Μαρ 14 2010

Άρθρα του/της ΑΡΓΥΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ

Οι καθηγήτριες πήραν… άριστα

 2010031400304-preview_425x.jpg

Αναστασία Πιτσούλη, καθηγήτρια Πληροφορικής, 8ο Γυμνάσιο Θεσ/νίκης

«Το έργο για το οποίο με κάλεσε το υπουργείο λέγεται “Οι περιπέτειες του μοντέρνου Οδυσσέα” και αφορά στην ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Πρόκειται για ένα παιχνίδι σε Power Point το οποίο έφτιαξα με μια ομάδα δέκα μαθητών με κίνητρο την ευαισθητοποίηση των παιδιών στο ζήτημα της ασφάλειας στο διαδίκτυο. Ηθελα να τους ενημερώσω αλλά και ταυτόχρονα να βρω έναν τρόπο να τραβήξω την προσοχή και το ενδιαφέρον τους. “Οι περιπέτειες του μοντέρνου Οδυσσέα” είναι μια αντιπαραβολή των περιπετειών του Οδυσσέα. Οπως ο Οδυσσέας χρειάστηκε να αντιμετωπίσει πολλούς κινδύνους και εμπόδια μέχρι να καταφέρει να φτάσει στην Ιθάκη, έτσι και ο μοντέρνος Οδυσσέας πρέπει να ξεπεράσει τους κινδύνους του διαδικτύου για να το χρησιμοποιήσει με ασφάλεια. Είναι ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ώστε τα παιδιά να πάρουν τις απαιτούμενες γνώσεις σχετικά με το ασφαλές διαδίκτυο. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να κινητοποιηθούν οι μαθητές και να αντιμετωπίζουν το σχολείο ως ένα χώρο δημιουργίας και παράλληλα γνώσης. Τα παιδιά του γυμνασίου έχουν πολύ στενή σχέση με το διαδίκτυο, αλλά δεν έχουν επαρκή ενημέρωση για τους κινδύνους που παραμονεύουν. Για παράδειγμα, τα παιδιά χρησιμοποιούν το facebook άκριτα, ανεβάζοντας φωτογραφίες και γράφοντας πράγματα που μπορεί ο οποιοσδήποτε να τα χρησιμοποιήσει όπως και όποτε θέλει».

Μελπομένη Καραγιαννίδου, φιλόλογος, 8ο Γυμνάσιο Θεσ/νίκης

«Στο σχολείο μας έχουμε πολλά παιδιά από άλλες χώρες και έτσι προέκυψε το έντυπο “Η συμβίωση σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία”. Εφτιαξα μια ομάδα παιδιών, τα οποία πήραν συνέντευξη από συμμαθητές τους από άλλες χώρες και έγραψαν άρθρα για τη μετανάστευση καθώς και ποιητικά κείμενα. Με ενδιέφερε τα παιδιά να αντιληφθούν και να εκφράσουν τη συνύπαρξη με τους συμμαθητές τους από άλλες χώρες. Το έντυπο που φτιάξαμε συνοδευόταν και από ένα δρώμενο. Δραματοποιήσαμε το τραγούδι της Λίνας Νικολακοπούλου “Πέρασε ο καιρός”, παρουσιάζοντας ένα παιδί να κάθεται μόνο του στη σκάλα. Το μότο μας ήταν ότι το σχολείο ανοίγει σε όλους μια στοργική αγκαλιά. Στο σχολείο αυτό είμαι δέκα χρόνια και βλέπω ότι σιγά σιγά τα παιδιά λειτουργούν λιγότερο ρατσιστικά απέναντι στα παιδιά από άλλες χώρες. Επίσης, με τα παιδιά έχουμε φτιάξει κι ένα εργαστήριο δημιουργικής γραφής, όπου γράφουμε ποιήματα. Οι μαθητές ανταποκρίνονται στο κάλεσμα αυτό, ενώ χαρακτηριστικά στο έντυπο για την πολυπολιτισμική κοινωνία ένας μικρός μαθητής έγραψε: “Παιδιά του κόσμου, σπουργίτια με μάτια βρόχινα”. Εγώ εξήγησα στα παιδιά ότι σ’ ένα διαγωνισμό μας ενδιαφέρει η συμμετοχή και όχι η νίκη. Εξάλλου, η Ιθάκη της δημιουργίας μπορεί να είναι πολύ φτωχική, χωρίς επαίνους και διακρίσεις».

Κατερίνα Προκοπίου, φιλόλογος, 3ο Γυμνάσιο Τούμπας

«Πριν από δύο χρόνια, έφτιαξα ένα μπλογκ (3gymnasio-toumpas-thessalonikis.blogspot.com) στο οποίο αναρτώ τόσο τα μαθήματά μου όσο και τις δουλειές των μαθητών μου. Με το μπλογκ αυτό συμμετείχαμε στο διαγωνισμό e-learning 2009, όπου συμπεριλήφθηκε τελικά στα πενήντα καλύτερα της Ευρώπης. Μάλιστα, ήταν ένα από τα τρία ελληνικά μπλογκ που διακρίθηκαν. Ασχολούμαι γενικά με τα μπλογκ, ενώ πριν φτιάξω το συγκεκριμένο είχα κι ένα δικό μου, προσωπικό. Ο στόχος του μπλογκ αυτού είναι να μπορούν να βρίσκουν τα παιδιά το υλικό του μαθήματος από το σπίτι. Επίσης, επεδίωξα να το κοινοποιήσω στους συναδέλφους ώστε να το χρησιμοποιήσουν κι εκείνοι στα μαθήματά τους. Πιστεύω ότι το υλικό που αναρτούμε στο μπλογκ είναι ιδιαιτέρως χρήσιμο. Λειτουργεί ως distant learning, δηλαδή ως εκπαίδευση από μακριά. Το παρακολουθούν αρκετοί άνθρωποι, ακόμη και συνάδελφοι από άλλα κράτη. Το γεγονός ότι στο μπλογκ συμπεριλαμβάνονται και δουλειές των μαθητών τους δίνει ένα κίνητρο να ασχοληθούν. Τα παιδιά δημοσιοποιούν τη δουλειά τους και το απολαμβάνουν πραγματικά αυτό. Για παράδειγμα, οι μαθητές έχουν φτιάξει την ”Οδύσσεια” σε φωτοκόμικ για το μάθημα των Αρχαίων. Το έφτιαξαν με πλαστελίνες, στη συνέχεια το φωτογραφίσαμε και το “ανεβάσαμε” με τη μορφή βίντεο. Τώρα εικονογραφούμε διάφορα ποιήματα και φτιάχνουμε βίντεο, τα οποία λειτουργούν ως εποπτικό υλικό για το μάθημα».

Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια




Σχόλια (RSS)

Αφήστε μια απάντηση