Σχεδιασμός - Das Projekt: Deutsch lernen und Freunde werden (ο σχεδιασμός στα γερμανικά Project_etwinning_2022-23) Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:
Το project προορίζεται για μαθητές δύο δημοτικών σχολείων της Ελλάδας, Στ’ τάξης, που διδάσκονται τη γερμανική γλώσσα για δεύτερη χρονιά. Οι μαθητές των δύο σχολείων θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να γνωριστούν, χρησιμοποιώντας τα γερμανικά ως μέσο επικοινωνίας και βελτιώνοντας το επίπεδο (Α1)* γλωσσομάθειας σε όλους τους τομείς (κατανόηση γραπτού λόγου, παραγωγή γραπτού λόγου, κατανόηση προφορικού λόγου, παραγωγή προφορικού λόγου, γραπτή/προφορική διαμεσολάβηση). Η συνεργασία των παιδιών, η αξιοποίηση και ο εμπλουτισμός των γνώσεων της γερμανικής γλώσσας αναμένεται να επιτευχθούν μέσω των παρακάτω δραστηριοτήτων με τις οποίες οι μαθητές θα παράγουν και θα ανταλλάξουν εκπαιδευτικό υλικό.
*Σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση των επιπέδων επικοινωνιακής επάρκειας, όπως αυτά περιγράφονται στο ΕΠΣ-ΞΓ
Το project στην πλατφόρμα etwinning:
“Διασχολική συνεργασία (etwinning) και εκμάθηση δεύτερης ξένης γλώσσας (Γερμανικά)”
Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο στο twinspace:
“Deutsch lernen und Freunde werden”
Οι μαθητές
- συζητούν τις έννοιες: Netiquette και ασφάλεια στο διαδίκτυο
- συστήνονται (γράφοντας γράμματα και αναρτώντας ανάλογα
σημειώματα στο padlet) - περιγράφουν το σχολείο τους εσωτερικά/εξωτερικά: ενδεικτικά: βίντεο με φωτογραφίες και λεζάντες/μικρές συνεντεύξεις με μαθητές/κόμικ: φωτογραφίες μαθητών με συννεφάκια (λεζάντες) ΚΑΙ μιλούν για τα μαθήματα τους
- κατασκευάζουν και ανταλλάσσουν κάρτες Χριστουγέννων (ευχές, αγαπημένα έθιμα, φαγητά…)
- περιγράφουν τον εαυτό τους: εξωτερική εμφάνιση, ενδυμασία…
- δημιουργούν φωτο-κολλάζ με θέμα “οι ήρωες κλασικών παραμυθιών στη σύγχρονη πραγματικότητα”
- διενεργούν διαγωνισμό για την επιλογή ενός κατάλληλου λογότυπου από όσα οι ίδιοι έχουν σκεφτεί
- συμπληρώνουν ένα ψηφιακό ημερολόγιο με σκοπό την ανατροφοδότηση/αξιολόγηση του προγράμματος
1. Netiquette(DEUTSCH & GRIECHISCH) |
created with Quizizzhttps://quizizz.com |
2. Γράφουμε (μαθητή προς μαθητή) γράμματα, συστηνόμαστε, ανταλλάσσουμε τα ατομικά γράμματα
Vokabular (Λεξιλόγιο) — SICH VORSTELLEN
Κατασκευάζουμε δικούς μας φακέλους για τα γράμματά μας, παρακολουθώντας στο διαδίκτυο σχετικό βίντεο:
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ
4Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΕΡΟΙΑΣ
4Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΕΡΟΙΑΣ
Αναρτούμε σημειώματα στο padlet και συστηνόμαστε προς όλη τη συνεργαζόμενη τάξη
padlet
3. Κατασκευάζουμε χριστουγεννιάτικες κάρτες, γράφουμε ευχές για τις γιορτές, ανταλλάσσουμε τις κάρτες
Παίρνουμε ιδέες από κατασκευές χριστουγεννιάτικων καρτών στο διαδίκτυο:
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ
4Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΕΡΟΙΑΣ
4Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΕΡΟΙΑΣ
4. Περιγράφουμε το σχολείο μας, ηχογραφούμε την περιγραφή, φωτογραφίζουμε το σχολείο μας και δημιουργούμε ένα μικρό βίντεο με την περιγραφή
Vokabular (Λεξιλόγιο)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ
4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΕΡΟΙΑΣ
Δίνουμε πληροφορίες για το σχολικό μας πρόγραμμα, τις απόψεις μας για διάφορα μαθήματα και τα αγαπημένα μας μαθήματα
Μαθαίνουμε το απαραίτητο λεξιλόγιο (ημέρες εβδομάδας, σχολικά μαθήματα) για τη συγγραφή σχετικού κειμένου:
- Schulfächer (σχολικά μαθήματα) – youtube Video
- Schulfächer – e-me
Vokabular (Λεξιλόγιο)
Wochentage -youtube Video
Was ist dein Lieblingsfach? -youtube Video (Ποιο είναι το αγαπημένο σου μάθημα;)
Vokabular (Λεξιλόγιο)
Ηχογραφούμε το κείμενο που γράψαμε και το δημοσιεύουμε ως podcast στην διαδικτυακή εφαρμογή podomatic. Κοινοποιούμε τον σύνδεσμο στους συνεργαζόμενους μαθητές.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ
Der Stundenplan der Grundschule Xehasmeni
4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΕΡΟΙΑΣ
Vokabular (Λεξιλόγιο: Δημιουργός: Ελένη Βουλιουβάση)
Schulfächer
https://biteable.com/watch/wochentage-1600985
https://learningapps.org/watch?v=pxxg9jvf517
https://learningapps.org/watch?v=p1qtpz6c517
https://learningapps.org/watch?v=pi491th9c17
https://learningapps.org/watch?v=pegbvi1yc20
https://learningapps.org/watch?v=p4z7tnfxn20
https://wordwall.net/play/1719/983/602
https://wordwall.net/play/1715/070/447
https://wordwall.net/play/1714/885/770
https://wordwall.net/play/1714/733/159
Wochentage
https://wordwall.net/play/1274/806/491
https://wordwall.net/play/1274/892/799
https://wordwall.net/play/1274/339/535
https://wordwall.net/play/1275/008/444
https://learningapps.org/watch?v=p4xvo9aua20
https://wordwall.net/play/1128/179/898
Podcasts (4ο ΔΣ Βέροιας)
ΣΤ1
Der Stundenplan der Klasse 6a der 4. Grundschule Verias
ΣΤ2
Der Stundenplan der Klasse 6b der 4. Grundschule Verias
5. Περιγράφουμε την εξωτερική μας εμφάνιση και δίνουμε μια ιδέα του χαρακτήρα μας
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ
- Μαθαίνουμε το απαραίτητο λεξιλόγιο (εξωτερικής εμφάνισης και προσωπικότητας) για τη συγγραφή σχετικού κειμένου.
