cropped Festa Junina Instagram Post 8

17/11/2025 52η επέτειος Πολυτεχνείου & 1η Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικού Προσωπικού ~ Πρώτες Βοήθειες – ΚΑΡΠΑ – Χρήση απινιδωτή

19

Τη Δευτέρα 17/11/2025 το σχολείο μας θα λειτουργήσει από τις 8:00 π.μ. έως και τις 9:45 π.μ. για την σχολική γιορτή της 52ης επετείου του Πολυτεχνείου. Οι μαθητές/τριες θα αποχωρήσουν με τη συνοδεία των γονέων/κηδεμόνων και αντίστοιχα με το σχολικό λεωφορείο στις 9:45 π.μ.

Στη συνέχεια της ίδιας ημέρας στις 10:30 π.μ., θα πραγματοποιηθεί η 1η Ενδοσχολική Επιμόρφωση του Εκπαιδευτικού Προσωπικού για το σχολικό έτος 2025-2026 με θέμα: Πρώτες βοήθειες – ΚΑΡΠΑ – Χρήση απινιδωτή από τον κ. Βασίλειο Τσατσανίδη.

Σας ευχαριστούμε πολύ.

 

Η Αναπληρώτρια Διευθύντρια & ο Σύλλογος Διδασκόντων

“Ελιά μου, σ’ ευχαριστώ!” ~ Θέατρο από την θεατρική ομάδα του Λώτινου Ήλιου

18

«Ελιά μου, σ’ ευχαριστώ!»

fb18873d-2967-4b72-ad1b-dea4a19704c4.png         από το σποράκι στο λαδάκι     image.png

Αφήγηση παραμυθιού με ζωντανή μουσική και θεατρικό παιχνίδι 

✨ Ένα βιωματικό ταξίδι μάθησης και χαράς, που φέρνει τα παιδιά σε επαφή με τον πολιτιστικό θησαυρό της ελιάς και καλλιεργεί στάσεις σεβασμού και αγάπης για τη φύση.


🎶 Μέρος 1: Διαδραστική αφήγηση με ζωντανή μουσική

  • Πρωτότυπο παραμύθι εμπνευσμένο από τα δώρα της ελιάς.
  • Η αφήγηση από επαγγελματία ηθοποιό, με συνοδεία μουσικού στο πιάνο.
  • Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά με το σώμα και τη φωνή τους.

🎭 Μέρος 2: Θεατρικό παιχνίδι – «Από το σποράκι στο λαδάκι»

  • Παιχνίδι ρόλων & κίνηση που ενισχύει τη συνεργασία.
  • Τα παιδιά γίνονται οι ίδιοι μέρος του κύκλου της ελιάς: 🌱 σπόρος → 🫒 καρπός → 🫗 λάδι.
  • Ανακαλύπτουν πώς η ελιά, δέντρο ιερό και αιώνιο, συνοδεύει την ιστορία και τον πολιτισμό μας.

🌟 Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να γνωρίσουν την πολιτιστική & αγροτική αξία της ελιάς.
  • Να καλλιεργήσουν αξίες: προσφορά, γενναιοδωρία, ανιδιοτέλεια, φροντίδα.
  • Να αναπτύξουν φαντασία, δημιουργική έκφραση, συνεργασία.
  • Να ζήσουν μια αισθητηριακή εμπειρία μέσα από παραμύθι, ζωντανή μουσική και θεατρικό παιχνίδι

 

Η θεατρική παράσταση έλαβε χώρα σήμερα στην αίθουσα εκδηλώσεων του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου Φηρών Θήρας και ευχαριστούμε πολύ την Διευθύντρια του σχολείου κ. Φωτεινή Μητριτζάκη για την εξαιρετική συνεργασία και ευγενική παραχώρηση της αίθουσας εκδηλώσεων.

Η εκπαιδευτική δράση του θεάτρου ήταν χορηγία του Συλλόγου “Ηλιαχτίδα” Δήμου Θήρας και εκφράζουμε τις θερμές μας ευχαριστίες για την έμπρακτη στήριξή του, η οποία ενισχύει το όραμα του σχολείου μας για την προώθηση πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δράσεων προς τη μαθητική μας κοινότητα.

Τέλος, ευχαριστούμε θερμά την θεατρική ομάδα του Λώτινου Ήλιου για τη συνεργασία και τη συνέπεια ως προς τον έγκαιρο προγραμματισμό της δράσης που συνέβαλε καθοριστικά ως προς την επιτυχή διεξαγωγή της θεατρικής παράστασης.

