης και οπτικού αποτελέσματος και καταγράφεται στον εγκέφαλο του παιδιού.
Πρόκειται για μια διασκεδαστική δραστηριότητα που αφαιρεί το άγχος της “τέλειας” γραφής σε χαρτί και βοηθάει στην εκμάθηση της σωστής φοράς και κατεύθυνσης των γραμμάτων.
Θερμά συγχαρητήρια 👏 για άλλη μια φορά στα μικρά χεράκια των μαθητών που προσπαθούν καθημερινά και κατακτούν μαθησιακούς στόχους αλλά και βιώνουν την χαρά της δικής τους ξεχωριστής επιτυχίας με μεγάλα χαμόγελα!
🌻Συνεργασία εκπαιδευτικού & μέλους ΕΒΠ:
Φωτεινή Κανάκη ΠΕ71 & Χρυσούλα Μαστοροδήμου ΕΒΠ