- Φωτογραφίζουμε τους εαυτούς μας.
- Μετατρέπουμε τις έγχρωμες φωτογραφίες σε σχέδια με μολύβι με το ψηφιακό εργαλείο pencil sketches.
- Εκτυπώνουμε τα σχέδια, τα χρωματίζουμε και γράφουμε τα κείμενα της περιγραφής μας.
- Ψηφιοποιούμε τα σχέδια και τα αναρτούμε στο online εργαλείο wakelet.
- Κοινοποιούμε τον σύνδεσμο στο σχολείο συνεργασίας
Vokabular (Λεξιλόγιο)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ (Περιγράφουμε την εξωτερική μας εμφάνιση και τον χαρακτήρα μας) — Wakelet
4o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΕΡΟΙΑΣ
Das Aussehen
- Eξοικείωση με το λεξιλόγιο της ενότητας με υλικό από το βιβλίο Wortteufel, Manuela Georgiakaki, Εκδόσεις ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΜΠΑΤΟΣ
- Δημιουργία χαρτοκοπτικής με την εφαρμογή Ibis Paint X
- Επιλέγουμε ρούχα, τα κόβουμε, τα χρωματίζουμε και ντύνουμε την κούκλα σύμφωνα με το γούστο μας.
- Κείμενο περιγραφής
- Δημιουργούμε με τα έργα μας ψηφιακό βιβλίο
Vokabular (Λεξιλόγιο)
4o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΕΡΟΙΑΣ (Περιγράφουμε την εξωτερική μας εμφάνιση και τον χαρακτήρα μας) — Storyjumper
6. Δημιουργούμε ένα φωτο-κολλάζ με θέμα “Οι ήρωες των κλασικών παραμυθιών στη σύγχρονη πραγματικότητα” και παίρνουμε μέρος σε διαγωνισμό
Ο Διαγωνισμός
Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 4ου ΔΣ Βέροιας και του ΔΣ Ξεχασμένης ενημερώνονται από τις εκπαιδευτικούς για:
- τη διενέργεια Διαγωνισμού Εικαστικής Δημιουργίας από το ΔΣ Κουλούρας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας
- την οργάνωση του διαγωνισμού με αναφορά σε όλες τις σχολικές μονάδες δημοτικής εκπαίδευσης της Ημαθίας και τα ευρωπαϊκά σχολεία-εταίρους του ΔΣ Κουλούρας στο πλαίσιο του Προγράμματος ERASMUS+ Language learning via literature
- το θέμα του διαγωνισμού: “Οι ήρωες κλασικών παραμυθιών στη σύγχρονη πραγματικότητα”
Η Προκήρυξη του Διαγωνισμού
Η Αφίσα του Διαγωνισμού
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ
Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ
7. Δημιουργία (Διαγωνισμός) Λογότυπου για το etwinning Project
Οι μαθητές των δύο συνεργαζόμενων σχολείων δημιουργούν λογότυπα. Εν συνεχεία, διενεργούν ψηφοφορία – το κάθε σχολείο ξεχωριστά – για την επιλογή του πιο αντιπροσωπευτικού.
ΔΣ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ – ΛΟΓΟΤΥΠΑ
ΔΣ ΞΕΧΑΣΜΕΝΗΣ – ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΠΙΟ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΥ
4ο ΔΣ ΒΕΡΟΙΑΣ – ΛΟΓΟΤΥΠΑ
4ο ΔΣ ΒΕΡΟΙΑΣ – ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ
4ο ΔΣ ΒΕΡΟΙΑΣ – ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ/ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
4ο ΔΣ ΒΕΡΟΙΑΣ – ΝΙΚΗΤΗΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ
Τα δύο λογότυπα-νικητές
8. Ανατροφοδότηση του προγράμματος etwinning από τους μαθητές — ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
Οι μαθητές των δύο συνεργαζόμενων σχολείων αξιολογούν το πρόγραμμα συμπληρώνοντας ένα σύντομο online ερωτηματολόγιο.