Άσκηση σεισμού στο σχολείο

16

17

Τα σπιτάκια του σεισμού

14

15

Εργοθεραπευτικές Δραστηριότητες

10

12 2

 

Η εργοθεραπεία στοχεύει στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της αυτονομίας των μαθητών/τριών σε όλες τις καθημερινές τους δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες αυτές προσαρμόζονται στις ανάγκες και τους στόχους του κάθε μαθητή/τριας.

  1. Δραστηριότητα με το μήλο “Foodplay” 🥳~ Στόχος 🎯η εξοικείωση του παιδιού με τροφές που δεν τρώει και επιδιώκουμε να έρθει σε επαφή με αυτές με παιγνιώδη τρόπο και να προχωρήσουμε σταδιακά βήμα βήμα στη δοκιμή.
  2. Δραστηριότητα με το σκαρφάλωμα και τα παζλ 🧩  ~ Στόχος 🎯 η ενίσχυση του κινητικού συντονισμού, της ισορροπίας και του οπτικοκινητικού συντονισμού, τη βελτίωση του στασικού ελέγχου, την οπτική διάκριση και έγινε η χρήση του παζλ που του αρέσουν πολύ του παιδιού ως κίνητρο.
  3. Τεχνική χαλάρωσης  και στρατηγικής ρύθμισης  🫠 ~ Στόχος 🎯η βελτίωση της συγκέντρωσης, ρύθμιση συναισθημάτων με τη χρήση της εργοθεραπευτικής κούνιας και της μπαλοπισίνας ως κίνητρο.
  4. Δραστηριότητα απευαισθητοποίησης για τροφές (φωτογραφία: αυγό και μήλο) για τα παιδιά που παρουσιάζουν τροφική επιλεκτικότητα ή αισθητηριακές αφοβίες στο φαγητό, συχνά λόγω δυσκολιών στην αισθητηριακή επεξεργασία😋 ~ Στόχος 🎯 όχι η πίεση να φάει το παιδί αλλά να το βοηθήσει να ανεχθεί και τελικά να αποδεχτεί νέες γεύσεις, υφές, μυρωδιές και εικόνες φαγητού, με έναν τρόπο ασφαλή.

 

🌻Εργοθεραπευτικές Δραστηριότητες:

 Μάγια Αλαφούζου ΠΕ29 & Εμμανουέλα Σοφίου ΠΕ29 & Μελίνα Μπούζι ΠΕ29

 

Συλλέγουμε πλαστικά καπάκια και μπαταρίες

13

Στο σχολείο μας συλλέγουμε πλαστικά καπάκια με κύριο σκοπό να τα προσφέρουμε για την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων ή άλλων βοηθημάτων για άτομα με κινητικές δυσκολίες.

🤓 Συλλέγουμε πλαστικά καπάκια από νερό, αναψυκτικά, χυμούς, γάλα, τσάι.

🔎Ιδιαίτερη προσοχή: Τα καπάκια από γυάλινα μπουκάλια, φάρμακα ή απορρυπαντικά δεν περιλαμβάνονται καθώς είναι φτιαγμένα από διαφορετικό τύπο πλαστικού.

Η ενέργεια αυτή είναι ένας τρόπος να συνδυάσουμε την ανακύκλωση ♻️  με την κοινωνική προσφορά 🫂.

 

📎Παράλληλα, υπάρχει και ο σχετικός κάδος συλλογής και ανακύκλωσης μπαταριών του φορέα ΑΦΗΣ Α.Ε. για την προστασία του περιβάλλοντος και την υγεία. 

 

Εθνικές Οδηγίες Διατροφής για παιδιά 6-12 ετών ~Υπουργείο Υγείας της Κύπρου έκδοση 2024

Ο κ. Νεκτάριος Τσιαμπαλής ~ Σχολικός Νοσηλευτής ΠΕ25 κοινοποιεί προς όλους μας το παρακάτω χρήσιμο αρχείο σχετικά με τις Εθνικές Οδηγίες Διατροφής για παιδιά 6-12 ετών, από το Υπουργείο Υγείας της Κύπρου, έκδοση 2024, προς ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, των εκπαιδευτικών και του λοιπού προσωπικού.



