Προσωπικό μήνυμα της εκπαιδευτικού Γερμανικών, Χριστίνας Δημητριάδου, προς τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης, των τμημάτων Γερμανικών.
Οπτικοακουστική έκφραση: δημιουργία ταινίας μικρού μήκους με αφορμή την εκπαιδευτική επίσκεψη στο εξωκλήσι του Προφήτη Ηλία στην περιοχή του Προμηθέα.
5ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας
ΣΤ’ τάξη (τμήματα γερμανικών)
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:
Δημητριάδου Χριστίνα
Σολάκογλου Δημήτρης
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Η ταινία με τίτλο “Επίσκεψη στην εκκλησία του Προφήτη Ηλία (γερμ. Ausflug in die Kirche des Propheten Elias) δημιουργήθηκε με αφορμή την προγραμματισμένη εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της ΣΤ’ τάξης (τμήματα γερμανικών) στον ναό του Προφήτη Ηλία, στην περιοχή του Προμηθέα της Βέροιας, που βρίσκεται κοντά στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας. Σκοπός της επίσκεψης ήταν ο εμπλουτισμός των γνώσεων τοπικής ιστορίας των μαθητών – αφού ο Προμηθέας αποτελεί γειτονιά τους – αλλά και η επέκταση των γνώσεων της γερμανικής γλώσσας, αφού η γλώσσα των διαλόγων και της αφήγησης είναι η γερμανική. Κατά την επίσκεψη, υποδέχτηκε τους μαθητές ο Πάτερ Νεκτάριος Χαλετζής, υπεύθυνος του ναού, ο οποίος τους ξενάγησε στους χώρους της εκκλησίας, δίνοντας σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την ίδρυσή της. Η ταινία προβλήθηκε στο σχολείο κατά τη λήξη της σχολικής χρονιάς, ενώ είναι διαθέσιμη και στο youtube.
ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ – ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Η παραγωγή μιας ταινίας μικρού μήκους στο πλαίσιο του μαθήματος των γερμανικών οδήγησε στη μύηση των μαθητών στην κινηματογραφική τέχνη σε συνδυασμό με την ξενόγλωσση εγγραμματοσύνη, και περιέλαβε την απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων στα εξής θεματικά πεδία:
- κινηματογραφικό σενάριο
- τεχνικές & οργανωτική διάρθρωση μιας κινηματογραφικής παραγωγής
- καθήκοντα, ρόλοι και λειτουργίες μελών κινηματογραφικής ομάδας
- δημιουργική εφαρμογή ιδεών με την παραγωγή μιας ταινίας μικρού μήκους
- χρήση της γερμανικής γλώσσας σε αυθεντική μαθησιακή πραγματικότητα
- άσκηση στην ομαδοσυνεργατική εργασία (διανομή αρμοδιοτήτων, κουλτούρα συνεργασίας, παραγωγή συλλογικού έργου, λήψη αποφάσεων, συζητήσεις
- διαθεματική προσέγγιση (εμπλοκή γνωστικών αντικειμένων: Γερμανικά, Οπτικοακουστική Έκφραση, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Θρησκευτικά, Τοπική Ιστορία)
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Ως προς τον προσδιορισμό των παιδαγωγικών στόχων, λήφθηκε υπόψη η θεωρία του Kaiser (2011)1, κατά τον οποίο η ένταξη οπτικοακουστικού περιεχομένου – και κατ’ επέκταση η παραγωγή ανάλογου υλικού – στην ξενόγλωσση διδασκαλία, δύναται να λειτουργήσει με τρεις τρόπους εξυπηρετώντας συγκεκριμένους στόχους:
- ως μοντέλο αυθεντικής χρήσης της ξένης γλώσσας (βελτίωση ακουστικής κατανόησης, εμπλουτισμός λεξιλογίου, ανάπτυξη διαγλωσσικής ικανότητας)
- ως μοντέλο αναστοχασμού επί πολιτιστικών θεμάτων (αξίες, πεποιθήσεις, στάσεις, συμπεριφορές)
- ως μοντέλο διερεύνησης πολύ-σημειωτικών συστημάτων που συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα καλλιτεχνικό κείμενο με περιεχόμενο και νόημα (φιλμικός κώδικας και κινηματογραφικές συμβάσεις, επικοινωνιακά μηνύματα, κλπ).
1Kaiser, M. (2011). New Approaches to Exploiting Film in the Foreign Language Classroom, L2 Journal, Volume 3, pp. 232-249. Ανακτήθηκε 7 Νοεμβρίου 2017 από http://escholarship.org/uc/item/6568p4f4
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
ΣΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