Άνοιγμα Φεστιβάλ σε Σχολικά Περιβάλλοντα:
Μια Νέα Πλατφόρμα Δημιουργίας και Συμμετοχής
Δελτίο τύπου Φεστιβάλ: Facebook
Εισήγηση στο Round Table: Blog
Το βράδυ της Δευτέρας 25 Ιουνίου 2024, συζητήθηκε μια καινοτόμος πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να ανοίξει νέους ορίζοντες στο Φεστιβάλ, εστιάζοντας στη δημιουργία ταινιών από σχολικά περιβάλλοντα και μαθητές. Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η ενίσχυση των συνεργασιών με αρμόδιους φορείς και άτομα, με μια πιο μόνιμη και στοχευμένη προσέγγιση.
Το Φεστιβάλ έχει ήδη πραγματοποιήσει συνεργασίες στο παρελθόν, αλλά αυτό που επιδιώκεται τώρα είναι να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα όπου οι εμπλεκόμενοι φορείς θα αναλάβουν και θα υλοποιήσουν σχετικές πρωτοβουλίες. Τα βασικά σημεία αυτής της δράσης περιλαμβάνουν:
1. **Συγκέντρωση Εμπλεκομένων Φορέων**: Το Φεστιβάλ θα αποτελέσει τον κοινό τόπο συνάντησης των εμπλεκόμενων φορέων, δημιουργώντας ένα μόνιμο σημείο αλληλεπίδρασης και συνεργασίας για την προώθηση τέτοιων πρωτοβουλιών.
2. **Πλατφόρμα Διαλόγου**: Το Φεστιβάλ φιλοδοξεί να γίνει μια πλατφόρμα διαλόγου, όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο, όπου θα συναντώνται και θα ανταλλάσσονται ιδέες και πρακτικές από παρόμοιες πρωτοβουλίες σε όλο τον κόσμο.
3. **Κοινωνικός Αντίκτυπος**: Ανεξάρτητα από το είδος και την ποιότητα της ταινίας, η διαδικασία δημιουργίας και προβολής της στοχεύει να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινωνικό αντίκτυπο. Η συμμετοχή της ευρύτερης κοινωνίας ή συγκεκριμένων κοινοτήτων και η μείωση της “Δια-ομαδικής Αδιαφορίας” είναι πρωταρχικός στόχος.
Στην υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας, ένα στρογγυλό τραπέζι συζήτησης οργανώθηκε με πέντε ολιγόλεπτες παρεμβάσεις, συνοδευόμενες από ένα βίντεο του Ηλία Φλωράκη. Κάθε ομιλητής προσέφερε πολύτιμες εμπειρίες και γνώσεις από τη δική του εμπλοκή σε παρόμοιες πρωτοβουλίες:
– **Διονυσία Αρβανίτου (Film Office Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας)**: Εξέτασε πώς το Film Office και αντίστοιχοι φορείς μπορούν να υποστηρίξουν τέτοιες πρωτοβουλίες και ποιο μοντέλο συνεργασίας λειτουργεί καλύτερα.
– **Σταύρος Γρόσδος (Φεστιβάλ Χανίων)**: Μοιράστηκε τις εμπειρίες από τις συνεργασίες του Φεστιβάλ Χανίων και ανέδειξε το ιδανικό target group για τέτοιες δράσεις.
– **Δημήτρης Παπαδόπουλος (Περιφερειακό Δίκτυο Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης)**: Συζήτησε το πώς η κινηματογραφική εκπαίδευση μπορεί να κινητοποιήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς, από ποια ηλικία και σε ποιο σχολικό περιβάλλον.
– **Ηλίας Φλωράκης (Cinelike Lab)**: Ανέλυσε τις προκλήσεις του να εμπνεύσεις παιδιά να αναλάβουν την πρωτοβουλία δημιουργίας ταινιών και αν υπάρχει κάποια συνταγή επιτυχίας.
– **Φλώρα Γώτη και Χριστίνα Δημητριάδου (εκπαιδευτικοί)**: Εξέτασαν τις ειδικές συνθήκες και δυσκολίες υλοποίησης τέτοιων πρωτοβουλιών σε σχολικό περιβάλλον και πόσο πιθανό είναι να εμπλακούν τα νέα παιδιά με την παραγωγή ταινιών που θίγουν προβλήματα της τοπικής κοινότητας.
Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τη συμμετοχή της νεολαίας και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής μέσω της τέχνης και του κινηματογράφου. Η δημιουργία και προβολή ταινιών από μαθητές δεν είναι μόνο ένα εκπαιδευτικό εργαλείο, αλλά και ένα μέσο κοινωνικής αλλαγής και συμμετοχής.