Λήψη αρχείου

Εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών _Δράσεις Ενεργού Πολίτη_ στο Νηπιαγωγείο το Δημοτικό το Γυμνάσιο και το Λύκειο και Δράσεων Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο



Λήψη αρχείου

Αυτοσχέδιος αργαλειός στη Β΄ τάξη

4 11 2025

Οι μαθητές της Β’ τάξης με την υποστήριξη του κ. Χρήστου Πούλιου (ΠΕ71) και της κ. Μελπομένης Καραγιάννη (ΕΒΠ) μαθαίνουν και εξασκούνται στην χρήση του αυτοσχέδιου αργαλειού της τάξης τους. Η υφαντική είναι μια ήρεμη, επαναληπτική δραστηριότητα που ενισχύει τη συγκέντρωση, την υπομονή και προάγει το αίσθημα της αυτο-αποτελεσματικότητας μέσα από το τελικό αποτέλεσμα της δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου έργου. Οι μαθητές μαθαίνουν για τις έννοιες του ρυθμού (πάνω-κάτω), της μέτρησης του νήματος και της συνακόλουθης συμμετρίας του σχεδίου. Τα μικρά χεράκια των μαθητών εργάζονται ταυτόχρονα και συνεργατικά, παρακολουθούν με παρατεταμένη προσοχή πού πρέπει να περάσει το νήμα και αντίστοιχα συντονίζουν την κίνηση των χεριών τους, βελτιώνοντας τη συνεργασία ματιού και χεριού (οπτικοκινητικός συντονισμός).

Συνοπτικά, ο αργαλειός αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο που μετατρέπει τη χειρωνακτική εργασία σε μία πολυδιάστατη μαθησιακή εκπαιδευτική δράση και εμπειρία. Οι μαθητές καταφέρνουν και ολοκληρώνουν βήμα βήμα το υφαντό νιώθοντας ικανοποίηση για κάθε τους προσπάθεια αλλά και βιώνουν θετικά συναισθήματα ως προς την εκτίμηση του εαυτού τους (αυτοεκτίμηση-αυτοαντίληψη) ότι μόνοι τους καταφέρνουν και δημιουργούν αποτελεσματικά και με επιτυχία το υφαντό τους.

Συγχαρητήρια στον εκπαιδευτικό της τάξης για την ξεχωριστή ιδέα της αυτοσχέδιας κατασκευής του αλλά και χρήσης του αργαλειού από τους μικρούς μαθητές του σχολείου μας με τη μεγαλύτερη δυνατή αφοσίωσή τους στο έργο τους!🧵🪡🧶

 

Πολυαισθητηριακή γραφή από τους μαθητές της Α΄τάξης και της Β΄τάξης

Festa Junina Instagram Post 2

Η πολυαισθητηριακή προσέγγιση στη διδασκαλία της γραφής είναι μια εκπαιδευτική μέθοδος που χρησιμοποιεί πολλαπλές αισθήσεις ταυτόχρονα: οπτική ~ 🧐, ακουστική ~ 👂, κιναισθητική ~👣💪, απτική ~🫳 , οσφρητική/γευστική ~👃👄 .

Ο κυριότερος σκοπός είναι να ενισχύσει τη μάθηση και την απομνημόνευση των σχημάτων των γραμμάτων κάνοντας τη μαθησιακή διαδικασία αποτελεσματική αλλά και ελκυστική.

Στην τάξη με τους μικρούς μαθητές της Α΄τάξης και της Β΄τάξης, την ημέρα της Παρασκευής τα παιδιά συμμετείχαν σε επαναληπτική εξάσκηση των γραμμάτων που έχουν διδαχθεί έως τώρα στην τάξη τους και ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στους στόχους της εκπαιδευτικής δραστηριότητας μέσω της πολυαισθητηριακής γραφής.

Υλικά ✔️

  • Καπάκι από τάπερ
  • Ζάχαρη
  • Κάρτες με γράμματα και αντίστοιχες εικόνες

 

Στόχος 🎯

Το παιδί νιώθει την αντίσταση από την ιδιαίτερη αφή της ζάχαρης ενώ παράλληλα βλέπει και τη γραμμή που αφήνει κατά τον σχηματισμό του γράμματος. Αυτό ενισχύει τη σύνδεση μεταξύ κίνησης και οπτικού αποτελέσματος και καταγράφεται στον εγκέφαλο του παιδιού.

Πρόκειται για μια διασκεδαστική δραστηριότητα που αφαιρεί το άγχος της “τέλειας” γραφής σε χαρτί και βοηθάει στην εκμάθηση της σωστής φοράς και κατεύθυνσης των γραμμάτων.

Θερμά συγχαρητήρια 👏 για άλλη μια φορά στα μικρά χεράκια των μαθητών που προσπαθούν καθημερινά και κατακτούν μαθησιακούς στόχους αλλά και βιώνουν την χαρά της δικής τους ξεχωριστής επιτυχίας με μεγάλα χαμόγελα!

🌻Συνεργασία εκπαιδευτικού & μέλους ΕΒΠ:

Φωτεινή Κανάκη ΠΕ71 & Χρυσούλα Μαστοροδήμου ΕΒΠ

 

 

 

Σελίδα 4 από 45

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση